Šta je novo?

Pešačke zone

Servis skutera koristi anarhiju rekonstrukcije ulice u pesacku zobu da sebi prosiri polje delovanja.


Sent from my Ektra using Tapatalk
 
Ma bahatili su se oni tako i pre rekonstrukcije. Sećam se, kad god bih prolazio bajsem tuda taj trotoar i parking su bili krcati skuterima.
 
Koliko ja vidim (a vidim odlično), parkirani su do linije koja označava granicu između trotoara i parkinga.

Dakle, nije istina da se ovde radi o bahatosti.
 
Ali mislim da oni nemaju dozvolu za trajno zauzeće tih 2-3 parking mesta.

Takođe, na stranu to, mislim da nije prikladno da servis za skutere, i to sa tolikim obimom posla, bude na takvom mestu i u takvoj konfiguraciji.
 
Могу да се преселе у Поп Лукину на сам крај до моста, ту би било и фино места за моторе и места за башту а да не смета тротоару.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=571307#p571307:5bigdkco je napisao(la):
Nepopravljivi optimista » 01 Okt 2018, 15:03[/url]":5bigdkco]Prosirenjem pesacke, ovaj servis je puko.


Ja baš nešto nisam siguran da će taj deo TV biti u celini pretvoren u pešačku zonu.
 
direktor":2f6dswuc je napisao(la):
Biće uklonjeno
0f5739684205532b961bb7cc43472fdb.jpg


Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Jedan interesantan clanak...nevezano za Beograd.

Nekada je u ovom gradu bilo više automobila nego stanovnika,a danas...

https://www.b92.net/putovanja/zanimljiv ... id=1449983

Jedan španski grad već godinama funkcioniše bez automobila, a stanovnici kažu da žive u raju!

Reč je o gradu Pontevedra u kom nema saobraćaja, a kako Migel Ankso Fernandez Lores, gradonačelnik tog grada opisuje umesto zvuka automobila i automobilskih sirena čuje se cvrkut ptica i žamor ljudi.

Migel Ankso Fernandez Lores, gradonačelnik je toga grada od 1999. godine, a njegova filozofija je jednostavna:

"Želeo sam grad bez gustog saobraćaja. I smatram da osoba koja poseduje automobil nema pravo da s njim zauzima javni prostor. Naime, događalo se da penzioneri ili deca ne mogu da hodaju gradom od parkiranih automobila", opisuje gradonačelnik kako je pre izgledao život u Pontevedri.

Pre nego što je on postao gradonačelnik kroz grad je prolazilo 14.000 automobila i to svakog dana. Prema njegovim rečima, u gradu je bilo više automobila nego ljudi. Zbog svog sistema i razmišljanja čak je četiri puta izabran za gradonačelnika.

Osim što su gradske ulice sigurnije i život je lepši bez saobraćajne gužve još jedna važna činjenica jeste da se zagađenje vazduha od 2013. godine drastično smanjilo, za čak 61 odsto i takođe nije bilo smrtnih slučajeva u saobraćajnim nesrećama od 1999. godine.

Oko 12.000 ljudi se preselilo u centar od kad je uvedena zabrana te godine. S druge strane, saobraćaj na periferiji grada je povećan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=573032#p573032:2y2zda2x je napisao(la):
astrodule » Pon Okt 08, 2018 2:26 pm[/url]":2y2zda2x]Koliko li košta ovaj zakup Knez Mihajlove?
Lepa rech i gvozdena vrata otvara :D :D :D
 
Ne znam samo zašto je to moralo da se nakenteri na najtesniju deonicu Kneza... Ok, drugu najtesniju posle one ispred RK Mitić, gde su žardinjere.
 
Pa mogli su na plato tc mada sad i nije tu toliko tjesno
 
Ponavljam po ko zna koji put da se ovakve stvari rade ili namerno ili to radi neko bez mozga.

Poenta je da se što više suze tokovi kretanja pešaka raznim bilbordima, žardinjerama, baštama, reklamama, frižiderima, pokretnim štandovima sa kokicama, kestenjem...
 
Ispred TC ima prostora, ali deonica Kneza između Rajićeve i Kralja Petra je već sama po sebi najuža, a uz to joj tokom dana širinu smanjuju ''bašte ''okolnih lokala. Na slici se vidi samo ''bašta'' Butika, ali se u toku dana izbacuju i stolice lokala prekoputa. A ovaj na ćošku se renovira, i isto je pitanje vremena kad će i on da vrati svoju ''baštu''.

