Šta je novo?

Pošta br 6, Savska ulica

Зграда није само фасада али је фасада индетитет. Намена се мења, потребе се мењају па се и структура мења, али се идентитет задржава.

Имате све чешће примере у Паризу да се старе и заштићене зграде руше до темеља јер су дошле до тачке физичке деградације структуре коју је немогуће и неисплативо реконструисати. Наравно, једино се фасада старе зграде задржава.

Дакле, ни рушење зграде и подизање нове са старом фасадом није никава домаћа измишљотина већ све чешћа појава у старим градовима. Наравно, ако зграда нема заштићен ентеријер.
Ali - ova zgrada nije zadržala taj identitet.
Ima drugi identitet 80 godina. Znači - nije tačno da se identitet ne menja i da se zadržava. Čovek moće da promeni identitet, kamoli fizička građevina.
Ova zgrada je upravo fizički dokaz da tvoja tvrdnja iz prvog pasusa nije tačna.

I ja sam apsolutno uveren da u arhitekturi sve može da "prođe", za sve može da se napiše neko opravdanje. To čitam na ovom forumu svakog dana, za svaku sklepotinu će se naći neka prazna floskula... jer to je takva struka, to je zapravo primenjena umetnost, nema nekih čvrstih pravila koja moraju da se poštuju kao u drugim granama inženjerstva. I to je OK. Ali ako je tako, nemoj da onda primere i lične afinitete proglašavamo za pravila koja se moraju poštovati.
 
Na Jadran mislim, tamo gde je bila prodavnica obuće. Ali ne može pošta 6 da stane samo u prizemlje, morali bi da uzmu bar još jedan sprat. Zato i nisam sigurna da će se ona tu preseliti.
Pošta je vlasnik zgrade u Savskoj, ali vlasnik Pošte je država. Država je samo naredila da se moramo iseliti i ćao zdravo. Ima tamo još ljudi, ali mislim da će i oni uskoro otići. Deo onih koji ne pripadaju pošti 6 će, koliko saznadoh skoro, u JRB u Kneza Miloša. U suštini, država šeta svoje službenike gde joj se prohte.
Useljenje pošte u "Jadran" bi bilo dobro rešenje - za samu tu zgradu... ti sigurno dobro znaš koliko je to korisno samoj pošti...
 
Најјаче је шта ми је Бојан Ковачевић причао за Ђенералштаб... "Некако нисмо волели ту зграду. А онда кад је више није било (а физички је, заправо, ипак пре било него што је није било - прим. Пантографа), видело се колико је она на том месту, заправо, добра."

Булшит. Као и носталгични хајп за ружном фасадом са слике.
 
Pa pošta mora da ostane u tom kraju jer mnogo ljudi ka njoj gravitira. Ima ona mala u Lominoj, ali apsolutno nije dovoljna. Kažem, dve su mogućnosti - da se kompletna pošta 6 sa sve šalterima, poštarima i postekspresom preseli tu (malo verovatno) ili da se otvori samo šalterska pošta, a da se pošta 6 preseli u Beograd na vodi gde se priča da je već ošacovan lokal (dve etaže, plus podzemna garaža za vozila) jer je i tamo potrebna neka pošta.
U suštini, država nam uzima jednu ogromnu zgradu (da sad ne ulazimo za šta će je nameniti) i logično je da daju nešto zauzvrat. Eto, dali su nam ono vojno zemljište u Ugrinovačkoj, a vojsci neke stanove. Lako je kada dve strane pripadaju istom gazdi 🧐.
 
Ali - ova zgrada nije zadržala taj identitet.
Ima drugi identitet 80 godina. Znači - nije tačno da se identitet ne menja i da se zadržava. Čovek moće da promeni identitet, kamoli fizička građevina.
Ova zgrada je upravo fizički dokaz da tvoja tvrdnja iz prvog pasusa nije tačna.
Може да изгледа другачије и 700 година, тај идентитет је лажан и изграђен на погрешним основама и као такав је ништаван.
 
Nemora da znači da će da bude kič ako se ruši i napravi ponovo. Imamo primer Kneza Miloša Residence. Mislim da je fino ispala rekonstrukcija iz temelja.
"Rekonstrukcija iz temelja" је lep naziv za rušenje do temelja. Tako su uradili i sa zgradom Ikarusa na Novom Beogradu. Postali smo specijalisti u "rekonstrukcijama iz temelja".
 
