Projekat pasarele je osmišljen za vreme prethodne vlasti (2009. god.) ali je tek ova sadašnja garnitura uvidela njen puni potencijal za legalno pražnjenje gradske kase (a za punjenje partijske ili čije već...)
- pasarela bi trebalo da omogući da osobe u kolicima mogu preko nje da pređu Donjogradski bulevar i da se zatim spuste nazad na stazu kojom bi mogli da nastave put u Donji Grad - u tu svrhu je zamišljen i lift i krivudava kosa rampa. Međutim, koliko je ta želja bila iskrena vidi se po tome da u prvim renderima njih sa druge strane čekaju samo stepenice - tek kasnije je dodata strma rampa koja se odvaja udesno da bi mogli da siđu sa pasarele. Staza kojom bi, eventualno mogli da odu do Gornjeg Grada uopšte nije predviđena a staza kojom silaze sa pasarele je predviđena tek za drugu fazu radova!!! (ovim tempom to je ko zna kada...)
- pasarela je od betona, koji je ružan, invazivan, strani element u tkivu barokne tvrđave.. Da su je uradili u potpunosti od stakla, i parapete i šetnu stazu od mesta gde počinje da prelazi bulevar - nekako bih i progutao sve ovo..
- pasarela je besmislena jer ne nudi nikakva nova rešenja u odnosu na ona koje se nalaze odmah pored a o kojima smo puno pričali a to su dva kratka tunela ispod puta - njih je lako i jeftino renovirati, osvetliti i obezbediti kamerama, a mogu ih koristiti svi, uključujući i osobe u kolicima. Po izlasku iz tunela oni mogu dalje u Donji Grad a mlađi - po želji, i stepenicama u Gornji Grad.
- turisti sa kruzera su, uglavnom, stariji ljudi kojima je letnji uspon uz stepenice na kraju pasarele prevelik izazov.. Oni ovo većinom neće koristiti..
- novac koji je bilo moguće uštedeti adaptacijom tunela je mogao biti utrošen na arheološka istraživanja Dunavskog priobalnog bedema i Donjeg Grada uopšte - sramotno je koliko je mali procenat istražen a bez toga nije moguće planirati bilo kakvu obnovu... Ovo opet otvara mogućnost za nove ortačke projekte ove vlasti tipa ''Despotov grad''
- žao mi je što tako vidite Donji Grad, kao zadnju stranu.. Najlepši kadrovi tvrđave su upravo iz okoline Karlove I Vidin kapije, odakle se najbolje može doživeti atmosfera srednjovekovnog Beograda, sa kaldrmom, zidinama, crkvama i kulama, naročito sada, pod snegom. Tuda i ide glavni pešački koridor ka Zindan kapiji, (a ne od Barutane) i vrlo je popularan kod stranih turista, sudeći po tome šta je najbolje ocenjeno na Tripadvisor-u.
- primetio sam da se gotovo niko ne zalaže za ukidanje bulevara.. Tek sa njegovim ukidanjem će biti moguća obnova zidina u Donjem Gradu (kompleks Sava kapije, Zapadnog podgrađa, baroknih kasarni i vodenih površina/pristaništa, vodenih kapija) i eventualni upis Beogradske tvrđave na UNESCO listu svetske baštine.. Rešenja za problem saobraćaja u ovoj zoni postoje ali ako čak ni na ovom forumu ne postoji svest o tome koilo je očuvanje i prezentacija baštine našeg grada važno za sve nas - onda je to vrlo obeshrabrujuće.