Šta je novo?

Posedovanje i korišćenje automobila

Gago,
Kao i kolega kazem, svaka cast za sva objasnjenja. Ali primer koji si dao za plivajuci zamajac, nije bar relevantan za nasu situaciju. Prosecnom Srbinu je skup i INT-ov, zamenski set kvacila sa fiksnim zamajcem za VW Golfa 4, koji košta 22000 dinara u Euro07. Što je opet za moj pojam MNOGO bolja varijanta, nego kupovati polovan set kvacila u nedostatku finansija i pristajanja na kompromis. Jer taj polovni isto košta, a moze da ti pukne opet vrlo brzo. A sa ovim zamenskim dobiješ garanciju određeni vremenski period i da nece naneti ostecenja drugim delovima automobila.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426542#p426542 je napisao(la):
Гага » Pet Jan 06, 2017 1:02 am

А зашто код неких возача пропада пливајући замајац ? Па због начина вожње, оштро и нагло кретање возила; брзе и оштре, а не баш прецизне промене брзина; нагло одпуштање педале квачила; држање ноге на педали квачила кад рецимо се стоји у колони или на семафору; не треба возити у ниским бројевима обртаја; прескакање брзина при успоравању, рецомо из 5-те у 3-ћу и то неки раде !!! а онда тада долази до великог обртног момента и он се преноси негативно на пливајући замајац – преносе се тада велике непожељне вибрације.

To u nižim obrtajima je neki BG mit. Daleko je manji obrtni momenat na nižim obrtajima tako da je i manji udar na sam zamajac. Drugo, opruge u samom zamajcu su pod gasom/ vučom napete do kraja tako da je skoro sve jedno koji je broj obrtaja.
Preskakanje brzina dokle god se koristi glavom nema veze možda čak i bolje da se preskače jer se time i manji broj puta cima plivajući (ovog puta u obrnutom smeru jer se koči motorom).
Obožavam preskakanje brzina pri kočenju.
Za ostalo se se slažem, generalno treba biti nežan sa pedalama kako da gasom tako i sa kvačilom.
 
Inače za Mazdu 626 plivajući zamajac je koštao po nabavnoj ceni 920 evra. To je bilo 2008. godine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426642#p426642:jarpai0o je napisao(la):
Blade » 06 Јан 2017 07:35 pm[/url]":jarpai0o]Gago,
Kao i kolega kazem, svaka cast za sva objasnjenja. Ali primer koji si dao za plivajuci zamajac, nije bar relevantan za nasu situaciju. Prosecnom Srbinu je skup i INT-ov, zamenski set kvacila sa fiksnim zamajcem za VW Golfa 4, koji košta 22000 dinara u Euro07. Što je opet za moj pojam MNOGO bolja varijanta, nego kupovati polovan set kvacila u nedostatku finansija i pristajanja na kompromis. Jer taj polovni isto košta, a moze da ti pukne opet vrlo brzo. A sa ovim zamenskim dobiješ garanciju određeni vremenski period i da nece naneti ostecenja drugim delovima automobila.
Хвала Бладе. :sesir:
Пример за пливајући замајац сам дао зато што ми је Субару, као марка аутомобила, јако, јако близак. Имаш за Субаруе и јефтиније и скупље пливајуће замајце, од примера који сам навео.

Ето за Тојоту Ланд Крузер пливајући замајац, значи само он, кошта 2.000,00 евра.

Што се тиче немачких аутомобила нисам упознат са ценама делова за њих, из једноставног разлога што не пратим тај део, а и нисам уопште љубитељ и поклоник тих аутомобила.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426654#p426654:2zw7gb4m je napisao(la):
Žika » 06 Јан 2017 09:21 pm[/url]":2zw7gb4m]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426542#p426542 je napisao(la):
Гага » Pet Jan 06, 2017 1:02 am

А зашто код неких возача пропада пливајући замајац ? Па због начина вожње, оштро и нагло кретање возила; брзе и оштре, а не баш прецизне промене брзина; нагло одпуштање педале квачила; држање ноге на педали квачила кад рецимо се стоји у колони или на семафору; не треба возити у ниским бројевима обртаја; прескакање брзина при успоравању, рецомо из 5-те у 3-ћу и то неки раде !!! а онда тада долази до великог обртног момента и он се преноси негативно на пливајући замајац – преносе се тада велике непожељне вибрације.

