Šta je novo?

Petlja "Petlovo brdo" - Zaštitimo šumski pojas na Petlovom brdu

Ok, sad ove angazovati da sacuvaju lokaciju nove luke BG. Ako je par stotina stabala dovoljno da se odustane od petlje, neophodno je angazovati se za ocuvanje vodoizvorista celog grada. Ili je to mozda nebitno jer nije ispod njihovog prozora?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=402155#p402155:39fz49vr je napisao(la):
Гага » 26 Aug 2016 12:54 am[/url]":39fz49vr]И коначно се сага о петљи "Петлово брдо" завршава.

Јуче је на сајту Путева Србије објављен документ о коначном решењу измене и допуне главног пројекта петљи "Петлово брдо" и "Орловача".

25.08.16. ЈАВНА НАБАВКА БР. 404-202/2016 – ИЗМЕНЕ И ДОПУНЕ ГЛАВНОГ ПРОЈЕКТА ПЕТЉИ „ПЕТЛОВО БРДО“ И „ОРЛОВАЧА“ – КОНАЧНО РЕШЕЊЕ
http://www.putevi-srbije.rs/index.php/r ... 5%A1enje-3

Ово је одлука о додели уговора предузећу "ЈВ роуд дизајн доо и Адомне доо" за израду главног пројекта.

http://www.putevi-srbije.rs/images/pdf/ ... Odluka.pdf
Najzad! I ovakvo polurešenje je bolje od trenutnog. Nemojte zaboraviti, ali dok god taj deo šume nije zaštićen može se dograditi drugi deo petlje. Naravno, to neće biti skoro, ali stvari nisu zauvek izgubljene, bar što se tiče vas protivnika kompromisa.

I vuk sit i ovde na broju :D
 
Znači igranka dobija drugi čin. Sad kreće treći.
Projekat odrađen najobičnijom gumicom bez pokušaja da se sporni priključci drugačije reše.
 
I meni je neshvatljivo zašto se sporni priključci jednostavno ne premeste prekoputa borića, južno od kružnog puta, gde nema apsolutno ničega.
 
Bojim se ne skoro, a ojim se da i kada pocnu radovi necemo biti zadovoljni jer ovde dobrog resenja ne moze da bude...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Da li je možda neko razmišljao o izgradnji dva kružna toka?
Istina da bi dva klužna toka usporila saobraćaj na 'kružnom putu' ali izgradnjom južne autoput obilaznice intenzitet saoraćaja će se na 'kružnom putu' smanjiti, a na glavnom pravcu od petlje na autoputu ka gradu bi imali čist pravac bez semafora i ukrštanja saobraćaja.

 
@Stomatolog

Драго ми је да поред ових силних ботова, и напаљене линч руље, и даље имаш онај прави, отворени, беобилдовски приступ, где размишљаш о алтернативним решењима, са поштовањем интереса већег броја страна укључених у неки пројекат. :gobb:

На жалост, у "Путевима Србије" су се са великим подсмехом односили према нашим предлозима, иговоривши реч "пројекат" са поспрдном интонацијом, не прихватајући их као скице предлога решења за разматрање. Једном приликом је особа, која је комуницирала са удружењима грађана и јавношћу, изјавила како је, када су у питању геолошка испитивања, решавање власничких односа, израда новог плана детаљне регулације итд. било потребно две године. После, када сам се са истом особом дописивао мејловима, и рекао да спор са грађанима траје преко 2 године, и да су до тада могли направити нови пројекат са источним рампама јужно, а не северно од Старог кружног пута, он је тада рекао "најмање три године, а у пракси и знатно дуже".

Подсетићу да је градња петље у заштитној парк шуми "Борићи" спречена пре тога 1987. године, и од тада се променио само нафталин са старог пројекта, а од пројекта ни п. Трагедија је утолико већа, што у план детаљне регулације ни метро није ушао. :violina: Није узето у обзир ни то да су цео обод Петловог брда клизишта, и да је рад тих клизишта на једном другом делу 2006. године на пола године затворио Стари кружни пут.

Посетићу на једну изјаву једног врхунског хидрогеолога, за време поплава 2014: "Мене нико ништа не пита".

