Šta je novo?

Posedovanje i korišćenje automobila

Ne mora da bude po mom.

U zadnjem pasusu sam opisao svoj slucaj. Ali sebe ne smatram ,,mucenikom,, . Oni su nesto drugo, mnogo gore od mene, verovatno i tebe, kao i vecine ljudi clanova ovog foruma. A takvima se ne usuđujem da sudim i drzim katedru kako bi i sta bi trebali. To mogu onima koji imaju slicne prihode i rashode kao ja. Tj. onima koje zovemo prosecnim građanima.

Vidi sam po pohvalama za postove, koliko ljudi deli tvoje i misljenje drugih clanova koji ne misle kao ja. To samo pokazuje koliko ne vidimo dalje od sebe. Tj. koliko ljudi nema osecaj da ima onih koji zive mnogo gore od svih nas i nije im suditi onako kako im vi sudite. Ali, jbg...I oni moraju da zive i to je umetnost kako zive.
 
Ovde se kao i na drugim temama vodi pogrešna filozofija.
Tehnički neispravno vozilo je tehnički neispravno i još gora je situacija ako vlasnik zna a svesno rizikuje.
Crna hronika je prepuna članaka iznenada prešao na suprotnu stranu ili uzrok udesa tehnička neispravnost.
Što se tiče guma treba da budete svesni da su one jedine u kontaktu sa kolovozom. Da površina veličine dlana treba da upravlja koči i naravno da ubrzava. I tu nema prostora za kompromis.
Opet jeftinije je da plati taksi ili da plati komšijama da prevezu drva i slično nego da nekom nadoknađuje štetu i naravno državi ono što sleduje.
 
@Blade
Prvo bih te zamolio da me se manes tvojih uzastopnih ocena dal ja sebi dajem na vaznosti ili ne.
Ako ti je to bitno, nemam nista protiv da otvoris temu pa da se u njoj diskutuje o mom "liku i delu" ;)

A ono sto je uzbudjujuce i sto je realno i razlog tvog inacenja je sadrzano u ovoj tvojoj izjavi.
Napisao si sledece:

"Ja sam dovoljno iskusan vozac da cu i sa 4 lose gume da se vozim i da ne napravim udes"

Ti nisi dovoljno iskusan prijatelju, vec si 'tempirana bomba' koja svojom arogancijom i bahatoscu ugrozava i sebe i druge. Svi su sposobni dok ne naprave sranje. I onaj sa neispravnim vozilom, kao i onaj koji bahato vozi duo preko ogranicenja.
I jedan i drugi smatraju da su iznad prirodnih i drustvenih zakona!!!!
I nemoj mi se vaditi na nastavak posta, jer ovaj dovoljno odrazava tvoja razmisljanja i tvoj stav.

PS
Samo Ako krade drva, moze mu biti jeftinije da ih malo po malo dovozi kolima...


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
BItno mi je, lud sam bez toga. Ti si Leonardo Da Vinci, pa da se otvori tema o tvom liku i delu? Izvini, faco, nisam te prepoznao. Ti se prvo mani ocenjivanja da li je moja polemika glupa ili ne. Previse si slobode sebi dao.

Nego sta, nego si izvukao iz konteksta i nece ti proci. Moj post je savrseno jasan. Razumece ga i seljak bez dana skole i doktor nauka. A ti mozes da ga izvrces koliko hoces. Te fazone sa tovarenjem mozes da prodajes nekom drugom. Ja nisam zainteresovan.

Kad god zelis na ovom forumu, bez spustanja na licni nivo, sto si prvi poceo ovaj put, mozemo da razmenimo stavove, neka se razlikuju totalno. I sve u redu. Da dajes sebi na vaznosti, ako patis od kompleksa nize vrednosti, mozes preko onoga ko ti bude dozvolio. A mene mozes samo siroko da zaobiđeš. Da ti ne bude jasno sta sam hteo da kazem, moze jedino ako me tovaris ili si mentalno zaostao, kako mi ne delujes, nego ce biti ovo prvo.

