Šta je novo?

Pešačke zone

Sto se mene tice moze sve da bude pesacka zona, evo 39 ce skoro i imam samo bicikl. Mozda predjem na elektricni a smrdljiva kola na ugljenike mi ne trebaju.
 
Što se mene tiče...

pešaci: ceo grad može da postane jedna velika pešačka zona
biciklisti: ceo grad može da postane jedna velika biciklistička mreža staza
vozači: ceo grad može da postane jedna velika mreža ulica podređenih da kola imaju svugde prednost
taxisti: ceo grad može da postane jedna velika taxi stanica gde bi se svi vozili na što kraćim relacijama , a plaćali što veću cenu
organizatori raznih "manifestacija": ceo grad može da postane jedno veliko mesto gde će se svakodnevno održavati manifestacije na kolovozima , za koje će ostali građani biti puni razumevanja i strpljenja da se završi
no life-eri: ceo grad može da postane jedna velika zona sa kafićima i klubovima na svakom ćošku , kao i izuzetno stabilnom wi - fi konekcijom u istim ( a naravno i na otvorenom)
građevinari: ceo grad može da postane jedno veliko gradilište sa što užim ulicama , što manje zelenih površina , a što više stambenih višespratnica
gradska vlast: ceo grad može da postane jedno veliko gradilište sa rekonstrucijom ulica koje podrazumevaju popločavanje i postavljanje fontani
 
:mrgreen: :kk:

images
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=593359#p593359:bubixtkl je napisao(la):
neven_k » Суб Јан 05, 2019 12:21 pm[/url]":bubixtkl]Sto se mene tice moze sve da bude pesacka zona, evo 39 ce skoro i imam samo bicikl. Mozda predjem na elektricni a smrdljiva kola na ugljenike mi ne trebaju.
Све је то лепо, а шта кад треба дете у болницу да се вози?
 
A dobro sad, koliko često ljudi idu u bolnicu... :mrgreen:

U krajnjem slučaju, tu je Vrabac da uskoči kad zatreba :mrgreen:
Pogledajte prilog 3
A ima i drugih alternativa...
Pogledajte prilog 2

Pogledajte prilog 1

:mrgreen:

P.S.
Inače ozbiljno sad, znam jednu porodicu koja živi u pešačkoj zoni oko Knez Mihajlove. Svake nedelje imaju ritual i aerobik kad se vraćaju iz kupovine u Tempu. Prvi deo aerobika izgleda tako što majka, sin i ćerka izađu iz vozila pa trčkaraju po ulicama u potrazi za parking mestom a otac traži kružeći okolo. Drugi deo aerobika je trčanje do samog mesta, javljanje ocu u kolima i stajanje na parking mestu u pokušaju da ga zadrže dok ne dođe otac (ne odobravam to, samo navodim šta ljudi sve moraju da rade). Treći deo aerobika je parkiranje, tokom kojeg jedan član porodice odlazi do zgrade, iz podruma nosi kolica iz supermarketa, dovozi ih do automobila, pa se onda sve tovari na njih i vozi do zgrade. Četvrti segment aerobika je vraćanje kolica natrag u podrum.

To su te čari pešačkih zona i čuvene ekstra zone stanovanja. Već čujem glasove u pozadini ''pa jbg, to je cena života u centru''... I to bi bilo potpuno na mestu. Samo da te cene ne skaču svake godine a benefiti sve manji i manji...
Ali dobro bože moj, dobra vest za gradsku vlast i ekipu oko njih je da im plan dobro ide, pošto mi je ta porodica rekla da razmatraju preseljenje. Pre 5 godina nisu ni razmišljali o tome ali otkako su dobili kafiće ispred i divlje hostelE u zgradi, u kombinaciji s ovim drugim propratnim pojavama, shvatili su šta je nova politika Grada i da nema smisla boriti se sa vetrenjačama (kahm i šljamom...) Tako da Hooray za Grad i inovatore! :kk:
 
Ja kada na kratko treba da stanem u centru (do 10 minuta ili da zamenim točak) stanem ispred neke garaže ili na mesto za invalide. Sigurno imaju neko takvo mestu u blizini stana.
Upravo je nemanje parkinga razlog zašto ne bih živeo u centru.