To u nižim obrtajima je neki BG mit. Daleko je manji obrtni momenat na nižim obrtajima tako da je i manji udar na sam zamajac. Drugo, opruge u samom zamajcu su pod gasom/ vučom napete do kraja tako da je skoro sve jedno koji je broj obrtaja.
Preskakanje brzina dokle god se koristi glavom nema veze možda čak i bolje da se preskače jer se time i manji broj puta cima plivajući (ovog puta u obrnutom smeru jer se koči motorom).
Obožavam preskakanje brzina pri kočenju.
Za ostalo se se slažem, generalno treba biti nežan sa pedalama kako da gasom tako i sa kvačilom.

@Жико, нисам те баш најбоље разумео ово за "БГ мит" ! Ако си мислио на полаку (спору) вожњу улицама Београда, тј. са малим бројем обртаја - до 1500 о/мин, а у већој (четвртој или петој) брзини, имаш таквих возача свуда по белом свету.
Не волим прескакање брзина, да је то добро, конструктори целог склопа мењача, би онда рецимо, да се нашалимо, избацили парне брзине, или непарне, ако је шестобрзински мењач. :wink:
Код прескакања брзина углавном страда ламела, јер се тада дуже држи папучица квачила притиснута, а онај ко је вештији може и међугас да користи. Прескакање брзина се може користити у случају кад оде синхрон неке од брзина, па док се не набави део и оде код мајстора, се мора користити аутомобил. Такође ето и ми смо на релијима користили прескакање брзина, са међугасом, али опет јако јако ретко.
Предпостављам да ти прескакање брзина радиш са међугасом, пошто си написао да "докле год се користи главом", а из тога сам извео такав закључак.
 
Ništa ne fali u V ili VI ili čak u IX na 1500 obrtaja pa ni na 1200. Ja uvek praktikujem što viši stepen prenosa i što manje obrtaja.
To mi je ostalo u krvi sa kamiona i nema smetnje da se primeni na automobile.
Isto tako preskakanje brzina II, IV, VI pa VII spora, VII brza , VIII spora i VIII brza ovo opet u skladu sa navedenim u sledećoj rečenici (preporuka proizvođača vozila) . U suprotnom smeru po želji a u skladu sa opterećenjem , brzinom i konfiguracijom terena. Naravno sa automatizacijom manuelnih menjača sve je puno lakše.
Opet tvrdim da je manje opterećenje na plivajući zamajac kad se gasira na manjem broju obrtaja nego na većem jer su vrednosti prostim grafikonom kriva obrtnog (i snage) manje na nižim obrtajima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426542#p426542:3ax8h04l je napisao(la):
Гага » 06 Jan 2017 01:02 am[/url]":3ax8h04l]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426342#p426342:3ax8h04l je napisao(la):
spatiotecte » 04 Јан 2017 10:10 pm[/url]":3ax8h04l]Ja sam protivnik dizela zbog sledecih razloga.

5: Ne mozes da mu ugradis plin.
@Спатио друже, морам да те демантујем.
Наравно да може да се угради плински уређај у дизел моторе, технологија је ипак доста напредовала. Плин или ти Течни Нафтни Гас се додаје преко електроинјектора (плинског) негде око 30% и то у сам усис, а остатак се додаје нафта нормалним убризгавањем. Значи код овог уређаја за дизел моторе се мешају оба горива да тако кажем, јер мотор ради и са дизелом и плином истовремено, а не као код бензинских мотора где се користи за рад мотора или бензин или само плин.
Плин одлично делује на процес изгарања убризгане нафте па се искоришћеност нафте подиже на скоро 95%, јер дизел гориво тада боље сагорева. Са тиме се повећава и обртни момент и снага мотора. Теби и још некима барем не треба да објашњавам око обртног момента.

Где је уштеда уградњом ТНГ уређаја у дизел моторе ?
То је разлика у цени потрошеног плина и оне не потрошене нафте (то је оних горе споемнутих 30%) и то је та уштеда у парама и она се креће за комерцијална возила до 25%. Наравно највећа уштеда на уградњи ових уређаја у дизеле је код комерцијалних возила тј. камиона и аутобуса и код њих се највише уграђују ови уређаји. Код аутомобила се много мање уграђују ови уређаји, а због саме мање потрошње дизела, рачуница-уштеда (у парама) је мања, негде око 10%. Једино ако неко циља на повећање снаге мотора (до 25-30%) и повећање обртног момента. Наравно то може и чиповањем (лично то не волим), а ту је опет проблем оштећења чела клипа.
Цена ТНГ уређаја за дизеле је скупља него уређаја за бензинце. На ова два сајта имаш и више објашњења:
http://autogasservis.rs/ugradnja-gasa/u ... a-u-dizel/
http://www.autogasradic.com/novosti_pri ... l%20vozila

Кад смо већ код ове подтеме, да кажем и коју реч, јер ми је аутомобилизам велики хоби и љубав.
Припадам ткз. аутомобилском лобију из више разлога, од малена су ми аутомобили велика љубав, бавио сам се једно кратко време тим спортом, сарадник сам у једном часописа за аутомобилизам, ....једноставно речено волим аутомобиле. У шали неки пут кажем да мојим венама тече бензин :wink: .

