Šta je novo?

Pešačke zone

Ti tuneli su OK za civilizovane ljude, a ne za ljude koji bace metlu u taj otvor ili veliku kesu za đubre (što pamtim iz mlađih dana dok sam živeo u takvoj zgradi u Bloku 2)
 
U nekima su pronalažene i novogodišnje jelke, božićno prase i sl. Ne znam da li to uopšte ugrađuju u novije zgrade. U nekim zgradama tuneli ne funkionišu, ali u smećarama se i dalje drže kontejneri i ljudi ih koriste.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=407759#p407759:q68qlrbw je napisao(la):
astrodule » 27 Sep 2016 09:46 am[/url]":q68qlrbw]Nikako kamioni da ulaze u pešačke zone. Ne treba izmišljati toplu vodu, već pogledati kako se to radi u pešačkim zonama po Evropi (svetu).

Ono što sam ja video su kese za đubre ispred ulaza u tačno određeno vreme.

Postoje i prostorije pod ključem gde se nalaze kontejneri, ali to je već SciFi za Srbiju (a da ne pominjem raznobojne kante za reciklažu koje dobijaju vlasnici kuća, pa đubretari neće da odnesu ako đubre nije pravilno reciklirano...)

Naravno da postoji resenje za sve, samo je malo blesavo sto o tome pricamo sada kada su radovi vec uveliko u toku. I na kraju, nije na nama da resavamo taj problem. To su stvari o kojim nadlezni razmisljaju kada projekat uopste pocne. Nazalost, pored zardinjera, osvetljenja itd. postoje i drugi aspekti zivota: djubre, dostava, pranje ulica, hitna pomoc i na kraju - neko ce umreti i u stanu! Da li to znaci da ce mrtvacki kovceg da nose od zgrade na kraju Obilicevog venca, pored svih onih kafica sve do parka Prolece gde ce cekati mrtvacka kola jer je tu najbliza sobracajnica??? A pitanje je i da li ce moci da ceka, jer se ulica svodi na dve trake pa zaustavljanja nece biti... Mislim da je to potpuno ludo.

Ono sto meni smeta, kao sto sam napisao u topiku Kosancicev venac - je amaterizam gradske vlade. Sve su ovo politicki projekti koji imaju samo jedan cilj: da zavrse pre izbora na prolece 2017 nekoliko bombastickih projekata u nadi da ce ljudi glasati za njih. Naravno, hvala im za prosirenje pesacke zone, sredjivanju Kosancicevog venca itd. ali ljudi bi ih vise cenili da manje izvlace projekte iz fioka, a vise da se bave projektima do kraja. Ovako niko nista ne zna - sem par rendera i plana koji je stavljen na oglasnu tablu, nigde ne mogu da se vide planovi. Zaboga, nije ovo privatan objekat, pa da su planovi tajni - ovo su sve javni radovi i trebalo je da se omoguci svakom zainteresovanom da ode i vidi, a samim tim da mu se pruzi mogucnost i da pita: izvini a gde cu da bacam djubre? gde cu da parkiram kola??Jasan mi je i visi cilj - za lepotu grada, parkiranje ce biti pet blokova dalje. Ok. Ali djubre, hitna pomoc ... ne moze da ceka. Neko kaze, kako je funkcionisala Knez Mihajlova do danas - KM je funkcionisala tako sto je na kraju relativno kratkih bocnih ulica imala mogucnost da baca djubre itd. sada se zona prosiruje i vise nije na kraju bloka, nego na dva ili tri... Pri tome je Gracanicka uska ulica i ne dozvoljava da se u njoj zaustavlja. Uskoro ce takva da postane i carice Milice jer se prosiruju trotoari. Sta kada neko dodje taksijem sa aerodroma sa 3 kofera koja jedva moze da podigne... kako stici do svoje zgrade? Hoteli ce se snaci, platice ljude da to rade za njih, ali obocan svet nema izbora. Sve je to moglo da se resi da je bilo volje odnosno da projeti u Srbiji nisu politicki motivisani. Nazalost, mentalitet Srba je takav da ce sam naci resenje za sve, pa ce zato biti gomila kesa sa djubretom na svakom cosku, pomerene zardinjere da bi usla hitna pomoc iza kojih ce uci kola i parkirati se na sred ulice itd... Smatram da je ovo propustena prilika da se uvede pravi komunalni red u centar, i da cemo posledice osecati svi mi, i oni koji tu zive i koji tu dolaze. I to vrlo brzo... Ali dobro, gradska vlast ce imati 4 godine da resava "trivijalne" probleme tipa, sta sa djubretom u sred pesacke zone...

