Šta je novo?

Petlja "Petlovo brdo" - Zaštitimo šumski pojas na Petlovom brdu

Фист, укњижен плусићћћ.
Виц је у томе што ти улазна рампа на ибарску са кружног пута "иде" кроз бориће. Мислим на улазну рампу у правцу града. Управо је ту тај "проблем" где се удружење грађана побунило.
 
Da su pokusali da `ubudze` ovakvo ukljucenje koje bi minimalno smanjilo sumu, mislim da bi se uspelo, ali oni su bahato svojim projektom ukinuli `detelinu` sa juzne strane da bi je preselili na severnu ka P. Brdu...
 
На предложеном плану “Побољшање главног пројекта“ као што знамо нема рампи за улаз на Ибарску из правца Железника и Раковице, а према граду ! То уосталом и пише у овој унапређеној “Заштитној животној средини и социјалном акционом плану“ http://www.putevi-srbije.rs/pdf/2014-04 ... i_plan.pdf , задњи пасус на страни 7:

Improved Detailed design (Picture 3) included reduced number of traffic connections (Cacak-Zeleznik/Rakovica and Zeleznik/Rakovica-Beograd are missing, see original line on Picture 03), but major part of park-forest “Borici” is saved. Additionally, negative social impact of the project are eliminated by designing an alternative service roads and new junctions (at Djuje i Dragoljuba Street), which are presented as integral part of Improved Detailed design. As a part of Project documentation, PERS has prepared a Detailed desing of environmental protection for “Petlovo Brdo” Interchange Project and Detailed desing of reforesting, which are used in process of preparation of this ESAP.

Значи предвиђа се сервисна саобраћајница са улицом Ђује и Драгослава, али зато нема нити ће бити ова два битна прикључка на Ибарску са кружног пута :bash: Чуди ме да су то творци нове петље из овог Удружења тако битну ствар „заборавили“. Могли су на „унапређеном“! плану и да оставе десну улазну рампу на Ибарску из правца Железника (као што и сад стоји) баш из разлога безбедности саобраћаја, јер овако сада имамо укрштање у нивоу.

Можда би се могла предвиђена силазна рампа са Ибарске на кружни пут урадити под нешто већим углом и да служи као рампа за силазак са Ибарске и једним делом, до пола, да буде улазна рампа на Ибарску у правцу града и из Железника и Раковице. Јесте да је за возила која долазе из правца Раковице лево скретање у нивоу, али шта да се ради кад наши планери из Удружења и Европе заборављају на „ситнице“.

Ту силазно/улазну рампу која би била под већим углом сам доцртао на цртежу зеленом бојом.



Могли би се из Удружења сад мало више и потрудити да Европљани поправе "унапређени" план и да ову силазно/улазну рампу ураде слично или нека дају неко "боље" решење, а не половична. Ово би требало да ураде због свих нас, а не да гледају само своје ....(себе).
 
Klinknite na sliku, da je vidite u punoj rezoluciji.

10icdwx.jpg


Ja lično sam zadovoljan predloženim rešenjem. Oni članovi foruma sa Petlovog brda, koji su ovde ni ja sam ne znam zašto ocrnjivani od strane nekih od "starih forumaša", predstavljaju Majku Terezu u odnosu na većinu Petlovog brda. Kada je predstavnik Puteva Srbije optuživao njih za produžavanje ostajanja crne tačke, gomila je skočila, vrlo malo je falilo da dođe do ozbiljnog incidenta. Gomila je uzvratila Putevima Srbije da nisu Petlovobrđani ti koji su isprojektovali crnu tačku, već upravo oni, inženjeri. Interesantne informacije koje sam saznao:

1) Prvi put se narod digao protiv gradnje u Borićima 1987, kada su hteli da grade zgrade ("zlatna SFRJ u kojoj je vladao urbanistički red")
2) Drugi put se šuma branila 1997. ali nedovoljno masovno i organizovano. Većina objekata visokogradnje je nastala pod SPO, a posle su naredne vlasti samo nastavile.
3) Godine 1999 je donesen plan detaljne regulacije, koji pomera Ibarsku u šumu. Čitavih 12 godina nakon prvi put jasno iskazanog stava građana protiv gradnje u šumi.
4) Godine 2005. širenje groblja na greben, koje pomera celu "detelinu" za 100m na istok.