Jbg, Laki, nemaju svi da kupe 10 metara i da im dodje kamionom. Ljudi kupuju po pola metra na pijaci i tovare u kola. Posto nemaju za vise trenutno. Ja sam to vise puta video i plakalo mi se.
 
Odrzavanje Yuga, negitno da li je 1985. ili 2005. godiste, smesno, kada pogledate koliko kostaju delovi. I sramota je da covek sa dvoje dece i supruznikom, a sa jednom prosecnom platom u kuci, ne moze da ga odrzava. Četvoro usta je skupo nahraniti i platiti racune, obuci se i za decu uvek nesto treba. A za Yugisu nema opet koliko bi trebalo.

A ljudima koji funkcionisu sa malom decom, bez kola, kapa dole. To su takođe vrhunski umetnici.
 
Четворочлана породица која живи искључиво од једне просечне српске плате је изузетно сиромашна, располаже са мање од 100 евра месечно по члану, па је и набавка бицикла за њу велики финансијски терет. О аутомобилу је, у таквим условима, апсурдно и размишљати. И веома неодговорно - према члановима породице.
 
E vidis...To je problem. Sto je porodica sa jednom prosecnom platom siromasna. I jasno ti je koliki je nas standard. Potreba za automobilom je sada veca, nego ranije. I sve vise raste. Pa se ljudi ipak odluce i u toj situaciji da kupe.

Kada bi ovaj tvoj post postavili kao zakon za sve ljude u nasoj zemlji, bar 85% ljudi uopšte ne bi imalo auto. Imalo bi ovih 5% koji zove ekstremno bogato i 10% koji zove normalno. A 65% koji jedva sastavljaju kraj sa krajem i 20% koji su siromasni, naravno ne bi imali.
 
...и нека централизована, планска привреда попут оних у бившим комунистичким државама би усвојила такав пропис, ти људи не би имали аутомобил и - живели би боље него што живе са аутомобилом, у данашњој Србији.

Доказ да демократија није баш идеална за недовољно просвећена друштва.
 
Blade moram da se ne složim sa tobom. Iskreno imam podjednako veliki strah od bahatih u skupim i dobrim kolima kao i od ne manje bahatih u neispravnim , loše održavanim, trulim Yugićima.
E sad po čemu je Yugo jeftin. Na osnovu jeftinih delova ? Male registracije ?
Po meni je Yugo preskup. Preskup jer se uvek nešto pokvari , polomi ili progori. Satruli.
Opasan jer je nastao na osnovi automobila koji je krenuo sa razvojem šesdesetih godina prošlog veka. Koliko god da je bio dobar tad Fiat 128 je loš i opasan sad. Pasivno, aktivno i ekološki nebezbedan.
 
Pantografe,
Ne bilo ti tesko da mi objasniš...Kako bi to ziveli bolje? Tako sto bi se odrekli necega sto je davno postalo mnogo vise potreba, nego luksuz?


Žiko,
Nije bas toliko Yugiša loš. Mozda nije ni extra-vrhunski, ali nije ni toliko los, kao sto si ga ocrnio. Mora da se odrzava, kako i svaki drugi auto. To sto on nije napredovao od svog nastanka, osim sto mu je pred sam kraj proizvodnje dodata po neka plastika, je druga prica. Uglavnom je ostao gde je bio sa pocetka poizvodnje.
 
Umesto toga, svaki deseti nema auto. Ovih 9 ima, neko ovakav, neko onakav. Mnogi su se odrekli nekih drugih stvari zbog odrzavanja kola, jer su svesni koliko im kola znace, kao upotrebna stvar. Jer mnogo skracuju vreme provedeno u putu od tacke A do tačke B. Bez njih bi dan, sto se tice privatnog vremena bio mnogo kraci. Znaci, auto je potreba.

