Šta je novo?

Posedovanje i korišćenje automobila

Objektivno, da je cena taksija 50 dinara po kilometru danju, a 80 nocu, imali bi dobru zaradu. I vise posla, posto bi se povecale musterije. Ali to im je malo. Onda bi u nekim slucajevima, koji i nisu nuzno hitni, bilo prihvatljivo i za coveka koji radi za prosecnu, a ne samo za onoga ko radi za dobru platu. Koliko puta vidim na autobuskoj stanici guzva, nema igla gde da padne, pored taksi-stanica, a taksi-vozila nemaju gde da se parkiraju koliko ih ima. I niko nece da uđe u taksi. Prvi ja, bi u taksi usao, jedino da je neka hitna situacija i da nemam drugog izbora.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=428851#p428851:7uiqpk5x je napisao(la):
Blade » Čet Jan 19, 2017 5:26 pm[/url]":7uiqpk5x]Voznja auta je skup sport i to je jasno. I vecina ljudi, prosecnih Srba, se odrice nekih drugih stvari, kako bi odrzavali i vozili automobil...
Ovo je živa istina. Više puta sam čuo ljude da kukaju da nemaju para, a pale kola za do trafike...

Ima ona priča kako u Evropi kada poraste zagađenje, povećaju cene goriva, i tako primete da se smanji broj poseta benzinskim stanicama. U Srbiji, kada poskupi gorivo, primeti se povećan broj dolazaka na benzinske pumpe, jer većina toči za 'iljadarku...
 
A za hiljadarku ne mozes da izađeš iz rezerve. Posto taj isti prosecan Srbin ne sipa gorivo kada uđe u crveno, nego kada se skala zalepi da se ne pomera kada se da kontakt.
 
I posle su svi (skoro svi) automobili, koje taj isti prosecan Srbin moze sebi da priusti, krsevi. Naravno. Vecina ne odrzava kola ili neredovno odrzava, vozi non-stop na rezervi, ne cuva...I sta drugo da budu, nego krsevi.
 
Bahahahaha :D
Samo ti bockaj...


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=428909#p428909:21yolidy je napisao(la):
laki72 » Pet Jan 20, 2017 12:12 am[/url]":21yolidy]Bahahahaha :D
Samo ti bockaj...


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Ne bockam. :) Kazem realno.

Da iskljucis iz saobracaja sada sve manje ili vise tehnicki neispravne automobile, ne znam da li verujes koliki je broj tih automobila? A koliki je tek bio pre par godina?
 
Sto se tice tih "vise tehnicki neispravnih", ja bi ih iskljucio, danas. Bezbednost nije sala. Niko nece da da pare bar za trapove i gume. Mnogi nece da se odvoje od svojih ljubimaca iz antickog doba, audija 80, golfova 3 i slicnih, u poluraspadnutom stanju. To nije pitanje standarda nego kulture. Ako imas da dajes na auto koji je vise pokvaren nego ispravan i trosi duplo vise od nekog modernog vozila, onda imas para i da ga zamenis nekim jeftinim malim vozilom od '03 i novijim i da na njemu imas trap bez luftova, zdrave kocnice i dobre gume.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=428857#p428857:2hm32elp je napisao(la):
Blade » Thu Jan 19, 2017 5:11 pm[/url]":2hm32elp]Objektivno, da je cena taksija 50 dinara po kilometru danju, a 80 nocu, imali bi dobru zaradu. I vise posla, posto bi se povecale musterije. Ali to im je malo. Onda bi u nekim slucajevima, koji i nisu nuzno hitni, bilo prihvatljivo i za coveka koji radi za prosecnu, a ne samo za onoga ko radi za dobru platu. Koliko puta vidim na autobuskoj stanici guzva, nema igla gde da padne, pored taksi-stanica, a taksi-vozila nemaju gde da se parkiraju koliko ih ima. I niko nece da uđe u taksi. Prvi ja, bi u taksi usao, jedino da je neka hitna situacija i da nemam drugog izbora.

hajde taksi grad im odredjuje cene, ali ja ne razumem rent a car kompanije. Oni imaju idealnu situaciju da spuste cene, da stvarno daju popuste a ne sminke radi, da naprave car sharing klubove posto vec imaju vozila, i da popune rupu izmedju taksija i javnog prevoza. Ali svi bi oni premijum cene i da hvataju dobro stojece i dobro platezne musterije. Pa nisu svi u gradu futbaleri i manekenke.