Početak novog građanskog organizovanja:
5) Na proleće godine 2012. na vlast dolazi SNS, i do nekoliko građana sa Petlovog dolaze dokumenti od značaja za javnost, skrivani u tajnosti. Predstavnik SNS ih iznosi kako bi se svetio DS, da bi na kraju nova vlast nastavila potpuno istu priču kao i prethodni opštinari (arogantnost, sebičnost, mutne radnje itd). Petlovobrđani traže pomoć na sve strane, i tek tada počinje da se gradi organizacija.

Na samoj diskusiji, jako velike primedbe su bile na to što se projekat drži PDR, i što je prazno zemljište (označeno crveno, vlasništvo Jukapitala) nedodirljivo. Mislim da je čak u interesu Jukapitala, da besplatno ustupi kraj parcele, jer time omogućava kvalitetniju saobraćajnicu i koridor, te jači ekonomski uticaj na tržišnu i upotrebnu vrednost parcele. Do sada mi nije poznato da li se iko igde ikada obraćao Jukapitalu.
 
@Карло, цртеж је окренут наопачке па делује мало збуњујуће ! И кад се кликне за већу резолуцију доста је мутно, али нема везе, види се ипак шта се желело.

Не знам да ли си ти или неко други радио ово поправљено решење "унапређеног плана!" пошто се не види ништа шта пише у заглављу цртежа. У овом решењу сад добијамо и семафоре (тачке 1, 2 и 3) на Ибарској и излазно/улазној рампи на кружни пут. Значи кад рецимо из правца Железника желимо да идемо у град, скрећемо лево на излазну рампу па до семафора код тачке 1 и лево на Ибарску па према граду. Или кад са Ибарске хоћемо за Железник или Раковицу, код семафора 2 лево па на излазно/улазну рампу.

Окренуо сам цртеж и нацртао (онолико колико знам) горе описано у исти (кликните за увећање):

 
Karlo del Ponte":3a4w9dh2 je napisao(la):
Ja lično sam zadovoljan predloženim rešenjem. Oni članovi foruma sa Petlovog brda, koji su ovde ni ja sam ne znam zašto ocrnjivani od strane nekih od "starih forumaša", predstavljaju Majku Terezu u odnosu na većinu Petlovog brda.

Ја остајем иза свега што сам рекао. Себи су обезбедили шта су желели, а остали суграђани су оштећени, а учињена је дугорочна штета грађанским иницијативама због бахатог деловања удружења.

Приметио сам иначе код тебе појаву да безпоговорно подржаваш сваку грађанску иницијативу без обзира да ли су људи у праву или не ја бих рекао само због антидржавног деловања. Ја разумем да у овој држави из низа разлога не можеш да радиш у струци али то није разлог да идеш главом кроз зид против државе и кад треба и кад не треба.

Твој подршка грађанима насеља Радмиловац је за мене СКАНДАЛОЗНА.
 
Resenje je DJUBRE!

Iako se cesto ne slazem sa STF-om ovaj njegov post mogu da potpisem imenom i prezimenom! :evil:

I jos da dodam ovo:
Pola izrecenog je laz i manipulacija!
Kakve su sad to price o ustedama?!
Treba li sada da gradjani celog dela Srbije organizuju peticije i gradjanske akcije, jer ce oni za posledicu imati lose resenje???
A radi se o jako velikom broju ljudi!

Zasto su 'borici' sa jedne i nesposobnost projektanta sa druge strane vazniji od svih stanovnika Barajeva, Lazarevca, Stepojevca, Lipovice, Meljaka, Vranica, Rusnja, dela Sremcice i V. Mostanice...