Ali kada stavite na papir pored, za nas standard preskupe hrane, komunalija,...auto je luksuz, jer za njega jednostavno ne ostaje koliko bi trebalo. I onda ljudi svesni kolika im je auto potreba, objasnio sam vec zasto, odricu se mnogih stvari da bi ga koristili, pa i hrane na ustreb sebe. A to je strasno i tragično.
 
Ponoviću - naša država poreskom politikom stimuliše posedovanje automobila a destimuliše njegovo korišćenje. Jer - imamo najjeftiniju registraciju a najskuplje gorivo. Treba dakle udvostručiti cenu troška registracije sa osiguranjem, a cenu goriva smanjiti za 30%. Tako će velik broj krševa vredeti manje nego godišnja registracija i neće se isplatiti čak ni ako ste automehaničar i imate sav alat kod kuće pa su vam delovi jedini trošak i uvek znate šta fali na vašem Jugu ili Golfu.

Sa druge strane bili bi podsticani i potpomognuti oni koji voze svakodnevno ili bar nekoliko puta nedeljno jer će im u dugom roku pod tim okolnostima sveukupan trošak posedovanja i korišćenja vozila biti manji nego sad. Da ne pričam koliko bi jeftinije gorivo, recimo dizel 100 rsd pokrenuo i oživeo privredu. Dizel gorivo je glavni input u velikom broju privrednih grana koje zapošljavaju hiljade ljudi. Zamislite sad da špediteri, autoprevoznici, gradjevinske firme i ostali kojima je gorivo značajan input imaju te uštede i daju makar deo radnicima i/ili smanje cene svojih usluga.

I na kraju, da se vratimo na temu - ne bismo više imali prepune parkinge automobila koji sa istih izlaze jako retko, rado će ljuidi tako tu držati Juga za koga je registracija 12 000 godišnje, ali ako bude 30 000 i više što prevazilazi njegovu vrednost razmisliće takav čovek dobro da li mu uošte treba auto. Zbog jeftinijeg goriva bi trebalo da mu budu jeftiniji prevoz i taxi pa kad sve stavi na papir lako će zaključiti da mu auto u vlasništvu ne treba. A u konačnom zbiru - ovo bi lansiralo car sharing gde se koriste NOVA vozila koja su skoro uvek u pokretu. Čovek iz ove priče koji je do sad za vikend u selo odlazio Yugom će uz manje više iste troškove voziti gotovo nov iznajmnljen auto pomoću car sharing šeme. A zahvaljujući ekonomiji obima i car sharing bi postao mnogo pristupačniji nego danas.
 
Ako neko kupi polovnu alfu za 2000 eura kao glavni auto nek odmah kupi i konopac da se okači za par meseci.


Zbog ljudi kao što je Blade sam prestao da dolazim na ovaj forum.
 
To sto ne dolazis na forum zbog mene, je vec tvoj problem. Mene 10 Milisava ne bi oteralo. Ovo je slobodna zemlja, a ja slobodan građanin i imam pravo da kazem sta mislim, ako nikoga ne vređam licno ili ne krsim pravila foruma. Moze nekome da se ne sviđa moje misljenje, ali i to je njegov licni problem. Nigde među pravilima foruma nisam procitao: ,,Zabranjeno je da se ima drugacije misljenje od Milisava i Lakija,,. Jedino ako ste vas dvojica toliko vazni za ovaj forum, pa su ga u međuvremenu dodali.

I probaj to uzivo da kazes ljudima koji rade za prosecnu platu i zivotare. Rastrgli bi te. A mnogi od njih voze i jeftije, jer za bolje nemaju. A i oni treba da zive.

Ja sve vas mogu da razumem, ako radite za nadprosecne plate i spadate u malo ljudi u ovoj drzavi koji zive normalno. Onda mi je jasno da nemate osecaj da ima puno onih koji zive mnogo gore od vas. Ne opravdavam vas, ali vas razumem u tom slucaju.
 
Dečko

Auto nije socijalna kategorija niti ustavom zagarantovano pravo. Auto je privilegija.

