Šta je novo?

Pošta Srbije

Ne znam za razlog, ali je verovatno da je u pitanju bilo nešto u vezi sa samim prostorom. To sigurno nije naš prostor već smo iznajmljivali i moguće je da je tu došlo do nekog zatezanja (pretpostavljam zbog cene, ne znam zbog čega bi drugog). E sad, da li je moguće da više od šest meseci nisu mogli da nađu adekvatan prostor, ne znam.

Pošto je Žarkovo ipak malo podalje od Brda, bar kada je o Pošti reč, sasvim je moguće da će ova vaša biti i dostavna, a ne samo prijemna.
 
Јелена како се отвара уговорна пошта, односно шта је потребно за њено отварање? Да ли се она може користити као и права пошта односно да ли може задуживати поштаре?
 
Ugovorna posta valjda samo zaposljava salterske radnike
 
Iznajmljivali su prostor, sad sta je ispalo ne znam, ova deluje da ce biti veca mnogo od ove. Ova nasa mislim da je bila i dostavna sta god to znacilo :) Sutra cu da okacim par fotki
 
Ugovorna pošta može da funkcioniše i kao ugovorni šalter (cenim da je ogromna većina takva), ali i kao ugovorna pošta sa sve poštarom. Ovo drugo je, naravno, daleko komplikovanije i verovatno se otvara samo po selima. Ne znam tačno kakva je procedura.

Dostavna znači da se iz te pošte dostavljaju pošiljke na određenoj teritoriji, tj. da u njoj rade poštari. Samim tim i ljudi po pošiljke mogu tu da dođu. E sad, postoje razne vrste pošiljaka i ako je pošta dostavna ne znači da će sve vrste u njoj moći i da se podignu. Kada se pošta bude otvorila, na sajtu će se moći proveriti po adresi gde se po koju pošiljku ide. To može i sada na www.posta.rs pa se u levom meniju izabere opcija "pronađi pak". Onda se u rezultatima klikne na broj pak-a i izbaci vam se spisak svih vrsta pošiljaka i gde koja može da se preuzme.
 
Значи постоји та могућност, а који су услови за отварање? Мсм шта је потребно од услова имати (димензије објекта, промет и слично).
 
loyola":1l75s9s9 je napisao(la):
Iznajmljivali su prostor, sad sta je ispalo ne znam, ova deluje da ce biti veca mnogo od ove. Ova nasa mislim da je bila i dostavna sta god to znacilo :) Sutra cu da okacim par fotki
Koliko se sećam, nije bila dostavna. Znam da sam jednom išao po neko pismo na Bele Vode
 
Sad se secam, postar kad ne nadje nikog taj dan je na Belim Vodama, onda dolazi sutradan u Zarkovo
 
Somi303":1rihfkri je napisao(la):
Значи постоји та могућност, а који су услови за отварање? Мсм шта је потребно од услова имати (димензије објекта, промет и слично).

Koliko znam, potrebno je da imaš odvojen prostor od onoga što bi inače tu držao (možeš da vidiš da kada su u istom objektu menjačnica i pošta, šalteri su odvojeni). Tvoje je da obezbediš sve - pošta ti obezbeđuje bukvalno samo obuku. Ne znam konkretno da li su potrebne neke posebne dimenzije i slično.

Na sajtu pošte piše ovo:

Koje se sve usluge obavljaju u ugovornim poštama?
U ugovornim poštama obavljaju se usluge koje je Preduzeće dogovorilo sa zastupnikom, saglasno zaključenom ugovoru, a za detaljnije informacije o načinu,proceduri i svim pitanjima koja se odnose na otvaranje i rad ugovorne poštu, obratite se Direkciji za poštansku mrežu Preduzeća, e-mail: dirposmre@jp.ptt.rs .

Mislim da je najbolje, ukoliko nešto konkretnije planiraš, da se javiš kolegama iz Direkcije za poštansku mrežu. Ja jedino znam, da je mnogo lakše i jednostavnije voditi ugovorni šalter u odnosu na poštu jer mora da se poštuje red prevoza, da se vode mnogi papiri (kao i u svim našim jedinicama poštanske mreže) i slično. Znam ljude koji su bili zainteresovani i koji su se na kraju ipak preračunali da bi bilo previše komplikovano. E sad, to naravno zavisi i od lokacije.
 
U bloku 67 (belvil) postoji oko 2000 stanova, desetine lokala, dve poslovne zgrade i delta siti, a nemamo svoju poštu. Imamo samo šalter za plaćanje u dc.. Postoji li mogućnost da mi dobijemo poštu. Ako ne postoji li ekonomska opravdanost za otvaranje ugovorne pošte? Takođe da napomenem da se trenutno gradi i susedni blok ( blok 67a) sa više stotina stanova + lokali, takođe bez pošte.
 