Да не будем скроз мрачан, ни у земљама са развијеном демократијом се конструктивни предлози не прихватају тако брзо и лако. И тамо има пуно бирократије, и ултраконзервативних, ултрасујетних ауторитета. Грађански фронт мора бити организован, да се држи једноставних и разумљивих циљева, и много више личног ангажовања него пара, чепрка упорно неки проблем. Да су вође са Петловог брда биле само мало тактичније, да на паметан начин искористе потенцијале оног дела Беобилда који још није загађен ботовима и налинчпровокаторима, могао се формирати "Фронт за ново решење петље Петлово брдо", где би се у постулатима налазили:
- Не-нарушавање целине "Борићи",
- Усмеравање транзита на Раковички друм и Савску магистралу који нису улице кроз насеље,
- Укључивање двоколосечног метро коридора у зону регулације,
- Усвајање пројектовања целине саобраћајнице Церак-Орловача са метро коридором, са унапређеним друмским везама са Раковичким путем и Савском магистралом, као надокнада инфраструктурне заосталости истока Раковице и југа Чукарице. Налажење финасијских средстава за завршетак целине.
- Неодлагање пројектовања и градње петље по новим критеријумима.
 
Karlo, postoji li ikakva sansa da se petlja "vrbin potok" i novoplanirana saobracajnica kroz tu novoplaniranu ind. zonu iskoristi kao ozbiljnija veza sa rakovicom i daljom vezom sa Bulevarom Patrijarha Pavla i Petljom kod Radnicke i Mosta na Adi?
Meni se taj pravac namece kao jedini smislen kompromis i logicno resenje ove situacije "dva jarca na brvnu".

1.
Dakle, dal je moguce od pomenute petlje "vrbin potok", pa dalje pored kijevskog potoka i topciderske reke napraviti 2+2 saobracajnicu i vezati je na (planirano) prosiren bul. Patrijarha Pavla?

2.
Kolike su sanse da se takva jedna inicijativa nametne nadleznim planerima?



Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ваљда ће и од ове петље да бидне :wink: нешто, а да не спомињемо шта је све раније било.

Путари раде петљe од јесени
Н. ВУКИЋ | 28. март 2017. 23:59 | Коментара: 2
После четири године требало би да никну нова велика градилишта на обилазници код Орловаче И Петловог брда. Избор извођача биће готов до краја августа, а завршетак изградње најкасније 2018.

http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 0%BD%D0%B8
 
Ето и ова петља коначно, после силних перипетија и појединих људских глупости, да дође на ред да се гради. Додуше градиће се осакаћена петља, ако то може тако да се назове, "петљом".

"Путеви Србије" су објавили позив за достављање понуда за извођење радова - изградња петље "Петлово брдо" и "Орловача" (преостали радови).
http://www.putevi-srbije.rs/index.php/% ... %C5%A1enje
http://www.putevi-srbije.rs/images/pdf/ ... _FINAL.pdf

Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 3Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1
Решење петље "Петлово брдо" ткз. "полудетелина"
 
Nek samo krenu. Na slici izgleda da će raditi 2+2 do Metroa.
Valjda će da nastave i spoje sa Žarkovom.
 
Kako će se iz pravca Železnika skretati prema metrou?
 
To moraš da pitaš ove iz raznih udruženja.
Inače nikako dok ne produže ulicu IX Krajiške divizije ka Železniku.
 
И коначно од јесени креће.

Данас су ме Путеви Србије обавестили путем е-поште да се коначно креће са реализацијом изградње петље "Петлово брдо". Такође поставили су на свом сајту то обавештење које можете на доњој вези да прочитате у целости.

Као што је и договорено у силним четворогодишњим преговорима, градиће се само половина од предвиђене петље, а оно што је исто јако важно, а можда чак и важније, изградиће се потпуно нова траса Ибарске магистрале од петље „Орловача“ до т.ц. „Метро“. У том делу магистрала ће бити „исправљена“, односно биће уклоњено оно постојеће небезбедно решење где се укрштају магистрала са кружним путем Раковица - Железник. Такође ће бити изграђен и кружни ток у делу где ће се укрштати Ибарска магистрала са улицом Ђује и Драгољуба.

Шта све обухвата нов пројекат, дато је у шест тачака обавештења Путев Србије, а сама изградња петље и нове трасе Ибарске креће на јесен.

Почетак изградње петље „Петлово брдо“

Поштовани грађани,
После четири године интензивних преговора са грађанима насеља „Петлово брдо“, удружењима грађана и другим заинтересованим странама, ЈП „Путеви Србије“ су, уз директну комуникацију са заинтересованим грађанима израдили нов пројекат којим се омогућава завршетак изградње петље „Орловача“ и изградња петље „Петлово Брдо“. итд, итд.

Остатак на вези http://www.putevi-srbije.rs/index.php/% ... 0%B0%D0%BD

Pogledajte prilog 1
 
Da gago, posle cetiri godine pregovora...
Takodje bih dodao i da posle vise od 60 godina postojanja ovog puta putnici iz pravca lipovacke sume nece imati mogucnost da se iskljuce niti ka zelezniku, niti ka rakovici.
Prvi ce morati kroz naselje Bele vode, a drugi ili kroz ulicice petlovog brda, ili preko vec zagusenog Vidikovca.
Dakle dolazimo do "vrhilunskih rezultata" koji su posledica loseg projekta i muva ina sa zemljistem.