Kad to prelomiš u glavi javi se. Okani me se priče o sirotinji.

A Igoru bih hteo da uputim poruku da se zamisli u kom pravcu želi da mu ide forum.

Послато са SM-J710F уз помоћ Тапатока
 
I ja isto želim Igoru da poručim to. Briše mi sasvim smisleni topic, kad ga pitam na javnom zašto je obrisan, dečko se pravi lud. A ovamo flame war topici, prepucavanja i vredjanja, lete gomna na sve strane.

Igore, ako nemaš više vremena da kontrolišeš forum, imenuj par admina. Nekad je ovde koliko se sećam bilo više admina. U međuvremenu je forum osetno porastao i po broju korisnika i po aktivnosti. Ima ovde ljudi koji bi bili sjajni admini a koji su svakodnevno aktivni na više tema, pritom su sa svima nama ok iako neki od nas nisu ok sa svima.
 
Milisave,
Auto je potreba, a ne privilegija. To je davno prestao da bude, a bio privilegija tridesetih, četrdesetih, pedesetih i sezdesetih godina proslog veka. To je davno proslo vreme. Ovo je 21. vek i zivi se kako se zivi, a u tom sistemu, auto je potreba. A sto zivimo u zemlji gde sa prosecnom platom ne moze da se odrzava Yugo, ako sve postavimo na pravo mesto, je zalosno.

Nemam ja sta da prelomim i nemam sta tebi da se javljam, mnogo si ti zamislio da si neki baja ovde.

Mozda bi trebao tebe da postavi za super-moderatora, time bi resio sve probleme.
 
Blade, prouči kako funkcionišu Singapur i Kopenhagen, gradovi koji lupaju po ušima sa porezima na posedovanje vozila, gde mnogi i pored 10x većih plata nego u Srbiji ne koriste automobile. Ali je zato javni prevoz kao švajcarski sat, bicikli i skuteri su normalna pojava.
 
Ne znam, nikad nisam putovao tamo. I koliki je taj porez u odnosu na primanja?

Da kod nas funkcionise javni prevoz kao tamo i da ne moras nekad da promenis 3 ili 4 prevoza da bi stigao sa jednog kraja grada na drugi, da su neki delovi bolje povezani, licno verujem da bi se kod mnogih smanjila potreba za automobilom. Svako voli da ustedi, ako moze.
 
I da ima metro i ne putuje se po sat ali neće to skoro. I registracija u Srbiji je daleko od jeftine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429576#p429576:3itmfkow je napisao(la):
tragac » Pon Jan 23, 2017 11:06 pm[/url]":3itmfkow]I ja isto želim Igoru da poručim to. Briše mi sasvim smisleni topic, kad ga pitam na javnom zašto je obrisan, dečko se pravi lud. A ovamo flame war topici, prepucavanja i vredjanja, lete gomna na sve strane.

Igore, ako nemaš više vremena da kontrolišeš forum, imenuj par admina. Nekad je ovde koliko se sećam bilo više admina. U međuvremenu je forum osetno porastao i po broju korisnika i po aktivnosti. Ima ovde ljudi koji bi bili sjajni admini a koji su svakodnevno aktivni na više tema, pritom su sa svima nama ok iako neki od nas nisu ok sa svima.
Pratim forum i brisem dosta postova cak i vise nego ranije posto se cesto ulazi u izrazito politicke i licne komentare. Desva se naravno da mi nekada neki post promakne ili da ga kasnije vidim poput blejdovog odgovora Milisavu a tu dosta pomazu prijave forumasa. Tema koju si otvorio je obrisana zato sto bi se svela samo na politiku. Mislio sam da ti je to bilo ocigledno. Kada bih za svaki obrisan ili editovan post slao privatnu poruku sa obrazlozenjem to bi se pretvorilo u beskonacno repliciranje.
 
