@Карло, и сам знаш да су обе петље, и „Орловача“ и „Петлово брдо“ и Ибарска магистрала (у овом делу) пројектоване још давних деведесетих година и то према тада важећој планској документацији – значи по „Регулационом плану деонице аутопута Е-75 и Е-70 Добановци-Бубањ поток“. Ово је тај плански документ тј. графички приказ, који је рађен 1996. године од стране Урбанистичког завода града Београда, пише у заглављу, а објављено у Службеном листу Београда , јула 1999. године. Ту се исто јасно види да је сама траса Ибарске у делу петље „Орловача“, изграђена према тадашњем плану и пројекту, значи источно од некадашње трасе.
Pogledajte prilog 5Pogledajte prilog 4Pogledajte prilog 3Pogledajte prilog 2
Оно што није према плану и пројекту од 2009.године до данас, је она привремена „S“ кривина и деформисана саобраћајна веза која нажалост односи животе. То привремено решење је трабало 2013. године да буде уклоњено и да се настави даље према кружном путу и изградњом петље „Петлово брдо“. Извођач радова је већ тада био на терену и отпочео са припремним радовима, али десило се оно што се десило, удружење грађана подноси жалбу Европској инвестиционој банци и од тада све стоји !
Сигуран сам да знаш да је главни пројектант обилазнице око Београда био покојни грађ.инг. Велибор Гордић, а био је и пројектант овог дела о коме причамо пошто је то саставни део обилазнице, а види се његово име и презиме у горе постављеном цртежу регулационог плана. Он је исто био револтиран постојећим небезбедним привременим решењем „S“ кривине, и обратио се јавности августа 2013.године, једним чланком у Политици у рубрици „међу нама“, где је недвосмислено потврдио да траса Ибарске мора бити исправљена и повезана са петљом „Орловача“ на начин предвиђен тим његовим пројектом. Он је појаснио да сагласно томе траса Ибарске мора бити источно од њеног садашњег положаја. Нажалост, управо су „удружења грађана“ спречила да се његов пројекат реализује, а пошто је он у међувремену умро, никада није дознао колико пута су баш та „удружења са Петловог брда“ злоупотребила његов чланак покушавајући да обману јавност да се сам пројектант згрозио над (својим) пројектом. Ово је тај чланак из Политике:
Pogledajte prilog 1
„Путеви Србије“ су у више наврата инсистирали код оснивача Удружење грађана „Зелено насеље - Петлово брдо" да објави демант и извињење због лоше протумаченог чланка, али се то уопште није никад десило. Чак су и лично разговарали и пројектант је, неколико месеци пре смрти, мало више појаснио оснивачу Удружења све наводе у чланку, а и тада нажалост није дошло до деманта од стране Удружења.
За садашње решење тешко да се може рећи да је идеално, али ипак са тим целокупним решењем-пројектом се подразумева да више нико неће страдати у зони ове петље, а на овом потезу је нажалост страдало доста људи, и од једног нашег члана је страдала ближа родбина, баш је о томе скоро писао.
Мало прорачуна саобраћајних кретања од стране Путева Србије везано за ново решење.
92% свих тих кретања ће се обавити као да је петља саграђена у њеном пуном профилу, а 8% чини: саобраћај са кружног пута на Ибарску у правцу Београда + саобраћај са Ибарске из правца Рушња у правцу кружног пута. Тих 8% возила ће се:
- укључивати са Ибарске на кружни пут према Железнику и Раковици преко кружног тока, и при томе прећи пут који је дужи 400 метара од садашње трасе, и при томе ће „изгубити“ додатних 40 секунди вожње.
- укључивати са кружног пута на Ибарску према Београду преко петље Орловача, и при томе прећи пут који је дужи 1900 метара од садашње трасе, дакле „изгубиће“ се додатних 1,9 минута вожње.
На овај начин ће се сачувати многи животи, сачуваће се и 90% шуме, омогућени су сви саобраћајни правци (92% посто саобраћаја се одвија као да је пуна петља, 8% саобраћаја се усмерава на кружни ток и петљу „Орловача“, уз додатних 1 до 2 минута вожње).
Доста је људи страдалих на овом делу Ибарске на месту где се пре 2009.године из правца Липовичке шуме ка Железнику и Раковици користило небезбедно „лево“ скретање, да се директно са Ибарске прикључе на Кружни пут Железник-Раковица. Ево и, а неки кажу да је, историјског ортофото снимка из 2008.године, где се види та једина тада петља на Ибарској у овом делу.