PS. Samo da dodam da nisam politicki ostrascen i da ovo nije upereno na gradsku vladu iz politickog razloga nego kao gradjanin koji voli svoj grad i smeta mu amaterizam bilo koje vrste...
 
Bravo!

Mi, zapravo, dobijamo grad u čiji će najuži istorijski centar - u kojem žive ljudi i rade neke od najvažnijih nacionalnih institucija - moći da se dođe samo automobilom do podzemne garaže, dugim pešačenjem ili vožnjom bicikla.

Kao što napisah na više topika, neko se s nama ozbiljno zaje*******ava...
 
Kada čitam pojedine postove, deluje mi kao da je Beograd jedini grad na planeti koji uvodi pešačke zone u centru grada.

Neke stvari zaista stoje - za početak da je gradska vlast (ne samo ova aktuelna, nego gradska vlast generalno od kada znam za sebe) poznata po nedostatku transparentnosti i komunikacije sa građanima. Zato razumem zabrinutost ljudi - gde će parkirati kola, gde će bacati smeće, kako će im prilaziti vatrogasna kola ili hitna pomoć ako im ne daj bože zatrbaju. Odgovore na sva ta pitanja građani moraju da dobiju.

Druga stvar koja je očigledno sporna jeste to što se širenje pešačkih zona oslanja isključivo na izgradnju i proširenje garaža, a ne na izgradnju metroa što, kako Pantograf upozorava, ostavlja centar grada (delimično) odsečenim od javnog prevoza.

No, nekada se i malo previše drami za moj ukus. Npr. šta se to konkretno menja za Obilićev venac? Zatvaraju se delovi dve ulice koji su dosad isključivo služili kao prilaz garaži. Sve stvari koje su "problematične" daju se lako rešiti. Za početakak - regulisanje saobraćaja se jednostavno može rešiti potapajućim stubićima, tako da dostavna vozila i vozila hitnih službi po potrebi mogu da prilaze objektima (tako da niko neće morati da nosi mrtvački kovčeg od Mažestika do Palasa). Podzemni kontejneri se mogu postaviti na obod pešačke zone i ne vidim neki problem da se prepešači do Carice Milice ili Topličinog venca. Ne vidim veći napor u tome od npr. odlaska po hleb, što nam je takođe dnevna rutina. Problem se može rešiti i terminskim odnošenjem kesa sa smećem.

I ne zamerite mi ovde na jednom "stf momentu" - ali iz iskustva života u Boleču znam kako je i kada više od jedne decenije nemaš nikakvih kontejnera u blizini, pa onda (ako si savestan građanin) kese sa smećem stavljaš u gepek i voziš 15-20 minuta do prvih kontjnera ili jednostavno baciš u lokalni potok (ako si đubre). S početkom ovog veka je srećom počelo terminsko odnošenje smeća. Pa ako izneseš kantu u subotu ujutro na ulicu, odneće ti smeće, ako zaboraviš ili nisu tu - ćao, zdravo, više sreće drugi put.

Isto tako, mnogi zanemaruju da postoje delovi grada (u kojem ljudi takođe žive, a i rade) gde se do prvog autoboskog stajališta ide po kilometar-dva. Ne kažem da je to dobro, ali ako svi plaćamo neku cenu života u Srbiji, plaćaju je onda i ljudi na periferiji i ljudi u centru grada, zar ne?

