Šta je novo?

Pošta Srbije

Ovde se svaka odluka koja udara po dzepu gradjana pravda odlukom EU.
Koliko je meni poznato mi ne da nismo clanica EU, vec nismo fakticki ni otpoceli pregovore.
 
Чекај мало, ми то имамо Републичку агенцију за поштанске услуге која има директора, заменика директора, разне саветнике и остале паразите који се баве усклађивањем димензија поштанског сандучета. Све да овај бесмисао има смисла то би могао да уради неки службеник Поште у склопу редовног посла.
 
U becu jos u januaru su mjenjali sanducice kod prijatelja kod koih sam bio, firma koja odrzava zgradu u sklopu redovnog odrzavanja
 
E pa to je Bec, dragi moj direktore. Tamo ti i telefon da telekomunikaciona kompanija na koriscenje, a stare crne tablice koje su se izdavale do valjda '89 godine su nosili automobili koji nisu menjali vlasnika sve do pre 2 godine, kkada su preostalim vlasnicima zamenili o trosku drzave, jer nije na gradjanima da ponovo placaju vec placeno.

I da se razumemo, postanski sanducici treba da se menjaju, jer ima veliki broj starih zgrada koje imaju jako male sanducice, pa je nemoguce u njih ubaciti bilo koje danasnje pismo ili racun. Medju njima je i moja zgrada. Ali obrazlagati to sa time da to od nas trazi EU, je krajnje jadan potez nesposobnih drzavnih sluzbenika!
 
meni je interesantno kako većini ljudi prija uređenost zapadnih zemalja, ali kada treba da to sprovedu kod nas na svojem primeru (iz bilo kog razloga) onda odjednom nađu 100 razlog protiv.
 
Ja sam već pisala o RAPUS-u (počeli sa tri čoveka, bilo im dosadno, doveli neke žene, širili se, a sada i Ružićeva žena tamo prima platu jer o radu teško da može da se priča - radi njih možda dvoje-troje i to ovih što su došli iz Pošte i poznaju posao, mada smo i mi dali svoj doprinos parazitskom poslovanju). Postoji i za Telekomunikacije, ali je najavljeno da će ih ujediniti. Naravno, ne verujem da će se broj ljudi smanjiti.

Elem, taj RAPUS (Republička agencija za poštanske usluge) je taj koji uređuje i predlaže zakone u okviru poštanskog poslovanja, pa samim tim i postavljanje sandučića određenih dimenzija. Pošta sa tim veze nema, ali, naravno, svi odmah ciljaju na nas :mrgreen:. Pošta je jedini javni operater poštanskog saobraćaja, ali pod poštanski saobraćaj potpadaju svi ekspres prevoznici, na primer. I postoji čitav set zakona koji uređuju ovu oblast i čime se ova agencija i bavi (ili bi trebalo). Naravno, kao i sve u zemlji Srbiji, i ovde se zakoni ne poštuju. Tako smo čak doživeli da grad Beograd prekrši zakon oduzimajući od Pošte prenošenje računa Infostana (a oni potpadaju pod rezervisane usluge jer su ispod granične gramaže) i dodele privatnoj firmi od dva zaposlena koju je držao LDP.

Da li smo obaveštavali ljude ili ne, ne mogu da se setim. Ali se, čini mi se, svake godine bar jednom pojavi ovakva vest sa informacijama o dimenzijama. Mnogo češće se pojave vesti gde Pošta obaveštava da njeni radnici ne idu po manjim mestima i selima od vrata do vrata i nude sandučiće za prodaju :mrgreen:. I tada se uglavnom provuče da sandučići ipak treba da se menjaju, ali treba birati one koji odgovaraju merama.

Elem, što se tiče poštanskih sandučića, poštari su relativno skoro radili snimanje po Srbiji (ko bi drugi, uostalom). Stanje je, manje-više, katastrofalno. Tamo gde ih ima, ima dosta starih, nedogovarajućih jer pošiljke ne mogu da se uguraju normalno itd. Dakle, zamene su neophodne, nema tu sumnje. Ali ne zato što EU to traži, već zato što pošiljke koje ljudima stižu, ne mogu da uđu u njihove sandučiće. Uostalom, pošiljke od pre 30 godina i ove sada se razlikuju. Da, pisma su ista, ali sada stižu i druge vrste pošiljaka (katalozi, veće koverte i slično). I mi smo u zgradi pre par godina stavljali ove sandučiće čiju je Гага fotku postavio. Iskreno, pojma nemam da li se uklapaju u propisane dimenzije, ali bih bila vrlo nezadovoljna ukoliko ne zadovoljavaju dimenzije.