Inace, zbog onih koji ne znaju, ponovicu informaciju da je prvobitni plan bio da magistrala ide istom trasom kao nekada.
Onda je neko (uticajan), godinu dve pre izgradnje odlucio da se groblje Orlovaca intezivno prosiruje ka buducoj petlji i tako ne ostavi drugu mogucnost nego da se trasa magistrale izmesti istocno u odnosu na nekadasnju.
Tako smo dobili i "privremenu" S krivinu, i projekat po kojem se od postojece 'krnje deteline' (sa tri lista) pravi pola od pola deteline.
Fantasticno resenje, ko bi se toga setio...
Pogledajte prilog 1

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Pa ne vidim kuda bi se 521 mogla ukljuciti sa kruznog puta na Ibarsku magistralu ka gradu?
Jedino da se ukljuci ka orlovaci, pa da se na petlji orlovaca, ili petlji vrbin potok okrene nazad ka gradu...


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Prosto je neverovatno da neko iz pravca Kijeva ili Železnika ne može da se uključi na ibarsku, ili ja grešeim.
Ako je tako odgovorne treba "linčovati", ili je neka politika u pitanju.
Šta je problem da se modifikuju postojeće ulazne rampe, povećati radijuse, postaviti kružne tokove na kružnom putu, a trasu ibarske proširiti na 2+2, na ulazima i ulazna traka?
 
Imaš udruženja sa Petlovog brda koja su izdejstvovala takav plan petlje i njima se obraćaš.
Laki mislim da je petlja i ceo taj potez ibarske projektovan pre 30 godina ako je i ranije.

Samo me nervira što će se patrljak raditi do TC Metro a šta je sa preostalim delom do raskrsnice Trgovačke i Braće Vučković ?
To je parče od 3,5 km to će čekati sledećih 25 godina ?
 
@Žika
Ziko, na osnovu radova koji su poceli krajem osamdesetih, mislim da nije od starta planirano ovakvo izmestanje Ibarske magistrale ka istoku. A nije bilo ni potrebe. Groblje Orlovaca se tek planiralo i gradilo i to u najudaljenijem delu od grada, a uzurbano se krenulo koristiti tek 1991 tokom gradjanskog rata u SFRJ.

Ono sto sigurno znam je da je prvobitno planirano da se na tom mestu gradi tunel (plitki iskop, betoniranje i zatrpavanje).
Ta ideja je zadtupana zbog manjeg uspona i boljeg iskoriscenja prostora iznad.

Bilo kako bilo (ko, kada i zasto, meni je nebitno) ova petlja ima puno propusta i to ne samo petlja, vec ceo taj potez od P.Brda do petlje Vrbin potok.
Imamo potencijalni podzemni prolaz koji se zavrsava izmedju magistrale i prikljucnih puteva, imamo manjak prostora za normalnu petlju sa kruznim putem.
Imamo nedostatak prostora za normalno ukljucenje na Ibarsku, kao i nedostatak prostora za autobuska stajalista (koja su postojala i kod kruznog puta i kod Orlovace).
Kako idemo ka konacnoj realizaciji, ostajemo i bez mogucnosti ukljucenja i iskljucenja na dva od moguca cetiri pravca na petlji petlovo brdo (kruzni put).

I sve to maltene na LEDINI!
Dakle bez problematicnog otkupa, bez rusenja objekata...
Nisam ja neko ko je iz struke da bih mogao da ocenjujem, ali rezultati pokazuju da je projektovanje svega ovoga ocajno.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Kako može udruženje da izdejstvuje neku vrstu petlje?
Ako treba da se zaštiti pojas, pomeri petlju zapadno i gotova stvar, ili modifikuj postojeću!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=468802#p468802:2e8vjos4 je napisao(la):
laki72 » 02 Авг 2017 12:53 am[/url]":2e8vjos4]Da gago, posle cetiri godine pregovora...
Takodje bih dodao i da posle vise od 60 godina postojanja ovog puta putnici iz pravca lipovacke sume nece imati mogucnost da se iskljuce niti ka zelezniku, niti ka rakovici.
Prvi ce morati kroz naselje Bele vode, a drugi ili kroz ulicice petlovog brda, ili preko vec zagusenog Vidikovca.
Dakle dolazimo do "vrhilunskih rezultata" koji su posledica loseg projekta i muva ina sa zemljistem.