@Karlo
Shvatas li da podrzavanjem ovako nakaradnog resenja, kao i podrskom semaforizaciji Ibarake magistrale, podrzavas stvaranje nove crne tacke poput one koju imamo na Zrenjaninskom putu??? :shock:

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Ja sam o tome davno govorio, ali ocekujem ipak zvanicni stav udruzenja povodom ovog resenja posto ne zelim da ih osudjujem dok se ne odrede prema resenju.
 
Ja i dalje ne verujem da je ovo mogao da predlozi bilo ko ko je bar 1 dan sedeo u klupama bilo kog tehnickog fakulteta u zemlji.
 
stf":39ri9mm4 je napisao(la):
Karlo del Ponte":39ri9mm4 je napisao(la):
Ja lično sam zadovoljan predloženim rešenjem. Oni članovi foruma sa Petlovog brda, koji su ovde ni ja sam ne znam zašto ocrnjivani od strane nekih od "starih forumaša", predstavljaju Majku Terezu u odnosu na većinu Petlovog brda.
Ја остајем иза свега што сам рекао. Себи су обезбедили шта су желели, а остали суграђани су оштећени, а учињена је дугорочна штета грађанским иницијативама због бахатог деловања удружења.
На подвучено, имам само коментар: којешта. Поготову од некога ко је нудио "компензацију" у супротности са правилима безбедности саобраћаја (троугао прегледности далеко мањи него на садашњој импровизованој петљи).
stf":39ri9mm4 je napisao(la):
Приметио сам иначе код тебе појаву да безпоговорно подржаваш сваку грађанску иницијативу без обзира да ли су људи у праву или не ја бих рекао само због антидржавног деловања. Ја разумем да у овој држави из низа разлога не можеш да радиш у струци али то није разлог да идеш главом кроз зид против државе и кад треба и кад не треба.

Твој подршка грађанима насеља Радмиловац је за мене СКАНДАЛОЗНА.
Препознавање државног интереса се може на различите начине тумачити, тако да ту постоји огромна разлика у, на пример, левичарским и десничарским погледом на државу. Моји ставови о држави су дубоко антифеудални, у једној феудалној држави, са класама "једнаких" и "једнакијих". Можда ти имаш другачије идеале државе, али ја сматрам да су темељ државе људи, и да држава мора изпоштовти сваког појединца или мањинску групу. Најбољи траг за тако нешто ми је медијска цензура, када Звездарцима, житељима Полимља, Винчанима, Петловобрђанима, било коме, не допуштају да се чује њихова страна! Не допушта им се да се обрукају својим наступима, ако заиста раде на општу штету!
Увек прво проверим са ким имам посла, па тек онда пружам подршку. За Винчу је било довољно да прочитам да надлежни називају прихатљивим живот и боравак људи на растојању мањем од 100 метара од далековода од 400.000 волти, односно да се цензурише научна истина о нечему што је штетно за здравље људи.

У оквиру моје свести и знања, препознајем и браним државни интерес, а мој лични став је да последњих пар деценија смо јако запустили ту компоненту личности, почев од политичара па полако ка народу где већина гледа само на себе. У ту сврху сам проучавао историју и архивску грађу, из доба КЈ и СФРЈ када смо стварно имали државу, државни интерес и какву такву интелектуалну елиту. И прву и другу су разорили домаћи себични сами-себи-најпаметнији деспоти, као што ову сада ови сада разарају. Замислите сцену ових дана када такви припадници политичке и правне струке средствима политичке моћи сами себе постављају у стручњаке војне, полицијске и грађевинске струке, када су десетине хиљаде живота директно угрожени.
laki72":39ri9mm4 je napisao(la):
Resenje je DJUBRE!
.....
A radi se o jako velikom broju ljudi!

Zasto su 'borici' sa jedne i nesposobnost projektanta sa druge strane vazniji od svih stanovnika Barajeva, Lazarevca, Stepojevca, Lipovice, Meljaka, Vranica, Rusnja, dela Sremcice i V. Mostanice...