Pritom, trenutno nijedna linija javnog prevoza ne staje ni na Kosančićevom, ni na Obilićevom, ni na Topličinom vencu! Problem se može javiti sa Studentskim trgom, čija rekonstrukcija sledi tek 2018. i gde još ima prostora da se pronađe neko kompromisno rešenje. Čak i u najpesimističnijoj verziji - da se linije javnog prevoza skrate do Trga republike, Studentski trg se kompletno zatvori - to nije ništa dramatičnije od npr. situacije koju ima ogroman broj ljudi - da u centar može da stigne samo do Zelenjaka, pa odatle kroz Sremsku, Prizrensku ili Carice Milice peške ide dalje.
 
Хомере,

Тачно је, овако нешто се не ради по свету (нећу да напишем оно "нигде", али се не ради), зато тако и пишемо.
Дакле, да је Београд - Беч, предметна зона би била опслужена са бар две станице метроа (што је било предвиђено и београдским плановима), опстао би, изван сваке сумње, јавни саобраћај у Васиној и Узун Мирковој (вероватно трамвај), али би, свакако, аутобуси (или неки њихов дериват) возили и кроз Поп Лукину, Царице Милице итд. Уз то, мале улице уз Кнез Михаилову тешко да би биле претворене у чисто пешачку зону.

Уз дужно поштовање, сложићеш се, ипак, да центар Београда и његово функционисање пре треба посматрати у односу на центар Беча, него мерити према периферији Болеча. Ја живим на Новом Београду, али схватам да је ово 1.000 пута значајнији и деликатнији простор од мог блока - који је, иначе, знатно боље повезан са "остатком" града, што је глупост.

Разумем зашто се, у одсуству значајних пројеката, људи радују ширењу пешачке зоне, али мени напуштање журке кад ми се учини трулом, у принципу, прија.
 
Koji se to prevoz ukida na Obilićevom vencu? Jedina posledica po javni prevoz može biti zatvaranje Studentskog trga, što je planirano tek za 2018. godinu i gde još ne znamo kakvo će se rešenje primeniti. Ali, kao što rekoh u prethodnom postu, čak i da zatvore Studentski trg za gradski prevoz, to nije baš toliki bauk kao što pišeš.

Eto, i sam kažeš da si sa Novog Beograda. Siguran sam da ne ideš u centar samo automobilom. Kada ideš npr. u Kinoteku, da li izađeš iz autobusa na Zelenjaku i prepešačiš do Studentskog trga ili "loviš" 65, pa ideš do "Politike", pa presedaš na trolu do Studenjaka!?

Izuzev javnog prevoza koji je u svetu rešen metroom, svi ostali problemi života u peaščkim zonama postoje u svim ostalim gradovima u Evropi - i parkiranje, i odnošenje smeća, i prilaz vozila hitnih službi itd. I ti problemi su tamo rešeni na ovaj, ili onaj način, ali verovatno nigde ne postoji savršeno rešenje.

Beč jeste lep, ali nije jedini grad na svetu - u Barsi i Rimu imaš cele pešačke kvartove, i veruj mi, nije im samo odnošenje smeća problem - već i gomila restorana i kafića i celodnevna (a često i celonoćna) buka pod prozorom.

Zanimljivo je i da se na diskusijama o pešačkim zonama piše o nedostaku javnog prevoza, dok se na temi o metrou već godinama forsira "besmislenost" metro linije kroz najuži centar grada i suvišnost stanica Trg Republike i Akademija. I dok se tamo uporno piše o tome kako nije teško prošetati od Terazija do Trga ili Kneza, kako su u svetu stanice udaljeno po 800m/1000m, pa čak i o tome kako metro "nije za babe i decu", ovde odjednom važe suprotni principi!?