Може да изгледа другачије и 700 година, тај идентитет је лажан и изграђен на погрешним основама и као такав је ништаван.
I šta, ko drugčije kaže - kleveće i laže? :)
Primeri: palata "Zora"... Narodno pozorište...
 
Poslednja izmena:
Dosta pisanija evo malo fotografija.

znam da nije uporedivo, ali zašto se ovoga grozimo...

47A14940-4A20-4A57-B1C9-79A07706D1C4.jpeg
66A7E9DD-078E-4F06-86CC-9813B1621808.jpeg
838D1140-F5A6-4796-B71D-A4B3AAFC1263.jpeg



A na ovo balavimo?

939F0A53-B2AF-4E81-8CC3-B4915DB74E1D.jpeg



Pritom sam od onih koji smatra da je zgrada BIGZa i spolja i iznutra.
 
Ne, posleratna rekonstrukcija uopšte nije bila ideološki motivisana.. :rolleyes:

Slupali tri puta više love nego što je bilo potrebno, da je potpuno preobraze, i to u doba najveće bede... kao mnogo im bili važni uslovi rada poštanskih službenika..

Zgrada je tobož bila "neuspešni primer nacionalnog stila", narodni grbovi i sve to retrogradno i zaostalo je bilo bljak, ali obavezno se morala nakačiti petokraka- e to je bilo progresivno.

Da to bude prvo što se ugleda kad se dođe u Beograd i izađe iz voza.. da se zna ko je novi gazda, a koga su sastrugali zajedno sa originalnom fasadom i bacili u đubre.
 
Bigz je primer predratne modernisticke arhitekture, monumentalna je i projektovana iz temelja,
a posta je "nalepljena" na ostacima stare zgrade. Nije neko arhitektonsko cudo, ali nije ni beznadezan slucaj, naprotiv.

Kada malo razmislim, mozda nam postojeca posta deluje estetski prijemcivo BAS zato sto je ugradjena na oblicima stare zgrade.
Da je projektovano nesto novo, iz temelja, ko zna sta bi napravili i kako bi to izgledalo. Mozda bi bio neki unikatni primer brutalizma, koji tek ne bi smeli da rusimo.
 
Па није нова фасада, тј. реконструкција зграде поште брутализам, већ модернизам 40их. И чини ми се да би са сивом фасадом била лепша него што је сад са овом жутом.
 
Ne, posleratna rekonstrukcija uopšte nije bila ideološki motivisana.. :rolleyes:

Slupali tri puta više love nego što je bilo potrebno, da je potpuno preobraze, i to u doba najveće bede... kao mnogo im bili važni uslovi rada poštanskih službenika..

Zgrada je tobož bila "neuspešni primer nacionalnog stila", narodni grbovi i sve to retrogradno i zaostalo je bilo bljak, ali obavezno se morala nakačiti petokraka- e to je bilo progresivno.

Da to bude prvo što se ugleda kad se dođe u Beograd i izađe iz voza.. da se zna ko je novi gazda, a koga su sastrugali zajedno sa originalnom fasadom i bacili u đubre.

Malo sam iznenađen ovakvim tvojim rezonovanjem.
Ispada da su oljuštili fasadu da bi imali gde da stave - zvezdu petokraku. Da nije malo preterano? Uostalom - kada je petrokraka stavljena? Da li je to uopšte Kratova ideja?

Odakle zaključak da je rekonstrukcija po Kratovom projektu koštala tri puta više nego vraćanje u prvobitni izgled? Kada se dva izgleda uporede, valjda je jasno da se išlo na drastično smanjenje troškova prilikom rekonstrukcije?
Napisao si "kao mnogo im bili važni uslovi rada poštanskih službenika" - pa valjda "imperativ je bio efikasni rad pošte uz Glavnu železničku stanicu"? Ipak je ova zgrada prvo - pošta, pa tek onda - fasada? I u startu je konkurs bio za - poštu, ne za fasadu. I da se ne lažemo, posle ovoga je Korunović dve manje dobijao posla od - države (kraljevine).

Ja bi se složio da ova zgrada jeste bila neuspešni primer stila kojem pripada - i to kada se uporedi sa drugim zgrada istog stila (pa i od istog autora). Kao što sam rekao, imamo sačuvanu (spolja i iznutra) fenomenalnu zgradu u istom koju niko ne spominje, a fasada vapi za popravkom.

