Гага » 06 Jan 2017 01:02 am[/url]":3ax8h04l]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=426342#p426342:3ax8h04l je napisao(la):
spatiotecte » 04 Јан 2017 10:10 pm[/url]":3ax8h04l]Ja sam protivnik dizela zbog sledecih razloga.
5: Ne mozes da mu ugradis plin.
@Спатио друже, морам да те демантујем.
Наравно да може да се угради плински уређај у дизел моторе, технологија је ипак доста напредовала. Плин или ти Течни Нафтни Гас се додаје преко електроинјектора (плинског) негде око 30% и то у сам усис, а остатак се додаје нафта нормалним убризгавањем. Значи код овог уређаја за дизел моторе се мешају оба горива да тако кажем, јер мотор ради и са дизелом и плином истовремено, а не као код бензинских мотора где се користи за рад мотора или бензин или само плин.
Плин одлично делује на процес изгарања убризгане нафте па се искоришћеност нафте подиже на скоро 95%, јер дизел гориво тада боље сагорева. Са тиме се повећава и обртни момент и снага мотора. Теби и још некима барем не треба да објашњавам око обртног момента.
Где је уштеда уградњом ТНГ уређаја у дизел моторе ?
То је разлика у цени потрошеног плина и оне не потрошене нафте (то је оних горе споемнутих 30%) и то је та уштеда у парама и она се креће за комерцијална возила до 25%. Наравно највећа уштеда на уградњи ових уређаја у дизеле је код комерцијалних возила тј. камиона и аутобуса и код њих се највише уграђују ови уређаји. Код аутомобила се много мање уграђују ови уређаји, а због саме мање потрошње дизела, рачуница-уштеда (у парама) је мања, негде око 10%. Једино ако неко циља на повећање снаге мотора (до 25-30%) и повећање обртног момента. Наравно то може и чиповањем (лично то не волим), а ту је опет проблем оштећења чела клипа.
Цена ТНГ уређаја за дизеле је скупља него уређаја за бензинце. На ова два сајта имаш и више објашњења:
http://autogasservis.rs/ugradnja-gasa/u ... a-u-dizel/
http://www.autogasradic.com/novosti_pri ... l%20vozila
Кад смо већ код ове подтеме, да кажем и коју реч, јер ми је аутомобилизам велики хоби и љубав.
Припадам ткз. аутомобилском лобију из више разлога, од малена су ми аутомобили велика љубав, бавио сам се једно кратко време тим спортом, сарадник сам у једном часописа за аутомобилизам, ....једноставно речено волим аутомобиле. У шали неки пут кажем да мојим венама тече бензин :wink: .
Иако сам тренутно без аутомобила, користим од сина кад ми требају, и за посао, али само кад идем на пут изван Београда, кад треба са женом негде да одемо, или да одвезем мајку код лекара. Док сам имао аутомобил, нисам излазио из њих, и кад сам их продао-наступила била криза, посао је све више слабио и морало се,- било је баш незгодно. Нисам се у потпуности навикао да будем без њих (то и не може), али опет хтео-не хтео малчице се и колико-толико навикне (хм)! Кад идем по Београду углавном користим градски превоз, а без обзира шта ко мисли о њему и неким од његових мањкавости, ипак је доста организован и разгранат.
Ипак кола су кола, нису лукзус него потреба, и са њима се и брже, удобније, а и сигурније стигне на неко од одредишта и у самом граду или негде другде. Рецимо од Бежанијске косе до Железника, са три превоза, треба ми скоро па два часа, а са колима 20-25 минута.
Видим да већина воли дизеле, лично баш не преферирам аутомобиле са дизел моторима, али зато свима препоручујем, ко жели дизела, да узме Саб 9-3 са 1.9 дизел мотором (Фијатов ЈТД мотор, који је један од најбољих, ако не и најбољи светски дизел мотора). То кажем из искуства и разлога што сам радио тест овог аутомобила и одушевио ме. Овај Фијатов дизел мотор се уграђивао, наравно у све Фијатове моделе, Алфа Ромео 145, 146, 147, 156, 159, а мислим да је био и у ГТ моделу, Ланчија Либра, Сузуки SX4, Опел Вектра, Астра, Зафира, Сигнум , Сабове 9-3, 9-5 и Кадилак БЛС, и код сваког од ових мотора, а у зависности од марке аутомобила је имао другачији обртни момент.
А кад је већ почела прича око пливајућег замајца, резервног дела кога се већина боји, зашто не знам, али ево цена (у еврићима) за
оригинал гарнитуру квачила за Субару Форестер 2.0 турбо, од 1999. - 2005.
Ламела квачила 212,78
Корпа квачила 180,39
Завртњеви корпе квачила 9х 4,58 = 41,22
Потисни лежај 194,56
Пливајући замајац 431,16
Лежај пливајућег замајца (пилот лежај) 18,93
Завртњеви пливајућег замајца 8х 5,40 = 43,21
А зашто код неких возача пропада пливајући замајац ? Па због начина вожње, оштро и нагло кретање возила; брзе и оштре, а не баш прецизне промене брзина; нагло одпуштање педале квачила; држање ноге на педали квачила кад рецимо се стоји у колони или на семафору; не треба возити у ниским бројевима обртаја; прескакање брзина при успоравању, рецомо из 5-те у 3-ћу и то неки раде !!! а онда тада долази до великог обртног момента и он се преноси негативно на пливајући замајац – преносе се тада велике непожељне вибрације.