Иако сам тренутно без аутомобила, користим од сина кад ми требају, и за посао, али само кад идем на пут изван Београда, кад треба са женом негде да одемо, или да одвезем мајку код лекара. Док сам имао аутомобил, нисам излазио из њих, и кад сам их продао-наступила била криза, посао је све више слабио и морало се,- било је баш незгодно. Нисам се у потпуности навикао да будем без њих (то и не може), али опет хтео-не хтео малчице се и колико-толико навикне (хм)! Кад идем по Београду углавном користим градски превоз, а без обзира шта ко мисли о њему и неким од његових мањкавости, ипак је доста организован и разгранат.

Ипак кола су кола, нису лукзус него потреба, и са њима се и брже, удобније, а и сигурније стигне на неко од одредишта и у самом граду или негде другде. Рецимо од Бежанијске косе до Железника, са три превоза, треба ми скоро па два часа, а са колима 20-25 минута.

Видим да већина воли дизеле, лично баш не преферирам аутомобиле са дизел моторима, али зато свима препоручујем, ко жели дизела, да узме Саб 9-3 са 1.9 дизел мотором (Фијатов ЈТД мотор, који је један од најбољих, ако не и најбољи светски дизел мотора). То кажем из искуства и разлога што сам радио тест овог аутомобила и одушевио ме. Овај Фијатов дизел мотор се уграђивао, наравно у све Фијатове моделе, Алфа Ромео 145, 146, 147, 156, 159, а мислим да је био и у ГТ моделу, Ланчија Либра, Сузуки SX4, Опел Вектра, Астра, Зафира, Сигнум , Сабове 9-3, 9-5 и Кадилак БЛС, и код сваког од ових мотора, а у зависности од марке аутомобила је имао другачији обртни момент.

А кад је већ почела прича око пливајућег замајца, резервног дела кога се већина боји, зашто не знам, али ево цена (у еврићима) за оригинал гарнитуру квачила за Субару Форестер 2.0 турбо, од 1999. - 2005.
Ламела квачила 212,78
Корпа квачила 180,39
Завртњеви корпе квачила 9х 4,58 = 41,22
Потисни лежај 194,56
Пливајући замајац 431,16
Лежај пливајућег замајца (пилот лежај) 18,93
Завртњеви пливајућег замајца 8х 5,40 = 43,21

А зашто код неких возача пропада пливајући замајац ? Па због начина вожње, оштро и нагло кретање возила; брзе и оштре, а не баш прецизне промене брзина; нагло одпуштање педале квачила; држање ноге на педали квачила кад рецимо се стоји у колони или на семафору; не треба возити у ниским бројевима обртаја; прескакање брзина при успоравању, рецомо из 5-те у 3-ћу и то неки раде !!! а онда тада долази до великог обртног момента и он се преноси негативно на пливајући замајац – преносе се тада велике непожељне вибрације.

Nisam znao da je moguce ugraditi plin na dizel motore, hvala na informaciji. ;)
 
Može odavno. Autobusi koji su došli iz Beča kao donacija su koristili TNG.
Trajnost dizela.
Računica je jednostavna , manji broj obrtaja motora sa manjom brzinom klipa su jedan od uslova za dugi vek.
Dizel motor sam po konstrukciji je daleko kvalitetnije urađen u odnosu na benzinskog rivala. Ceo agregat mora da istrpi veće pritiske i veća opterećenja (a i samo gorivo je kaloričnije u odnosu na benzin) i sve je otpornije, jače. Sam klip sa komorom za sagorevanje je nauka za sebe. Klipni prstenovi kvalitetniji i sa daleko većim radnim vekom. Sistem za ubrizgavanje goriva Common Rail odavno razvija pritiske i preko 2000 bara (zadnja generacija 2700 bara i do 10 ubrizgavanja).
 
Dizel je radna, a benzin sportska masina. I tu se zavrsava sva filozofija.

