Šta je novo?

Pešačke zone

Улице без моторног саобраћаја у кругу двојке би требало да нам буде циљ из неколико етапа. Подразумева се да би становницима, снабдевању и посебним поводима приступ био допуштен одређеним улицама,, а такође и гаражна места. Тако би се и возила јавног саобраћаја брже возила, а требало би да искључиво имају електрични погон. Све улице које сада немају дрвореде морају да их добију, а постојећи дрвореди да уместо уличних паркинга - добију дрворедне травњаке . Фасаде кућа да се пребоје по узору на најуспешније примере, са најмање две боје. У улицама без саобраћаја биле би чистије и трајније. То није ништа претерано, него је најосновнији хигијенски захтев, на шта се у гужви дугој један век, некако заборавило !
 
Ah, čuvena priča o 'igijeni i zagađenju... Ja svake godine više prašinčine i čađi na prozorima nakupim u periodu od 3 meseca, od decembra do februara, nego tokom ostatka godine. Znači više gareži nadođe zimi ovamo od raznih kotlova i Černobilja širom grada i naselja nego od tih ozloglašenih auspuha kojih leti ima na pretek kad svi dođu kolima do centra da prošetaju Knezom, Rajićevom, Kalemegdanom i kad špartaju konvoji turističkih autobusa...

Al dobro, šta ja znam... Da ne idemo opet u demagogiju. Pustimo stručne i upućene da sve lepo objasne.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=608980#p608980:3bdbk49p je napisao(la):
ГЛАС ПРИРОДЕ » Sub Mar 16, 2019 2:47 am[/url]":3bdbk49p]Улице без моторног саобраћаја у кругу двојке би требало да нам буде циљ из неколико етапа. Подразумева се да би становницима, снабдевању и посебним поводима приступ био допуштен одређеним улицама,, а такође и гаражна места. Тако би се и возила јавног саобраћаја брже возила, а требало би да искључиво имају електрични погон. Све улице које сада немају дрвореде морају да их добију, а постојећи дрвореди да уместо уличних паркинга - добију дрворедне травњаке . Фасаде кућа да се пребоје по узору на најуспешније примере, са најмање две боје. У улицама без саобраћаја биле би чистије и трајније. То није ништа претерано, него је најосновнији хигијенски захтев, на шта се у гужви дугој један век, некако заборавило !
Sa ovim se ne slažem u potpunosti. Koliko god se neki žučno protivili i zadirati u neku vrstu ekstrema™ tom prilikom , ponoviću , po ko zna koji put , da sam više za to da imamo i 500 manjih pešačkih zona , nego jednu veliku od BNV , preko Save , Knez Mihailove , Trga republike , Skadarlije sa okolinom i Dorćola do Dunava , odnosno od Slavije do Kalemegdana. Dalje , higijena grada nije puko pretvaranje automobilskih ulica u pešačke , uz krečenje fasada. Ima tu još dosta toga.

Pomenutim načinom uređenja centra grada , u kombinaciji sa pretvaranjem dvosmernih ulica u jednosmerne sa parking mestima , oslanjajući se pri tom na brdo uskih ulica u pojedinim naseljima , što nam je ostalo u amanet iz prošlog veka , dolazimo u situaciju da konstantno imamo porast zagušenja već postojećih saobraćajnih čepova , konstantno dobijajući nove , čak i na mestima gde malo ko to očekuje.

Ali , obzirom da se ovde protežira jednodimenziono vizuelno mišljenje , gde su ulice u centru prosto prodisale proterivanjem najvećeg zla u istoriji čitave civilizacije , kola , i gde se život stanovnika istog unapredio za minimum 300x , ni ne čudi što razmišljamo tako kako razmišljamo.

Provlačenje priče kako su ljudi u centru sami birali da žive tu , i da ih niko nije prisiljavao na to , da žive u pešačkoj zoni , kao i da su to mahom skorojevići , koji su u hijerarhiji odmah ispod biznismena i političara , jednostavno ne stoji. Isto tako ne stoji ni to da kakva god da je situacija , da sve što je potrebno , je ništa drugo do protok vremena , da se na istu navikne , pogotovu što se pri tom služi demagogijom kako se u trenutku kupovanja stana na periferiji nije znalo da će okolina biti pretvorena u šljunkaru. Da je zaista tako kako se tvrdi , da li bi onda bilo moguće da se meni desi , da dok sam radio popis stanovništva u centru , tek u trećini stanova zateknem ljude koji tu zaista žive , a nisu podstanari , studenti i sl. , ili je neki poslovni prostor?