Evo sta nude za stalne musterije, premalo je to
Uzmite više za svoj novac! Pravo da se postane član kluba stiče se automatski nakon prvog iznajmljivanja vozila. Odmah nakon završenog prvog angažmana, stiče se pravo na dobijanje kartice „UniRent Club" kojom su predviđene razne pogodnosti i popusti:

Stalni popust na sva vozila u iznosu od 10 %
Besplatno dobijanje zelenog kartona
Besplatno korišćenje jednog sedišta za bebe (u trajanju od 7 dana)
Besplatno korišćenje GPS-a (u trajanju od 7 dana)
Besplatno korišćenje lanaca u zimskom periodu
Besplatno korišćenje zimskih guma
Mesečni newsletter sa svim obaveštenjima, novostima i akcijama UniRent rent-a-cara.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429051#p429051:15gtoqo3 je napisao(la):
AleksandarGrf » Sub Jan 21, 2017 12:22 am[/url]":15gtoqo3]Sto se tice tih "vise tehnicki neispravnih", ja bi ih iskljucio, danas. Bezbednost nije sala. Niko nece da da pare bar za trapove i gume. Mnogi nece da se odvoje od svojih ljubimaca iz antickog doba, audija 80, golfova 3 i slicnih, u poluraspadnutom stanju. To nije pitanje standarda nego kulture. Ako imas da dajes na auto koji je vise pokvaren nego ispravan i trosi duplo vise od nekog modernog vozila, onda imas para i da ga zamenis nekim jeftinim malim vozilom od '03 i novijim i da na njemu imas trap bez luftova, zdrave kocnice i dobre gume.
Onima koji imaju da odrzavaju, a nece, njima bi oduzimao. Sirotinji kojoj taj auto sluzi za ,,Nedaj Boze slučajeve,, ne bi mogao da oduzmem. A necije imovinsko stanje se lako proveri, tj. da li mu je situacija stvarno takva. Zamisli da uzmes drndavog Yuga nekom muceniku koji radi fizikaliju na hladnom za 20000 dinara, ima dete i zivi u nekom naselju koje samo na papiru pripada Beogradu i taj Yugo mu sluzi da odvede dete kod doktora, ode po lek, dovuce neko drvo da ima sta da ubaci u pec i tome slicno. Da kazem, zivi ispod nivoa onoga sto zovemo prosecnim Srbinom. Nije to zivis u centru ili nekom boljem naselju, pa imas apoteku koja radi 24 sata, uzmes taksi do dezurne bolnice, ako je hitno, nije ti daleko, to je hitan slucaj. Mozda za neciji pojam nisam u pravu, mozda ce sada neko da me pita kao jedan snob na drugom forumu kada se potegla slicna prica: ,,A sta mislis da te taj udari i slupa ti pola kola,, ? Nije da pitanje nije na mestu i nije da nije argument za poklapanje moje price. Jeste. Ali ne moze se ni tako gledati. I ne moze se imati nulta tolerancija prema tim ljudima.

U slucaju da imas novca i da ne spadaš u tu sirotinju, a ipak vozis auto star preko 20 godina, razumem da te boli uvo sto ti ne radi podizac i zaglavio si ga srafcigerom, sto ti je ispucala tabla, pocepano sediste i tako dalje...Gledas auto kao susto-upotrebnu stvar i ne daju ti se pare na neki noviji kada i taj stari zavrsava posao. I za to imas puno pravo da te boli uvo, ti se vozis u njemu i ako ne smeta tebi, ne smeta ni drugima. Ali NE MOZE da te boli uvo za celave gume, lose kocnice, luft u trapu i tako dalje...To mora da bude ispravno.
 