Nisam sigurna po kom principu se pošte otvaraju. Verovatno postoje neki parametri - broj stanovnika, blizina drugih pošta itd. Prvi korak, poprilično lak, jeste obraćanje putem sajta sa upravo pitanjem o otvaranju pošte.

http://www.posta.rs/struktura/lat/konta ... itanje.asp

Čitaju i odgovaraju.

Neki drugi korak bi mogao da bude da se napiše peticija sa što više potpisa i da se preda zahtev/molba pošti (još ako imate neke veze po medijima...). Ovo svakako treba uraditi, ali će se postavljanjem pitanja na sajtu dobiti poprilično brz odgovor na osnovu koga možete dalje da delujete.

Što se tiče ugovorne pošte, to ne određujemo mi, već privatnik koji sam proceni da li se isplati ili ne. Doduše, to neće rešiti vaše probleme jer bi taj verovatno otvorio samo šalter za uplate-isplate što već imate. Ali eto, nemaju svi blokovi poštu. Nema 44, 63-i - mada oni imaju pošte u relativnoj blizini. Vi baš i ne. Sve je to stvar isplativosti. Koliko znam, u bloku 45, pored obične pošte, postoji i ugovorni šalter - jednostavno, neko ima ekonomsku računicu. Kod vas privatnik to nije pronašao, a moguće je onda da i naši nisu otvorili zbog neisplativosti. Ne mogu da garantujem, ali mislim da postoji neka obaveza na koliko hiljada ide jedna pošta, a moguće je da se vi uklapate u postojeće stanje.

A moguće je i da su cene zakupa prostora prevelike. To zaboravih da napišem.
 
Отворена. Није се могла сама отворити!
 
Evo šta voze srpski poštari FOTO

Pošta Srbije kupila je 219 novih vozila za bolji transport pošiljki i u to uložila više 400 miliona dinara iz sopstvenih sredstava,

992124078557ae3689f6d2633009492_w640.JPG


1856016606557ae368eba05594113989_w640.JPG


1658335030557ae368dd95b533469467_w640.JPG



http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1003662
 
Realno, ova kola su nam zaista potrebna jer momci voze krševe. E sad, da li bi mogli da ih voze pažljivije, da mogli bi, ali ipak su to vozila koja se mnogo koriste i relativno brzo se izrabuju.

Ove Pande što su kupili su dušu dale za direktore i direktorčiće, ja se nadam da će zaista i završiti kod poštara koji šipče po brdima.
 
Јелена, зашто наши поштари и даље добијају томосе да возе уместо неких модернијих скутера који не иду на мешавину?
 
APN sa onim štitom-krilcima za noge
je jedini pravi poštarski skuter :)
 
Gde se moze videti koliko je placen svaki od modela? I koliko nas kosta odrzavanje? Na slicnom tenderu u regionu Fiat nije mogao ni da pridje prvim ponudjacima, a kod nas prvi. Jako cudno....
 
Mozda zato sto ima fabriku u srb ima cjena u tekstu
 
Za 5 vozila od 5-12t imali smo 6 ponuda, a najjeftinija je bila 28.472.689,27 bez pdv-a od strane preduzeća Autočačak komerc. Najskuplja je bila veća za oko 10.400.000 dinara.

Za 56 vozila od 3-3,5t imali smo 7 ponuda, a najjeftinija je iznosila 126.141.853,35 bez pdv-a od strane Fiat automobila Srbija. Najveća je bila viša za nekih 1,2 miliona. Kod ovih vozila neki su se žalili što smo minimalnu dužinu stavili 4m jer smo time diskvalifikovali neke automobile, ali su naši odgovorili da je to urađeno zbog posla i da je bitniji gabarit od nosivosti.

Za 123 vozila manjih od 2,3t imali smo 6 ponuda. Najniža je bila isto od strane FAS-a u iznosu od 154.542.947,64 be pdv-a, a najviša je bila za oko 31 milion viša. I ovde su se isti bunili zašto su naši tražili da volan bude podesiv i po visini i po dubini, pa je menjana konkursna dokumentacija da bude ili po jednom ili po drugom. A druga zamerka je bila zašto je potrebno da i bočna ogledala imaju grejače i da desno mora da se podešava automatski, a ne ručno jer se time diskvalifikuju pojedini modeli koji su ekonomski isplativiji. Naši su odgovorili da se vozi po svim mogućim uslovima i da je preglednost u tim uslovima najbitnija.

Za 25 dostavnih vozila 4x4 (to su te čuvene Pande) smo imali samo 1 ponudu u iznosu od 37.366.986,13 bez pdv-a i to, opet, od strane FAS-a. I ovde su problem bila bočno ogledalo koja je potrebno grejati, kao i činjenica da su naši tražili da auta imaju sistem za pomoć pri polasku na uspon. Naši su im opet odgovorili da je bezbednost, i aktivna i pasivna najbitnija, kao i da je, zbog brdsko-planinskog terena, potrebno da vozači imaju dobru vidljivost, preglednost i manevarske mogućnosti, naričito u zimskim uslovima.

