Šta je novo?

Posedovanje i korišćenje automobila

Ima studija koja je rađena u Parizu i pokazuje da je vazduh čistiji zahvaljujući dizel automobilima novijih generacija i njihovom tretmanu izduvnih gasova.
Gledano kroz ekonomiju još će puno vremena proći dok benzinski motor bude na nivou dizel agregata. Pogotovo kad se voze oštrije.
Na najnapornijim takmičenjima kao reli Paris Dakar ili 24 Le Mana ubedljivo pobeđuju vozila sa dizel motorima. Pored brzine, ekonomičnosti karakteriše ih izuzetna izdržljivost.
 
Za ovo vreme, mehanicki i elektronski ispravan Yugo sa 4 dobre zimske gume, je idealan i maksimalno ekonomican u smislu upotrebne stvari. Generalno i kada kupite bolji auto, a imali ste Yuga, ne isplati se prodati ga. Jer cete ga dati za pare sa kojima cete tesko neki veci posao zavrsiti, a taj Yugo moze da vam sacuva i ovaj drugi auto. Kakav je, takav je, trpi aljkave vlasnike, koji su u fazonu: ,,Teram dok ide,, , mnogo bolje od vecine automobila. Ako oba supruznika voze, dok jedan nije kod kuce, a drugi jeste i nesto treba, sa Yugišom ce se zavrsi, brze nego autobusom. Jbg, nije Cadilac, ali od tacke A do tačke B ce vas prevesti. Sto je rekao moj kolega koji je kupio Yuga kao prelazno rešenje, posto je prodao auto, pa dok ne kupi drugi, da ima sa cime ,,da se kotrlja,, , kupio je drugi auto, ali za Yuga, koga i posle kupovine drugog nije prodao, je rekao da posle njega, moze samo da ode u sekundarne sirovine. Mnogo sto sta nema, ali za susto zavrsavanje svrhe prevoza i ustede dragocenog vremena je extra.
 
-17 sahranilo dva dizela na mom parkingu, Corsa oporavljena i upalila, Kia crdi kaput, ceka prolece. :D Vergla bez uspeha.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426987#p426987:ml7fip97 je napisao(la):
Žika » Pon Jan 09, 2017 10:07 am[/url]":ml7fip97]Ima studija koja je rađena u Parizu i pokazuje da je vazduh čistiji zahvaljujući dizel automobilima novijih generacija i njihovom tretmanu izduvnih gasova.
Gledano kroz ekonomiju još će puno vremena proći dok benzinski motor bude na nivou dizel agregata. Pogotovo kad se voze oštrije.
Na najnapornijim takmičenjima kao reli Paris Dakar ili 24 Le Mana ubedljivo pobeđuju vozila sa dizel motorima. Pored brzine, ekonomičnosti karakteriše ih izuzetna izdržljivost.
Rekao sam sebi da cutim, em ne vredi raspravljati em me ne interesuje em je steta da ova tema ode tim putem.
Ali stvarno sam fasciniran da si napisao 5 postova i da nijedna jedina stvar u njima nije tacna. :lol: :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426987#p426987:1bsp93ml je napisao(la):
Žika » 09 Jan 2017 09:07 am[/url]":1bsp93ml]Ima studija koja je rađena u Parizu i pokazuje da je vazduh čistiji zahvaljujući dizel automobilima novijih generacija i njihovom tretmanu izduvnih gasova.
Gledano kroz ekonomiju još će puno vremena proći dok benzinski motor bude na nivou dizel agregata. Pogotovo kad se voze oštrije.
Na najnapornijim takmičenjima kao reli Paris Dakar ili 24 Le Mana ubedljivo pobeđuju vozila sa dizel motorima. Pored brzine, ekonomičnosti karakteriše ih izuzetna izdržljivost.
Prošao sam nekoliko puta pored Mašinskog fakulteta, pa sam uspeo i da ga završim, a imao sam i predmet pogonska goriva i sagorevanje. Molim te da ne pričaš koješta. Ako ima studije postavi link ovde. Ako nisi pratio dizelgejt svi veliki proizvođači su falsifikovali podatke o zagađenju da bi ispunili ekološke standarde. Dizel je zlo, ali neizbežno koje je potrebno za velika vozila, ali svakako nije za putnička vozila.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427365#p427365:gvfvqsey je napisao(la):
AleksandarGrf » Sre Jan 11, 2017 3:53 am[/url]":gvfvqsey]-17 sahranilo dva dizela na mom parkingu, Corsa oporavljena i upalila, Kia crdi kaput, ceka prolece. :D Vergla bez uspeha.