Isto tako , imamo i priču o bezbednosti i tome kako je ona sada mnogo bolja po pretvaranju centra u pešačku zonu i da sve što je potrebno je da se pomere dve stolice kako bi bilo koje vozilo u slučaju hitne intervencije , moglo da prođe. Hipotetički , ’ajde da uzmemo to kao tačno. A šta je sa prilazima do te dve stolice? Negde jeste bolje , negde je isto kao što je bilo i pre sa kolima , a negde je gore. Cela ova situacija oko prilaza me je podsetila na onu čuvenu repliku Bate Stojkovića iz filma Ko to tamo peva: „Da se ja pitam , provukao bih ga ovuda“. Trenutno se radi rekonstrukcija Topličinog venca , i ona sa postavljanjem ovih prelepih stubova , daje punu sliku pomenute replike. Uostalom , i same novine su pisale o požaru u pešačkoj zoni i prilazu zgradi zbog bašti kafića.

Pored pomenutih stvari oko pretvaranja centra u pešačku zonu , imamo i jednu negativnu , koja se generalno odnosi na ceo grad , a to je da tamo gde imamo malo drveća , da i to malo uklonimo , a da tamo gde ga imamo više , imamo još više. A to u kombinaciji sa izduvnim gasovima iz kola , i loženjem preko zime , ne daje baš povoljnu sliku pojedinih delova grada. Da drveće ne doprinosi samo kvalitetnijem vazduhu , govori i činjenica da je temperatura leti za nekoliko stepeni niža u delovima grada gde imamo drvorede ili manje šume.

I pored dobrobiti koju imamo u zelenim oazama grada , mi i dalje u vazduhu možemo da osetimo smog (posebno zimi i izraženije u delovima grada gde imamo manjak zelenila) , smrad od deponije iz Vinče , smrad od Azotare iz Pančeva , smrad sa divljih deponija...

Sve pomenuto u vezi drveća i gasova , utiče i na samu čistoću fasada , ulica i trotoara. Ali , nije to jedino što utiče na higijenu grada. Kako krenemo polako da se udaljavamo od strogog centra , može se primetiti da ulice i nisu baš tako čiste , da kontejneri baš i nisu tako prazni , da se trava ne kosi svuda redovno , živica ne orezuje tako često , drveće ne orezuje gde je potrebno , kada je potrebno , ili se pak zdrava stabla seku , a trula ostavljaju , da imamo dosta mesta koja su preplavljena ugaženim žvakama , raznorazne mirise i đubre sa tezgi pijaca , u okolini mnogih pijaca , cigane koji vade robu iz tih istih kontejnera i preprodaju je po ulicama , beskućnike koji kopaju po kontejnerima i razbacuju stvari unaokolo , divlje deponije... Isto tako , ni čišćenje ulica sa šmrkovima u zoni pijaca , nije kao što je nekad bilo. Najpre je to bilo svakodnevno , pa je onda bilo svaki drugi dan , pa kasnije tri put nedeljno , a danas je to jednom nedeljno. Ako se već pozivamo na higijenu grada i njeghovo umivanje , za početak bi trebalo da se pozabavimo najosnovnijim stvarima iste , pa tek onda da se bavimo sekundarnim , a ne da se bavimo sekundarnim , a osnovne se pravimo da ne primećujemo.
 
Ако цитирате, не приписујте писцу цитиране поруке, свакаква схватања других писаца и учесника. Заиста није у реду. И најзад какве везе имају пешачке улице са шљункарама, а посебно дрвећем, сем што управо ширењем улица се уместо заузећа лименковићима ствара место за зеленковиће. Зар улице које нису имале дрвеће и травнате леје попут Ускочке, Вука Караџића, дела Змај Јовине и посебно Обилићев венац, по мишљењу многих изгледају сасвим другачије и много пријатније.

Требало би да свака улица у пешачкој четврти добије природне садржаје, као и будуће, на жалост има улица попут Цара Лазара и других које су само поплочане. . Ако једна толико очигледно корисна и здрава појава као што је враћање природе и људи на улице у густо насељеним деловима градова може неком да буде спорна и нема подршку, онда је једино неспорно да су великој већини једино тамне нијансе по укусу, па што би и плућа и фасаде биле изузетак. А има ли ишта основније и битније од ваздуха?
 