@Karlo
Shvatas li da podrzavanjem ovako nakaradnog resenja, kao i podrskom semaforizaciji Ibarake magistrale, podrzavas stvaranje nove crne tacke poput one koju imamo na Zrenjaninskom putu??? :shock:

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
Семафоризовани путеви са брзином ограниченом на 50км/с у основи нису ништа лоше, опасно и небезбедно. Сушта супротност Зрењанинском путу је Булевар ослобођења од Аутокоманде до Трошарине, а и једно и друго су градски булевари на прилазу Београду.
- Разделно острво, које штити саобраћај из једног смера од саобраћаја из супротног, што физички, што фаровима.
- Могућност безбедних левих и полукружних скретања.
- Умирујуће зелено окружење.
- Уређени пешачки простори.
- Врло мали број паркинг места непосредно уз сам коловоз, и мање дивљих паркиралишта.
- Врло мало садржаја, који морају бити оријентисани на улице са умиреним саобраћајем или сервисне саобраћајнице.
- Возачка култура, у којој преовлађују брдски возачи.
- Мање "провакације" за стискање гаса на брисаном прегледном простору.

Од ових 8 елемената, нови булевар има први, други, пети, шести и седми, али је могуће утицати и на трећи, четврти и осми.

А ја и даље стојим иза тврдње да понуђено решење није у супротности са интересима житеља општина Барајево, Лазаревац и делу житеља општине Чукарица.
1) Између приградског аутопута и приградског булевара између Церака и Петловог брда разлика је око 1,5 минут у условима када је саобраћај проходан. У недрумском саобраћају имамо далеко веће резерве за смањење смртности, загађења, као и времена путовања.
2) Не постоји основа по којој ће друмски саобраћај дугорочно бити брз и проходан у овом делу града у време када највећи број људи путује, и када је најважније стићи на време. Брзина нафтног саобраћаја Жарково - Круг двојке је испод 20км/с, са привременим убрзањем због Моста преко Аде у наредних 3-6 година, и дугорочним трендом успорења.
3) Према актуелној документацији, аутопут Церак-Петлово брдо је пројектован са доста јефтиних и лоших компромиса, и стога уколико се не мисли правити на онај начин како је прављен аутопут кроз Нови Београд, боље је да на време буде преиначен у булевар. У супротном, добијамо мало мање погубну форму Зрењанинца.
4) Булевар омогућава израженије формирање градских садржаја него аутопут, што би учинило велики број кретања из предграђа ка центру Београда непотребним, самим тим се смањује и километража.

Самом Цераку, Видиковцу, Петловом брду је далеко потребнији булевар као сабирна саобраћајница, бициклистички и шински систем него аутострада. Да ли се продужење трамвај, ЛШС или метро, у свим случајевима је далеко практичнији и једноставнији прилаз са булеваром него са аутопутем. Конкретно, у самом трамвајском систему имамо резерву за повећање брзине на око 25км/с, повећање поузданости и капацитета, али је за тај правац и тај део града јако важно да се продужи бар до Церака, са денивелисаним укрштањима практичним за каснију градњу метро-а. На овом правцу имам велико искуство живота, рада и путовања (Мељак) и утолико сам више истраживао решења за саобраћајна побољшања. Чак ми је и врло захтеван дипломски рад био везан за приградске железнице на овом правцу. Наравно, постоје друге теме на којима могу образлагати своје концепте решења, критеријуме, циљне стандарде и слично.
 
Karlo del Ponte":22pyhuea je napisao(la):
којешта. Поготову од некога ко је нудио "компензацију" у супротности са правилима безбедности саобраћаја (троугао прегледности далеко мањи него на садашњој импровизованој петљи).
? Можда у теорији. У пракси твој предлог семафоризовања Ибарске је далеко небезбеднији него мој предлог за троугао безбедности. Нарочито имајући у виду број жртава и незгода по српским путевима који имају имплементирано твоје решење са бројем незгода на раскрсницама са пошумљеним троуглом безбедности.
Управо та шума тера и најбахатије возаче да стану при укључењу на главни пут, а семафор неће смпречити бахате да смање брзину са 90 на сат на 50 на сат.

Теорија и пракса су често дијаметрално супротне.


