Šta je novo?

Pešačke zone

Zasto nema slike kako bi Trg Republike trebao da izgleda nakon tog poplocavanja?
 
Terazije su tranzitna ulica kakva ne prilici mestu i lokaciji na kojoj se nalazi.

Problem ovog resenja je sto ce se naknadno kopati stanica za Metro, a to je losa koordinacija projekata.
Nadam se da ce srusiti staklenac i sve okolne zgradice, pa i bioskop. (mala cena za mogucu dobit)
 
Galeks slazem se u potpunosti. Svo to ruglo treba ukloniti posto vec postoji odlican ulicni front koji se proteze od Doma omladine do Doma vojske.
 
Kompleks bioskopa Balkan ništa ne smeta razvoju Trga republike pa bi bilo šteta zbrisati ga posle svega što je već preživeo. Prvo egzekucija privremenog staklenca, pa onih SPO-zdanja dozidanih crepom, pa onda sve ostalo.

A što se tiče saobraćaja preko Trga republike, suština je upravo ta, nije razumno ukidati ga dok ne krene da se radi beogradski metro.
Raskrsnicom kod Doma omladine sada dvosmerno prolazi čak osam linija gradskog prevoza: 16, 27, 28, 35, 41, 43, 58, 95 (i jednosmerno 65, 77). E sad zamislite da se zbog presecanja veze Francuske i Kolarčeve tuda dvosmerno ubace još četiri linije 24, 26, 37, 44. Koje bi trebale da skreću na ćošku kod Doma Vojske. To bi bilo strašnije nego u zoni Zelenog venca, samo što tamo ima šest traka a ovde četiri.
 
A recimo da 16 i 95 skrenu na Trg, pa pravo do Pariske, pa Pop Lukinom na most?

Krkljanac kod Doma omladine je zagarantovan ako ostane trenutni režim.
 
A kako da skrenu na Trg? Kod Doma omladine?
Najveći krkljanac i jeste do Doma omladine, kad se ta raskrsnica prođe, ulaz u Terazijski tunel je maltene na par metara, nema potrebe da tandrču duž cele centralne pešačke zone a pogotovo ne Pop Lukinom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=408975#p408975:2bjwjbmk je napisao(la):
milos.tro » Tue Oct 04, 2016 1:22 pm[/url]":2bjwjbmk]Šire se Makedonska i Kolarčeva ulica u Beogradu - Raspisan tender za uređenje centra prestonice, Trg Republike postaje pešačka zona
Utorak, 04. 10. 2016.|10:17 | Izvor: eKapija
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... %8Dka-zona

Beogradski Trg Republike trebalo bi uskoro da postane isključivo pešački, sa izuzetkom vozila javnog gradskog saobraćaja i kretanja biciklista.

Da bi se ovo ostvarilo potrebno je obezbediti alternativne pravce za saobraćajne tokove koji su ukinuti, što će podrazumevati izmenu trasa i rekonstrukciju okolnih saobraćajnica, a pre svega proširenje Makedonske i Kolarčeve ulice.

Prvi koraci ka realizaciji ovakvih planova već su načinjeni. Direkcija za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju Beograda raspisala je tender za izvođača tehničke dokumentacije za uređenje Trga Republike. Planirano je da ovaj poso bude završen za 210 dana, a zainteresovani projektanti trebalo bi da dostave ponude do 3. novembra.

Prema zahtevima u konkursnoj dokumenatciji, Francuska ulica se popločava i zatvara za saobraćaj na delu od Braće Jugovića do Trga, a svojim delom prema potezu saobraćajnica Kolarčeva-Makedonska, Trg se proširuje na deo postojeće trase Kolarčeve.
Za trasu ovog saobraćajnog poteza potrebno je uraditi Idejno rešenje. S obzirom na to da se deo Makedonske od Trga Republike do Ulice Dečanske proširuje za jednu saobraćajnu traku, u novoprojektovanom rešenju ovaj deo treba da ima po dve saobraćajne trake po smeru, a predviđena širina kolovoza je 12 m.


Prostor Trga Republike popločaće se kamenim i granitnim pločama u kombinaciji sa sitnom kamenom kockom stranice 10 cm, po uzoru na Knez Mihilovu ulicu, a ukupno je predviđeno popločavanje 13.667, 32 kvadrata.

Planirano je i rusenje ,,Staklenca'' i gradnja nove zgrade na tom mestu.

