Šta je novo?

Pešačke zone

Ulica emijanova je pri kraju gornji dio skadralije isto ostalaje sredina od cesme nanize do skole i trotari cijelom duzinom da se urade ...
 
Kombi mafija uz securitas mafiju je broj jedan po bezobrazluku u gradu definitivno
 
Такси картел је по безобразлуку на првом месту. А возачи доставних возила нису превише криви јер њихови редови вожње заиста нису разумни. Да би газдину норму достигли а да се не одбија од плате, морају да возе као лудаци.
 
По ономе колико сам чуо од људи који се тиме баве, возачи доставних возила превасходно имају проблема са паркирањем и прилазом до зграда у новоствореним "пешачким зонама". Ем што не могу да се зауставе ем што не могу да испоруче робу из комбија. Исти проблем као и за пренос намештаја и друге видове транспорта. Добар део корисника тих доставних услуга чине стари и непокретни који рачунају на тај вид испоруке хране и лекова у Београду а људи не могу да им их донесу јер је некоме пало на памет да се та цела улица блокира и зврји празна у 90% случајева ако нема омражене радње и кафиће.

Али то је природно када имачи мишљења без дана поштеног рада дођу на неку фикс идеју без идеје о томе како стваран свет функционише, онда су им сви поштени радници бахати и безобразни што раде свој посао и руше им фантазију

О таксистима додуше стварно нема потребе трошити речи, они сасвим дословно и јесу криминални картел који пљачка народ и контролише ову "државу" за своје потребе.
 
"mosgovi" (retardi) koji su smislili ovakvu pesacku zonu su "shvatili" koju budalastinu i problem su napravili stanarima i privrednicima pravljenjem pesacke zone i sad da bi amortizovali sve vece nezadovoljstbo tolerisu voznju kolima kroz pesacku zonu (komunalci se prave blesavi pa ne reaguju_)
 
Nek stanu sa širenjem pešake zone i veći deo problema rešen. Bolje i 500 manjih pešačkih zona , nego praviti jednu ogromnu od Save do Dunava , preko Kalemegdana , Zelenog venca , Trga republike , Terazija i Dorćola.
 
Ne samo da treba da stanu vec bi valjalo i da revidiraju starus odredjenih ulica PZ i otvore ih za saobracaj_dostavu u nekom delu dana. Mozda par sati rano ujutru?
 
Treba kontrolisati divljanje dostavljaca i njihov pristup pjessckoj zoni
 
Људи, измишљате проблеме. Наша "проширена" пешачка зона је опет мања од пешачких зона по европским градовима. Није проблем у пешачкој зони, него у организацији система приступа.

Пропише се када доставна возила могу да уђу у зону и само тада улазе. Фирме се тог реда вожње придржавају, курирске службе уведу то у свој распоред, људи који се селе и треба им ванредни транспорт организују се прописаним данима и све буде у реду.
 
Stalno pozivanje na te pešačke zone po belom svetu. Kada sve bude kao što je tamo , onda mogu od Smedereva do Inđije , i od Aranđelovca do Opova da tresnem jednu lepu veliku pešačku zonu. Do tada , i ova trenutna pešačka zona , koja je 200x manja od belosvetskih , je prevelika i nefunkcionalna.

P.S.
Ovo se ne odnosi samo na pešačke zone , nego generalno. Preterujemo u tom pozivanju na taj beli svet , i traženju nekog razumevanja , za svaku sitnicu za koju se izrazi nezadovoljstvo , a mi ako imamo 5% odrađenog onoga što ima taj svet , u vrh glave.
 
