Šta je novo?

Pešačka pasarela od Kalemegdana do Savskog pristaništa

Sve može da se ubudži na silu , pa i sama pasarela , makar bila ona milion puta bolje rešenje.
 
Не би семафор направио никакав хаос, у том "булевару" већ имамо два семафора на дугме и семафор за прелазак трамваја од окретнице ка Француској.
 
Ja se upravo nadam da će izgradnja pasarele da ubrza uklanjanje baraka jer će te barake sada biti još vidljivije većini ljudi i medija.
 
Видећемо, мада мислим да су познати престонички клуб, аутоперионица и магацин јачи од естетике зоне приобаља и тврђаве.
 
Osim što i treći semafor nikome ne treba, dva postojeća semafora "na dugme" se ne nalaze na ovakvoj lokaciji.
Ovde je najkraći put između mesta koje su posetiocima interesantna i na kojima je značajno veća koncentracija ljudi.
Zato bi taj semafor, kojeg srećom nikada neće ni biti, napravio haos.
Zabpravljate i buduću izgradnju na drugom kraju Bulevara vojvode Bojovića i dodatni saobraćaj koji će biti generisan.

Opirali se koliko god hteli, ali ovo je u trenutnim okolnostima najbolje idejno rešenje (ali sprovedeno tipično naprednjački).
 
S obzirom na to da je pruga ukinuta kao i na frekvenciju '''pešačkog saobraćaja'' u tom delu tvrđave, ta dva tunela o kojima smo pisali, sređeni i osvetljeni, bi sasvim lepo radili posao a uštedelo bi se mnogo para za pametnije stvari.. Ali, poenta cele ove priče je da novac iz budžeta koji mi punimo ode u privatne džepove.. ništa više od toga. O smislenosti pasarele zaista ne vredi više trošiti reči bez obzira na to što se, očito, mnogi od nas nerviraju zbog svega ovoga.
 
Relja stavljaju se semafori na daleko prometnije saobraćajnice, recimo Omladinskih brigada. Naglašavam semafor sa tasterom u slučaju da kada neko ima potrebu da predje sa jedne strane na drugu. Takav semafor bi praktično bio neprimetan tj ne bi ometao preterano saobraćaj.
 
Семафор је могао да буде у склопу трамвајског семафора и синхронизован с њим, а пешачки прелаз паралелно са трамвајском пругом преко булевара. Али о томе сам разглабао до сада сигурно 10 пута.
Посетиоцима Готика, Комитета, Фриде и осталих локала Доњи град калемегдана није занимљив. Туристи са брода много брже и безбедније могу да стигну у Горњи град трамвајем за једну станицу.
 
Prelaz preko ulice je postavljen upravo zbog sadašnjeg malog broja posetilaca u tom delu tvrđave, i zbog povezivanja sa vidikovcima na tvrđavi.
A slažem se da je priča ponovo pokrenuta zbog prebacivanja para iz budžeta na kumovske račune.
Ali i dalje mislim da je pasarela trenutno najbolje tehničko i pratkično rešenje.

Igore, ti porediš Omladinskih brigada, koja se nalazi u razvijenoj mreži drugih ulica, dakle iuma brojne alternative, sa ulicom koja pratkično uski put i koja je praktično jedina alternativa Pariskoj i Tadeuša Košćuška.
Ja stvarno ne razumem ljude na ovom forumu.
To što postoji prosta nezauzeta površina na tlu da se na njoj nešto postavi ili izgradi, ne znači automatski da će to i da funkcioniše.

Tramvajske stanica kod Gradske biblioteke, onako uska da se ljudi i sada sudaraju kada ulaze i izlaze iz tramvaja, ne može biti rešenje za kretanje turista u grupama. Pa zamislite samo kako bi to izgledalo. A u Pariskoj i Tadeuša Košćuška nema gde drugde da se postavi stanica. Da ne govorimo o zastojima kada "majstor" na okretnici mora da istrči iz "dvojke" da bi otišao do WC-a pa nekoliko vozila stoji i čeka....
 
Па ти постојећи пешачки прелази су ваљда доказ да додатни не би ништа погоршао. Мада да дуж целог булевара Војводе Бојовића имамо нормалан тротоар целом његовом дужином са обе стране приступачност Доњем граду би била неупоредиво боља. Овако имамо неугледне објекте до самог коловоза и то на самим прилазима, од раскрснице са Карађорђевом и од раскрснице са Дунавском.
 
