Šta je novo?

Pešačke zone

Izgleda distropicno, ali eto, neke ljude privlaci i to.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=574015#p574015:2hfod6dz je napisao(la):
Drakche » Pet Okt 12, 2018 9:27 am[/url]":2hfod6dz]Cumicevo sokace mi je oduvek bilo neinspirativno, jedno od onih vilajeta u kojima niti sta da diras, niti da ostavis.
Opet, zanimljivo je iz dosta razloga, samim tim sto je u samom centru grada.

Ovaj pogled je takav potencijal za street art u kombinaciji sa puzavicama (zelenilom)......
 
Ima potencijala za sve, ali to se mora platiti. Super su ovi dizajneri što su malo udahnuli života, ali nemaju oni para da Čumića dovedu u red. Ovakva lokacija, u najstrožem delu grada je preskupa za ovakve stvari.
 
I Politika piše o čudu na početku Kneza, tj, pločama koje se misteriozno rasklimavaju.

3а не веровати. Плоче на почетку Кнез Михаилове улице где је скретање у Сремску су се опет искривиле. Неко чудно место. Мајстори су недавно, пре неколико месеци, све уредно поправили, забрањен је пут возилима и опет не ваља. Место ризично за пролазнике. Очигледно је да надлежни опет морају да реагују и да преузму озбиљне потезе како би проблем трајно решили.

TERAZIJE-Foto-Miki-Velickovic.jpg


http://www.politika.rs/scc/clanak/41310 ... jene-ploce

ps: Da li je zaista zabranjen put vozilima i kako?
 
Мислим да је пре блем у прелазу са једног типа плоча на други. Поправљан је бехатон ако се добронсећам. Мислим да би ту најбоље решење била калдрма попут оне у Грачаничкој па не би ни пролазак возила правио проблеме.
 
Nema sta da vozila prolaze tu voda dolazi iz divlje postavljenog automata za sladoled iz koga curi voda non stop plus zamotan u odvratnu zelenu ceradu i naravno na divlje prikljucen na vodu i struju u plafonu podzemnog prolaza a kablovi ne obezbedjeni ali nema ko to da fotka i objavi .Plus divlje uticnice u knezu u plocniku kod broja 48 i na uglu sa kralja petra ka sabornoj crkvi ...itd itd
 
Što se tiče Čumićevog sokačeta, imam sličan stav kao Dule. To mesto će uvek nekako biti slepo crevo.
Ali fora je što sumnjam da bi ga osim umetnika i lokala, iko drugi hteo. Mislim ko će da se bakće da ulaže ogromne pare da ruši to, pa da zida nešto za šta nema garancije da će mu se isplatiti? I što će uvek biti okruženo odvratnim oronulim zidovima, sivilom, divljim nadogradnjama, tunelom i prolazima kroz koje prođe 100 ljudi dnevno...? Tako da bojim se da sve ostaje tako kako je.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=574108#p574108:1mw6csea je napisao(la):
astrodule » Pet Okt 12, 2018 2:35 pm[/url]":1mw6csea]
ps: Da li je zaista zabranjen put vozilima i kako?
Jeste. Zabranjen je mrtvim slovom na papiru koji stoji zakopan u nekoj birokratskoj Dimenziji X.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=574092#p574092:2r31aj1m je napisao(la):
astrodule » 12 Oct 2018 12:20[/url]":2r31aj1m]Ima potencijala za sve, ali to se mora platiti. Super su ovi dizajneri što su malo udahnuli života, ali nemaju oni para da Čumića dovedu u red. Ovakva lokacija, u najstrožem delu grada je preskupa za ovakve stvari.

Тај читав блок какав такав је је апсолутно неупотребљив у овом облику, ту мора да би се направило лепо малтене све да иде
 
Pa to sam i mislio. Sve fasade da se srede i raščisti za početak. Doduše, odmah bi taj prostor zauzeli automobili (parking), a možda je i bolje tako.

@Bender pa da. Vesić rekao da je zabranjeno i to svi poštuju.

Nego šta se dešava sa svim onim potapajućim stubićima?
 
Danas je Energogroup radio na KV, ako sam dobro shvatio izmedju ostalo instalacije za kamere za stubice.
 
astrodule":2bfu9ipo je napisao(la):
Pa to sam i mislio. Sve fasade da se srede i raščisti za početak. Doduše, odmah bi taj prostor zauzeli automobili (parking), a možda je i bolje tako.