Znaci nesto ne valja. I dalje sam pobornik (dokazanog na licnim primerima) misljenja da ako je u redu dovod goriva(dizne, creva, pumpa,..) i elektrika(akumulator, anlaser, alternator, grejaci,...), morao bi da upali i na -25C.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427198#p427198:3ffhz5li je napisao(la):
Blade » 10 Jan 2017 11:52 am[/url]":3ffhz5li]Generalno i kada kupite bolji auto, a imali ste Yuga, ne isplati se prodati ga. Jer cete ga dati za pare sa kojima cete tesko neki veci posao zavrsiti, a taj Yugo moze da vam sacuva i ovaj drugi auto. Ako oba supruznika voze, dok jedan nije kod kuce, a drugi jeste i nesto treba, sa Yugišom ce se zavrsi, brze nego autobusom.

U svetlu price o nasoj ekonomskoj situaciji, da imamo sistem koji stimulise posedovanje a destimulise upotrebu automobila, slazem se da je najkomfornije resenje za beogradsku porodicu posedovati dva jeftina polovna vozila.
U mojem slucaju, u porodici kao "radno vozilo" postoji Daewoo Matiz koji funkcionise kao "sirotinjski Smart": idealan za gradsku guzvu, svuda se provlaci, odlazi u nabavku, 800 kubika a 5 vrata, jeftina registracija a meni je sa mojih 2 metra visine dovoljno udoban za grad. Pored njega postoji i drugi porodicni auto za vangradsku voznju.
Naravno bitan je i stil zivota, ja na posao iskljucivo gradskim prevozom (sa 38L u jutarnjem spicu komotno sedim od Sumica do Mostara, pa na tramvaj), skola je pored zgrade... I tako dolazimo do situacije da Matiz 2000. godiste ima predjenih 80.000km (a kvari se jednom u par godina) a C4 2007. godiste predjenih 40.000km. Sa takvom i tolikom upotrebom o bilo kakvoj investiciji u dizelasa nema ni smisla govoriti.

Meni se iskreno svidja sistem u Srbiji koji stimulise posedovanje automobila a destimulise potrosnju goriva. Za male pare ljudi se ne odricu komfora kada je potreban, a sto se manje vozi, na sve nacine se manje zagadjuje i okruzenje po Beogradu.
 
Jedna od dobrih stvari u ovoj situaciji sto se saobracajne guzve tice, je sto se u ovakvim uslovima voznje mnogi odlucuju da ne koriste automobil, posto se plase. Pa je manja guzva i manje saobracajnih nezgoda. Ali trebalo bi se nauciti voziti u svim uslovima voznje, pa i u ovom. Polako, pametno i sticices gde si krenuo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427366#p427366:3rdbo4x8 je napisao(la):
AleksandarGrf » Sre Jan 11, 2017 3:54 am[/url]":3rdbo4x8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426987#p426987:3rdbo4x8 je napisao(la):
Žika » Pon Jan 09, 2017 10:07 am[/url]":3rdbo4x8]Ima studija koja je rađena u Parizu i pokazuje da je vazduh čistiji zahvaljujući dizel automobilima novijih generacija i njihovom tretmanu izduvnih gasova.
Gledano kroz ekonomiju još će puno vremena proći dok benzinski motor bude na nivou dizel agregata. Pogotovo kad se voze oštrije.
Na najnapornijim takmičenjima kao reli Paris Dakar ili 24 Le Mana ubedljivo pobeđuju vozila sa dizel motorima. Pored brzine, ekonomičnosti karakteriše ih izuzetna izdržljivost.
Rekao sam sebi da cutim, em ne vredi raspravljati em me ne interesuje em je steta da ova tema ode tim putem.
Ali stvarno sam fasciniran da si napisao 5 postova i da nijedna jedina stvar u njima nije tacna. :lol: :D

Bolje ćuti.