Ovu tvtdnju u poslednjoj rečenici sam več pročitao kod jednog drugog člana foruma. Kontra teza: kad neko dođe vozom u Beograd, izlazi iz REKONSTRUISANE stanice iz vremena Kraljevine Srbije na kojoj ne piše "1945" nego piše MDCCCLVXXXIV. I ide svojim poslom kuda i kako je naumio, jer nije doputovao da analizira fasade.
 
znam da nije uporedivo, ali zašto se ovoga grozimo...
A na ovo balavimo?
To su ti neke od večitih misterija ovog foruma. Postoje na njemu svete krave koje će se braniti uvek i bez obzria na sve, i grešne misli i ideje koje će se uvek osuđivati.

Inače, na ovim fotografijama što si postavio (koje su inače odlične, jel su tvoje?) se lepo vide i ističu neke od karakteristika zgrade koje sam pominjao, a da mogu da budu vizuelno primamljivi i interesantni kada bi se sredila i promenile boje (neke ublažile a neke istakle). Na svakoj strani ima ponešto interesantno, to jest mogla bi da se ulepša iz svih uglova. Pošto je većina forumaša preokupirana čukanjem klina i ploče, probao bih da nekom montažom istaknem te elemente i dam predloge ali bojim se da neću moći da prenesem misli na ekran tako da neću da pokušavam da ne ispadne još gore. Ali zaista mislim da može da se učini interesantnom i lepom.
 
Relja, da, mislim da bi krpljenje ovih oštećenja:
17.-april-1944.jpg

koštalo manje nego rekonstrukcija koju su izveli.. Podsećam, kao što se vidi na ovoj slici-stradala je samo čeona fasada i srušen je ugao zgrade.. Umesto to da poprave, oni su krenuli da se zezaju sa kompletnom promenom fasade- i sa zadnje strane, i ka Savskoj?! U doba najveće bede nisu imali pametnija posla? Zgrada kao bila mračna, pa su još zazidali sve prozore po celoj vertikali do zgrade Gžs.. misterija do misterije.

Inače, GŽS je bila razrušena mnogo više nego pošta, pa su je rekonstruisali u originalu.. osim grba iznad ulaznih vrata, to im je smetalo.. Pa kako nisu "modernije" rekonstruisali GŽS, kad je već i za vreme Kraljevine bila tesna i loša, valjda je to bilo preče? Ne kažem da bih voleo da su to uradili i da smo umesto takve GŽS dobili neku "funkcionalniju" kocku, samo pominjem to kao primer koji ilustruje da njihovi motivi za potpuni preobražaj pošte nisu bili uglavnom funkcionalne prirode.

Naprosto, zgrada GŽS je mogla da se obnovi u originalu jer nije "zvonila" srpsko-vizantijskim zvonom kao zgrada pošte.. Ali pošta, na takvom mestu, na trgu koji je prvo od Beograda što su tada viđali oni koji u njega dođu-nije mogla da ostane u takvom srpsko-polucrkvenom stilu.

I niko ne može da me ubedi da to nije bilo tako.. A što se tiče petokrake, nebitno je da li ju je zakačio Krat ili neko drugi, bitno je da je istaknuta na tako vidnom mestu, kao i ona na vrhu Albanije itd.. Moralo je da se vidi ko je novi gazda i to je to.
 
Dosta pisanija evo malo fotografija.

znam da nije uporedivo, ali zašto se ovoga grozimo...

Pogledajte prilog 138512Pogledajte prilog 138513Pogledajte prilog 138514


A na ovo balavimo?

Pogledajte prilog 138515


Pritom sam od onih koji smatra da je zgrada BIGZa i spolja i iznutra.
Нико се не грози нове поште само људи инсистирају да нема исту културно-историјску вредност као пређашња. БИГЗ је аутентичан као једно од првих и најуспешнијих примера југословенске модерне и са том намером је изграђен и ту аутентичност сви желимо да очувамо. Ова измена фасаде Поште након оштећења је по мени сасвим визуелно ок и чак лепа али ми нема апсолутно никакву културно-историјску вредност нити аутентичност.