Sve u svemu, nervira me ta vašarizacija grada. Pod vašarizacijom ne mislim na to što se izlažu panoi ili što postoje ulični prodavci. Naravno da ne. Nego što se to, i sve ostalo (zatvaranja ulica, bašte, parkinzi...) radi i organizuje bez ikakvog razmatranja da li to ometa ljude. One ljude što na kraju krajeva i plaćaju izgradnju i održavanje takvih prostora.


Kao što rekoh jednom, ovde kao da je postala sramota videti jedan isti komad trotoara širi od 3 metra.Ne 10. Ne 5. Nego 3 metra. Čim je šire od 3, odma se gleda da mu se nađe nešto da ga popuni.
Normalan čovek u širokim i čistim trotoarima vidi prostranost, otvorenost i sređenost. A gradski oci, kao i hohštapleri oko njih, u tome vide bačen prostor koji bi bilo sramota ne unovčiti. Bolesni mozgovi.
 
Тражи се решење за нови изглед Чумићевог сокачета

Београдски дизајнерски дистрикт у Чумићевом сокачету, првом тржном центру у нашем граду, на добром је путу да постане незаобилазно одредиште на туристичкој мапи. Групи младих и ентузијастичних домаћих дизајнера који су пре осам година депресивном и готово напуштеном месту удахнули нови живот тако што су некадашњи елитни трговински центар претворили у највећу модну Меку престонице, град је сада расположен да пружи руку и помогне у обнови. Прве кораке већ је направио – заронио је у решавање имовинскоправних односа. То значи да ће трговачко-занатски центар изграђен 1989. године са привременом грађевинском дозволом легализовати, укњижити, расписати архитектонски конкурс за реконструкцију и у буџету за следећу годину издвојити новац за обнову.

Да ће тако бити нема дилему Драгомир Петронијевић, члан Градског већа који има задатак да среди „Чумић”. У реконструкцију ће, тврди, укључити све власнике и закупце локала који су уникатну гардеробу и обућу, посуђе, накит, антиквитете, уметничке слике успели да унесу у излоге годинама прекривене дебелим слојевима прашине. Следећег месеца сви они биће позвани на састанак у град, најављује Петронијевић.

– Жеља нам је да разговарамо са креативним људима који су успели да оживе „Чумић”. Јер, они су најзаслужнији за то што су повратили муштерије. Да бисмо обезбедили новац најпре треба да добијемо идејно решење за преуређење тог простора и почетком следеће године расписаћемо архитектонски конкурс. Верујем да ће многи млади архитекти хтети да учествују и обликују дизајнерски хаб града – истиче Петронијевић и додаје да ће за две године овај пролаз бити препорођен.

– Једва чекамо – одговара на вест коју смо му јуче пренели Ђорђе Масниковић, власник галерије у данашњем Белгрејд дизајн дистрикту већ 27 година.

И он и Петронијевић сагласни су са чињеницом која је и голим оком видљива, а то је да је јавном простору – ходницима, пролазима, степеништу неопходна обнова. Уосталом, то је и обавеза града који у свом власништву има 23 локала, од којих је девет празно. Осим тога, у „Чумић” не залазе само власници и закупци пословног простора, него и бројни страни туристи и Београђани зато што је он најкраћи пут између Трга Николе Пашића и Трга републике.

Корисници „Чумића” улагали су колико су могли, али то није довољно. Поставили су жардинијере и клупе, поправили фонтану ... Оштећене и клизаве плочице и даље им задају главобољу. Највећа била је крајем деведесетих када је „Чумић” почео да губи доминацију са сваким новим отвореним тржним центром који је одвлачио део муштерија.

http://www.politika.rs/scc/clanak/41306 ... g-sokaceta
 
Cumicevo sokace mi je oduvek bilo neinspirativno, jedno od onih vilajeta u kojima niti sta da diras, niti da ostavis.
Opet, zanimljivo je iz dosta razloga, samim tim sto je u samom centru grada.
 
Tu je u nekoj fazi predvidjena garaza da se uradi bar nekih 150 mjesta
 
Ne znam za vas, ali mene ovo "sokače" podseća na 90-te, Arkanovu kockarnicu i prečicu kroz koju nikad nisam voleo da prolazim. E da, i Swatch-ovu radnju.

Nisam arhitekta, ali nikakvu arhitektonsku vrednost tu ne vidim i mislim da bi ga zajedno sa Staklencem trebalo srušiti.

Još kada vidim fasade okolnih zgrada u Čumiću, mišljenja sam da to treba sravniti sa zemljom i zaboraviti (nešto slično kao Stambol kapiju na Trgu).
 
Vrh