Znaci ako neko svojim nebezbednim vozilom ugrozi neciji zivot jbg nije imao love da ga drzi u ispravnom stanju.

Sirotiljo i bogu si teska.
 
Jbg, ne mozes tako gledati na najgore. Budi posten, pa reci, takav o kakvom pricamo ce najređe da izazove udes. Licno se od takvog najmanje plasim. Taj mucenik je savrseno svestan sta vozi, kako i koliko ce da vozi. Mogu da ti napravim spisak od bar 10 od kojih se vise plasim, nego onog sa drndavim Yugom. Verovatno i vise, nego mi je 10 u ovom trenutku palo na pamet, da se malo zamislim, taj spisak bi se bar udvostrucio.

Hajde prvo da se rese svi oni, a kada dodjemo do mucenika sa drndavim Yugom, lako cemo. Nemam visedecenijsku kaijeru za volanom, ali za ovoliku koliku imam, mnogo puta sam izbegao nekoga sa kime sam mogao njegovom krivicom da se sudarim. I sada vracam secanje...Nikada to ne bese neka sirotinja sa drndavim Yugom ili tako necim. Uvek to bejahu kola, bar pristojna za nas standard, ali u vecini slucajeva onakva kakva obican covek moze samo da sanja.
 
Evo ja cu biti posten ( :D ) pa cu da ti kazem da ce oni o kojima ja pricam sigurno da izazovu udes. Golf 3 gti sa gumama iz '98 i njegov vlasnik koji odgovorno tvrdi da je to NAJBOLJI AUTO NA SVETU. Rizican za hodanje, a kamoli za voznju. Deo kupuje "na trafici" i hvali se time. Trosi 15 litara plina, a za gume nema ??

A moze i drugacije. Audi A6 kupljen za 5000 eura od nekog slicnog kome se smucila cena odrzavanja(koju nije ni placao zadnje 2 godine). Poluraspad uveliko krenuo, sve je za remont. Registracija muka, gume takodje, odrzavanje da ne pricam, ne zna se sta je skuplje. Ali novi vlasnik je odusevljen, uvalio dupe u komfor i "luksuz". Komsije zevaju kad prodje i kad parkira. Naravno, NAJBOLJI AUTO NA SVETU. Nema ni guma ni trapa. Grdosija koja je non stop blizu limita zbog neispravnosti, a vlasnik ga nije uzeo da bi vozio 40...

Te koji ti pominjes su u generalno redji, u Beogradu pogotovo, ali nema ni za njih izgovora. 4 nove gume za juga su 120 eura svake 4 godine. Majstorski sat nikad jeftiniji. Ceo trap da se sredi 50 eura, na dve godine recimo. Kocnice-delovi jeftini, majstor jeftin, cifra zanemarljiva. Ako cemo da patetisemo sa voznjom deteta kod doktora reci mi, jel tih par stotina eura na par godina cifra za zivot njegovog deteta kog vozi kod doktora? Ili tudjeg deteta koje prelazi ulicu na hladan, musav dan? Na pesackom, mozda neoprezno, mozda blokirano parkiranim dzipom.
Da, treba ga iskljuciti, apsolutno.
 
Za ove iz drugog pasusa se slazem.
A za ove iz treceg se ne boj. Nisam nikad cuo da je takav neki izazvao neki uzas od ovoga sto si naveo, a i sto nisi. Ali NIKAD! Taj mucenik je svestan sta vozi, objasnio sam to vec. Neka se prvo rese ovi iz drugog pasusa i gori od njih (a ima mnogo gorih kategorija).