Da se ja pitam izgradio bi ovaj projekat, koji je sprecen zbog rata. Ova zgrada je trebala da bude realizovana upravo na mestu ,,Staklenca''

5-f51b19d726.jpg


Zgrada je trebala da bude gradjena za potrbu poste a danas bi tu mogao biti Four Seasons Hotel :vops:
 
Na osnovu cega to tvrdis? Bio je tekst u Politici i receno je ono sto sam napisao.
 
Max15, moram malo da te ispravim. Ova zgrada je trebala da stoji na mestu Doma vojske a ne na mestu Staklenca.
Inače je očigledno u pitanju prva verzija projekta pošte Momira Korunovića iz 1912, koja je između dva rata u izmenjenom obliku ionako izgrađena na drugoj lokaciji, pored železničke stanice u Savskoj. Prema tome, nema potrebe ni rušiti dom Vojske ni trpati preveliku zgradurinu na mesto Staklenca - dovoljno je postojećoj zgradi u Savskoj 2 vratiti Korunovićevu fasadu.

Nikakvo čudo da je Politika pogrešno prenela originalni rad iz Nasleđa:
http://beogradskonasledje.rs/wp-content ... _misic.pdf
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409055#p409055:2wx471b3 je napisao(la):
stanislaw » 36 minutes ago[/url]":2wx471b3]A kako da skrenu na Trg? Kod Doma omladine?
Najveći krkljanac i jeste do Doma omladine, kad se ta raskrsnica prođe, ulaz u Terazijski tunel je maltene na par metara, nema potrebe da tandrču duž cele centralne pešačke zone a pogotovo ne Pop Lukinom.

Možda iz Despota Stefana da idu pravo na Trg. Nešto se može smisliti.

GSP i taksi moraju da ima prioritet, a obična vozila treba da budu poslednja rupa na svirali (i da se destimulišu da ulaze u centar baš ovakvim novitetima).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409067#p409067:q4jovpa2 je napisao(la):
astrodule » 04 Oct 2016 06:57 pm[/url]":q4jovpa2]
Možda iz Despota Stefana da idu pravo na Trg. Nešto se može smisliti.

Nemoguće, pogledaj render iznad na ovoj stranici, jedino da se zglobni autobus zaleti uz stepenice kako bi se popeo do Trga...
Cela poenta je skloniti autobuse iz centra grada, a ne nastaviti ih sa okretnice koja se ukida da dalje presecaju Trg Republike, Knez Mihajlovu, Pop Lukinu...

A što se tiče linija poput 24, 26, 44, njih nipošto ne treba sklanjati sa Trga Republike. Postoji krajnje elegantno rešenje za njih: pretvoriti ih u trolejbuse, koji bi iz pravca Dobračine izbijali na sadašnja stajališta na Trgu Republike.
Odatle bi liniju 44 trebalo voditi Makedonskom i Takovskom ka Kneza Miloša, da se iskoristi poklapanje sa 41 skoro do Topčiderske zvezde.
Sa Trga republike trolejbus 26 bi takođe trebao da nastavlja Makedonskom, pa preko Palilulske pijace da izbija u 27. marta, pa oko Vukovog spomenika na sadašnju trasu ka Kaleniću. Čak bi brže prolazio tuda nego sada duž onog užasa i krkljanca u Bulevaru.

Fantastično jednostavna a dobra rešenja postoje :)
 
Kako izgleda Karadjordjeva večeras, prosto neverovatno. Ko može da ode da se prošeta, toplo mu preporučujem. Žao mi je što nisam slika, al' ja sam sa ovim trendovima gde ljudi slikaju i kad pišaju i kad jedu, otišao u drugu krajnost, pa ne vadim fotoaparat/telefon, makar se Isus ukazao na nebu. Kao i za vreme maratona, tako sam i večeras, kad snimaju ovaj film, rekao, čoveče, kakav je ovo grad. Neverovatno je kakvu dimenziju dobija Beograd kada su ulice zatvorene za saobraćaj. Zatvarajte sve od Mostara do Kališa kako znate i umete!
 
У понедељак је објављена јавна набавка за урђење Трга Републике. У опису конкурсне докуменатације све пише, а интересантно је од 53 до 66 стране- техничка спецификација. Ту су и цртежи, а ево их издвојени.