Да не дај боже овај сукоб у Украјини прерасте у стварни Трећи светски рат и у том процесу страда зграда БИГЗа апсолутно бих се бунио да се "среди" у архитектонском стилу који тада буде актуелан. Залагао бих се за то да се реконструише у стилу модерне. А да се реконструише у тада актуелном стилу и онда након 70 година поведе прича о враћању модернистичког идентитета БИГЗ-у, да сам жив подржао бих 100%.
 
Relja, da, mislim da bi krpljenje ovih oštećenja:Pogledajte prilog 138557
koštalo manje nego rekonstrukcija koju su izveli.. Podsećam, kao što se vidi na ovoj slici-stradala je samo čeona fasada i srušen je ugao zgrade.. Umesto to da poprave, oni su krenuli da se zezaju sa kompletnom promenom fasade- i sa zadnje strane, i ka Savskoj?! U doba najveće bede nisu imali pametnija posla? Zgrada kao bila mračna, pa su još zazidali sve prozore po celoj vertikali do zgrade Gžs.. misterija do misterije.

Inače, GŽS je bila razrušena mnogo više nego pošta, pa su je rekonstruisali u originalu.. osim grba iznad ulaznih vrata, to im je smetalo.. Pa kako nisu "modernije" rekonstruisali GŽS, kad je već i za vreme Kraljevine bila tesna i loša, valjda je to bilo preče? Ne kažem da bih voleo da su to uradili i da smo umesto takve GŽS dobili neku "funkcionalniju" kocku, samo pominjem to kao primer koji ilustruje da njihovi motivi za potpuni preobražaj pošte nisu bili uglavnom funkcionalne prirode.

Naprosto, zgrada GŽS je mogla da se obnovi u originalu jer nije "zvonila" srpsko-vizantijskim zvonom kao zgrada pošte.. Ali pošta, na takvom mestu, na trgu koji je prvo od Beograda što su tada viđali oni koji u njega dođu-nije mogla da ostane u takvom srpsko-polucrkvenom stilu.

I niko ne može da me ubedi da to nije bilo tako.. A što se tiče petokrake, nebitno je da li ju je zakačio Krat ili neko drugi, bitno je da je istaknuta na tako vidnom mestu, kao i ona na vrhu Albanije itd.. Moralo je da se vidi ko je novi gazda i to je to.

Ali Vox, pobogu, pa rekonstrukcija nije podrazumevala samo zamenu fasade, već potpunu izmenu unutrašnjosti zgrade.
Da li je moguće da se po ko zna koji put vraćamo na isto?
Evo, ponoviću još jednom onaj članak o rekonstrukciji. Sve piše, krato i sažeto. Ko tu vidi neku ideologiju, stvarno ne znam kako dalje da sa njim razgovaram

posta 2 clanak 1.jpg

posta 2 clanak 2.jpg


posta 2 clanak 3.jpg



"Međutim, poslednje povrede bile su takve prirode da su dovele u pitanje celishodnost celokupne rekonstrukcije obzirom na nove funkcije koje su se danas pojavile na toj zgradi, a koje su mnogo veće od ranijih ..." i
Tvoje tumačenje da je "samo malo oštećena", i to samo na osnovu par fotografija čitavih 8 decenija kasnije, ne stoji.

"Jeadn od bitnih razloga usled kojih se odlučilo za rekonstrukciju bio je i taj što je sama arhitektura stare poštanske zgrade bila tipičan primer neuspelog iskorišćavanja našeg narodnog neimarstva, preopterećena stilskim elementima".

Nigde se bne spominje monarhizam, kralj, bivpša država, četbici, srpstvo, vizantija itd itd... već NEUSPELI PRIMER ISKORIŠĆAVANJA NAŠEG NARODNOG NEIMARSTVA - što samo po sebi podrazumeva da je bilo i uspelih primera... PREOPTEREĆENA STILSKIM ELEMENTIMA.... pa ako vovo nije bilo preopterećeno, onda ne znam šta jeste.

"Spajanjem većeg broja manjih otvora dobiveni su veći prozori za osvetlenje inače dubokih i u većini slučajeva niskih odelenja po spratovima" - "bravo", Korunoviću, kao i za kotlarnicu u prizemlju, sele u prizemlu, stepeništa, liftove, komunikacije... iskorišćenje prostora...