Ja volim VW i Audi. OBOZAVAM! Ali uvek bi pre uzeo mlađi auto, makar i druge marke. Recimo nikad ne bi kupio Audi A6 2002. godiste za koji ljudi traze 5000 evra. Taj auto ima 15 godina, takav vec imam. Za neku stotku manje 5000 evra mogu da kupim Alfu Romeo 159 2008. godiste koja je od tog Audija mlađa 6 godina. Sto je objektivno velika razlika i ne vidim sta ta Alfa nema sto onaj Audi ima. Osim Audijeve znacke. Nikad ne bi rekao nesto tipa: ,,Šta? Audi je za Alfu masina,,!!! Mozda jeste kada su isto godiste i slicnog stanja. Ali stariji 6 godina sigurno ne. Da je to dve godine, pa da prevagne ljubav prema određenoj marki. Ali 6 je puno.
 
Ako nemaš, nemoj. Uzmi taksi. Nije sramota nemati auto.

To nije kao da fizikališeš bez zaštitne opreme za sitne pare. Osim sebe, možeš da ubiješ nekog drugo svojim neispravnim vozilom. (Blade, nije upućeno tebi samo se izražavam u tom fazonu ;) )
 
Nisam ja ni pomislio da je upuceno meni. Taj ko nema para da vozi ispravnog Yuga, veruj da nema ni za taksi. Rekoh vec, tih sa drnavim Yugom se ne plasim, nego nekih drugih.
 
Yugo košta 200 evra. Godišnje barem 100 evra registracija i nekih 20 evra održavanje. Gorivo je malo jače od jednog evra po litru, a sa tim litrom neka taj Yugo izgura 10-13 km. Koliko puta možeš da uzmeš taksi za te pare?
 
kakva besmislena i glupa prica se vodi....

dakle, onaj ko `nema` moze da vozi sta hoce, moze da nema kocnice, moze da ima lufta u upravljackom mehanizmu, moze da sipa ulje po saobracajnici....

to sto time ugrozava sebe, (svoje dete) i sve druge ucesnike u saobracaju, to nema veze... :bash:

I da, takvi ne prave prekrsaje ni udese... ma nikako
Jer njih nema u novinama, naravno. nije senzacija kao kad se napise naslov ``Audijem pokosio 3 bandere i slupao 4 parkirana automobila``


a kad taj `siromah` (namerno pod znacima navoda jer nemanje para ne znaci siromastvo) stavi dete u neispravan i neodrzavan automobil da bi ga odvezao do lekara, pa po ovom snegu na prvo kocenje uradi `policajku` (popreci se ) , onda ce mu detetu sigurno biti bolje...
a posto automobil koristi samo za ``zlu neterebalo`` kao kada se dete razboli, verovatno ima ispravan akomulator, pa se parkira na nizbrdici da bi upalio...
i to sto `malo zuji`, al moze jos da ide....
ma nema veze sto je to lezaj tocka... Sto u krajnjoj liniji moze i da otpadne... :violina:
To sto se ti `jeftini` delovi kojima se nasi vlasnici automobila hvale prave bez ikakvih zadovoljavanja standarda, pa se menjaju na `dve godine` a neretko i cesce, a kamoli to sto su sigurni i bezbedni...
jer bitno je da je novije i da je izvikano...

@pantograf je lepo objasnio na primeru automobila kome kugla ne ode ni posle 200.000km nasih puteva sa udarnim rupama, a gde original kugla japanskog proizvodjaca `555` kosta 15 EUR.
Ali prosecan srbin ce kupiti duplo mladji automobil , naravno za sve pare koje poseduje, koji nema kuglu vec se menja celo rame ili viljuska i kosta mnogo i u najjeftinijoj kineskoj kopiji koja nema niti jedan standard ispunjen.
a onda kada krene da juri automobil po putu, onda svoje staro rame ili viljusku salje post ekspresom u kragujevac na remontovanje (da ne navodim radionicu) i presrecan je jer je `ustedeo`... :cry:
Ali onaj prvi automobil iz @pantograf -ovog posta nije vise `atraktivan` , nema klimu...

