Šta je novo?

Pešačke zone

I to, ali pošto je kod nas nezamislivo da nadležni rade svoj posao (kažnjavaju za ovakve stvari ili redovno održavaju), možemo samo da tugujemo i trpimo...
 
Kod mene u kraju cigani izrovare kontejner, lepo izbace djubre napolje i to onda leti, razvlace macke i psi, po parkingu, po ulici. Mislis da je nekad neko iz cistoce od ovih sto prazne kont dosao i pomeo proliveno djubre? Deca iz okolne skole dodju ispred moje zgrade, progutaju dorucak i kesu sa casom od jogurta i kartonom od pice stave u zarinjeru pored koje sede. Da, ljudi su nekulturni. Mozemo da biramo da li cemo da imamo sluzbu koja ce da ih juri i vaspitava ili koja ce da cisti za njima.
 
456b3b15a75761dd8c4709c039ecb472.jpg


Kad smo vec kod smeca u pesackim zonama.

Lokacija: verovatno bi seljak koji je ovo odlozio rekao "kod konja"


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ево како би било најрационалније решити централну зону од Косанчићевог венца до Кнез Михајлове - комбинацијом потпуно пешачких улица и улица умереног саобраћаја.




-Зелене линије представљају пешачку зону, која би била уређена као и већ постојећа, са плочником и мобилијаром као у Кнез Михајловој и околним пешачким улицама.

800px-Belgrade_Serbia_Rainy_day.jpg


Наравно, Косанчићев венац би задржао своју аутентичну калдрму и имао би рустичнији мобилијар идентичан оном који је коришћен крајем 19. века у Београду.

-Наранџасте су улице умереног саобраћаја, ограничења 30km/h, са тротоаром од истог материјала од којег је и плочник у Кнез Михајловој и коловозом са калдрмом, тротоар и коловоз у истом нивоу са стубићима као баријером, минималан број паркинг места а тротоар што је могуће шири. Moбилијар (клупе, жардињере, ђубријере, стубићи, стубови јавне расвете) исти као у пешачкој зони.

images


Изузетак су једино улице ближе Косанчићевом венцу које би имале тротоар сличан оном који тамо постоји.

-Жуто су Васина и Узун Миркова улица које би биле уређене исто као и улице у наранџастој зони с тим што би се њима кретао јавни превоз - тролејбус (и можда у будућности и трамвај), окретница би била избачена са студентског трга који би био поплочан , а тролејбуси би даље настављали низ Тадеуша Кошћушка према новој окретници у Дунавској (проходнији правац него да се гурају у Француску ка окретници).

-Плави квадрати су паркинзи, Обилићев венац и нови код Фрушкогорске, између две зграде где се сада налази НИСова пумпа. Размотрити могућност изградње још једног-два паркинга где је могуће.

-Бордо су улице са асфалтним коловозом и издигнутим тротоаром али исто поплочаним као и у наранџастим улицама, и са истим мобилијаром.

-Црвено је Бранкова улица.

Режим у овој зони би био да је приступ доставним комбијима и камионима дозвољен само у периоду од 5 до 8 ујутру, као и комуналним камионима за одношење смећа и прање и чишћење улица. Свака "зелена улица" би на споју са "наранцастом" или "жутом" имала подземне контејнере,а треба размотрити и могућност да зграде добију по три мања контејнера за рециклажу - папир, стакло, пет/тетрапак/алуминијум који би стајали у сметларницима зграда (отпад који не привлачи штеточине и не ствара смрад).

Наравно интервентна возила би била изузета сваке саобраћајне рестрикције приступу.

Узети у обзир и пуштање екобус линије кроз Поп Лукину, а размотрити и ширење "наранџастих улица" на попречне Дорћолске улице - Доситејеву, Добрачину, Књегиње Љубице, Капетан Мишину, Вишњићеву, Краља Петра, Цара Уроша, Риге од Фере, а "бордо" улица на улице паралелне са Кнез Михајловом - Браће Југовића, Симину, Господар Јевремову, Господар Јованову, Страхињића Бана и Цара Душана. Слично и са улицама које воде до Скадарлије у блоку који праве Француска, Цара Душана, Цетињска и булевар Деспота Стефана.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=408642#p408642:1s7b4yyd je napisao(la):
Дошљак » 02 Oct 2016 12:30 pm[/url]":1s7b4yyd]


Sviđa mi se nacrt, jedina primedba je što si ostavio u narandžastom neke ulice (poput Obilićevog venca) za koje je već svršena stvar da prelaze u "zeleni" režim. Ne znam koliko ima smisla na tim mestima planirati vraćanje kaldrmisanog kolovoza, ako se već ušlo u vađenje postojećeg kolovoza.
 