Позив за подношење понуда: http://tenderi.beoland.com/images/nabav ... 237-16.pdf
Конкурсна документација: http://tenderi.beoland.com/images/nabav ... 237-16.pdf

Pogledajte prilog 1
 
Најјаче што на згради Народног музеја пише Музеј Николе Тесле :D

Мада ми је мало безлично ово решење самог платоа испред музеја... :/
 
Miloš je preneo pogrešan render i stvorio zabunu. To je drugonagrađeni rad sa konkursa, a Trg će biti rekonstruisan po prvonagrađenom projektu, i jasno se vidi da se to rešenje nalazi u dokumentaciji koju je postavio Gaga.

02-trg-republike-3.jpg


Jako važan detalj iz konkursne dokumentacije vezan za kretanje javnog saobraćaja:

Студијом изводљивости проширења зоне Кнез Михајлове улице, предвиђено је
кретање ЈГС-а (тролејбуси, аутобуси) преко поплочаног трга. Јавни саобраћај,
тролејбуси и аутобуси који на Трг Републике стижу Коларчевом и Македонском би
се спуштали Француском према Дунавској. У левом скретању би улазили у Дунавску
и даље Дунавском до новог тролејбуско-аутобуског терминуса, преко пута постојеће
гараже ГСП-а. Остали саобраћај из Коларчеве би се усмеравао ка Македонској до
раскрснице са Дечанском, где би у левом скретању улазио у правац Браће Југовића
па даље десно у Француску ка дунавској падини. Део поплочаног коловоза на тргу
треба предвидети за изузетно тешко саобраћајно оптерећење тролејбуса и аутобуса
у ширини од 15 м. Завршни слој коловоза предвидети од ситне камене коцке. Јавни
градски саобраћај би се на трг пео на позицији садашњег улива Македонске на трг,
користио приближно трасу садашње саобраћајнице и уливао у Француску поред
Народног позоришта. Слог завршног слоја коловозних површина организовати тако
да јасно симулира хоризонталну сигнализацију. Коловозне површине јасно оивичити
елементима из каталога урбаног мобилијара, који би спречили мешање колског и
осталих видова саобраћаја на тргу. У оквиру поплочане површине трга 9930.00 m2
предвидети 1600 m2 коловозне површине ситне камена коцке за изузетно тешко
саобраћајно оптерећење по коме ће се кретати јавни саобраћај. Такође је потребно
предвидети изградњу нове тролејбуске контактне мреже за ту деоницу.

Dakle, javni prevoz se neće gurati ka Domu omladine, nego će se kretati preko Trga, koridorom popločanim kamenom kockom - od Kolarčeve do Francuske, a ostali saobraćaj (automobili) će ići na Makedonsku, pa u Braće Jugovića ili Dečansku.

Ipak, ni to nije baš najsrećnije rešenje, pa iako smo se Pantograf i ja razilazili u mišljenjima u vezi sa rekonstrukcijom Oblićevog venca, mislim da smo ovde na sličnijim fekvencijama. Ne vidim razlog zašto se taj koridor popločan sitnom kockom ne bi produžio kroz Vasinu, preko Studentskog trga i Uzun Mirkove, sve do Tadeuša Košćuška. I to ne toliko što žalim za prisustvom javnog prevoza na Studentskom trgu, koliko zbog najave apokalptičnih gužvi u Francuskoj ulici kada se kroz nju proteraju sve trole i autobus 31.

Druga stvar koja mi smeta u ovom poduhvatu je to što se Trg rekonstruiše pre izgradnje metroa. OK, reći ćete: "Zar zaista, Homere, misliš da treba da čekamo 2132. i početak izgradnje metroa da bismo sredili Trg?", ali nekako mi je neracionalno da ga sređuju da bi ga za dve, tri godine (kako sami najavljuju/lažu) opet kopali zbog metro stanice. Srećom, granitne ploče se mogu lako skloniti, složiti na palete i opet vratiti kada se metro stanica jednog lepog dana završi.

Treća stvar koja mi smeta je ovaj dupli drvored ka Kolarčevoj koji zaklanja pogled ka spomenuku knezu Mihailu i Narodnom muzeju. Ne vidim poentu toga.