Dizel motori i opasne čestice

Prema procenama nemačkih vlasti, uzrok oko jednog procenta svih štetnih čestica koje ljudi udišu su izduvne emisije automobila.
Zahvaljujući današnjim filterima, dizel motori gotovo da i nemaju problem s česticama. Od kada je 1992. godine uveden standard Euro 1, emisije čestica u vozilima smanjene su za približno 97 posto.
Radna efikasnost najnovijih filtera veća je od 95 posto, a oni mogu efikasno da filtriraju i najmanje nanočestice.
Merenja u većim gradovima pokazuju da današnji dizel motori čak filtriraju i čestice iz okolnog vazduha.

Na primer, u predgrađu Pariza izduvne emisije iz dizel motora sadrže manje čestica od vazduha koji motor uvlači.

Čestice koje udišemo stvaraju se i trošenjem pneumatika i kočnica. Interesantno je da su na putevima u Nemačkoj te emisije tri puta veće od emisija čestica u izduvnim gasovima.



Automobili sa dizel motorima proizvode približno 4 % svih emisija CO2 u Nemačkoj.
Od 2021. godine prosečna gornja granica emisija novog automobila u EU iznosiće 95 g CO2 po kilometru. I u drugim regijama kao što su SAD i Kina vozila bi trebalo da postanu mnogo čistija u sledećih nekoliko godina.
Emisije CO2 kod dizel motora s unutarašnjim sagorevanjem moguće je smanjiti za 10 posto, pokazuju istraživanja koja je sproveo Bosch. Poboljšana aerodinamika i smanjenje otpora kotrljanja točka mogli bi da dovedu do dodatnih poboljšanja.
Osim toga, elektrifikacija dizel motorima pruža još jedan oblik podrške – posebno za velike i teške automobile, kao što su SUV vozla. Uvođenje hibridnog pogonskog sistema može da smanji emisije CO2 i do 15 odsto.


Uticaj azotnih oksida

Moderni dizel motori imaju oko 96 odsto manju emisiju azotnih oksida nego oni proizvedeni početkom 1990-tih .
Merenja pokazuju u da su dizel automobili odgovorni za približno 10% emisija azotnih oksida (NOx) u Nemačkoj. Osim drumskog saobraćaja, drugi izvori uključuju proces proizvodnje energije (27%) i privatna domaćinstva (11%). Ostaje 52% koja dele industrija i automobili koji koriste benzin.
Evropska unija je 2000. uvela normu Euro 3. Od tada su emisije azotnih oksida iz dizel motora već smanjene za 84%.
Najnovija, Euro 6 norma za emisije prvenstveno nalaže niže maksimalne vrednosti za emisije čestica i azotnih oksida iz vozila. Prethodna, Euro 5 norma dozvoljavala je za dizel motore maksimalno 180 mg po kilometru.
Od 1. septembra 2015. dizel motori će biti ograničeni na samo 80 mg emisija azotnih oksida po kilometru (benzinski motori: 60 mg po kilometru).
U cilju dodatnog poboljšanja modernog dizel motora, Bosch koristi pristup koji kombinuje unutrašnje sagorevanje sa obradom izduvnih gasova. Jedna od ključnih tehnologija na tom području je Denoxtronic koji može da smanji količinu azotnih oksida do 95 odsto.
Na taj način moguće je ostvariti ograničenje od 80 mg azotnih oksida po kilometru a u nekim slučajevima emisije mogu biti čak i niže od navedene granice.
Sistemi poput Denoxtronica funkcionišu tako što ubrizgavaju tečnu ureu bez mirisa, poznatu kao AdBlue, u protok izduvnog gasa. Ona stvara reakciju s izduvnim gasom i pretvara azot oksid u bezopasnu paru i azot.
 