Deliska i nije morala da se radi sad ima da ostete uskocku ili vukovu dok to budu radili
 
U Delijskoj ulici bi mozda trebalo razmisljati o zameni stabala. Cini se da se pomalo to otelo kontroli...

Direktore, mislim da gresis. Trebala je da se radi, ali jos dok se radila ulica Vuka Karadzica...
 
Itako ce tu biti opet stolovi i rijeto ko ce se provlaciti tuda bilo je fino sjediti u vuku i jesti pitu od jabuka u ladovini
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=408936#p408936:17qe8nvi je napisao(la):
direktor » 04 Oct 2016 10:53 am[/url]":17qe8nvi]Deliska i nije morala da se radi sad ima da ostete uskocku ili vukovu dok to budu radili
Klasika beogradske vlasti - rad bez plana (ili sa planom ali pogresnim)... Nije mi jasno ko radi logistiku radova na prosirenju pesacke zone? Po meni, vecina stvari se radi obrnutim redom!
 
Ovako se vidi da se nešto radi. Naravno da je prvo trebalo da naprave sve planirane garaže, pa tek onda da rovare ulice u centru, ali garaža se ne može uraditi na brzinu (do izbora), a ovako se nešto radi konkretno pred izbore.
 
Pri tom je nekoliko redova granita u Uskočkoj između Delijske i Knez Mihajlove potpuno potonulo u podlogu i raspada se. Kladim se da to niko neće ni pipnuti tokom rekonstrukcije Delijske, a krpljenje samo tog parčeta u Uskočkoj bi daleko više popravilo izgled pešačke zone nego celo raskopavanje Delijske ulice.
 
Obilicev venac:
161003-Obilicev-venac-01.jpg

161003-Obilicev-venac-02.jpg

161003-Obilicev-venac-03.jpg

161003-Obilicev-venac-04.jpg

161003-Obilicev-venac-05.jpg

161003-Obilicev-venac-06.jpg

161003-Obilicev-venac-07.jpg

161003-Obilicev-venac-08.jpg

161003-Obilicev-venac-09.jpg

161003-Obilicev-venac-10.jpg

161003-Obilicev-venac-11.jpg

161003-Obilicev-venac-12.jpg


Delijska ulica:
161003-Deiljska-ulica-01.jpg

161003-Deiljska-ulica-02.jpg

161003-Deiljska-ulica-03.jpg

161003-Deiljska-ulica-04.jpg

161003-Deiljska-ulica-05.jpg

161003-Deiljska-ulica-06.jpg

161003-Deiljska-ulica-07.jpg

161003-Deiljska-ulica-08.jpg
 
Šire se Makedonska i Kolarčeva ulica u Beogradu - Raspisan tender za uređenje centra prestonice, Trg Republike postaje pešačka zona
Utorak, 04. 10. 2016.|10:17 | Izvor: eKapija
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... %8Dka-zona

Beogradski Trg Republike trebalo bi uskoro da postane isključivo pešački, sa izuzetkom vozila javnog gradskog saobraćaja i kretanja biciklista.

Da bi se ovo ostvarilo potrebno je obezbediti alternativne pravce za saobraćajne tokove koji su ukinuti, što će podrazumevati izmenu trasa i rekonstrukciju okolnih saobraćajnica, a pre svega proširenje Makedonske i Kolarčeve ulice.

Prvi koraci ka realizaciji ovakvih planova već su načinjeni. Direkcija za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju Beograda raspisala je tender za izvođača tehničke dokumentacije za uređenje Trga Republike. Planirano je da ovaj poso bude završen za 210 dana, a zainteresovani projektanti trebalo bi da dostave ponude do 3. novembra.