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Nema. Oni su u kraju kod Pošte u Vasinoj. Tu i u okolini je uvek sve zauzeto. Na raskrsnici svaki slobodan prostor koji nije parking mesto ''pojedu'' taksisti koji čekaju na kolovozu da se oslobodi mesto u taksi stanici (mlatio bi ih od kazni za ovo). Duž Vasine ne može jer to zauzmu dostavni kombiji. Zatim, ono malo prostora što ostane na rezervisanim mestima ili parčadima asfalta zauzme ''gospoda'' iz Ministarstva za dijasporu, kao i par... supruga političara koje drže lokale u obližnjim ulicama... Već se tu zna koje mesto kome pripada, ipak je ovo Nacionalni park Srbija, zna se ko gde stoji na nivou hijerarhije. Što se vidi iz činjenice da patrola Saobraćajne policije rado lovi svakoga ko uđe kolima u Studentski trg, ali ove taksiste na kolovozu i limuzinčine na pešačkom i rezervisanim mestima uvek nekako izostave iz vida... :D Kao i gospodu u Kralja Petra što sam pominjao pre par nedelja, što svake noći zapuše ulicu svojim MNE i CH tablicama. :D

Elem, ovima ne ostaje drugo osim da traže i čekaju parking mesto u nišama duž Kneginje Ljubice, Simine, Dobračine... Ili da stanu na kolovozu Kneginje Ljubice, kao što neki i rade. Ali oni ne bi baš da se igraju a ne bi ni da budu bahati. Ali koliko se drže kodeksa ponašanja, toliko im nekad sagori fitilj od toga da budu primorani da stanu i drže slobodno PM ''rezervisanim'' dok ne dođe otac sa autom. Ni ja ne odobravam tu praksu ali ih razumem. Kad ti par puta nedeljno ode sat vremena na nešto što je nekad moglo da se obavi za 5 minuta, lako čovek izađe iz takta.

Inače i po drugim delovima te pešačke zone ponekad vidim ljude kako vucaraju stvari u kolicima iz supermarketa.
 
Lepo je što se šire pešačke zone, ali mislim da je glavni problem u načinu popločavanja. Jovinov koncept i jablanički granit jesu lepi, ali nisu odgovarajući za popločavanje svih ovih ulica koje sada rade. Granitom je trebalo srediti samo Knez i Obilićev venac, sve ostale ulice trebalo je pretežno popločati kamenom kockom, koja može da izdrži svaki saobraćaj. Morao se obezbediti prilaz hitnim službama, vatrogascima, snabdevanju. Da sva ta vozila u svako doba mogu da se kreću kroz centar grada, a da ne lome podlogu. Sa granitom je to nemoguće i zato je većinu ulica trebalo popločati poput ovih u Ljubljani:Pogledajte prilog 1Ima granita, ima kocke po kojoj mogu da prolaze i vozila, a da ne oštećuju podlogu-milina..Na stranu što bi se verovatno i uštedelo mnogo novca ako bi se više koristila kamena kocka.
 
Ma kd nas samo granit.

U Ljubljani je granit samo (ovako iz glave) u ovoj ulici što je na slici pored crvene zgrade i koja ide do glavne ulice (stotinjak metara).

Ovo na slici im je glavni trg i tu desno je Tromostovje i skoro sve u tom starom delu je ovako popločano.
 
Pametni - znaju šta je i jeftinije, a i praktičnije..kod nas će iz pretežno granitnog popločavanja proisteći više štete, nego koristi.
 
Kada Slovenci nisu napredni kao mi.
Sve treba raditi sto duze sa sto manje radnika i to bar dva, tri puta sto zbog izmena u projektu, sto zbog fuseraja.
Materijal najbolje neki skup, tezak za odrzavanje i lako lomljiv.
Kasnije ceste popravke omogucuju da se angazuje neko ko ce to da krpi, a time se popravlja i ekonomija zemlje... :bash:
 
Kamena kocka je takođe granit. Danas, zahvaljujući napretku tehnologije sečenja izrazito tvrdog kamena, poputa granita i drugih magmatskih stena čega u prirodi ima mnogo više nego šte se misli, odnosno razvoju dijamantskih i vodenih sekača pod pritiskom, cena granita značajno pada, što većini ne zvuči realno.

Nije problem odabir velikih granitnih ploča za popločavanje pešačkih zona, već će u budućnosti biti problem održavanje. Pucanje pojedinih ploča će se vremenom dešavati, ali one lako mogu da budu zamenjene novim, a popucale da se iseku na manje komade i iskoriste na drugim mestim. To sve uopšte ne mora da bude skupo.

Kao i inače, kod nas je uvek problem organizacija redovnog održavanja. Ništa drugo.
 
Samo što je redovno održavanje ovde uvek bio problem, a i biće..Po granitnim pločama ne mogu da prolaze vatrogasna vozila, hitna pomoć, pa i kombi vozila za svakodnevna snabdevanja - bez posledica, tj. lomljenja ploča pre, ili kasnije. Preko kamene kocke mogu da prelaze i tenkovi i neće joj biti ništa..o tome je trebalo voditi računa kada se odlučivalo o popločavanju.
 
Nije sporno. Skrenuo sam pažnju da kocka ipak nije drastično jeftinija, jer je isto granit u pitanju.

Na drugu stranu, ovakav koncept popločavanja zaista deluje mnogo luksuznije i lepše, a u neku ruku bi Beograd mogao da postane i prepoznatljiv po takvom popločavanju pešačkih zona, kombinacije velikih ploča i kocke. Nedostaje Beogradu nekih specifičnosti i unikatnosti.
 