Karlo del Ponte":22pyhuea je napisao(la):
Увек прво проверим са ким имам посла, па тек онда пружам подршку. За Винчу је било довољно да прочитам да надлежни називају прихатљивим живот и боравак људи на растојању мањем од 100 метара од далековода од 400.000 волти, односно да се цензурише научна истина о нечему што је штетно за здравље људи.
Негде си "прочитао" да је у питању далековод од 400 000 волти што је једноставно - ЛАЖ. Толико о томе да ти "провераваш" са ким имаш посла. Лаж о 400 000 волти ти је битнија инфо од чињеница да су становници ЗНАЛИ за уцртан далековод ...
 
Ja sam davno rekao na ovoj temi ali nevezano samo za ovu temu da se podrska nebi trebalo davati automatski samo zato sto je u pitanju gradjanska inicijativa koja se bori sa sistemom.

Kada je ova tema u pitanju konacno misljenje cu imati po saopstenju tj odredjivanju u odnosu na novi predlog udruzenja koje stiti sumu borice.

Za situaciju u mirjevu i onu uzurpaciju gradjevinskog zemljista i blokadu deponije nisam i nemam nikakve simpatije i razumevanje.
 
O karlo kako tendenciozno i sugestivno pises tekst.
Autostrada? Jel to treba da dodamo - smrti ?
I poredjenje prilaza beogradu najopterecenijim magistralnim pravcem koji ne racunajuci letnje mesece prevazilazi niski autoput, sa potezom Banjica - Autokomanda?
Zaboga miloga, pa kako covece???
Zbog podrske gradjanima petlovog brda? Pa i ja podrzavam njihovu borbu da im naselje bude humanije, ali podrzati ovakbo idiotsko saobracajno resenje je ruganje zdravom razumu!!!
Pa sam predstavnik udruzenja se slozio da je ovo predlozeno samo nastavak pljacke, mahinacija i manipulacija.
Sta nas briga koliko ce da kosta razumno resenje???
Neka kosta, a istrazni organi republike Srbije nek se pozabave zasto ce toliko da kosta???

Nisam saobracajni ing. ali ajde nek mi neko da amislen razlog zasto se ne realizuje neko od resenja koje crtasmo ovde?
Licno sam ponudio nekoliko smislenijih resenja od kojih je ono sa kruznim tokom na kruznom putu, ispod nadvoznjaka na magistrali koji se svejedno pravi mozda i jeftinije od ove skarabudzevine koju nam predstavljaju kao 'petlju kompromisa' !!!

Takodje, jako je bitno da je prema planovima zemljiste izmedju kruznog, magistrale i belih voda predvidjeno za komercijalnu i stambenu zonu. Danas, sutra kada na tom potezu bude jos nekoliko objekata poput metroa generisan lokalni saobracaj ce biti mnogo veci.
Imas primer sada od petka kada je zbog glasina bila manija za flasiranom vodom. Znas koliko se cekalo da se izadje sa parkinga Metroa ??? Vise od sat vremena!!!
I semafor je dobro resenje????

Petlja koja je ponudjena je SMECE, DJUBRE, RUGANJE ZDRAVOM RAZUMU !!!
A svako ko je podrzava svesno ili nesvesno daje alibi za lopovluk i muvacinu koja je pocinjena!!!


Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
@STF
Одеш на ГУГЛ, и укуцаш три речи (далековод винча волти). Већина погодака ће бити новинарски чланци, али за разлику од вести где једне новине кажу да је човек ујео пса, а друге пас ујео човека, овде све до једне понављају истих 400.000 волти, а поред свега долази се и до званичне јавне документације из Урбанистичког завода у формату ПДФ са истим податком. До сада смо се бавили путевима, кејевима, парковима на форуму, ред је да по нешто научимо и о далеководима испод којих данас живи на хиљаде људи, али на другој теми.