Što se tiče prodaje, koliko mogu da se setim, u poštama postoji samo ono za kuće (preovlađuje žuta boja), mislim da nema ovih za zgrade. Možda nešto ima baš u Post shop-ovima (jedan je u zgradi u Takovskoj). Uglavnom, nije Pošta jedina koja prodaje sandučiće i ne morate kod nas da kupujete. Možete da kupite gde god želite, ali je bitno da se uklapaju u ove navedene dimenzije.
 
Molim vas da li neko moze da mi da tacan odgovor na sledeca pitanja?
1. Da li upravnik poste sme da se izdire i da li sme da se pretecim tonom obraca zaposlenima.
2. Da li sme da menja radno vreme (postari rade od 8 on ih maltretira da dolaze u 7)
3. Da li sme da postara salje u pripremu (dok ovaj pokusava da slozi svoju postu), i time otezava rad postaru, bez pismene odluke, nigde nije zabelezen taj rad kao i stimulacija za taj "dodatni rad".
4. Da li sme da tera postara da nosi pored svog reona i reon od nekog kolege.
5. Da li sme da tera postare da zavode preporuke iako to nije njihov posao i pritom se izmislja norma koliko reona mora taj da zavede.

Hvala
 
Kao neko ko radi u pošti, znam da ima svakakvih ljudi. Ljudski govoreći, odgovor na sva pitanja je ne. Ali, kao što napisah gore, sve dotični može da opravda. A opet, sa druge strane, znam i priče upravnika i koliko muke imaju sa pojedinim poštarima :mrgreen:.

Kada je reč o izdiranju, nema tu sme ili ne sme - sve zavisi od ljudi. Sigurno će i ovde mnogi potvrditi da se nekada neko i na njih izdirao, bilo da rade kod privatnika, bilo u državnim/javnim preduzećima.

Iskreno, teško da poštari rade od 8, bar ne ovi iz šestice. Poštar, pre svega, mora da razvrsta svoju poštu i kada to uradi izlazi. A sigurno ne počinje da razvrstava od 8, bar ne, kao što rekoh, iz pošte u Savskoj. Doduše, možda ih i njihov upravnik tera da dolaze ranije.

Kada je reč o slanju u pripremu i zavođenju preporuka, upravnik uvek može da ti pokaže tvoj ugovor o radu gde piše "i ostalo što naredi nadređeni". A dotični je nadređeni.

O nošenju tuđih reona je ispričano sve, i priča se i dalje - jednostavno, nedovoljno je poštara.
 
mali zmaju,
vrlo moguće je da upravnik pokušava na svaki način da ,,nekog ,, nauči poslu
umesto da jednostavno napise predlog za otkaz... :)
 
@jelenabg
Слажем се да је Пошта изложена беспотребним критикама, углавном неоснованим. Више пута сам пуручивао нешто из иностранства, колико год да је путовало до Србије кад дође у Србију експресно дође до мене. Наравно у толиком систему има свега али није ни изблиза толико страшно колико се представља.
Исто је и за ЕПС-ом а знам колико су неки људи уложили напор и за време бомбардовања и за време поплава да систем функционише.

Једноставно медијска хушкања узимају данак, а иронија је да су против Поште највише хушкали они који су се окористили од те фирмице која је делила уплатнице за Инфостан.
 
iz ličnog iskustva, pošto mi sestra živi u Finskoj, mogu da kažem da pošta brže prođe kroz srpsku poštu nego finsku.
 
