Šta je novo?

Pešačke zone

Mislim da se to vodi kao zona koju mogu da koriste dostavna vozila. Isto to je planirano i za kej od Juge do Ušća (mada tamo to već sada funkcioniše)
 
To je zona PR3 tj priobalno zemljište tačnije postojeća obaloutvrda u tom delu. Sivo obeleženo su pešačke ulice Braće Krsmanovića, Travnička i verovatno Mostarska i ako nije nedavno najavljena kao prve dve uz Kraljevića Marka koja nije obuhvaćena ovim planom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=595006#p595006:2hxeb6se je napisao(la):
Igor » Pon Jan 14, 2019 4:41 am[/url]":2hxeb6se]Rgulisati bašte i kafiće po pitanju buke i to je deo procesa kao što je i uklanjanje automobila.
Slažem se potpuno. Samo, očigledno je da grad, tačnije njegove vlasti, institucije i službe još nisu dostigle taj nivo zrelosti i odgovornosti da mogu da se uvode nove veće pešačke zone bez bojazni kako će to funkcionisati.

I samo da podsetim, ja nisam u totalu protiv uvođenja novih pešačkih zona. Samo mislim da za sve, pa i za to, postoji vreme, mesto i način. A sad nije vreme za nove. Niti je dobar način na koji bi se to uradilo s ovim mogućnostima i ovim pristupom problemu.

P.S.
Dule objasnio. Pogotovu ono da rešenje primenjeno u istraživanju, ili jednom gradu, uopšte ne mora da bude validno i uspešno u drugom. Svaki grad je poput organizma, unikatan i poseban. Uopšte, uzaludno je rešavati Beograd uzdati se u opšte simulacije i opšta rešenja. Za početak, zato što ovde ne postoji nikakvo razgraničenje između stambenih, poslovnih i industrijskih zona. Što samo po sebi stvara 20 prepreka i otežavajućih okolnosti. To je kao kad bi hteo da središ sobu u kojoj ne smeš da pomeriš 90% stvari. A da ne pričam o ostalim karakteristikama i pojavama koje ga čine nepredvidivom i haotičnom kašom svega i svačega.
 
Igor@ "Da živim u ulici gde se uvodi pešačka zona a izbacuje automobilski saobraćaj koji generiše buku i zagađenje smatrao bih to kao dobru okolnost a ne kao maltretiranje."

Ma super je 50 hektara jednog grada podvuci pod eksplicitnu "pesacku zonu"
Tu su ziveli i zive ljudi sa svojim svaskodnevnim potrebama.
I onda kad nekom pozli i treba mu hitna pomoc doktori ce u nekim slucajevima da pesace stotine metara da bi dosli do pacijenta, a onda ce da ga voze na kolicima istih tih par stotina metra do vozila hitne pomoci ( nekad minuti odlucuju). Pa kada neko izgubi najmilijeg zbog tih dodatnih pola sata tesice se kako mu je super jer stanuje u mirnom kraju bez vozila.
Naravno o mogucim pozarima i intervencijama u tim zonama vec je bilo reci.
Transport kabastih delova namestaja ili vecih kucnih uredjaja je tek prica za sebe. Renoviranje stana, epski poduhvat.
Kupovina vece kolicine namirnica u nekom TC i prenos od vozila do kuce iz desetak tura po par stotina metara-zaboraviti.
Ali sto neki rekose to je cena stanovanja u centru u kombinaciji sa ekipom koja to protezira?
 
Vozilima pod rotaciom dozvoljen ulaz u pjesacku zonu ...
Za selidbu renoviranje moze se traziti dozvola za restriktivno kretanje za dostavu kolica raznih vrsta ...
Moze ulaz da ima jedna kolica npr ...
 
Hitne službe imaju pravo ulaza u pešačku zonu, a budući da dostavna vozila uz dozvolu mogu da snabdevaju komercijalne objekte u pešačkoj zoni, ne vidim zašto ne bi mogli i stanare.

Priča o parkingu je precenjena, i u stare dane je tek nekoliko srećnika moglo da parkira ispred zgrade i pošteno su se zamarale noge da se stigne od kuće do automobila i obrnuto.

Širenje pešačkih zona deluje stihijski, ali za mene su nedostatak komunikacije sa građanima, nepoštovanje rokova i nekvalitet izvedenih radova mnogo veći problem od svih ostalih gluposti koje se već godinama provlače po ovoj temi.


Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=595112#p595112:1kosj64t je napisao(la):
direktor » Pon Jan 14, 2019 2:35 pm[/url]":1kosj64t]Vozilima pod rotaciom dozvoljen ulaz u pjesacku zonu ...
Za selidbu renoviranje moze se traziti dozvola za restriktivno kretanje za dostavu kolica raznih vrsta ...
Moze ulaz da ima jedna kolica npr ...
1) Dozvoljen ulaz, ne i zagarantovan prolaz. To je deo onoga što pričam, da je papir jedno ali praksa drugo. I da sadašnje stanje nije ni blizu potrebnog da bi se PZ dalje širile. Dokle god se ne zna ko je nadležan za stubiće, kad će se povezati i pustiti u rad, dokle god se ne zna gde je koja bašta, kakve je vrste, dokle sme da ide, ko je za šta nadležan, šta se sme a šta ne... nema smisla da pričamo o novim pešačkim zonama dužim od jednog bloka.
2) Prvo, bilo bi ''niko nije nadležan''. Drugo, zar ne misliš da je malo porazno i jadno da u 21. veku neko ko uredno plaća sve poreze i dadžbine i živi u urbanom naselju treba do doma da vucara namirnice, nameštaj ili starije članove porodice na kolicima i paletarima?
3) Teško, jer će biti ukradena posle par dana.
 
Tacno tako Bender

Ko moze u tri ujutru sa spusti potapajuci ?
Verujem u Deda Mraza :) ali ne verujem da ce to da bude u funkciji. To ovde u zemlji Srbiji ne pije vodu..
 
Pod uslovom da radi..

Neko se povredi ili mu pozli u kuci u to vreme i mora hitno SAM da ga prebacis do urgentnog (ruzan scenario) jer nije slucaj za hitnu ali mu treba odmah pomoc.
Stavis ga na kolica (pod uslovom da nisu ukradena) i vuces do najblize saobracajnice?
To ovakvo formiranje pesacke zone bez prihvatljive alternative za razne moguce slucajeve i dogadjaje je budalastina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=595112#p595112:29j3fpts je napisao(la):
direktor » Pon Jan 14, 2019 3:35 pm[/url]":29j3fpts]Vozilima pod rotaciom dozvoljen ulaz u pjesacku zonu ...
I šta mi imamo od toga ako kola hitne pomoći ili vatrogasno vozilo ne mogu da se probiju zbog načičkanih bašti? O stubićima i ostalim preprekama da i ne govorim.
 
A šta još ako ti zgrada nema lift, ili ako osoba kojoj je pozlilo živi sama, ili ako nemaš auto, ili ako nisi našao parking mesto u svojoj ulici neko dve ulice dalje?

Dakle, jedini normalni scenario je da se propiše sledeće - da u centru grada niko ne sme da živi sam, da mora da ima lift u zgradi, privatni automobil i garantovano parking mesto ispred svog ulaza.

Sve ostalo je tiranija i ugnjetavanje sirotog naroda u centru grada :D

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=595117#p595117:37vp1mew je napisao(la):
Homer Jay » Pon Jan 14, 2019 3:48 pm[/url]":37vp1mew]Širenje pešačkih zona deluje stihijski, ali za mene su nedostatak komunikacije sa građanima, nepoštovanje rokova i nekvalitet izvedenih radova mnogo veći problem od svih ostalih gluposti koje se već godinama provlače po ovoj temi.
Nema tu šta da deluje stihijski , kada to upravo i jeste. Nepoštovanje rokova i kvaliteta radova je najmanji problem u ovom slučaju. Mnogo drugih stvari su ovde od bitnijeg značaja za normalno funkcionisanje od nasumično "izvaljenih" i rasklimatanih ploča. O komunikaciji sa građanima ne treba ni trošiti reči. Kada ti daš predlog da se nešto uradi na određeni način na određenoj lokaciji , dobiješ odgovor da tako nešto nije izvodljivo , da nema potrebe za tako nečim , da je prevaziđeno i sl. , a onda istu stvar vidiš na nekom drugom mestu gde je sve copy paste tvog slučaja , a što se predstavlja na TV - u i u štampi kao vrh funkcionalnosti i nešto najbolje do tada smišljeno , jer su građani baš tako tražili da bude.
 