Klimu :lool:
hahaha to me bas potseti. klasika srpskih oglasa. Ima klimu, samo treba da se dopuni...
i tako isto svake sezone... nekad i cesce... I samo u Srbiji se to smatra normalnim i ispravnim. isto kao i to da svetli milion i jedna lampica upozorenja (pa izmedju ostalog zato i volimo `novije` modele, jer sve svetli ;) )


vratimo se malo u realnost.
registracija i jedna zamena ulja godisnje.
to moramo platiti ma makar imali glanc nov automobil, koji `nema` odrzavanja i makar ne provozali niti jedan jedini kilometar u toku godine.
to je vec minimalno 200EUR.
vec ta cifra je dovoljna za nekih bar 10-15 voznji taksijem. dakle to je 10 - 15 voznji bolesnog deteta do lekara kao sto je neko pricao.
ako taj roditelj ima nekog krsa pa njime to obavlja, pored novca za registraciju, mora sipati i gorivo, mora platiti parking ako je u pitanju centar grada, zar ne? ako i tu lovu dodamo u kalkulaciju, dolazimo sigurno do preko 20 voznji.
zanemario sam bilo kakvo odrzavanje tog automobila koji dakle nije nov, pa samim tim kosta u toku godine i za odredjene popravke.
I koja je sad racunica nekome ko nema novca ( o takvima je @blade govorio) da se kada mu je dete bolesno zaputi poluispravnim automobilom kod lekara i misli se dal ce mu na zimskom minusu upaliti automobil, umesto da pozove taksi i sa detetom sedne u topao automobil ?


I za kraj, evo jednog videa, prilicno poucnog, u kojem je ucestvovao i nas kolega forumas @vucko :)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=dxx5bthAu-M[/youtube]

E pa ako je u nemackoj svakom trecem vozilu vracena kilometraza, a kod njih se to smatra krivicni (ne prekrsajnim) delom, zapitajmo se sta kod nas dolazi na placeve i spanije, italije, belgije...
 
Besmislena za tvoj pojam ne znaci da je opšte besmislena. Mnogo si dao sebi na vaznosti...Pretera ga.

Ti daleko ode sada...Takve koji sipaju ulje po putu i sve sto si naduvao u svojoj prici kojom bi da poklopis moju, ne mogu da se voze i da hoces.

Evo primer...Zivis u Zucu, imas 30000 platu(zive ljudi i sa manje, ali da ne uzimamo bas njih za primer). Zena ne radi. Dvoje dece. Jesti se mora i racuni se isto tako moraju platiti. I moras da se grejes. Kuca ti se raspada, ti je krpis kako umes. A radis tezak posao u svim vremenskim uslovima i blagosiljas svaki dan kada je lepo vreme, jer ti je posao tada mnogo laksi. A sa 30000 dinara za porodicu ne moze da se podmiri ni deo naosnovnijih troskova, ako mogu tako da se izrazim. A ni pod razno da se ustedi za ogrev ili tako nesto. Bez obzira sto imas bastu ili cuvas neku stoku, koja ti upotpunjuje kucni, nazovimo bužet.

Pored toga sto deca moraju da jedu, idu i u skolu, a to isto kosta.

I tako jedno vece dolazis sa posla, a dete ti je lose. A imas kuci Yuga, koji moze da upali ( ne curi mu ulje kao sto ti kazes i nije da ne koci, ali trulo malo krilo, zadnje gume lose,pali...uglavnom, uz tvoju svesnost, moze da zavrsi bezbedno posao ). A u Zucu koliko znam, nema apoteka koja radi 24 sata. I polako, sticices, bez da ugrozis nekoga. I dobilo dete terapuju od doktora, tebi lakse i kreces kuci. A na putu do kuce, patrola policije ne zaustavlja Audija ispred tebe, nego bas tebe i pocne da ti trazi redom. A nije te zaustavila, jer si prekoracio brzinu, nego eto, kontrola, pa pocne da te ,,izvrce na postavu,, , a ti kumis i molis, kao da nisi covek, kao svi drugi. Neko ce se sazaliti, pa te pustiti, neki drugi baksuz nece. I sto da te pusti? Najlakse je sirotinju ku..em po golom du..tu udariti.