Ali mi imamo tendenciju da kada odemo negde tamo da to fotografišemo i kačimo po Fejsbucima i forumima, i piskaramo kako je to lepo sređeno u tzv. "normalnim zemljama", ali kada to odnekud tamo dođe malo i ovde, onda mu vrlo lako i vrlo brzo nađemo zamerku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=408201#p408201:2ro0vzlh je napisao(la):
Homer Jay » 29 Sep 2016 06:12 pm[/url]":2ro0vzlh]
Beč jeste lep, ali nije jedini grad na svetu - u Barsi i Rimu imaš cele pešačke kvartove, i veruj mi, nije im samo odnošenje smeća problem - već i gomila restorana i kafića i celodnevna (a često i celonoćna) buka pod prozorom.

Zanimljivo je i da se na diskusijama o pešačkim zonama piše o nedostaku javnog prevoza, dok se na temi o metrou već godinama forsira "besmislenost" metro linije kroz najuži centar grada i suvišnost stanica Trg Republike i Akademija. I dok se tamo uporno piše o tome kako nije teško prošetati od Terazija do Trga ili Kneza, kako su u svetu stanice udaljeno po 800m/1000m, pa čak i o tome kako metro "nije za babe i decu", ovde odjednom važe suprotni principi!?


Е, управо је овде грешка: Рим је лош пример за Београд (у Барси, нажалост, нисам био, па нећу да пишем). Центар Рима је компактна урбанистичко-архитектонска зона, у потпуности формирана закључно са епохама барока и класицизма. Центар Рима = музеј на отвореном; центар Београда је, са друге стране, светслосним годинама далеко од музеја на отвореном, али је, зато, срце живог организма савременог града.

Центар Рима је све што центар Београда није.
Центар Беча је, са друге, стране, иако богатији, упоредив са центром Београда, у функционалном смислу, па чак и по томе што је плански развој оба града отпочео, практично, у исто време (1860-их). Упоредив са центром Београда је (унутар зоне великих булевара) и центар Пеште (а не Будима). А ни тамо нема гигантских пешачких зона.

И, наравно, ни под центар Рима се не може директно аутомобилом, као што ће овде бити, а већина улица, штавише, и нису пешачке - само је саобраћај забрањен свима осим инвалидима. Кроз многе улице којима не може огромна већина аутомобила, саобраћају градски аутобуси.

Сада можемо и да дефинишемо грешку у парадигми актуелног београдског урбанизма: приобаље развијмо као да смо Дубаи, центар као да смо Рим. А нисмо ни једно ни друго, већ град централноевропског типа.


Узгред, одувек се залажем за пролазак метроа кроз најужи центар Београда (сваки легитиман план метроа је досад био тако конципиран, укључујући и овде најпопуларнији, тзв. Јовинов, са станицама Трг републике (2+2 линије) и Каламегдан (2 линије)) , као и за мање међустанично растојање - сматрам "Ежисову" студију у том делу врло добром.
 
Takodje smatram da se malo preteruje. Ako se izuzme situacija i prica oko studentskog trga, za koju ne znamo kako ce se zavrsiti, do sada niko nimalo nista nije izgubljeno javnim prevozom.
Nista nije ni dobijeno, ali definitivno apsolutno nista nije izugbljeno da bi se tolika buka dizala. Posmatrajuci centar Beograda, moze se slobodno reci da ovo nisu mini vec mikro izmene koje obicni ljudi nece ni osetiti, ili ce osetiti samo na bolje!

Pa idite na Street View, pa prodjite ulicom Vuka Karadzica, a posle se prosetajte. Nemerljivo bolje.

Zna li neko kolika je pesacka zona u Krakowu, pa je opet regulisano.

Jedino je nas narod navikao da smece baca kroz prozor, a auto gleda sa terase.
 
Parkiranje jetinojom kartom za stanare u prosirenoj garazi
Smece ostavljanje u odredjeno vrijeme
Hitna vatrogasci imaju pravo ulaza potapajuci stubici za ostale
Dostava kolicima evo bas se otvara 400 maksi na obilicu kako ce on dostavljati robu bice interesantno vidjeti
Svim vlasnicima cjene stanova skacu jos da srede ulaze i fasade
 
@Homer Jay, то што се на две теме пишу ствари које су супротне једна другој, не значи да исти људи то раде.