А, знаш како, ја сам једном прочитао да су шкотски научници утврдили да је виски добар за здравље, решио сам да их послушам, и одонда ме зову Сјебојша Јетрић...
Пусти та истраживања у свету којим харају корпорације. Зашто ли је баш у Паризу проблем са смогом већи него икад? Ја бољег објашњења од чињенице да раније ни приближно оволико људи није возило дизел аутомобиле, немам.
 
Da li neko od vas, koji aktivno vozite automobile, onda kada to dozvoljavaju vremeske prilike, koristi skuter umesto automobila za svakodnevni prevoz od jedne tacke do druge? I da li ste zadovoljni ustedom koju vam donese korišćenje skutera umesto automobila?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427502#p427502:2e0hfmuz je napisao(la):
Blade » 11 Jan 2017 06:57 pm[/url]":2e0hfmuz]Da li neko od vas, koji aktivno vozite automobile, onda kada to dozvoljavaju vremeske prilike, koristi skuter umesto automobila za svakodnevni prevoz od jedne tacke do druge? I da li ste zadovoljni ustedom koju vam donese korišćenje skutera umesto automobila?

Немам скутер, али бих га имао да живим у кући. Колико знам од другара, потроши се два-три пута мање горива.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427502#p427502:pvtpxu7p je napisao(la):
Blade » 11 Jan 2017 06:57 pm[/url]":pvtpxu7p]Da li neko od vas, koji aktivno vozite automobile, onda kada to dozvoljavaju vremeske prilike, koristi skuter umesto automobila za svakodnevni prevoz od jedne tacke do druge? I da li ste zadovoljni ustedom koju vam donese korišćenje skutera umesto automobila?

Imam prijatelja koji vozi Vespu po gradu i posto je jos single, potpuno se odrekao automobila. Sjajno je i sa stanovista ustede goriva i sa stanovista prakticnosti voznje po gradu - ali ja to vidim kao preveliki bezbednosni rizik - cak i pored obavezne upotebe kacige.
 
Leti vozimo bicikl kada treba da odemo do grada, Ade, u bioskop ili u goste (ili nešto peto gde ne treba da se nešto tegli).

Pre nego što smo kupili kola (pre 3 godine) išli smo i u nabavku u Rodić biciklima.
 
Ништа без четири точка. :kk:
Бицикл да - обожавам, скутере, моторе - не волим у опште.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427502#p427502:mlljo91l je napisao(la):
Blade » Sre Jan 11, 2017 7:57 pm[/url]":mlljo91l]Da li neko od vas, koji aktivno vozite automobile, onda kada to dozvoljavaju vremeske prilike, koristi skuter umesto automobila za svakodnevni prevoz od jedne tacke do druge? I da li ste zadovoljni ustedom koju vam donese korišćenje skutera umesto automobila?
Ne iz razloga bezbednosti. Sa motorom si bar u ofanzivi, spretno vozilo, pocev od lezanja preko snage, guma, tockova, kocnica. Skuter u ovoj zemlji gde dvotockas za vozace cetvorotockasa predstavlja vazduh-ne hvala. Mozda u manjim mestima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427382#p427382:2lxv4rkk je napisao(la):
Blade » Sre Jan 11, 2017 11:03 am[/url]":2lxv4rkk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427365#p427365:2lxv4rkk je napisao(la):
AleksandarGrf » Sre Jan 11, 2017 3:53 am[/url]":2lxv4rkk]-17 sahranilo dva dizela na mom parkingu, Corsa oporavljena i upalila, Kia crdi kaput, ceka prolece. :D Vergla bez uspeha.