Naravno da situacija nije toliko loša i naravno da se dešavaju propusti, ali se oni dešavaju širom Evrope. Nedavno sam čula za slučaj da su Španci naprosto izgubili jednu pošiljku, ali sam se najviše iznenadila kada sam pre skoro godinu dana čula da DHL iz Nemačke pošiljke za Srbiju uopšte ne šalje avionom, već busom i čeka da se on napuni :mrgreen:. Nebitno je što ljudi plate da ide avionom, mi smo za njih st***. Baš bih volela da vidim smeju li to da rade Francuzima, na primer. A to mi je rečeno u nekom internom razgovoru i to od strane osobe koja se uopšte ne libi da popljuje ove naše za gluposti koje prave, tako da nije neko blaćenje konkurencije u pitanju.

Ali će naši uvek optužiti Poštu da krade (čini mi se da sam jednom ovde pisala kuda sve vreća prođe pre nego što dođe od nas), kasni i slično. a istina je da ogroman broj pošiljaka stiže praktično sutradan. Naravno, ono što mora da ide na carinu je nešto drugo i tu dosta zavisimo od njih.
 
Како би било добро да и нека друга јавна предузећа имају своје представнике на форуму. Ове информације су заиста драгоцене.
 
Preporuka predstavnicima javnih preduzeća na forumu da ne koriste Beobuild u "radno vreme" da ih ne provale :wink:
 
Kad smo se vec dotakli te teme, kao korisnik da sam bio zaista izenadjen uslugom i brzinom nase poste i da potvrdim Jeleninu kontataciju :) Pre nekog vremena trebao sam da posaljem preporucenu posiljku za Austriju, i pogledao cene, DHL-om je bilo oko 7000din, pa sam se odlucio za postu i to ne express nego obicnu. Preporuceno, sa povratnicom i avionom je bilo oko 900din. Oko 13h sam bio u maloj lokalnoj posti, gde su mi rekli da mogu besplatno da pratim posiljku preko interneta. Iz zezanja isti dan, oko 23.30h ajde da pogledam bas da li to pracenje funkcionise, i vidim da je posiljka vec na aeodromu, prosla carinu (izmenicna posta) i spremna za ukrcavanje na jutarnji let za Bec. Znaci za manje od 24h, posiljka je u Srbiji prosla svu proceduru (prijemi, sortiranje, otprema, carina) i stigla na odrediste!!! Ja sam bio odusevljen. Austijancima je trebalo jos 2 dana da to uruce, tako da realno za 3 dana iz ruke u ruku je stiglo :) (a sluzbenica na salteru mi je rekla, ocekuj 7-10 dana :) )
 
Pre nekih godinu dana naručivao sam neku knjigu preko neta iz Amerike,najavljivali su da im je rok isporuke 20-tak dana i prijatno se iznenadio isporukom za 10-tak dana. :)
 
Ma nebitno odakle - knjige uvek stignu, samo mi je čudno da za istovremeno poslate knjige razmak u prijemu bude i više od nedelju dana.

bookdepository je iz Engleske, a imaju besplatnu isporuku.
 
ја сам својевремено из Енглеске наручио три књиге још пре четири године. две су стигле, трећа никада. чак сам и заборавио шта сам поручио
 
Kod DHL-a sam napravila lapsus - nije autobus, nego kamion (vrteli su mi se autobusi po glavi), ali je suština ista.

Kada je reč o poručivanju knjiga (i ostalih stvari preko interneta), do Srbije to ne donosi pošta već neki drugi operater (DHL i slično), ali mislim da oni to moraju da podnesu na carinu koja se nalazi, naravno, pri pošti (dovoljno je reći da radnici Carine i Pošte sede u istim prostorijama). I, kao što rekoh, brzina umnogome zavisi zapravo od toga koliko je Carina brza - mi naš deo uglavnom obavljamo brzo.

Inače, pisala sam ranije da je Novi Sad izboksovao da Carina ostane u centru grada, a sa njima i deo pošte koji je vezan za njih, kao i da tako nešto može da se desi i u Beogradu. I sve mi je nekako išlo u tom smeru jer u Carini nisu bili zadovoljni prostorijama koje su za tu vrstu rada predviđene. Međutim, nedavno dobih informaciju da smo mi spremni da se preselimo (deo naših ljudi je i dalje u Savskoj, upravo zbog Carine), ali da Carina mora da raspiše tender za opremanje prostorija u Ugrinovačkoj sa opremom i softverom kojim će se povezati sa centralom. Drugim rečima, izgleda da su legli na rudu. Sad, milom ili silom, pitanje je :mrgreen: . Takođe, čuh da ako tender prođe iz prve, onda će se preseliti do Nove godine, a u suprotnom tek na proleće. Zašto je ovo vama važno - sve ono što ste eventualno sa ino-pošiljkama (u dolazu ili odlazu) radili u Savskoj, izgleda da ćete u neko dogledno vreme morati u Ugrinovačkoj.