ОК, предложени су начини како се могу регулисати проблеми приступа служби, одношења смећа, паркирања и слично, на колико-толико коректан начин, али сасвим је оправдано да се људи плаше да од тога у овој предизборној журби неће бити ништа. Мислим, то је тако уобичајено овде. Па ће онда уследити протести, натезање и на крају буџење, нпр. потапајућих стубића.

Не може се рећи да баш ништа није изгубљено. Неким особама, нпр. старијим је и приступ таксијем био од значаја а то ће бити онемогућено. Ту су и нпр. селидбе и сличне ствари. Наравно да ће нешто морати да се жртвује и то је уобичајено у свету, али је битно да се одреди макар неко време када ће такве ствари моћи да се раде, не дешава се то сваки дан.
Зато је битно да се унапред знају решења за све набројане проблеме, а не да људи буду у незнању и страху. Нема шансе да се у нормалним државама раде овакве промене а да становници тог краја нису детаљно упознати са свим последицама и новим решењима свакодневних проблема.
 
Дакле развој града треба стопирати због неколико пензионера?

Послато са SM-G930F уз помоћ Тапатока
 
Свашта... Говорим о томе да није добра уобичајена пракса у Србији да се постави један циљ (у овом случају затварање и поплочавање улица), а да се сасвим занемаре сви остали фактори и последице, па једно решење изазове триста других проблема, који праве нове проблеме и тако даље. То је као оно прекопавање сређене улице. Тада је свеједно да ли се ради о центру или периферији. Могу да одлуче да направе пут кроз Заклопачу и да твоју кућу одсеку од прилаза или ти направе неко друго чудо, а да ти о томе немаш појма док се не деси или их баш брига да слушају твоје апеле. Да ли је то развој града? Погледај на теми реконструкције Косанчићевог венца како је то наврат-нанос почело да се ради, после сто година одлагања.

Кажемо овде да се још не зна са сигурношћу како ће бити решен саобраћај око Студентског трга. У томе и јесте проблем, направљен је план, кренуло се у реализацију, ако никоме одговорном није тада пало на памет да може да буде проблема око тога, како људи да верују да ће све бити ок?
 
Analizirah daljine. Evo otprilike koliko su. Ako mene pitate nisu prevelike, Studentski trg treba regulisati da prolaze trole, a i ne trebamo zaboraviti metro stanice na trgu i Akademiji koja je očigledno potrebna, možda čak i stanicu ispod Topličinog venca.

x2q-Daljin.jpg
 
Da li je ovo djubre na keju?
 
Kako bese iz teme o SA "pravi ljubitelji reke" :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=408397#p408397:1g6d6z3p je napisao(la):
Nepopravljivi optimista » Pet Sep 30, 2016 4:51 pm[/url]":1g6d6z3p]Za jedan deo nasih gradjana, pikavac nije smece. Kanta na metar. 25 maj u 21om veku.

98df8722a580cf0a1ff30903f9dccb7b.jpg

A onda se ja cudim sto se na svim parkovskim povrsinama kanta postavlja odmah pored klupe i svaka smrdi neopisivo i ubija ti onaj motiv zbog kojeg si i seo tu. st*** jedna
 
Ljudi su svinje ali jos veca gamad su ovi nadlezni sto ne ciste. Ulicama leti smece, parkovske kantice prelivaju. Gde su ovi iz cistoce???
 
Ne druze nama fali osnovna kultura i vaspitanje pre svega!!!
Samo kada bi se malo trudili da ne bacamo smece bilo gde sve bi bilo mnogo lepse... nego nas covek smatra da postoje neki koji ce da ciste za njim, pa svoje ne vaspitanje opravdava tme.
 
Vrh