Jbg lepo zvuci kad poredis Bg sa evropskim metropolama.
Q: Recimo koja to metropola nema ni jedan jedini metar metroa ni zgradu zeleznicke i autobuske stanice ?
A: Beograd ali zato ima pesacku zonu muzicku fontanu zicaru i jarbol :laugh:
 
Dno dna, ako nam je ostala Tirana za poredjenje :D :mrgreen:
Onda Idemo ogromnim koracima, najvecim u novijoj istoriji, ali unazad..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=605388#p605388:1knqs1w3 je napisao(la):
direktor » Pet Mar 01, 2019 2:07 pm[/url]":1knqs1w3]Da vratimo kola kroz knez bilo bi idealno ....
Pešačkoj zoni u centru , koju smo imali do pre par godina , ama baš ništa nije falilo. Bila je taman , onako po meri. Nit' prevelika , nit' premala. Tako je trebalo i dan danas da bude , te ne bi smo imali ovu raspravu oko toga "da je super ideja - da je iživljavanje".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=605407#p605407:1g4sfnbr je napisao(la):
solecar » 01 Мар 2019 01:52 pm[/url]":1g4sfnbr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=605388#p605388:1g4sfnbr je napisao(la):
direktor » Pet Mar 01, 2019 2:07 pm[/url]":1g4sfnbr]Da vratimo kola kroz knez bilo bi idealno ....
Pešačkoj zoni u centru , koju smo imali do pre par godina , ama baš ništa nije falilo. Bila je taman , onako po meri. Nit' prevelika , nit' premala. Tako je trebalo i dan danas da bude , te ne bi smo imali ovu raspravu oko toga "da je super ideja - da je iživljavanje".

Улице у којима је уведена пешачка зона су се урбано препородиле, најблаже речено. То се види по локалима који су сви одреда живнули а многи годинама замандаљени хаустори су се поново активирали.

Као што рекох, није проблем у пешачкој зони, него у организацији приступа.
 
Проблем је и у оправдању претварање неке улице у пешачку зону. Искуство до сада показује да тако нешто има смисла само у улицама са радњама и кафићима или евентуално туристичким знаменитостима као местима у којима ће људи пешачити и седети. Све улице које су запешачене без на овом форуму омражених комерцијалних и туристичких садржаја зврје празне и заиста нема разлога да се не користе за саобраћај.
 
U belom svetu imaju : kvalitetan JGP; metro; obilaznice; široke ulice i bulevare umesto tesnih haotičnih sokaka i klupka; radijalne mreže saobraćajnica; strategije postepenog menjanja gradskog centra i još bitnije - obezbeđivanja alternativnih lokacija za one koji će iz njega da se isele; uređene i povezane periferije u kojima ljudi zapravo žele da žive; propise o ugostiteljskim objektima; propise o otvaranju privrednih objekata u stambenim zgradama; propise o zvučnom i svetlosnom zagađenju; dopunske garaže i parking mesta pravljena za auta a ne za kutije šibica; potapajuće stubiće koji zapravo rade; službe koje nadziru i regulišu rad tih stubića i pristup zabarikadiranim ulicama; majstore koji su u stanju da naslažu kamen na kamen a da se to rascmolja posle 3 meseca; standarde za dostave i dostavna vozila; obezbeđene i prohodne koridore unutar pešačkih zona za prolazak vozila hitnih službi; nadležne službe koje se staraju da te pešačke zone funkcionišu i izgledaju kako treba, u svakom smislu...