Када је у питању прелом брзине са 80-120км/с на 50 км/с он мора негде да се деси, и у складу са тим треба предузимати одређена безбедносна решења. Стандардна су:
1) Одговарајућа вертикална сигнализација, добро осветљена и правилно постављена.
2) Камере, јер та места преласка из ванградске у градску вожњу су иначе осетљива.
3) Попречне ребрасте беле траке, или примена асфалта са крупнијим агрегатом оштријих ивица, који стварају буку која скреће пажњу возачима (у Румунији се налазе пред баш сваким улазом у насеље на главним путевима).

У веома добра решења спадају и кружни токови великих полупречника на улазу у град.

@LAKI 72
Ако ћемо о обиму саобраћаја, треба разликовати градска, приградска и међуградска кретања. Деоница пута Рушањ-Орловача је при врху листе оптерећености ванградских саобраћајница у Србији (низ унутарбеоградских путева је претиче, укључујући и Мост преко Аде).

Трећина је даљински саобраћај, који ће повући "Коридор 11", било ЛОС или ДОС, свеједно. Екстремна оптерећења попут задушница, паничне куповине у Метро-у, краја годишњих одмора крајем августа, Гуче, не може решити ни много шири профил пута, и за тако нешто најбоља решења су везана за организовани јавни превоз. Постоје и решења везана за интелигентне транспортне системе, али је њихов учинак ограничен. Међу приградским аутомобилистима преовлађују запослени мушкарци, којима је аутомобил врло велики породични издатак. Они би га у великој мери далеко мање користили да се понуди бољи јавни превоз. (детаље можемо на другој теми, али ово је проверено, живео сам са тим људима). За зону између Железника и Видиковца, за будући урбани развој имамо широко слободно поље да направимо матрицу булевара сличну оној на НБГ, тако да се саобраћај расподели на више широких улица.
 
Karlo , ajd da ne pricamo napamet. Bilo koji petak ili subota, na semaforu kod Metroa se stvaraju velike kolone koje cesto rezultiraju (srecom manjim) udesima. Nedelja popodne je ista situacija samo drugi smer.
Prica da ce autoput pokupiti trecinu saobracaja je diskutabilna, sto zbog nepiznanice koja ce biti cena koriscenja tog autoputa, sto zbog toga jer za sve destinacije blize od Lajkovca (a mozda i dalje) alternativa autoputem je dosta duza pa se samim tim benifit brze voznje i protocnosti gubi.


Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
karlo shvatam da si ti ljubitelj železnica ali to ne znači da treba da miniraš drumski saobraćaj.


ovo je skandalozno.
 
Slika je prosta samo su mogli još neku boju da koriste.
Ako naprave biće svinjac kroz onu ulicu kanal kod okretnice Petlovo Brdo. Tako da će komšije niže da se poguše.
Ili da naprave planirana-ukinuta uključenja/ isključena ali sa suprotne strane i da produže traku za uključivanje tj da ima navožnjak ka BG-u tri trake.
 
Гага":zpry3p79 je napisao(la):
@Карло, цртеж је окренут наопачке па делује мало збуњујуће ! И кад се кликне за већу резолуцију доста је мутно, али нема везе, види се ипак шта се желело.

Не знам да ли си ти или неко други радио ово поправљено решење "унапређеног плана!" пошто се не види ништа шта пише у заглављу цртежа. У овом решењу сад добијамо и семафоре (тачке 1, 2 и 3) на Ибарској и излазно/улазној рампи на кружни пут. Значи кад рецимо из правца Железника желимо да идемо у град, скрећемо лево на излазну рампу па до семафора код тачке 1 и лево на Ибарску па према граду. Или кад са Ибарске хоћемо за Железник или Раковицу, код семафора 2 лево па на излазно/улазну рампу.

Окренуо сам цртеж и нацртао (онолико колико знам) горе описано у исти (кликните за увећање):


Interesuje me koliko je veće zagađenje vazduha i okoline na ovako prometnoj magistrali kada se uradi semaforizovana raskrsnica (upoređenje može i sa nekom raskrsnicom sa kružnim tokom). Pa ako dodamo vikende kada su kilometarske kolone, često i do Belih voda. Dakle saobraćaj stani-kreni kada je najveće ispuštanje štetnih materija kao i fini prah od kočnica / kvačila.
Realno je da su sebi napravili medveđu uslugu, sačuvali su par borića ali će dobiti daleko veće zagađenje vazduha i zemljišta.
 