Sve radne masine su na dizel, a zna se sta bi trebalo da ih karakterise, između ostalog dugotrajnost. Velike putnicke masine, tj. autobusi su dizeli. Velike vojne masine su dizeli. Manja vozila su im benzinci, koliko znam. Ekonomicnost dizela sa napretkom tehnike je izgubila smisao. Benzinac mirnije radi, ali ni ,,nezniji je,, . Takođe, napredak tehnike je doveo do toga da i dizeli mirno rade i idu kao benzinci. Tako da, kada mi se postavi pitanje sta je od ta dva bolje, mogu samo da odgovorim: ,,Zavisi sta vi hocete,,.
 
Bez problema...Kao mina, sto kaze nas narod.

Stariji dizeli su imali pretkomoru u koju su bili usrafljeni dizna i grejac, pa se posto se usisni ventil otvori, gas stvoren pod pritiskom, ubrizgavao u cilindar, a kod novijih je obicno reseno tako sto su dizna i grejac usrafljeni direktno u vrh cilindra, tako da se gasna eksplozija desava direktno u cilindru. Mnogo lakse za paljenje, kada pogledate realno.

Ali čak i stari VW Golf 2, sa 1.6 dizel motorom, pod uslovom da je solidan akumulator, ispravna sva 4 grejača, dovod goriva i anlaser, kao i da motor nije u bas losem stanju (dovoljno je da bude u solidnom, ne mora biti extra), morao bi i na -15C da upali bez problema. Noviji motori ce paliti i da su jos neispravniji. TDI, cak i onaj prvi koji se ugrađivao u Golfa 3, sa dobrim akumulatorom i anlaserom, dovodom goriva i grejacima, cak i da je los motor, palice. Cak i da mu neki grejac nije ispravan, palice zimi. Sve sto pricam, pricam iz iskustva.

Benzinci, cak i oni stariji od 30 godina su morali da budu u katastofalno losem stanju da ne bi palili zimi. Samo da im je sva elektronika bila ispravna.

Dizel pali na pritisak, a benzinac na varnicu, ako tako prosto moze da se kaze. Onda vam je valjda jasno zasto benzinci lakse pale zimi.
 
Ki blesavi pale. :laugh:
Dizeli sa pretkomorom su bili neka vrta prelaznog rešenja dok nisu kultivisali ove dizel motore kakve danas poznajemo. Dizel sa direktnim ubrizgavanjem je karakterisala velika buka kojoj nije bilo mesta u putničkim automobilima.
 
Oko mene ovih dana se muce i jedni i drugi, pale na minu jedino ako je nagazna.
 
Baš danas videh možda i ne toliko matoru E klasu (W211) ali opet dovoljno da bude krš, naravno dizel, kako bezuspešno pokušava da upali. Poenta priče, u tom pokušaju je napravio omanji ekološki incident. A takvih je pun grad...
Zato Fiat/Alfa benzinjare pale i na minus 30...
 
Imate na yt snimak kako u rsuiji pale ladu mecku audi i jos neke na -30 ovaj nas minus je bzv
 
Ako vam je na kolima ispravna sva elektronika i dovod goriva, a pod uslovom da vam motor nije u totalno losem stanju, nemojte se sekirati da vam auto nece upaliti i da bude -20C.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426839#p426839:1wkz39pi je napisao(la):
Blade » 08 Јан 2017 01:32 pm[/url]":1wkz39pi]Dizel je radna, a benzin sportska masina. I tu se zavrsava sva filozofija.
И овде имаш изузетак од правила. :wink:

2009.године Сеат је учествовао са једним својим моделом у тракама светског шампионата туристичких возила ВТЦЦ (WTCC) са дизел мотором. То је био модел Леон са 2.0 ТДИ мотором од 280 кс и те године је доминантно освојио светски шампионат, и конструкторски и возачки (прво и друго место). Италијан Габријеле Тарквини је био први, а други је био француз Иван Милер.


И у британском шамионату туристичких возиле БТЦЦ (BTCC) је исто доминирао Сеат леон 2.0 ТДИ, а шампионат је 2008. године освојио Енди Приол.
 
Otstupanje od pravila postoji u mnogo cemu, ne samo u automobilizmu. Pravila postoje, ali je retko sta crno i belo. Dizeli su sada usavrseni i sve ce vise to biti u smislu da ne zaostaju za benzincima ni u cemu. Pa ni u mirnom radu i brzini. Ali zato se i gubi osobina koja je bila na strani dizela, a to je ekonomisanje.
 
Dizel gubi presednu bitku a to je ekologija!
NOx je ono sto ga (nas) ubija...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Vrh