@Bender pa da. Vesić rekao da je zabranjeno i to svi poštuju.

Nego šta se dešava sa svim onim potapajućim stubićima?
To i mene interesuje. Sve je spremno a rade sano oni kod Narodne banke.

Sent from my Ektra using Tapatalk
 
Sa stubićima se ne dešava ama baš ništa. Stoje i propadaju već godinu dana. Usput trpeći poneko čukanje odnosno prelazak točkova preko kablova, šipki i sklopki koje su ostale da štrče nedovršene iznad asfalta.

Čekamo da se sve to potpuno raz**** pa da kupujemo nove, pa jovo nanovo.

Računajte da ćemo pre dočekati izgradnju onog tržnog centra na Konjarniku nego osposobljavanje tih stubića. Živi bili pa videli.

P.S.
Ne sećam se tačnog mesta, ali znam da je jedan stubić na nekom od ulaza u pešačku zonu izbačen, bukvalno izvađen, i zamenjen pločom koja samo pokriva njegov okvir ali ne može da se podiže. Drugim rečima - taj stubić nije više u fnkciji, i ostavljeno je trajno mesto gde je prolaz automobilom stalno slobodan. Ne sećam se tačno gde, ali negde tu oko Obilićevog. Proći ću ovih dana pa ću da uslikam.
Sve u svemu, jasno vam je koliko su ažurni i istrajni u toj ideji kompletiranja i uređenja pešačkih zona.
 
Rade stubicu preko puta novost na pasicevom trgu rade i kod nbs. Kasni dio opreme da ako ih puste skoro
 
Rade kod NBS zato što su vlasništvo i bezbednosni element NBS. Ovo ostalo što spada pod gradsku imovinu i nadležnost nije još ni ispovezivano, a kamoli pušteno u svakodnevni rad.

Al bitno da su svuda ostavili kablove i sklopke da štrče iz zemlje, ne bi li ih prolazeći automobili mleli svakog dana a i da sakupljači sirovina mogu da štrpnu u prolazu. :roll:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=575152#p575152:2vb3ebd0 je napisao(la):
direktor » Sre Okt 17, 2018 8:17 pm[/url]":2vb3ebd0]
IMG-20181017-152908.jpg

Zavod oce da ukloni ove bandere koje su po katalogu urbane opreme i da stavi one glupe ko na kosancicu koje se lako lome vec tri fale .Uz neka glupa obrazlozenja
Mogu na postojece staviti led sijalice i kraj price
Prepoznatljiv su element skadarlije
 
Данас сам опазио нефункционалност пражњења смећа на спорном месту код Палате Албаније, мањи комунални камион смећар стане тамо код такси станице, док комуналци гурају контејнере од краја Сремске код подземног пролаза, али пошто су ту контејнери на коловозу Сремске, морају да их попну уз виши стари ивичњак, те су ту постављене две изваљене плоче да се смањи висинска разлика, и онда се тако гурају контејнери преко тротоара до коловоза испред Албаније где стоји камион. Много елегантније, функционалније и боље решење би било да је тај део, између Сремске, Теразије и Коларчеве по тротоару поплочан са мањим коцкама, као Грачаничка, па да по потреби туда пролази комунални камион.
 
Dosljak to je privremeno ti kontejner nece stajati tu kad se uradi sremska i plato ispred albanije preuredi taj lijevak za kola ukine .A kontisi ce biti izmjesteni
 
Eh, kada bismo mi imali sudove (mada naravno ne znam pozadinu, tj, da li tu ima sukoba Republika - Grad, ili sam samo malo isparanoisan zbog iskustava u ovoj zemlji)

https://beta.rs/zelena-srbija/zs-svet/9 ... -6dPo1BtSM

Francuski Upravni sud je današnjom odlukom donetom po žalbi gradjana, poništio odluke Gradskog veća Pariza o pretvaranju obala reke Sene u zonu samo za pešake. Uvodjenje "pešačkih zona" je ključna i najspornija politika socijalističke gradonačelnice An Idalgo koja je najavila da će se žaliti višoj instanci, Državnom veću.
...
Sud je poništio odluku gradske skupštine smatrajući da studija uticaja projekta uredjenja "pešačke zone" na grad "sadrži netačnosti, propuste i nedostatke".
...
Sud je kritikovao Gradsko veće jer je ograničilo "analize (...) zagađenja vazduha samo na uzan pojas oko obale", a da je iz analize izostavilo već i obližnje bulevare koji zbog "pešačke zone" postaju znatno opterećeniji.