Znaci nesto ne valja. I dalje sam pobornik (dokazanog na licnim primerima) misljenja da ako je u redu dovod goriva(dizne, creva, pumpa,..) i elektrika(akumulator, anlaser, alternator, grejaci,...), morao bi da upali i na -25C.
Sta vredi kad nije u redu gorivo. Morao bi, da ne moze nikako onda u Skandinaviji ne bi na trzistu postojali dizeli ali kod nas? Srecno na planinama.
Jos jedna jako iritantna osobina-sporo grejanje. Mada neki noviji modeli umanjuju taj problem, tek se malo sporije greju od benzinaca.
 
To za grejanje ne znam bas. Ja vozim dizela i nisam primetio tu crtu da dizeli generalno sporije postizu radnu temperaturu od benzinaca. Licno, kako moj auto postize radnu temperaturu, zadovoljan sam. I na ovom minusu koji je bio, posle minut voznje vec imam grejanje, toliko da krene da se odmagljuje staklo, posle sve jace i jače. Naravno, ako ne ukljucis odmah grejanje, postizace brze, jer si ga rasteretio jednog gubitka.

Test kome sam prisustvovao...Opel Astra G 1.6 Benzinac i Fiat Punto 1.3, takođe benzinac, oba sa ugrađenim plinom i vozeni na isti...Krecu sa početka Batajnice kod autoputa i NS putem dolaze do nekadašnje lakat krivine kod Altine. Zimski uslovi voznje. Dok Punto vec ima postignutu radnu temperaturu, na Astri je skala tek izašla iz crvenog. Oba ispravna automobila. Tako da sam misljenja da brzina postizanja radne temperature vise zavisi od marke i kontrukcije automobila, nego od toga koji je agregat.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427789#p427789:34deb6bd je napisao(la):
AleksandarGrf » Pet Jan 13, 2017 2:15 am[/url]":34deb6bd]

Mada neki noviji modeli umanjuju taj problem, tek se malo sporije greju od benzinaca.

Opet loše paziš na času i lupetaš.
Dizeli naročito novije generacije imaju veliki problem sa sporijim zagrevanjem. Potrebna im je čitava večnost da dođu do radne temperature.
Ne pomaže puno ni EGR ni izmenivači toplote / hladnjaci izduvnih gasova samo dodatni el. grejači ili tzv Vebastor.

Punto nema benzinac 1.3 već 1.2 . 1.3 je nagrađivani MultiJet.
 
Druze. Celu temu si zagadio i pokvario ovim besmislenim trovanjem.
Promasio si svaku izjavu do sada i to potpuno, ne malo, nego skroz. Ne idu ti cak ni najosnovniji pojmovi. Za one s jeftinijim ulaznicama, kaze se vebaster, da ne ispadnete glupi u drustvu. Tvoje neznanje nadmaseno je samo tvojim bezobrazlukom i nevaspitanjem.
Ali pre svega, covek je otvorio interesantnu temu koju uporno kvaris. Budi ljubazan i odmori malo, ili jos bolje, otvori novu temu pa pisi eseje. Dovidjenja.
 
Ako majstor u servisu kaže Vebastor (i bio na obuci u Nemačkoj) i još veliki broj kolega ne vidim što bi drugačije izgovarao.
To tvoje neznanje i lupetanje prelazi iz gluposti u neku drugu kategoriju.
Otkad se novije generacije dizela brzo zagrevaju ?
I otkad se klipnjače gube po putevima ?
Laprdaš ono što načuješ sa parkinga i misliš da si popio svo znanje majstora.
 
Za nekoga je auto upotrebna stvar, a za nekog drugog, ko je ljubitelj, stvar u kojoj uziva vise od toga sto je samo prosto upotrebi i preterano cuva. Oba treba razumeti, svako je ljubitelj necega, a nesto gleda kao upotrebnu stvar.

Pa sta je za vas auto? Upotrebna stvar ili ste ljubitelj automobila?
 
Vrh