Za 10 kombinovanih putničkih vozila imali smo 2 ponude sa najnižom od 12.212.272,12 bez pdva- od strane Auto kuće Kole iz Zemuna, dok je druga bila veća za oko 3 miliona. Inače, ovde su naši majstori u konkursnoj dokumentaciji naveli plavu boju, pa kada su ponuđači (a bilo je predstavnika Folcvagena i Dačije) pitali da li odgovaraju neke slične plave, ovi su provalili da su se zaj*** :mrgreen:. Ali najluđe je što su kod svih stavili jednu vrstu žute i onda kod ovih, tras, plava :laugh:. Dobro, produžili su rok za podnošenje.

Inače, ovaj broj ponuda je ukupan broj, ali se u obzir uzimaju samo one prihvatljive (ispunjeni traženi uslovi) što znači da ih može biti isto, ali i manje. Ne znam kako tu stvari stoje. Uglavnom, u svim varijantama, osim ove dve poslednje, imali smo minimum po dve važeće, sa tim što je kod ove poslednje, samo jedna bila prihvatljiva i to ova niža.

E sad, da li je bilo nekih malverzacija? Pa, moguće je da se to radi postavljanjem uslova koje imaju samo Fijati. Zato sam i navela na šta su se pojedini žalili (mada je to sve bio isti ponuđać zbog samog teksta žalbi). To bi bilo lako proveriti kada bi se znalo ko su sve bili ponuđači koji su imali prihvatljive ponude. Ne treba zaboraviti da su možda svi nudili samo Fijate, ali su u pitanju različite Auto kuće.

Inače, naši će kupovati još vozila:
20 kom - 3-3,5t (dakle, na onih 56 dodaju još ovo)
80 kom - manje od 2,5t (ovo je vrlo slično onima "manje od 2,3t2 kojih smo kupili 123)
3 kom - 15-18t

To je sve u postupku još uvek.

Kada je reč o održavanju, dok je vozilo pod garancijom, to je besplatno, ali ne znam kod koga se ide i kako to funkcioniše. E sad, kada prođe garancija, ja mislim da onda uglavnom popravljaju naši majstori jer ih imamo u Kumodraškoj (ovo pričam za beogradske radne jedinice i Direkciju). Ostale RJ imaju tender na kome traže servisere. Ali, pošto mi imamo različita vozila, onda to mora biti neko univerzalan.
 
Просто невероватно да неко јавно предузеће обраћа пажњу на неке такве ситнице које возачима олакшавају посао, свака част.
 
Pa, nije to baš tako. Jeste, kada su vozila u pitanju, idu u neke sitnice, ali kod nekih stvari žestoko zeznu. Recimo, stolice su nam redom krševi, a daleko od toga da su jeftino plaćene, naročito što mi to nabavljamo u velikim količinama. Pa onda obuća, na primer. Sada kod nas teraju ljude u tehnologiji da nose cipele koja je kupljena kao zaštitna obuća, a naši se žale da su previše uske i nekvalitetne pa imaju probleme. Poštari i šalterski radnici bi sigurno imali šta da kažu na njihovu odeću i obuću. O tome u kakvom su nam stanju računari bolje da na pričam. Mi radimo na nekima koji su stariji od 10 godina. Ovi naši nesrećnici iz informatike pokušavaju to nekako da krpe, a glavonje su im to, manje-više, i poručile. je*******iga, bitno je da sekretarice po Direkciji imaju najnovije. Tamo pojedinci kada im se pokvari miš, traže novi računar. Bukvalno. A mi radimo na groblju. Ok, trenutno je bitno popuniti tehnologiju i sve pošte sa novijim računarima kako bi sve mogle da rade u PostTis-u, ali pojedine radne jedinice zaista imaju problem sa računarskom opremom. Nadam se da će i to doći na red. Naravno, treba reći da računarska oprema koju mi dobijemo i to po ceni koju platimo je smehotresna - krševi. Ali su bar novi krševi.

Mada potencijalni dobavljači mogu da izguraju neke svoje zamisli. Recimo, hoćemo da nabavimo neke mobilne terminale i naši su stavili da težina sa baterijom može da bude do 270g i da otpornost od pada bude sa minimum 1,8m. Onda su se jedni pobunili kako, uz ostale karakteristike, to odgovara samo jednom modelu koga uvozi samo jedan ponuđač, na šta su naši odgovorili da odgovara više modela, a da taj jedan konkretno naveden uvozi više preduzeća. Uglavnom, ovi su podneli zahtev za zaštitu prava i na kraju su naši popustili i dali ono što su tražili - da pad može da bude minimum 1,2 metra (što je i logično, teško da će neko mobilni terminal da drži kod glave ili vrata, je li), a težina je povećana na 370g. Takođe, na zahtev drugih, biće smanjena maksimalna temperatura sa 60 na 50 stepeni jer sve preko 50 je, po njihovim rečima, a i logično je, nemoguće za držanje u ruci.
 
Vrh