Ovako se pretvara samo u cenzuru. Tema je bila u mestu i na mestu, i znam taj otprilike motiv ali treba širiti svest o stvarima koje nisu dobre i koje jesu. Što više ljudi treba da vidi kada se javni prevoz zloupotrebljava. Ako je ta zloupotreba politička, ne znači da se o tome ne treba pisati. Uostalom ovde je većina ljudi protiv, a ako i ima pristalica te stranke koja je to radila imali bi priliku da objasne zašto i čemu to. Makar mi koji smo ovde godinama možemo zdravo da raspravljamo i na takve teme. Sve ostalo je zatvaranje očiju. Šta ako npr sutra uvedu da ko ima člansku kartu neke stranke ne mora da plaća prevoz, što nije isključeno...da li bi se i o tome ćutalo?
 
Ja sam se davno pomirio da su forumi takva mesta, mora nekad neko da spusti komunikaciju na licni nivo, bez toga ne moze. Prvi nikad necu, ali kada dodje neki i hoce preko mene da bude pametan, kao Milisav npr. , naravno da cu da odgovorim. A ti adimistratore mozes moje da brises, a njegovo ne koliko hoces, nemam nista protiv, ja se ne osecam nezasticeno, niti manje vredno jer je moje obrisano a njegovo ne. Isto kao sto si uradio i kada me je Loyola nazvao pogrdnim imenom, opet njegovo ostalo, moje obrisano. Nema veze, idemo dalje...Ja razumem, oni su dugo clanovi, imaju neki komoditet ovde, i neka imaju, pa ih stiti koliko hoces. Oni se preko mene nece praviti pametni, po cenu bana. Forumi su, kao sto sam rekao idealno mesto za lecenje frustracija, nije ni ovaj izuzetak.

Sa Pantografom tradicionalno vec imam drugacije misljenje, isto mu kao ni Milisavu, ni Loyoli, oci nikad nisam video, ali covek me nikad nije nazvao pogrdnim imenom ili tako nesto. Nemam nista protiv da neko ima drugacije misljenje od mene, sa takvim ljudima inace volim da popricam. Ali daj da zadrzimo neki nivo kulture i ako je ovo samo internet komunikacija. Generalno, forum je ok. To sto ima par onih koji leče kompleks, jbg, sta da radis.

Da se vratim na temu, ostao sam vam duzan jednu pricu. Jednom prilikom sam imao problem sa autom i kako ga nisam mogao sam otkloniti, odem kod majstora. On vec na drugoj dizalici radi drugi auto, mlađi, ali u jedno 10 puta gorem stanju. Ja dosao kada mi je rekao i on kaze: ,,Jel ti nije problem da malo sacekas da zavrsim ovog?,,. Odgovram da nije. Kaze: ,,Dosao ovaj, puklo mu crevo za vodu, dovukao se nekako do servisa i ja se sazalio,,. Auto spolja sav iscukan, unutra nisam gledao, ali mogu da mislim kakav je tek tamo. Majstor, mi kaze: ,,Pogledaj ovo,,. A ono oba prednja amortizera iscurela, lufta na trapu koliko hoces, svuda po malo curi, gume lose, sve nesto vezivano, budženo, skarabudživano,...Dolazi vlasnik tog auta. Obucen mnogo bolje od prosecnog Srbina, nosi telefon od bar 500 evra, puši Davidov. I majstor mu kaze: ,,Druze, ja sa ovim ne bi smeo u saobracaj, ovde moze da se napravi kladionica sta ce pre da pukne,,. A on kaze: ,,Ma boli me bre uvo, teram dok ne stane,,. E prema takvim bi bio strog, posto se vidi da covek nije beda kakve ima. Nego je u pitanju cista neodgovornost.
 
Ima i toga. Srbi generalno ne vole da voze skupe automobile. Čak i oni koji mogu da ih priušte voze krševe. U mom komšiluku ima brdo takvih primera.
 
Ih bre @tragac, pa nemoj mu spominjati "krseve" ;)
Sad ce opet prica od pocetka da krene... :D ;)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Vrh