Za 5 vozila od 5-12t imali smo 6 ponuda, a najjeftinija je bila 28.472.689,27 bez pdv-a od strane preduzeća Autočačak komerc. Najskuplja je bila veća za oko 10.400.000 dinara.
Za 56 vozila od 3-3,5t imali smo 7 ponuda, a najjeftinija je iznosila 126.141.853,35 bez pdv-a od strane Fiat automobila Srbija. Najveća je bila viša za nekih 1,2 miliona. Kod ovih vozila neki su se žalili što smo minimalnu dužinu stavili 4m jer smo time diskvalifikovali neke automobile, ali su naši odgovorili da je to urađeno zbog posla i da je bitniji gabarit od nosivosti.
Za 123 vozila manjih od 2,3t imali smo 6 ponuda. Najniža je bila isto od strane FAS-a u iznosu od 154.542.947,64 be pdv-a, a najviša je bila za oko 31 milion viša. I ovde su se isti bunili zašto su naši tražili da volan bude podesiv i po visini i po dubini, pa je menjana konkursna dokumentacija da bude ili po jednom ili po drugom. A druga zamerka je bila zašto je potrebno da i bočna ogledala imaju grejače i da desno mora da se podešava automatski, a ne ručno jer se time diskvalifikuju pojedini modeli koji su ekonomski isplativiji. Naši su odgovorili da se vozi po svim mogućim uslovima i da je preglednost u tim uslovima najbitnija.
Za 25 dostavnih vozila 4x4 (to su te čuvene Pande) smo imali samo 1 ponudu u iznosu od 37.366.986,13 bez pdv-a i to, opet, od strane FAS-a. I ovde su problem bila bočno ogledalo koja je potrebno grejati, kao i činjenica da su naši tražili da auta imaju sistem za pomoć pri polasku na uspon. Naši su im opet odgovorili da je bezbednost, i aktivna i pasivna najbitnija, kao i da je, zbog brdsko-planinskog terena, potrebno da vozači imaju dobru vidljivost, preglednost i manevarske mogućnosti, naričito u zimskim uslovima.
Za 10 kombinovanih putničkih vozila imali smo 2 ponude sa najnižom od 12.212.272,12 bez pdva- od strane Auto kuće Kole iz Zemuna, dok je druga bila veća za oko 3 miliona. Inače, ovde su naši majstori u konkursnoj dokumentaciji naveli plavu boju, pa kada su ponuđači (a bilo je predstavnika Folcvagena i Dačije) pitali da li odgovaraju neke slične plave, ovi su provalili da su se zaj*** :mrgreen:. Ali najluđe je što su kod svih stavili jednu vrstu žute i onda kod ovih, tras, plava :laugh:. Dobro, produžili su rok za podnošenje.
Inače, ovaj broj ponuda je ukupan broj, ali se u obzir uzimaju samo one prihvatljive (ispunjeni traženi uslovi) što znači da ih može biti isto, ali i manje. Ne znam kako tu stvari stoje. Uglavnom, u svim varijantama, osim ove dve poslednje, imali smo minimum po dve važeće, sa tim što je kod ove poslednje, samo jedna bila prihvatljiva i to ova niža.
E sad, da li je bilo nekih malverzacija? Pa, moguće je da se to radi postavljanjem uslova koje imaju samo Fijati. Zato sam i navela na šta su se pojedini žalili (mada je to sve bio isti ponuđać zbog samog teksta žalbi). To bi bilo lako proveriti kada bi se znalo ko su sve bili ponuđači koji su imali prihvatljive ponude. Ne treba zaboraviti da su možda svi nudili samo Fijate, ali su u pitanju različite Auto kuće.
Inače, naši će kupovati još vozila:
20 kom - 3-3,5t (dakle, na onih 56 dodaju još ovo)
80 kom - manje od 2,5t (ovo je vrlo slično onima "manje od 2,3t2 kojih smo kupili 123)
3 kom - 15-18t
To je sve u postupku još uvek.
Kada je reč o održavanju, dok je vozilo pod garancijom, to je besplatno, ali ne znam kod koga se ide i kako to funkcioniše. E sad, kada prođe garancija, ja mislim da onda uglavnom popravljaju naši majstori jer ih imamo u Kumodraškoj (ovo pričam za beogradske radne jedinice i Direkciju). Ostale RJ imaju tender na kome traže servisere. Ali, pošto mi imamo različita vozila, onda to mora biti neko univerzalan.