Što se tiče prve rečenice, sve je to isto kao i svuda u svetu, u svim velikim gradovima.
Naravno da je život u centru skuplji i u drugim gradovima u svetu. Samo što tamo važi pravilo ''nešto daš, nešto dobiješ''. U Srbiji pak važi ''samo daj daj daj'' a dobiješ - šipak. Na svakom nivou.
Inače, ja samo podsećam na drugu stranu priče. Kad god s nekim novim pričam o centru svi se najpre sete lepih strana. Onda se sete novih nameta koji bi tu uveli, pošto im je mrsko što ne žive u istom pa da ni slučajno nekome ne ostanu dužni. E tek na kraju kad krenem ko na sudu da nabrajam stavke onda se sete i loših stvari i nedostataka. Neki tu stanu i malo koriguju stav. A neki opet teraju sa pričom da bi sve to trebalo orobiti, jer ko veli kad već oni ne žive tamo, ne treba niko da živi.
Kao da to samo po sebi nije dovoljan društveni problem, u zadnjih 10ak godina sve više jača struja koja dodatno huška jedne na druge pričama da su automobili zlo i uzrok svih problema. I sad, oće neko ko živi u predgrađu i ima dva auta da prvo krene od sebe u sagledanju tog problema? Naravno da ne. Krenuće od dežurnih krivaca i zlikovaca - ljudi u centru i urbanim naseljima. Kao što postoji sada već običaj širom Srbije da se u sagledanju nekog narodnog problema oči i prsti prvo upere ka Beogradu. Ne ka sebi ili svom kraju. Ili ka nadležnom organu koji je uzrok toga. Nego odma sve ide na račun Beograđana. E isti princip važi i u ovom kontekstu, unutar samog Beograda.
Ljudi u centru će u budućnosti imati opciju da kupe parking mesto u nekoj od garaža, po verovatno paprenoj ceni, ili da prestanu da voze auto, ili da se sele negde na periferiju grada gde će biti parkinga još neko vreme, ili će biti jeftinije parking mesto u garaži. Ja zaista ne mislim da takve probleme treba da rešava i finansira grad.
Pisao sam već šta mislim o takvom konceptu ranije na temi. Da se ne ponavljam, evo
linka. Koncept sam po sebi nije loš, i može se reći da je to budućnost. Problem je samo što se brza i nameće u vreme kada ga je nemoguće valjano sprovesti bez neophodnih priprema. Nametanje takve prostorne organizacije pre rešavanja gorućih problema koji čekaju rešenje već pola veka će samo dovesti do stvaranja novih prepreka i haosa koji će na kraju biti nemoguće sanirati.
Ko finansira ljudima u predgrađima parking mesta? Niko. Oni kupe plac, ozidaju garažu ili urede sami parking u svom dvorištu i to sve o svom trošku naravno, na svojoj zemlji.
Naravno, samo imaj u vidu da takvo parking mesto na placu daje vlasniku veću bezbednost nego na ulici. Drugo, ono kad se jednom izgradi, više nema trošak. Dok u centru (a i šire) plaćaš za svaki minut dok ti vozilo stoji. I treće, na mesto ispred kuće možeš da staviš kršteni auto bez bojazni da će 20 cm gore dole da ti nešto oduzme. A na ulici ako imaš bilo šta veće od Opel Astre, ti si u večito problemu da se uglaviš u ona idiotska Matchbox parking mesta. Nemoj da me shvatiš pogrešno, ne kažem da je onome u kući sa placom lakše nego onome u centru. Samo iznosim da sve ima svoje prednosti i mane.