Eh, kada bismo mi videli studije uticaja naših projekata (Slavija, pešačke zone, BnV...)
 
@Astrodule

Pešačka zona ipak pobedila :p

Sud ipak dozvolio pretvaranje obale Sene u pešačku zonu

Francuski Upravni sud odobrio je novu uredbu o pretvaranju obala reke Sene u zonu samo za pešake što je ključna, ali i sporna mera socijalističke gradonačelnice Pariza An Idalgo.

"Zabrana automobilskog saobraćaja koju uvodi Uprava grada Pariza opravdana je potrebom da se zaštiti to mesto (obale Sene) koje je na listi Svetskog nasleđa UNESCO", prihvatio je Upravni sud nov argument gradske vlasti.

Sud je napomenuo da je taj prostor pod zaštitom UNESCO u "istorijskom srcu Pariza i blizu simboličkih spomenika", te je odbacio tvrdnje udruženja građana-tužitelja koji se protive uvođenju zone samo za pešake.

Oni su tvrdili da "uprava grada Pariz nije vlasnica javnog prostora" i da "svrstavanje nekog prostora na listu Svetskog nasleđa ne može opravdati zabranu saobraćaja".

Odluka Upravnog suda tako utvrđuje uvođenje zona samo za pešake na obalama, što je obradovalo gradsku upravu Pariza čija je prvobitna odluka o tome bila poništena prethodnom presudom drugog, Apelacionog suda.

Tada, prošlog ponedeljka, Apelacioni sud je prihvatio zahtev građana-tužitelja za poništavanje postupka i uredbe o uvođenju zone za pešake uz obale Sene jer su bili zasnovani na manjkavoj studiji uticaja na životnu sredinu iz 2016. godine.

Smatrajući uvođenje "pešačkih zona" štetnim, Apelacionom sudu se žalilo nekoliko mesnih zajednica, udruženja i stanovništvo, zahtevajući ukidanje uredbe što je taj sud uvažio i poništio uredbu gradske vlasti, smatrajući da studija uticaja projekta uređenja "pešačke zone" na grad iz 2016. godine "sadrži netačnosti, propuste i nedostatke".

Apelacioni sud je prošle nedelje utvrdio i da je uz to, ta "studija uticaja namerno prikrivala" značajan deo posledica projekta pretvaranja obale u "pešačku zonu", odnosno da bi to povećalo zagađenje i buku u delu grada u okolini te zone koja će zbog "pešačke zone" postati znatno opterećenija saobraćajem.

Te prve teškoće i umnožavanje prepreka njenoj ideji, primorale su gradonačelnicu Pariza da preduzme novu akciju za uvođenje zone za pešake, ovog puta uspešnu, zasnovanu na potrebi poštovanja urbanističkog nasleđa.

Gradska uprava je marta ove godine objavila da je od početka uvođenja "pešačke zone" drugde u Parizu izbrojala 1,5 milion posetilaca za koje je to "pravi prostor za disanje i slobodu, za šetnju, opuštanje, sport, kao i za odlazak na posao biciklom".

Izvor: N1

No, jes' zanimljivo videti kako se i u drugim zemljama javlja ju problemi pri odlukama o širenju pešačkih zona i slične debate kao u Srbiji. Samo što su u slučaju Pariza zanimljive dve stvari.

1) Poverenje u pravosudni sistem, gde su i jedna i druga strana prepustile nezavisnom štitaru zakona da da konačnu odluku o širenju pešačke zone, nakon saslušavanja argumenata obe strane

2) Sam diskurs koji se ne svodi na "oni mrze Pariz jer su došli iz svojih selendri da ga kvare" i na odgovor "oni mrze Pariz i protive se svakom progresu iz političkih razloga".
 
Kod nas još uvek vladaju niske pobude i sitni lični interesi na obe strane tako da i ne čudi način donošenja odluka i komunikacija sa građanima. Pritom govorimo o verovatno najmanje spornim projektima koje ova gradska vlast sporovodi.

Ali da slažem se da u svemu treba imati meru pre svega stvaranjem uslova da se one nesmetano i planski prošire (graže, pravci za hitne intervencije i koridori snabdevanja što uključuje funkcionalne potapajuće stubiće...).
 
Vrh