Žika":1o53pcfl je napisao(la):
Realno je da su sebi napravili medveđu uslugu, sačuvali su par borića ali će dobiti daleko veće zagađenje vazduha i zemljišta.
Занимљива констатација која до сада није била поменута.
 
Као што рекох, трули компромис.
 
Moraće da instaliraju novi blok u TENT-u kako bi napajao silne semafore na ibarskoj magistrali.
Eto dodatnog zagađenja.
Ako ima mogućnosti i prostora neka naprave isto uključenje / isključenje samo sa suprotne strane od prvobitno planiranog. Sve ostalo praviće još veći nered.

Mogli bi najzad bar groblja da spoje sa četiri trake tj da urade to parče od Orlovače do Žarkova oko 4,5 km. viewtopic.php?f=21&t=1294&start=75
 
Da probam da ubacim i ja par ideja oko problema sa petljom Petlovo Brdo-trenutno stanje na terenu sa GE:
Nulta_samo_GE.jpg

Za početak jasno je da neka sabraćajnica 3+3 mora proći u nastavku petlje Orlovača ka gradu i da stari nadvožnjak nije dovoljan za to. (To da je potrebna 3+3 do već završenog dela kod pumpi na Ceraku je neosporno, ali to je neka druga tema.) Ovako bi bilo da se uopšte ne pravi nikakvo ukrštanje sa starim Kružnim putem i da servisne saobraćajnice sa petlje Orlovače odmah tu i završe, a da se sve do sada izgrađeno ignoriše.
Legenda:
Creveno-nova Ibarska 3+3.
Ljubičasto-stari Kružni put.
Plavo-servisne saobraćajnice i delovi petlje.
žuto-alternativne mogućnosti.
Orijentacije kvadranata od petlje po stranama sveta: SZ (severozapad), SI, JZ i JI (jugoistok).
prva_nulta.jpg

Idemo dalje, ako bi se već pravila petlja Petlovo Brdo sa starim Kružnim putem uz poštedu šume na SI od petlje može i ovakva varijanta sa dva kružna toka i pristupnim saobraćajnicama sa južne strane i omogućenim ukrštanjima u svim pravcima. U startu je ideja očuvati sevisne saobrćajnice da se produže sa petlje Orlovača i do spoja sa pristupnim saobraćajnicama za Kružni put. Ovo bi već funkcionisalo, ali nije u skladu sa planovima...
nastavak.png

OK, ako ipak po prvobitnom planu treba da bude ukrštanje u SZ kvadrantu zašto se ne bi iskoristila cela trasa stare Ibarske magistrale kao servisna saobraćajnica za Zapadni deo petlje uz mogućnost iskorištenja i većeg dela pristupnih saobraćajnica za nezavisna ukrštanja sa Kružnim putem.
Istočna strana-ako već štedimo SI kvadrant, ostaje samo JI deo i na njemu dve trake za oba smera-kružni tok opet asimetrično pomeriti malo ka jugu da se ne bi kopalo brdo i sa severne strane uz korigovanu poziciju kružnog toka bliže samom mostu da bi bio manji pad i manje iskopa južnog brda.
prva.png

Ovo je samo dodatna alternativa da se postavi kružni tok i na zapadni deo ukrštanja radi bezbednosti ako se ne naprave odvojene trake za isključenja i neka ograda/barem ivičnjaci/ po sredini Kružnog puta koja bi sprečila divljačka ukrštanja onih koji "promaše" prva regularna isključenja (što se btw i sada dešava).
Na istočnoj strani, ako je uključenje iz pravca Železnika previše ošto, možda se mora malo produžiti priključenje-možda i ka mostu preko Kružnog toka, ali to bi sve bilo po potrebi pošto bi i poskupelo radove.
prva_sa_kruznim_i_levo.png

OK-koja su rešenja (barem po meni) na kojima bi trebalo istrajati:

1. Servisne saobraćajnice sa petlje Orlovača produžiti i na petlju Petlovo Brdo pre svega zbog bezbednosti ulaska u grad Ibarskom magistralom koja će biti 3+3. Glavni razlog-ako se servisne sa Orlovače uliju na Ibarsku pre petlje Petlovo Brdo, imaćemo nebezbedno ukrštanje i isecanja stalno, ovako se sve to izbegava i ostaje slobodan prolaz magistralom kroz obe petlje u celini. Plus na sve to što se stara trasa Ibarske sa sve mostom preko Kružnog puta može iskoristiti kao zapadna servisna saobraćajnica (slično je urađeno i na obilaznici oko Novog sada iz pravca Subotice pa zašto ne bi moglo i ovde.) Urpravo su mi Novosadska obilaznica i Dobanovačka petlja primeri kako je to dobro ispalo i da je potrebno i ovde.

2.Potrebno je obezbediti ukrštanje Kružnog puta u svim pravcima sa Ibarskom, jer ako već mora da izostane SI deo, a predloženo korigovane rešenje ostavlja samo silaz sa Ibarske na Kružni put, ljudi iz pre svega Železnika, a i Kijeva ne mogu ići ka P. Brdu i Vidikovcu i ceo taj kraj im je mnogo nedostupniji. Potrebno je mnogo više iskopa i stabilizacije napravljenih kosina da bi se ugurale dve trake/pravca u JI kvadrant; ali i prvo predloženo rešenje je podrazumevalo veliki iskop u području SI kvadranta. Istočni kružni tok po meni obavezan da bi se izbegla ukrštanja pravaca, a semafor bi samo usporavao saobraćaj na tom mestu.

Eto toliko od mene. :kafa:
Ne želim da ulazim u rasprave koliko je potrebno da se kopa brdo u JI delu petlje (ako mora-mora jbg.), da li ostaviti JZ saobraćajnice (a što da ne kad već postoje i tako bi se izbegla ukrštanja pravaca preko Kružnog puta), da li treba produžiti istočni krak servisne saobraćajnice (to bi zahtevalo i još jedan most). Fistov predlog je isto veoma dobar jer daje opciju ljudima iz Železnika i Kijeva, ali iako manje ipak malo dodatno zaseca brdo sa borovom šumom zbog koje je i nastala sva frka.
Dakle ovo je samo predlog, svako može da ga koriguje ili dopuni po volji ako ima neku ideju-čisto želim da dam doprinos da se nađe neko rešenje koje će biti i trajno i funkcionalno (pošto je predloženo korigovano rešenje koje sam video ipak polurešenje jer će ostaviti dodatne probleme i glavobolje za budućnost da se tada ponovo ispravlja i rekonstruiše što bi bilo OK da imamo puno para); pošto nemamo puno para, ovako ako se već radi bolje da se odmah uradi kako valja :kk: -a ako para nema uopšte-evo slike broj 2 pa neka bude i bez petlje. :notok:

Pozzz i izvinite ako sam smorio tekstom, prosto idem često tim pravcima i već se nerviram kad vidim nedostatke i probleme predloženih rešenja. :rant:
 
Данас прошао поред "заштићених борића", па рекох да их овековечим.
Још увек "тишина и магла" око овог пројекта, а прође 17. мај кад је требало ово удружење да да званичан став око новог решења.





 
Гага":bmr9dktg je napisao(la):
Данас прошао поред "заштићених борића", па рекох да их овековечим.
Још увек "тишина ..

Prođi uveče da vidiš šta je tišina.
 
Žika":1bcrfha9 je napisao(la):
Гага":1bcrfha9 je napisao(la):
Данас прошао поред "заштићених борића", па рекох да их овековечим.
Још увек "тишина ..

Prođi uveče da vidiš šta je tišina.
Мислим да си ме добро разумео шта сам хтео да кажем, али ипак ево. Нисам мислио на буку, него на "тишину" јер се ништа не говори и не дешава око овог пројекта.
Наравно да је увече већа бука кад прође неко возило, него преко дана.
 
Vrh