Ne pripisujem nikome ništa , nego objašnjavam generalno situaciju koja se sama po sebi nadovezuje na tvoj citat. Da si čitao postove drugih , znao bi kakve veze ima šljunkara.
A ako se već trudiš da nekome skreneš pažnju da nije u redu da nešto radi , onda ne bi ni ti trebalo da to isto radiš , tj. da pojasnim , ne pripisuj meni stvari i shvatanja drugih , ako se već žališ da sam ja to uradio tebi. Ja se složio sa tobom da treba da se ozeleni prostor drvećem , gde nam to manjka , i koji su sve benefiti toga i šta nam manjka kod istih , a ti pripisa tom istom piscu da je protiv toga. Isto tako , tom istom piscu pripisa da je protiv pešačkih zona , a da je za limenkoviće. Ali , ako ćemo tako , nemam ništa protiv. Eto , sad barem znam da imam posla sa još jednim članom sindikata boraca protiv onih koji ne podržavaju ogromnu pešačku zonu u centru grada. A možda u tvom slučaju , sve ovo ima veze i sa mojim viđenjem "higijene grada". :sesir:
 
Kad si vec kod higijene, kako bi bilo da izbacis “benefite”
Iz svog recnika?
 
Kad si već kod "benefita" , kako bi bilo da počneš da koristiš "Č , Ć , Ž , Đ , Š" u svom rečniku?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609379#p609379:1ivfgzmq je napisao(la):
solecar » 17 Mar 2019 16:11[/url]":1ivfgzmq]Nek prebaci na srpsku. To barem nije problem.
Разумевање у технологију није интелигенција. Мада многи мисле да јесте.
 
Kakvo razumevanje u tehnologiju? Dovoljno je osnovno poznavanje windowsa , tri četri klika mišem.
 
Trebali su ovakve kandelabre uzeti za Topličin venac, one cevi su užasne.
 
Mnogo je lepo, ovo je primer kako u pesackoj zoni ima mesta i za kafice i za setanje a da nikome nista ne smeta...
 
Fino izgleda, stim što ovi stubovi za kandelabre a i sami kandelabri nisu ništa bolji od onih na Kosančiću ali su svakako bolji od onih stubova na Topličinom vencu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609673#p609673:37u02mwi je napisao(la):
gishko » Pon Mar 18, 2019 6:54 pm[/url]":37u02mwi]Trebali su ovakve kandelabre uzeti za Topličin venac, one cevi su užasne.
Svaka ulica drugi stil i drugi mobilijar. Ni "U" od unificiranosti. Umesto da na fakultetu arhitekte uče ovakvim stvarima , između ostalog , oni ih uče da postavljaju ona čuda kao što je master rad za Karađorđevu i da sve što se radi , što više štrči od okoline.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609677#p609677:31soi4ok je napisao(la):
Vračarac » Mon Mar 18, 2019 6:13 pm[/url]":31soi4ok]Mnogo je lepo, ovo je primer kako u pesackoj zoni ima mesta i za kafice i za setanje a da nikome nista ne smeta...

Polako, ovo je prva faza, sledeća je žardinjere i ogradica oko bašti, pa krov...

Ako ostane ovako bilo bi odlično, u svakom slučaju baš velika transformacija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=609664#p609664:1t1myqcu je napisao(la):
Hyung » 18 Mar 2019 05:18 pm[/url]":1t1myqcu]
file.php

Meni kada vidim ovo milina, kao da je grad prodisao. Skoro istovremeno pomislim šta smo sebi dozvoljavali godinama.

Uvek kada se nešto sredi, pomislim na to. Da li je moguće da smo bili toliko slepi, oguglagi i očajni da nam je raspad bio prihvatljiv. Pa se pomalo i postidim toga šta smo trpeli.
 
Upravo sam malo pre gledao neke svoje stare slike iz Stokholma, Kopenhagena, Berlina, Hamburga i Praga od pre više od desetak godina.

Baš sam se zagledao u kvalitet pešačkih delova i kolovoza. Bukvalno nisam našao manu. Izgleda kao sve ovo naše rekonstruisano, samo je vrsta popločavanja mnogo hrabrija.

Ma šta pričam, sad ću malo da proberem pa da i sami vidite
 
Ulica Sv. Save je po meni stvorena da postane pesacka zona, ako neko cita ovaj sajt neka ima to u vidu...da ne bude da samo sredjuju Stari grad neka saraju malo sto kaze onaj hrvat :)
 
@ Astrodule

Neke od tih stvari bih odmah primenio kod nas. Dve tri stvari mi se ne sviđaju , sve ostalo je OK. Jedina mana , gledano za naše uslove , je ona sa autobusom i trotoarom koji je u istoj ravni sa kolovozom. To bi u roku od momentano postala "Ne pešačka zona".
 
Vrh