Dešavaju se razne situacije kada je automobil ispred ulaza (mislim zaustavljen, ne parkiran!) spas pa čak i neophodnost. Ovako kad pričamo o tome zvuči zanemarljivo, ali to su one situacije o kojima čovek ni ne razmišlja sve dok se ne nađe u njima pa onda shvati koliko su bitne. Par primera:

Treba da se dopremi nameštaj, ili da se stari iznese. Da se bilo šta odnese na popravku ili donese s nje. Može da bude i nešto što nije teško i glomazno ali ne možeš da ga nosiš napolju ako pada kiša (dokumenta, umetnine, elektronika, poklon, šta god...) Zatim razna renoviranja ili radovi u zgradi gde treba da se dopreme materijali. Vratili ste se iz nedeljne kupovine u hipermarketu i treba da dopremite robu veličine jednih kolica do stana a napolju pljusak ili sneg a vi tri bloka od ulaza.

Nekome nije dobro pa ne može dugo da hoda. Stariji član porodice dolazi u posetu ali je slabo pokretan. Dolaze vam rođaci iz drugog grada/zemlje u goste i upravo su se napakovali sa koferima u taksi a napolju pljusak.

Nešto se pokvarilo u zgradi i treba da dođu ljudi iz: Stambenog, Vodovoda, EDBa, Telekoma, SBBa, majstor za interfon/lift/šta god... ali nemaju gde da stanu niti da se parkiraju. Pa moraju da nose opremu u rukama i da svakih 10 minuta idu do vozila. A dešava se i da jedan od njih ne izlazi iz vozila jer nisu imali gde da stanu pa su se snašli ali ako ih vidi murija teraće ih (ovo kažem iz iskustva).

O prilasku vozila hitnih službi sam već pisao, i nadam se da ne moram opet. Zatim, recimo da hoćete da očistite auto ili da nešto na njemu sredite. Jel lakše ako vam je kutija sa alatom na 10 metara od ulaza ili na tri bloka...?

Situacija je mnogo, sve sam ovo nabrojao sad ovde iz glave ali verujem da ih ima još toliko kojih bi mogao da se setim. A imajte u vidu da su ovo samo primeri koji se tiču samih stanara. Nisam ni pominjao dostave, održavanja, komunalce, vanredne intervencije... Sve u svemu, ima itekako potrebe da moze da se dotera točak ispred zgrade. I to ne na nivou nedelje, nego na nivou dana. Pa tako pomnoženo za svaki stan u zgradi, pa vidite koliko je. Opet napominjem, ne kažem da zbog toga ne treba da se prave pešačke zone nigde više. Treba. Ali onaj ko je za njih zadužen, kao pravi inženjer, mora da uzme svaki, ali apsolutno svaki faktor u obzir i onda da pristupi pravljenju rešenja. I da se to rešenje implementira do kraja i ispoštuje. A trenutna situacija je jaaako daleko od tog nivoa.
 
Da strasno je to sto neko ko zivi u centru zeli da sa porodicom ponekad izadje iz tog divnog pesackog centra punog kafica i ode svojim kolima do nekog izletista (prirode.. ma dosta mu je saksija sa cvecem na prozoru) ili poseti rodbinu, prijatelje u nekom drugom kraju grada ili okolini a da ne misli kada ima poslednji javni prevoz. Ili na kraju zeli kolima da ide na posao. Malo deluje diskrimitivno prema tim ljudima iz centra koji posto vec zive u centru hoce da imaju jos i svoja kola? E taj olos iz centra...
Ne, Vesic je rekao da ako zivis u centru kola ti ne trebaju jer mozes da setas po okolnim poplocanim ulicama i blejis u basti kafica izpred zgrade...i to ekstra platis kroz porez a oduzet ti je jedan vid slobode kretanja.
 
I niko da pomene da pored tih mana, sada postoji mogućnost i da se stan u pešačkoj zoni izdaje na dan ili da se izda nekoj agenciji za određenu svotu, a za daleko manje para da se rentira stan za sebe nešto perifernije od centra ili na periferiji gde postoji i lagan pristup zgradi, parking i značajno manje buke i pijanaca. Pa uz sve to može i da se zaradi mesečno dodatni novac i da se profitira.

U jednom je vođa sigurno u pravu, nemamo smisla za biznis.
 
Значи центар је предодређен за туризам само?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=595173#p595173:2y7o6pj6 je napisao(la):
Дошљак » Pon Jan 14, 2019 5:54 pm[/url]":2y7o6pj6]Значи центар је предодређен за туризам само?

U principu da. Za turizam i ugostiteljstvo prvenstveno. Slično je i u većini glavnih gradova sveta.