I da...Taksista ce sigurno ici sa tobom da mu zakacis prikolicu, da dovuceš pola metra ili metar u najboljem slucaju, drva da se ogrejes. Posto moras tako jer 5 ili 6 odjednom ne mozes da kupis, posto finansije ne dozvoljavaju. Ako i hoce odracete kao Musa jarca.
Hoces taksistu i da zoves da dodje do Zuca, pa da te vozi u npr. Dis u nabavku? Ili ces mozda da ga zoves kad bi trebao da kupiš par džaka cementa i cigle da popravis ostecenje na ruiniranoj kuci u kojoj zivis? Pricam ti pricu...

Mislis da takvih ljudi nema? Ili ih mozda samo ne poznaješ?

I znas sta Laki? Ne bi pozeleo najgorem dusmaninu koji mi je najvece zlo u zivotu naneo takav zivot. I ne mogu da dam sebi za pravo da sudim onima koji tako zive.

I opet ponavljam...Nikad nisam video da su saobracajni udes izazvali takvi, a da je krivac njihova tehnicka neipravnost vozila. A mnogo sam saobracajnih udesa video.
 
Po zadnjoj recenici se vidi da ti u stvari ne razumes poentu ove diskusije. Nece nekome da otpadne tocak u krivini pa da se slupa u drugi auto. Niti trazimo ponosnog dobitnika nagrade "bahacenje veka", pa merkamo koji ponosni vlasnik ce je dobiti. Nego ce usled kombinacije veceg broja dogadjaja ta tehnicka neispravnost da bude poslednja kap koja preliva casu. Svaki dan se u gradu obavi na hiljade, mozda i desetine hiljada naglih, zestokih kocenja. Nekad te neko isece, nekad dete pretrcava ulicu, ili kljakavi starac, sto je apsurd ali non stop vidjam. Ponekad se nadje na putu ulje, antifriz, led. Ponekad je klizavo i masno tek tako, bez posebnog uzroka sem temperature i vlaznosti. Kada u takvim situacijama moj delija sa 2 tone ili tvoj "mucenik" krenu u forsirano kocenje, pitanje je samo koliko ce zlo, stetu i povrede da naprave, a ne da li ce stati. Jer nece stati. Jer ce luftovi u trapovima da u forsazu da naprave smejuriju od geometrije. A onda ce vrsne kocnice koje koce odlicno, ali samo prednji levi i zadnji desni, tih 10% povrsine gume u dodiru s asfaltom, koja nije guma nego plastika, da blokiraju i uklizaju u grupu pesaka, recimo.


Nego, zeleo bih da se maknem sa ove teme patetike i trulog jugica jer su oni stvarno u manjini. Razlog zbog kog sam otvorio diskusiju je vecina i uopste svest prosecnog srpskog vlasnika automobila. "Posedovanje i koriscenje automobila" je tema, ali mi smo smetnuli sta je to automobil. To je naprava koja ima funkciju, a da bi ta funkcija bila obavljena naprava mora da je ispravna. Kod nas se kola ne voze nego kotrljaju, to nisu automobili nego otpadni primerci na putu.

Svi ljudi koje poznajem a imaju u manjoj ili vecoj meri lose gume i zapustena vozila, dakle oko 80% svih vozaca koje znam, imaju mogucnost da te mane isprave. Prva prepreka je lenjost, manjak svesti da je to nesto bitno sto treba resiti. Manjak svesti da uopste imaju problem.
Druga prepreka je takodje manjak svesti, ali u tehnickom smislu. Ne razumeju sta je auto, sta je guma, sta je trap. Pogotovo zene. Mi smo uspeli da preuzmemo taj americki princip da je auto isto sto i prekidac za svetlo, koristis ga i ne zanima te sta i kako. Niko nema pojma ni o tehnici ni o voznji dalje od onoga sto su, ili nisu, naucili u auto skoli. Cak i ljubitelji vecinom nemaju blage veze. Oni su cesto i najgori prekrsioci.
Treca prepreka su finansije. Ali uvek na specifican nacin. Naravno da 95% ljudi nema para za bacanje, pa im nije bas svejedno da godisnje daju 200 evra vise da im auto bude tip top(po pitanju bezbednosti). To se naslanja na onaj manjak svesti gore. Ali problem je uglavnom taj da se voze kola iznad svojih mogucnosti. Prejeftina polovna vozila srednje klase, a pogotovo nerealno jeftina luksuzna vozila su mamac na koji se svi rado pecaju, pa posle "nemaju para". Apsurdno. Jel vam pada nekad na pamet, posebno ko cesce putuje, da skoro svaki auto na nasim ulicama izgleda potroseno i izandjalo ?
 