A kada sam kod Ugrinovačke, imam sjajne vesti od naših dragih gradskih čelnika. Prvo su naši tražili da poslednji polazak buseva (18 i 83) bude u pola 12, umesto u 11, ali ovi to nisu sproveli, pa sam bog zna kako ljudi hvataju prevoz, i što je još gore, dalje konekcije. Čusmo da je već ogroman broj zahteva za premeštaj podnet i da je to, za sada, stopirano (ne prelasci jer toga nije bilo, već podnošenje zahteva). Onda smo tražili da se u Ugrinovačkoj postavi još jedan pešački prelaz tačno nasuprot glavnom ulazu jer ljudi moraju da pretrčavaju ulicu (ima jedan iznad, ali ne postoji trotoar do same pošte pa ideo travom, blatom i tako, a posle onog kod samog puta za NS, moramo da izlazimo na put jer trotoar kamionima blokiraju prodavci drva). Odgovoreno je da je to suviše skupa investicija :gobb: jer, zaboga, nije samo u pitanju farbanje već moraju i ivičnjaci da se prilagođavaju (ja ni u gradu ne videh da su ivičnjaci svuda prilagođeni). Dodatni argument je da se planira izgradnja treće trake u Ugrinovačkoj (ne znam ima li neko ikakva saznanja da li se to uopšte planira i za kada). Izgleda da je ljudski život ipak najjeftiniji.
 
Posaljite mail agenciji za bezbenost saobracaja, sa sve slikama i obrazlozenjem. Navedite koje su opasnosti itd. i zamolite ih da intervenisu. Nemate sta da izgubite.
 
jelenabg":2jhoxosf je napisao(la):
Kada je reč o poručivanju knjiga (i ostalih stvari preko interneta), do Srbije to ne donosi pošta već neki drugi operater (DHL i slično), ali mislim da oni to moraju da podnesu na carinu koja se nalazi, naravno, pri pošti (dovoljno je reći da radnici Carine i Pošte sede u istim prostorijama). I, kao što rekoh, brzina umnogome zavisi zapravo od toga koliko je Carina brza - mi naš deo uglavnom obavljamo brzo.

Koliko ja znam knjige ne podležu carini. Da li ovo što si ti napisala znači da knjige samo prođu kroz carinu?

Kad sam danas podizao knjigu, pitao sam da li je neki zastoj na carini. Lik koji mi je dao knjigu je rekao da ova knjiga nema veze sa carinom.
 
Dajde slie tog kaionske pijace , slike gdje treba biti pjescki ,i gdje treba postviti sutbice , pa da prijavim da vidm sta ce odgovoriti , gospoda iz direkcije , za linje gradskog provoza sramota , to najbolje da se najure preko bg hronike ,ili protestom ,ili preko novina
 
Ma nema šanse da nam daju te polaske kada su ionako smanjili broj vozila.
Što se tiče ovog pešačkog prelaza, zaista mi nije jasno. I nemam pojma da li su ovi naši odustali nakon odgovora ili će još da buše i pokušaju da urazume budale. E sad, nema šanse da nam izađu u susret dok god CD ne postane potpuno prohodna. Sada je naprosto previše vozila. Mada bi ovi naši mogli baš i da ponude da mi to isfinansiramo, ali poznajući ovu našu vrhušku, šanse nema.

Što se tiče carinjenja, zaista nisam previše upućena. Mada znam da su nekima knjige carinjene - možda neke skupe?

Zaboravila sam da napomenem da kada ljudi izlaze iz noćne smene (a oni su ti koji omogućavaju da se pošiljke dobijaju već sutradan od dana predaje) kada i nekako pređu ulicu, zapravo moraju da nastave njom da pešače jer trotoar nema osvetljenja i tamo je mrkli mrak (udaljen je nekoliko metara od kolovoza).
 
Vrh