Prema zahtevima u konkursnoj dokumenatciji, Francuska ulica se popločava i zatvara za saobraćaj na delu od Braće Jugovića do Trga, a svojim delom prema potezu saobraćajnica Kolarčeva-Makedonska, Trg se proširuje na deo postojeće trase Kolarčeve.
Za trasu ovog saobraćajnog poteza potrebno je uraditi Idejno rešenje. S obzirom na to da se deo Makedonske od Trga Republike do Ulice Dečanske proširuje za jednu saobraćajnu traku, u novoprojektovanom rešenju ovaj deo treba da ima po dve saobraćajne trake po smeru, a predviđena širina kolovoza je 12 m.


Prostor Trga Republike popločaće se kamenim i granitnim pločama u kombinaciji sa sitnom kamenom kockom stranice 10 cm, po uzoru na Knez Mihilovu ulicu, a ukupno je predviđeno popločavanje 13.667, 32 kvadrata.
 
Imam utisak da ovo neće izaći na dobro.
Iz napisanog sledi da planiraju da preseku saobraćajnu vezu Francuska - Kolarčeva preko Trga, koja ima 2+2 trake.
Jedini alternativni pravac bio bi obilaznica Francuska - Braće Jugovića - Dečanska - Makedonska - Kolarčeva. Sve i da dodaju jednu traku u Makedonskoj do Kolarčeve i naprave Braće Jugovića da bude dvosmerna 2+2 u tom parčetu, rešenje će biti horor. To znači da se uvodi levo skretanje iz Makedonske ka Braće Jugovića koje nije postojalo, zatim levo skretanje iz Francuske u Braće Jugovića koje nije postojalo.

Ukratko, dva dosada odvojena pravca za 2+2 saobraćaj, iz 29. novembra ka Terazijskom tunelu i iz Francuske ka Kolarčevoj bila bi preklopljena u istoj ulici od ćoška kod Doma omladine do ćoška kod bioskopa Balkan. Katastrofa u najavi. Time se bukvalno poništava razlog izgradnje Terazijskog tunela (da nema ukrštanja sa saobraćajem koji se preko Terazija spušta ka Francuskoj). Voleo bih da nisam u pravu i da postoji neko pametnije rešenje.

Pri tom se čak i po pitanju pešačke zone na Trgu ništa posebno ne dobija, jer i trolejbusi iz pravca Kolarčeve i Makedonske bi svejedno nastavili da idu preko Trga ka Dobračinoj, kroz tu zonu gde planiraju da preseku ulicu...
 
Београд ће, кроз неколико година, бити истински циркус од града, живи били па видели.
 
Београд је већ сада циркус. Но барем ће бити циркус са једним релативно пристојним тргом. Апсолутно подржавам поплочавање трга, склањање аутомобила и останак тролејбуса (кад већ давно укинуте трамваје неће вратити)

А то што шире пешачу зону без градње метроа јесте скандал. Но без обзира на метро трг као друмско саобраћајно чвориште треба да постане ствар ружне прошлости што пре. Само не знам како им се ово уклапа у сулуду идеју подземне гараже на студентском тргу.
 
Видећемо колико ће трг бити пристојан без да је уобличен новом, репрезентативном грађевином на месту Стакленца - као и са саобраћајним чепом који ће се протезати од Зоре па негде до пекаре Тома, услед левог скретања у Дечанску...

Импровизације без реда и без краја, ништа друго. Циркус.
 
Свакако ће бити далеко пристојнији него сада и заиста ће бити трг, можда ружњикав, недовршен, неуоквирен околним здањима али ипак трг. Данас то није, данас је хаотично, неуређено друмско чвориште и заиста циркус.
 
Знаш како је, давно би то неко урадио - још кад је поплочавана Кнез Михаилова - да је мислио да треба. Да имаш метро који вози за Нови Београд - ОК. Али, у постојећим околностима да паралишеш трасу аутобуса 16, 95 и 65, зарад извесног, ја мислим малог естетског добитка, то је за мене, благо речено, свињарија.

(Проток аутомобила преко Трга републике је данас мали; могу да се кладим да би иоле озбиљна симулација показала да ће после овакве реконструкције емисија издувних гасова на Тргу бити већа, услед продуженог стајања на семафору код "Зоре". О ширењу кркљанца на простор око Дома омладине да не говоримо.)
 
Vrh