Nije ti dobar zaključak.
Trenutno nema, ili je zanemariv, protok pešaka između šetališta i Donjeg grada.
To je zato što se ti postojeći prelazi nalaze tamo gde se nalaze: na mestima koja nisu praktična i interseantna šetačima/turistima.

Mesto na kojem se postavlja pasarela je najkraća i nalakša veza između šetališta, pristaništa za kruzere i ugostiteljskih lokala u Beton hali sa jedne, i parka u Donjem gradu i stepenicama za Savsko šetalište na Tvrđavi.
Tu se otvara nova mogućnost za prelaz, i ljudi će to prihvatiti, a turisti će tuda biti usmeravani.
Pešački sa semaforom bi stvorio kolaps (plus što imati dva i imati tri semafora na istom pravcu nije isto).

Trotoar duž Bulevara? Sa koje strane, sa strane reke? Pa zar se ne zalažemo da se tu obnove bedemi? :)
I ko će da pešači do Kule Nebojše da pređe ulicu kako bi se peo na Tvrđavu? :)
 
Унсуштини ни нема пуно шетача од краја Бетон хале до куле Небојша, просто људи које интересује фенси кафић ту су дошли колима на кров и ту ће седети сат два, а људи које интересују тврђава, обала реке, парк ће доћи колима на онај паркинг код куле Небојша. А кула Небојша је један од најбоље уређених садржаја за туристе у склопу тврђаве, а од прелаза код ње се најлакше стиже до цркве Ружице и атрактивних капија тврђаве са кулама. И теби је интересантније да преко пасареле гледају бараке на Бетонхали и онда се попну само до Победника?

Пасарела је доста удаљена од пристаништа бродова, за целу дужину Бетон хале, туристе са брода може да сачека и аутобус да их провоза до улаза у Калемегдански парк кад већ власт није способна да направи туристички трамвај Пристаништа-Калемегдан-Беко.

А ја да сам туристички водич бих баш туристе прошетао уз реку све до куле Небојша, па да прво обиђу њу, па би прешли булевар на семафору и ишли кроз Доњи град до Горњег а успут им показао најстарију сачувану улицу у Београду, цркве, костурницу браниоца Београда, комплекс капија са кулама и мостовима, па онда кад се прође Деспотова кула, онда тек до Победника, па даље може или у војни музеј или кроз Калемегдан у Кнез Михајлову па на Косанчићев венац.

Замисао ове пасареле је од пристаништа поред Бетон хале, па пасарелом на степенице одмах до Победника и то је то.

Пешачки семафор уз онај за прелазак трамваја не би правио никакав колапс. Саобраћај у овом булевару је преполовљен изградњом моста преко Дунава. Највише виђам кипере БГ пута и БВК који иду на Богословију Дунавском.

Што се тиче тротоара дуж булевара, па баш би он учинио приобалне бедеме приступачне туристима. Између коловоза и зидина има леп дрворед и ту би тик уз обновљене зидине лепо ишао тротоар са великом старом коцком.
 
Došljak

-Ima šetača, ali ih ti nisi primerio. Zbog velikog broja šetača su na kraju odvojene biciklistička i pešačka staza (kada je sklonjen kolosek).
-Automobili parkirani kod Kule Nebojše su veliki problem, ne treba podsticati vozače da tamo dolaze. Sa druge strane, na krovu Beton hale je parking.
- "И теби је интересантније да преко пасареле гледају бараке на Бетонхали и онда се попну само до Победника?" - pokušavaš da me iznerviraš pripisujući mi nešto što nisam rekao, kamoli pomislio ili da podržavam?

Pasarela nije "dosta udaljena" od pristaništa brodova. To je par minuta šetnje.

Autobusi i sada, i u buduće neće imati gde da se parkiraju na ulazu u Kalemgdansi park. Ovi koji se sada parkiraju gde stignu su i ovako veliki saobraćajni problem. A i to su međugradski autobusi za putovanja. Zar misliš da nam trebaju još i dodatni autobusi za krate destinacije kroz grad?

Za turistički tramvaj sam već objasnio - nema mesta za stajalište.
A zaustavljanje tih turisičkih tramvaja zbog izlaska/ulaska grupa baba i deda sa kruzera bi paralisalo gradske tramvaje.