Grad bi i po drugim pitanjima morao u značajnoj meri da se organizuje po zonama. NBg- poslovanje, recimo. Beograd bi morao pod hitno da formira određeni broj industrijskih zona kojih više nema, pa ni investitori ne znaju ni gde smeju da podignu fabriku, sve i kad hoće. Takođe bi trebalo organizovati najmanje još 10 predgrađa, predviđenih za izgradnju isključivo porodičnih kuća. I to pravih predgrađa, po meri čoveka, a ne onakvih kakve imamo koja su stihijski građena, bez ikakvog reda i smisla, gde je Mika gradio kuću, Pera do njega zgradu, a Žika fabriku boja i lakova, da bi na kraju došao Đole i izgradio komercijalno- poslovni objekat iza.

Grad treba da usmerava ljude na život u predgrađima, jer je to jedini način populacijskog opstanka, tj. poboljšanja nataliteta. Paralelno s tim, treba poboljšavati infrastrukturu koja povezuje predgrađa i centralne delove grada.
 
Значи све стамбене зграде у кругу двојке трансформисти у хостеле?
Уређених предграђа код нас никад неће бити, ево Миријево, Звездара, Раковица, па и Баново брдо све се граде зграде пр+5+пк по брдима са заузећем целог спрата, дворишне куће се руше.
 
Manite nas tih govora o biznisu Velikog vođe i copy - paste rešenja iz inostranstva. Niti smo mi uređeni kao to instranstvo , niti se može sve raditi po tom principu. Isto kao što ne može sve ni u suprotnom smeru. A kome je do veličanja Velikog vođe , nek ide u četvrtak ispred Hrama da podrži 70.000 spontano okupljenog građanstva.
 
Ne verujem da predgradja imaju veze sa povećanjem nataliteta.
I zašto u centru grada trebaju da budu hoteli a na Nbg poslovni prostor? Zar ne može poslovanje i u centar a novi hoteli na Nbg, tj. izmešano.
Zamisli kad bi ceo Beograd živeo na Čukarici i Zvezdari pa svakog jutra na Novi Beograd preko 3 mosta (ne računam stari savski)
I ovako je loš saobraćaj a zoniranje na taj način bi samo pogoršalo stanje.
Takav urbanizam funkcioniše samo u americi gde su gradovi već unapred tako isplanirani da je kolski saobraćaj u fokusu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=595212#p595212:1bk58p8c je napisao(la):
And7rey » Mon Jan 14, 2019 10:25 pm[/url]":1bk58p8c]Ne verujem da predgradja imaju veze sa povećanjem nataliteta.
Ima.. ima.. lakse je preskociti ogradu ili iskociti kroz prozor u predgradju nego u centru :grand:
 
Malo je bezvezno napadati neistomišljenike da svojim stavovima "veličaju Velikog vođu", a da istovremeno koristite argumente jednake onima da "u Beogradu subotom uveče masovno umiru ljudi jer vozila hitne pomoći ne mogu da prođu zbog protesta".


Zato sam i pojeo g***o kad god sam išta napisao na BB forumu u poslednje tri-četiri godine. 12 godina sam ovde, a računajući i prethodni staž na SSC-u, 16 godina ćaskam s ljudima na netu o temama vezanim za BG. Nekada sam u pravu, često sam u krivu, bilo je i žustrih rasprava i konstruktivnih diskusija, i kafa, i piva, ali nikada nije bilo ovako - da ako ti je stav afirmativan i na onom najbanalnijem nivou ("Što je Beograd lep kad sija sunce" npr), eto je ekipa da objasni da si "sendvičar". S druge strane, ako imaš i najkonstruktivniji kritički stav ("Zašto daju posao firmi koja je već sje*******ala sve prethodne poslove"), eto ti je druga ekipa da objasni kako si strani plaćenik koji se zalaže za linč, silovanje i nasilje.

Širenje pešačke zone u Beogradu se doista izvodi traljavo, ali je daleko od genocidnih dimenzija koje se tom procesu pripisuju. Neće ljudi poumirati, neće krenuti masovni egzodus "pete generacije Beograđana" iz centra, svakako neće pasti cene nekretnina, i neće izbiti zombi apokalipsa.

Imperativ treba da bude da se poštuju zakoni, a ne da izvrdavanje zakona koristimo kao argument protiv (bašte van svojih granica, stubići koji ne rade...)

Meni ne smeta što se ljudi bune i žale, ali mi smeta to preterivanje. Život se nekim ljudima hoće promeniti, ali ne toliko, i ne samo na gore.



Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
Проблем центра града је сличан као и проблем целог града, лоше планирање простора, мањак паркинг места и ако су све улице претрпане паркинг местима и лоше саобраћајне везе где имамо саобраћајнице које повезују различите делове града кроз сама насеља.
 
Vrh