Jeste lepše, ali me osećaj zadovoljstva zbog te lepote prodje čim vidim vozila - za čišćenje snega, za snabdevanje, za kačenje novogodišnjih ukrasa itd - kako prelaze preko tog granita i lome ga. Posle ta lomljavina stoji mesecima, onda opet višemesečna popravka i brljanje, a na kraju se ni te popravke ne urade kako treba..Zato je granitom trebalo urediti samo dve najveće ulice i posvetiti svu pažnju održavanju. Svuda okolo postaviti uglavnom kocku kao u Ljubljani i mirni smo. To bi bilo i finansijski najisplativije, a i najviše bi nam odgovaralo zbog trajnosti i našeg (ne) održavanja.
 
Цео овај пројекат ширења пешачке зоне је погрешно изведен. Споредне попречне улице су стварно требали да уреде као зоне ограниченог саобраћаја са поплочањем попут Грачаничке. Требало је оставити неколико улица нормалних на Кнез Михајлову, нпр. сваку другу као зону ограниченог саобраћаја. Ја са оволиким баштама не видим неку велику добит пешака.
 
Ploce u knezu iz podloge vade bagercici za ciscenje snjega koje zelenilo koristi ne adekvatno
Podloga i ploce mogu da izdrze vozila hitnih sluzbi ...
Problem je iz nekog razloga u idotisanju sluzbi pa su rascvjetane ploce stajale na pocetku kneza skoro mjesec dana a da pritom ne bi uradili da ih nije blic isprozivo ...
 
Nema u pešačkoj zoni ne znam koliko požara i ploče bi izdržale poneki prelazak hitnih službi ali problem je u dostavnim vozilima koja prolaze kako i kada hoće po pešačkoj zoni. Treba ograničiti dostavu na obod pešačke zone i uvesti transport "viljuškarima" koji bi mogli da budu čak i autonomni za par godina. Dođe neko u na primer garažu na Obilićevom Vencu i pretovari iz automobila ili kombija na taj transportni sistem.
 
Мислим да виљушкари и палетари са тврђим точковима од комбија више оштећују подлогу. Maда могли би да ангажују оне мање електричне камионе какве од скоро чистоћа користи по пешачкој зони за одношење смећа.
 
Naši dve godine ne mogu da povežu (ne da puste, nego čak ni da povežu) 10ak potapajućih stubića s tehnologijama od pre pola veka. O kakvim onda autonomnim viljuškarima da pričamo?

Što se tiče ovoga ''nema toliko požara'', ovo me podseća na razmišljanje prosečnog srpskog političara ili načelnika neke institucije - još uvek niko nije poginuo => nema potrebe da se bilo šta menja i preispituje. Neka ostane sve kako jeste. A ko je pročitao moje postove mogao je da vidi da nije problem samo ulazak hitnih službi u pešačku zonu nego i njihovo kretanje po istoj. To što u Beču i SimCity-ju pešačke zone funkcionišu u praksi identično kao na papiru i na planu je super. Samo što se u Beogradu sve radi ofrlje i preko one stvari, te se o poziciji i veličini prepreka u PZ misli tek kad dođe FAP sa rotacijom pa bude kuku lele.

A sve to zato što ljudi vole ekstreme i megalomanije, pa umesto da imamo 20ak pešačkih zona po različitim delovima grada, ljudi bi radije jednog velikog monotonog disfunkcionalnog behemota preko pola centra. Da ne pričam koliki je apsurd paralisati pola grada pešačkim zonama i samim tim mu drastično menjati konceptualnu organizaciju u trenutku dok mu nad glavom visi 20 drugih problema i prioriteta. Ali romantika i (kvazi)nostalgija su izgleda bitnije od praktičnosti i razuma.
 
Zato je nama potrebna neka tragedija pa da se dovede stanje u red (a i pitanje je da li bi se tada popravila situacija)

Ne smem ni da pomislim šta bi bilo da se desi neka tragedija pa da kamioni moraju da obilaze oko bašta kafića ili ukrasa ili bahato parkiranih i gube dragocene sekunde ili minute.
 
Pa to se i desilo. Ne znam da li si video, pominjao sam ranije slučajeve iz Zmaj Jovine i Rajićeve
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=593186#p593186:1b2ms6o6 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pet Jan 04, 2019 4:44 pm[/url]":1b2ms6o6]A čak i da se svi ti stubići uvežu i održavaju, sve je to uzalud ako vatrogasni kamion 20 metara dalje naiđe na imbecilnu ''baštu'' kafića koja se ne može ukloniti. Kao što je bilo u Zmaj Jovinoj pre 4 i u Rajićevoj pre 2 godine.
To je ono što pamtim i što sam lično video. Verujem da je bilo još sličnih situacija.
E sad što jes jes, još uvek nije poginuo u tim okolnostima. Još uvek.
Kad se body count popne na 10ak e onda ćemo da razmišljamo o promenama.
 
Vrh