Ono što mi se dopada je što je konkursnom dokumentacijom predviđeno pravo, masivno popločavanje, dostojno glavnog trga, a ne "čajni keksići" koji bi popucali posle prvog većeg okupljanja raje na trgu:

На свим површинама, намењеним само пешацима, предвидети примену
камених плоча дебљине 10 cm. Остале елементе конструкције поплочавања
пројектовати по угледу на решења примењена у зони Кнез Михајлове, која се налази
у непосредној близини предметне зоне интервенције. Иако су неке од тих улица
реконструисане пре више од 30 година на њима нису уочена озбиљна оштећења у
смислу носивости коловозне конструкције или дотрајалости застора, осим на
местима где су вршене нестручне интервенције на инсталацијама, овај коловоз се
показао трајаним без видљивих деформитета. Из ових разлога, ради униформности
решења усвоја се иста конструкција поплочавања уз повећање дебљине камених
плоча.

ростор Трга Републике поплочава се каменим-гранитним плочама у
комбинацији са ситном каменом коцком странице 10 cm на слоју кварцног песка
дебљине 4 cm, методом суве уградње на претходно припремљеној подлози.
Материјал треба да буде трајан и отпоран на коришћење : гранитне плоче , гранитне
коцке и сл. Максимална: величина плоча је 50 cm х 100 cm, дебљина гранитних
плоча 10 cm. Коначан слог за уградњу боје, тип камена и обраду, координисати са
пројектантима идејног решења током фазе израде извођачког пројекта.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409121#p409121 je napisao(la):
Treća stvar koja mi smeta je ovaj dupli drvored ka Kolarčevoj koji zaklanja pogled ka spomenuku knezu Mihailu i Narodnom muzeju. Ne vidim poentu toga.

I nerazumna i neshvatljiva odluka, a to je u dokumentaciji naglaseno, da se ostave onih sest zapustenih javorova koji zaklanjaju najreprezentativniju ceonu fasadu muzeja. I uvek isto, taj nedostatak osecaja za detalj, kultivisani urbani prostor, od onih kojima je to posao i zadatak. I ne samo sto su autori kratkovidi, vec i ziri koji takve odluke podrzava. A to je jos veci problem.
Ima bezbroj nacina da se taj prostor oplemeni, a da se fasada ne zaklanja.

Nasta ovo lici?

2v99ojr.jpg
 
Nadam se da doci do modifikacije resenja u buducnosti i da nece ugurati zgradurinu vec osloboditi taj prostor potpuno.
 
Дакле, да подвучемо: оваквом реконструкцијом Трга републике, са пролазом за тролејбусе само ка Француској, биће зацементирана једна од највећих бизарности у функционисању Београда - немогућност да се јавним превозом стигне од Калемегдана до Теразија. Историјска оса Београда - неповезана! Свакако, светски уникат. То је било неприхватљиво још у Обреновићкој Србији и ономад су направили трамвај јединицу.

Свака нам част какав град правимо, смејао би се цео свет, само кад би их било брига шта ми овде чинимо.
 
Ako vec nece tramvaj na tom potezu, onda bolje da su umesto trola tuda provukli Eko liniju elektricnih autobusa. Barem ne bi bilo nepotrebnih zica i bandera po sred trga.

Pantografe, opet mislim da preterujes, posto Kalemegdan i terazije nisu povezani ni sada. A ako neko vec hoce da ide da se seta Kalemegdanom sta mu znaci dodatnih par stotina metara.
A ako vec hoce da dodje bas na samu ivicu Kalemegdanskog parka, ima vise tramvaja kojima to moze uciniti sa Slavije, pa i presedanjem sa drugih lokacija.
 
Из Васине протерују јавни превоз (ни ја то не подржавам) зато што на студентском тргу хоће да убуџе ту несрећну подземну гаражу.

Подржавам овакву, објективно, реконструкциу мањег обима са гранитним плочама. Никакве трајне штете нема ту по питању потенцијалне градње метро станице, па ни спајања Народног музеја и Народног Позоришта. Уосталом, то све се може десити тек када ослободимо Србију. А неће то скоро.

Никако не могу да сварим ово планирано дрвеће на тргу и дефинитивно подржавам усвојен план коначног формирања трга градњом јавног галеријског објкета на садашњем запуштеном паркићу испред стакленца. Београду уопште није потребан предимензионисани трг који је давно напуштени концепт из совјетских република. Уз то, поента тргова је да се околним фронтом добије колико-толико геометријски правилна форма а то постаје практично немогуће евентуалним рушењем целог блока у ком су стакленац и она дивља стамбена зграда. Џаба ти евентуално правилна геометријска форма поплочавања трга или додавањем парка када из перспективе шетача он то не види. Морају околни зградни фронтови да формирају ту правилност трга.
 
Vrh