Inace, zbog onih koji ne znaju, ponovicu informaciju da je prvobitni plan bio da magistrala ide istom trasom kao nekada.
Onda je neko (uticajan), godinu dve pre izgradnje odlucio da se groblje Orlovaca intezivno prosiruje ka buducoj petlji i tako ne ostavi drugu mogucnost nego da se trasa magistrale izmesti istocno u odnosu na nekadasnju.
Tako smo dobili i "privremenu" S krivinu, i projekat po kojem se od postojece 'krnje deteline' (sa tri lista) pravi pola od pola deteline.
Fantasticno resenje, ko bi se toga setio...


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Шта да се ради @Лаки, четири године, уосталом знаш и сам шта је све било и како је све то почело – пратили смо све то, колико су имали састанака са удружењима, европском банком, натезања, незадовољства, новим решењима,....а све у циљу да се сачувају ти борови, који ионако нису засађени од стране станара тог дела насеља, нити се они брину о њима.

Наравано да ће постојати могућност да возачи који иду из правца Липовачке шуме се искључе са Ибарске и иду према Железнику или Раковици. Неће бити никакве потребе да се иде преко Белих вода, уличица кроз Петлово брдо или преко Видиковца. Можда је малу конфузију допринело то што у обавештењу Путева Србије није дато цело решење како ће бити урађено, јер није приказан кружни ток.

Ово је то ново целокупно решење по коме ће се радити тај део од петље „Орловача“ до кружног тока. Објашњење цртежа:
-са црном бојом је приказано постојеће стање,
-са плавом бојом је приказано оно што ће се градити код петље „Орловача“,
-са црвеном бојом је приказано оно што ће се градити код петље „Петлово брдо“ са кружним током.
Pogledajte prilog 1
Кад неко иде од Липовачке шуме и жели да иде у правцу Железника или Раковице ићи ће до кружног тока, ту се окренути према петљи „Петлово брдо“ и код ње сићи на кружни пут за нека од ова два правца. Ако неко треба да иде од Железника или Раковице према граду, на новој рампи тј. петљи ће се попети на Ибарску ићи до петље „Орловача“ , спустити на обилазницу и поново на рампи попети на Ибарску и ићи према граду. Можда делује сад мало компликовано, али је тако једино могуће и са овим би се избегло свако укрштање саобраћаја на овом делу Ибарске.

Једно од предложених накнадних решења од стране заинтересованих грађана ткз. петље „асиметричне полудетелине“ није било могуће урадити иако би то решење исто сачувало ту толико брањену шуму борића и обезбедио би се пун систем свих саобраћајних веза са кружним путем Железник-Раковица. Та петља „асиметрична полудетелина“ је на овом цртежу приказана са плавом бојом, а са црвеном бојом је део Ибарске који ће исправити ону „S“ кривину.


Постоје два разлога због којих нажалост није било могуће изградити ову врсту петље.
-први је тај што се не може градити због планског ограничења које ту постоји, а то је црвена зона која постоји код овог дела петље гледано из правца Орловаче,
-други је тај што би, и да се изгради ту тај део петље, означио сам са црним правоугаоником, долазило до такозваног „преплитања саобраћаја“ где би возила која долазе из правца Липовачке шуме и ту на том делу петље силазила на кружни пут, би се укрштала престројавањем са возилима која долазе са обилазнице из правца Бубањ потока и која иду на магистралу према граду. Уцртао сам зеленим линијама, не баш најбоље, излазну рампу са обилазнице код петље „Орловача“ и која се улива у Ибарску магистралу и види се где би долазило до тог „преплитања саобраћаја“. Због тога би се стварала нова црна тачка, долазило би до честих застоја саобраћаја и могућих несрећа. Сетимо се само какве су гужве на преплитању односно унакрсном престројавању саобраћаја на оним несрећним местима на петљама „Мостар“ и „Аутокоманда“.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=469006#p469006:1siilej4 je napisao(la):
svsavic » 02 Авг 2017 11:34 pm[/url]":1siilej4]Kako može udruženje da izdejstvuje neku vrstu petlje?
Ako treba da se zaštiti pojas, pomeri petlju zapadno i gotova stvar, ili modifikuj postojeću!
@Свсавићу, па лако је то рећи и написати „и готова ствар“. Померање петље према западу није могуће из разлога што се због планског ограничења које ту постоји (црвена зона на цртежу), не може ту градити, погледај горњи мој одговор. Такође, померањем петље према западу опет би се направила она фамозна „S“ кривина, а која се жели избећи. Зато је и урађено ово ново решење где се избегава та садашња „S“ кривина. Погледај цртеж горе.

А како та два удружења грађана-сада су ваљда НВО,НЛО и остала "демократска" чудеса овог полуделог целог света, могу да издејствују нову петљу? Па јеси ли ти пратио до сада шта су све та два удружења урадила и чију су све подршку имали и докле се све ишли да би обуставили првопостојећи пројекат и "спасили" неколико борића. Ако ниси, онда прочитај све поново.
 
Vrh