На многим заједничким састанцима Удружења, Путева Србије, Банке,... су предлагане и цртане многе варијанте и све су биле на столу, али Градски секретаријат за саобраћај је Путевима Србије предочио планове детаљне регулације за ту зону са новим планским ограничењима, где ће бити велики пословни комплекси са већ унапред дефинисаном мрежом приступних саобраћајница.
Можда ће ипак моћи једног дана да се уради део оне „асиметричне полудетелине“, тако што би се утврдило ко је власник тог дела земљишта, а то знају у катастру, и да се размотри могућност експропријације у циљу изградње једне „мале“ унутрашње рампе која би прихватила саобраћај из Железника и Раковице и безбедно га усмерила на Ибарску у траку према Београду. Директна рампа која би „спустила“ саобраћај са Ибарске на Кружни пут остаје трајно немогуће решење због унакрсног престројавања.
@Карло , кажеш да „3) Преплет (у саобраћајном смислу) није опасан уколико се одвија у једној саобрачајној траци. Са доминацијом тока Рушањ-Церак по питању оптерећења, једна трака у сервисној саобраћајници ће бити довољна чак и дугорочно.“ међутим, твојим постом од 29. децембра 2015. године кажеш сасвим другачије, да је
унакрсно престројавање (преплет) јако ризична категорија.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364872#p364872:2mxs9jhc je napisao(la):
Karlo del Ponte » 29 Дец 2015 10:23 pm[/url]":2mxs9jhc]Постоји једна јако ризична категорија грешака у саобраћајном пројектовању на брзим саобраћајницама, која се назива укрштено престројавање. То је случај када се траке на аутопуту за укључење и искључење преклапају, а то имамо између петље Арена и петље Сава центар, у једном правцу плус укрштено са правцима уласка у бензинску пумпу. Имамо тако нешто и на Раскрпетљи, а уколико неком грешком Прокоп постане популаран, очекујте активирање сада пасивног губилишта између Мостарске петље и петље Хитна помоћ.
Стандардна дужина трака за укључења и искључења са аутопута је 250 метара, а у одређеним случајевима се допушта скраћење до најмање 150 метара.
Пошто ће се уклањати „S“ кривина тј. исправиће се новом 2+2 саобраћајницом, на њеном месту ће бити тај нови пословни комплекс са мрежом интерних саобраћајница, па ће те две рампе морати да се руше/уклоне. Али то не мора да значи ништа лоше, уколико нови садржаји на том месту и њихови власници буду успели да издејствују директно прикључење и на Кружни пут и на Ибарску. То ће вероватно бити тако у некој ближој будућности и сад је то све у потпуној надлежности Града Београда, јер је мрежа локалних саобраћајница у зони Петловог брда, укључујући и Ибарску од петље Орловача према граду од прошле године у надлежности Града. То значи да кад се заврши градња петље, кружни ток, исправљање „S“ кривине и са изградњом новог надвожњака изнад Кружног пута са 2+2 траке, а постојећи ће се срушити, тада престаје надлежност Путева Србије и све прелази у надлежност Граду Београду.
Уколико и буде неке даље надоградње петље „Петлово брдо“, а изгледа да ће бити, онда ће иста бити планирана, пројектована и изведена од стране Града Београда. Такође ће постојати могућност, а то ће зависити од озбиљности Града, да се изгради кружни ток на Кружном путу на месту где је сад излазно/улазна рампа са њега на Ибарску, а гледано из правца Железника (значи гледано југозападно). А то је овде.
Цртеж убаци „кружни ток на кружном путу“
Постоји један план где је предвиђена изградња тог кружног тока, он тек треба да се усвоји, па уколико се усвоји до краја ове године, Путеви Србије ће га убацити у свој пројекат и да се изгради по њиховим инструкцијама. Да ли ће то све бити тако или не, видећемо до краја године, ако не онда ће сигурно то радити неки други извођач кога одреди Град током следеће године.
Не пуцам ја себи у ноге, баш сам и зато ставио под наводницима појам демократија. Знам јако добро да апсолутна демократија не постоји негде на овом црно-белом свету, и да су нам свима пуна уста тог појма, па чак и мени по неки пут, иако не верујем у тај појам.
Не знам о каквом обрасцу говориш, али једини образац који сам попуни је крштеница и тада сам постао члан овог полуделог света, а то је било давно
. А оне НВО, НЛО, АИ не могу да смислим.
Ај лаку ноћ, добро јутро