Usput, lokali nisu merilo uspeha pešačke zone. Grad ne čine samo kafići i lokali. Grad je prvenstveno naseobina, mesto za život. Pa tek onda sve ostalo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=605446#p605446:32vxp0ea je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pet Mar 01, 2019 5:45 pm[/url]":32vxp0ea]U belom svetu imaju : kvalitetan JGP; metro; obilaznice; široke ulice i bulevare umesto tesnih haotičnih sokaka i klupka; radijalne mreže saobraćajnica; strategije postepenog menjanja gradskog centra i još bitnije - obezbeđivanja alternativnih lokacija za one koji će iz njega da se isele; uređene i povezane periferije u kojima ljudi zapravo žele da žive; propise o ugostiteljskim objektima; propise o otvaranju privrednih objekata u stambenim zgradama; propise o zvučnom i svetlosnom zagađenju; dopunske garaže i parking mesta pravljena za auta a ne za kutije šibica; potapajuće stubiće koji zapravo rade; službe koje nadziru i regulišu rad tih stubića i pristup zabarikadiranim ulicama; majstore koji su u stanju da naslažu kamen na kamen a da se to rascmolja posle 3 meseca; standarde za dostave i dostavna vozila; obezbeđene i prohodne koridore unutar pešačkih zona za prolazak vozila hitnih službi; nadležne službe koje se staraju da te pešačke zone funkcionišu i izgledaju kako treba, u svakom smislu...
:kk: :sesir: :grand:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=605446#p605446:32vxp0ea je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pet Mar 01, 2019 5:45 pm[/url]":32vxp0ea]Usput, lokali nisu merilo uspeha pešačke zone. Grad ne čine samo kafići i lokali. Grad je prvenstveno naseobina, mesto za život. Pa tek onda sve ostalo.
Gradski oci i pojedini forumaši misle da je upravo proterivanje vozila , širenje bašti kafića i oživljavanje lokala , glavno i jedino merodavno merilo uspeha pešačke zone. Kao što rekoh ranije , stara pešačka zona je bila sasvim po meri , ni prevelika , ni premala , kao i da je bolje imati i 500 manjih pešačkih zona , nego jednu ogromnu od BNV i Save do Dunava.
 
Zaboravili ste onu "najmanje" bitnu prednost pesackih zona a to je lepota koju one nose. Zar nije poenta kreirati lepse mesto za zivot? :wink:
Zar postoji neko kome su ulice Cara Lazara, Vuka Karadzica i Kralja Petra lepse bile sa automobilima nego sada?
 
Svako na svoj način vidi lepše mesto za život. A pošto je već pešačka zona u centru to , kako tvrde neki , zašto se ne presele tamo , da im bude lepše nego među uskim ulicama Vračara , Zvezdare , Palilule i sl , sa uskim ulicama prenatrpanim vozilima , gde konstantno moraju da se provlače da bi prošli , za razliku od centra gde imaju i komociju da uživaju u širini?

P.S.

Meni su bile lepše sa kolima. :wink:
 
Mislim da smo već nekoliko puta prošli kroz ovo i da smo utvrdili da niko ne kaže da je, sveukupno gledano, ranije bilo lepše. Samo kažemo da bi neke stvari trebalo bolje da se urade. Ne bolje u smislu da se ispljune više para, nego bolje u smislu da se smislenije i organizovanije radi. I da nema potrebe a ni osnova da se toliko srlja sa tim manitim širenjem velikih pešačkih zona PRE nego što se poradi na preprekama, problemima i nerazjašnjenim pitanjima koji prate njihovo uvođenje.

Takođe, lepo je ugledati se na druge, tj. na bolje, i težiti tome što oni imaju. Ali onda da se teži tome na svakom nivou. A ne da gledamo koliko m2 pešačkih zona imaju drugi i da jurimo da to stignemo po svaku cenu, a bez ikakvog obaziranja na to kako tačno su oni došli dotle i kako su rešili probleme koji su se javljali usput. Eto npr taj novi model urbanizma koji naši manito jure, gde će centar da bude poslovno-turistička zona a stanovništvo da se seli na periferiju, delom vuče korene iz Amerike. I sve je to ok. Samo, nemoj da ja počnem da nabrajam šta su prethodno ti Ameri uradili i izgradili da bi omogućili takav urbanizam. I šta je ono što im je to najviše omogućilo, a što je na ovom forumu jako omraženo. Znači ako hoćeš model A urbanizma, radiš da napraviš model A. Ako hoćeš model B, juriš model B. A ne kao malo ćemo od ovoga, malo ćemo od onoga, malo vako, malo onako... i kao nadamo se najboljem, pa kako ispadne...

Za uspešno menjanje i prilagođavanje takvih stvari potrebne su godine, ako ne i decenije rada i promena, uz pažljivo planiranje i smisleno delanje. A ako ćemo samo da srljamo i da jurimo da dignemo nogu da se potkujemo jer smo videli da i konj radi isto, to onda može da odvede samo u još veći haos.
 
Vrh