Dakle, iznutra je bukvalno promenjeno - sve. Pošta je pre svega - tehnička zgrada, što Korunović izgleda uopšte nije uzimao u obzir. Krat je samo ispravljao njegove fleke. I stvarno ne razumem šta je problem da se to prizna.
Da li je moguće da iko smatra da su toliko obimni radovi rađeni iz nečije obesti, iz idelogije, ideološkog obračuna, propagande...? Premeštanje stepeništa, celih prostorija, instalacija? Pa stvarno...

U mentalnu gimnastiku da železnička stanica nije bila viđena kao pretnja za novi režim, a pošta jeste, stvarno ne mogu da ulazim.

Pa valjda bre ljudi znaju u kavoj zemlji žive i bez da im fasada jedne zgrade to kaže? Komunizam na svakom koraku, u svakom trenutku, u svakom kutku države... takvo tvrđenje samo može da istrpi usko specijalizovani interenet forum na ovakvoj temi.

Ima još jedna stvar koju izgleda svi previđaju: Pošta se nalazila pored Železničke stanice koja je bila cilj i teško stradala i 1941. i 1944, nekoliko puta. Tako je na kraju krajeva i stradala pošta. Pošto se tadašnja država stalno spremala za neki novi rat, bilo je i očekivano da će se železnička ponovo naći na udaru i da je vrlo verovatno da će pošta u tom slučaju još jednom stradati. I zato "siromašnija fasada" pored strateškog objekta ima daleko više smisla... To Korunović možda nije shvatao, ali posle toliko razarnja u II svetskom ratu, to je postala sasvim izvesna mogućnost i to je još jedan razlog da se ne ulaže u fasadnu plastiku na ovom mestu.
 
Da, pa eto i na toj slici u članku koji si okačio vidi se da oštećenja pošte nisu uopšte bila preterana, stradao jedan ćošak zgrade.. daleko lakše je to bilo popraviti, nego raditi ovo što su oni uradili- kompletno promeniti lični opis zgrade.

Ako je trebalo poboljšati funkciju, zašto jednostavno sa unutrašnje strane nisu dozidali jednostavan mali aneks u koji bi smestili novo stepenište, lift i kotlarnicu?

Ako je zgrada pre bila mračna, zašto su u rekonstrukciji zazidali sve prozore po celoj vertikali? Ako su prostorije male- srušiš pregradni zid i spojiš dve sale..

Znači, funkcija je mogla da se poboljša sa daleko manjim zahvatima nego što su oni uradili..

Opet ću da ponovim, ne može niko da me ubedi da je motiv za ovako obimne radove bio samo poboljšanje funkcije.. Hteli su da sklone tu "retrogradnu" fasadu i to je bio glavni motiv.

Ne očekuješ valjda da u tom časopisu koji si okačio navedu da su izvršili rekonstrukciju jer zgrada podseća na kraljevinu, recimo? Ne, prave motive su uvili u brigu za bolju funkcionalnost i to je to.

Ovo da su uprostili fasadu zbog straha od novog bombardovanja mi nije jasno, i neću ulaziti u to.

Na kraju, pošta sa starom fasadom bi bila nešto jedinstveno u gradu, i uz Hram redak objekat kakvog nema nigde u svetu.. Sviđala se nekome ili ne, svi živi bi se slikali ispred-neko da pokaže-vidi ovo čudo, a neko opet da se pohvali lepotom.

Zgrada kakva je sada, ne privlači ničiju pažnju, čak i kada bi se sredila bila bi samo još jedna u nizu kakve se mogu videti odavde pa do Kamčatke.

Prosto je, sviđala se nekome ili ne, to uopšte nije bitno pri razmatranju vraćanja fasade. Zgrada u originalu je bila nešto retko, primerak stila izmišljenog na ovim prostorima. Nijedan narod u okruženju nema tako nešto i to mora da se obnovi zbog istorije i zbog samopoštovanja.

Ne kapiram zašto je to nekome teško da shvati. Ta zgrada je autorsko delo jednog našeg talentovanog pojedinca, nešto sa čime možemo da se pohvalimo pred svetom.

Prema toj zgradi je izvršen zločin. Šta biste vi koji se protivite vraćanju fasade rekli da kojim slučajem, sazidate kuću i opremite je po svom ukusu, a sutra dođe neko, uzme vam sve to i rekonstruiše je do neprepoznatljivosti? Korunovića su izabrali da tu zgradu napravi, odobrili izvođenje radova i tu je kraj priče. Autorsko delo koje mora da se poštuje.
 