Ne razumem? Razumem odlicno. Taj sa Yugom raspalim, bas vozi reli pa ce tako da prođe. Nemoj da pricamo sto nije. Čak sta vise, ti takvi, kakve sam opisao su najsvesniji. A znaš li zasto? Zato sto odlicno znaju sta voze, pa se tako i ponasaju. Znaju da su mi kola stara i nebezbedna i da svakog trenutka moze nesto da otkaze. Tako i voze, ,,kao po jajima,, , sto se kaze. Vrlo dobro znaju sta mogu da izazovu. Za razliku od onih koje si ti licno opisao i drugih, jos gorih kategorija. Ti tvom ,,deliji,, imas osnovu da kazes: ,,Kupi jeftiniji, a noviji auto, koji mozes da odrzavas i vozi se. A ,,delija,, ako ima za Audi A6 2.5 TDI 1997. godište, ima i za Fiat Punto 2003. godiste. Koji manje trosi i lakse ga je u svakom smislu odrzavati ispravnim. Pa ta prica ima osnovu. ,,Mucenike,, i ,,delije,, je ne besmsleno, nego sramota upoređivati.

Sve to sto si naveo u drugom i trecem delu posta, na tu temu mogu da kazem da delimo misljenje. Ali ne mozes da kategorises tako. Nije kod svakoga lenjost na prvom mestu. Drugo, mislim da sam to vec rekao...Mogu da razumem da neko auto gleda kao upotrebnu stvar i boli ga uvo sto mu ne radi podizac, osvetljenje centralne konzole i tako dalje...Ali ne mogu da razumem da mu 3 meseca lupa amortizer i da je u fazonu: ,,Promenicu ga kada se raspadne skroz,,. Ali zato pusi 3 pakle cigara dnevno, nosi skupu za nas standard garderobu i tako dalje...Znaci moze, a nece! I to je jeste za osudu. I ja aparate u kuci gledam kao upotrebne stvari, ali to ne znaci da ako slabije ide voda u sudooperi, necu da je otpusim, nego da kazem: ,,Dok se ne zapusi skroz,, ne diram je. To je stvar koja se koristi i mora da se odrzava u ispravnom stanju.

Ja sam dovoljno iskusan vozac da cu i sa 4 lose gume da se vozim i da ne napravim udes. Polako i kako znam. Ali to necu da radim, ne zbog zakona, nego zbog sebe. Ustedecu na nekoj drugoj strani i kupicu gume, bezbedne za voznju. Taj auto koristim svakodnevno i hocu da bude bezbedan. NECU da mislim da li ce mi izleteti neko dete, starac, zena sa kolicima, neki bahati magarac proci na crveno i tako dalje...Hocu da znam da ce moj ispravan auto, ovakav kakav je, ukociti. Ako nemam novca da ga odrzavam, a ne mogu da napravim realan i ljudski prihvatljiv kompromis na drugoj strani, kako bi ga uredno odrzavao ( a ljudi to uglavnom prave, jer ne moze sve, nego se odlucujes za prioritet), prodacu i kupiti onaj koji mogu da odrzavam.
 
Hteo sam lako i brzo da ti demantujem prvi pasus sli si to ucinio sam u poslednjem pasusu. Znaci slazemo se ali mora da bude po tvom. :D
Ok, postujem, to je pravi zdrav stav autenticnog Srbina. :D
 
Vrh