Tebe niko ne može da ubedi da je rekonstrukcija rađena zbog funkcionalnosti.

Ni mene niko ne može da ubedi da su promenili izgled zgrade zato što "podseća na kraljevinu" :)
Na toliko nivoa mi je to jednostavno rečeno - smešno.
To je bukvalo izvrtanje realnosti da bi se uklopilo u već formirano, ali pogrešno, viđenje stvari.

Ukratko zašto nisu radili zgradu kako ti zamišljaš - zato što se unutrašnjost zgrade, instalacije, funkcije... ne prilagođavaju spoljnom izgledu zgrade.
Pobogu, pa ovo je POŠTA. Nije crkva, hram, manastir, palata, mauzolej... POŠTA. Kako ljudi to ne mogu da svare, meni nije jasno.

Imamo i druge, bolje zgrade tog stila. Mnogo bolje. I jednu od najlepših niko i ne spominje, niko i ne traži da se fasada sredi. Toliko o svesti na ovu temu.

I da, kao što sam i ranije naveo, izmenjeni su izgledi i zgrade Nardonog pozorišta, i palate "Zora"... Na ideju i na zahtev vlasnika zgrade (države, odnosno privatnog vlasnika). Hoćemo i zbog njih da se žalimo?
Ništa, pošto ne postoji "Tribunal za zločine nad fasadama", neka ta ocena "zločin" ostane samo lični sud pojedinca, na koji svako ima pravo.
 
Pa da, nisu vodili računa o fasadi zato što nisu imali svest, kao što je nemaš ni ti ni još neki ovde, da je to nešto važno i bitno, da ju je vredno čuvati kao pokazatelj autentičnog arhitektonskog pravca, već sasvim suprotno-smatrali su da je takav primerak nacionalnog srpskog stila nepodesan da postoji na tako bitnom mestu u gradu.

Uostalom, u samom tekstu koji si gore postovao, a koji je gle čuda, potpisao sam Pavle Krat ("usta moja hvalite me") - kaže da je jedan od bitnih razloga za rekonstrukciju zgrade bio taj što je njena arhitektura bila loš primer nacionalnog stila.

Znači, ta arhitektura i njeno uklanjanje je bilo nešto što je presudilo pri odluci da li će da je sruše ili obnavljaju, jer u tom tekstu piše i da je sama pošta kao i zgrada Gžs privremenog karaktera, obzirom da će se seliti odatle.

Da su hteli da čuvaju fasadu, našli bi oni način da prilagode unutrašnjost. Mislim, prebacivanje kotlarnice u podrum, dogradnja stepeništa i lifta, povećanje prostorija itd- ne zahtevaju ni u ludilu da stružeš ulrase sa fasade i menjaš je u kompletu.

Eno, i zgrada Narodnog muzeja je potpuno promenila originalnu namenu, ali je spolja ostala ista.. samo je unutrašnjost rekonstruisana, ali spolja dirana nije, jer se smatra da je tu fasadu vredno čuvati.

Da se vratim na nesrećnu poštu, ja nigde nisam rekao da je fasada menjana jer "podseća na kraljevinu", nego zato da ne bi previše "srbovala" i bola oči tako srpsko-vizantijski-crkvena, u novim društvenim okolnostima, kada za srbovanje nije bilo mesta.. Ti drugi primerci istog stila nisu bili tako veliki, važni i nisu bili na vidnim mestima kao pošta, pa su mogli da budu pošteđeni.

A što se tiče Pozorišta i Zore, pa da, menjali su im izgled, ali njihove originalne fasade nisu bile autentične, već kopije gomile sličnih zgrada koje se mogu videti po Evropi, pa je šteta manja. Lično, žao mi je što nisu ostale u originalu.
 
Ozbiljan zločin, i prema arhitekti i prema estetici, jeste zapravo fasada Glavne pošte (što se mene tiče, najružnije zgrade u Beogradu). Nije im baš išlo sa poštama onomad.
 
Vox, ako ćemo tako da razgovaramo, ako ćemo na lično zbog fasade zgrade, da ti meni kažeš da ja i još neki "nemamo svest", ja ću ti reći da je to je samo tvoje mišljenje.
I moje je mišljenje da ja i te kako imam svest, ali da ti i još neki patite od opasnih deluzija.
 
Vrh