Uvek možeš da probaš tu tvoju ideju kao turistički vodič, o svom trošku, naravno. Javi kako ispadne.

"Замисао ове пасареле је од пристаништа поред Бетон хале, па пасарелом на степенице одмах до Победника и то је то." - delimično tačno. Ima i opcija produžetka ka Donjem gradu. Samo što ja tu vidim veliku korist, ti ne.

Nisi u pravu, treći pešački i velike grupe pešaka bi napravili kolaps.

Ako se zidine obnove kako su bile, nema tu mesta trotoaru.

Ako sam ti nešto izostavio, reci.
 
Нисам имао намеру да нервирам. Ако пар минута шетње од пристаништа до пасареле није проблем туристима, онда ни шетња до куле Небојша исто није проблем.
Туристички аутобуси могу да стају код павиљона Цвијета Зузорић, мада сам ја лично против њих. Стајалиште трамваја код пристаништа постоји, само то треба организовати, што је проблем у целокупном функционисању трамваја и ЈГП.

Колапс у булевару Војводе Бојовића ми звучи смешно у поређењу са правим колапсима широм града.

Између зидина и коловоза булевара има доста простора, ту је и дрворед, баци поглед на гугловом уличном погледу.
 
Kad već pominjemo šetnju od Kule Nebojša do Pristaništa, možda bi trebalo ponuditi i neki sadržaj na tom potezu. Tu mislim prvenstveno na neku trafiku.

Tvrđava mnogo moćno izgleda gledajući sa tog dela i taj deo će nadam se postati još popularniji kad se uredi prostor oko pruge.

Ja na ovu pasarelu gledam i kao na još jedan način da neko kolima dođe na Kalemegdan, tj, u neposrednu blizinu istog, a da se ne zavlači skroz do Tadeuša Košćuška.
 
Došljak - Zapravo, šetnja do kule Neboše je daleko duža, uz dosta kruženja. Zato je pasarela tu gde je.
Da, stajalište kod pristaništa postoji, ali na ne priča o njemu, več o stajalištu u Pariskoj/tadeiša Košćuška. Postojeća su presuka, a i nikome ne trba da čeka da se isprazni ili da se napuni i krene tramvaj prepun baba i deda, turista sa kruzera, kao bi prošli tramvaji GSP. Zamisli da čekaš u tramvaju iza tog turističkog???

Možda tebi "kolaps u Bulevaru vojvode Bojovića izgleda smešno u poređenju sa pravim kolapsima širom grada", ali možda ti tako i deluje zato ti izgleda posmatraš to samo kao zasoj u jednoj ulici, a ne ukupnu saobraćajnu sliku grada i probleme koji se prenose na druge saobraćajnice i druge delove grada, pa tako i na život beograđana.

Predlažm ti da još jednom pogledaš Google Street View. Videćeš da su bedemi u jednom dobrom delu -srušeni da bi se izgradili put ili pruga.
Sad kada pruge više nema, red bi bio da se to obnovi, sa sve ranije formiranim "kruništem" umesto sadašnjeg razvaljenog vrha bedema, i tada neće biti mesta za taj zamišjeni neplanirani trotoar. Red bi bio da se obnove celiom dužinom duž bulevar, pa i "Vodena kapija".
 
Ок са стране пруге, али са стране до коловоза је друга прича, барем на делу од Дунавске па све до саме Бетон хале. Ево пример раздаљине зидине од коловоза. се
 
Zašto se uopšte raspravlja o tom kolovozu , kada imamo prugu (vidi se ograda) koja će se pretvoriti u šetalište uskoro.
 
Зато што фале тротоари и дуж булевара. Није ово магистрала.
 
Sad sam gledao na planu , oko 10 - ak minuta ima od Kule Nobojša do Pristaništa , a ne verujem da će išta brže biti da se ide ovom pasarelom , tj. da je razlika neznatna.
Što se tiče tramvaja , toliko imamo linija da su prosto i sadašnji kapaciteti pruge premali na potezu Beko - Pristanište , a zamislite tek šta bi bilo da se doda još i turistički tramvaj. Ceo potez bi bio paralisan , a i šire , možda sve do Vidikovca ili pak Borče , a možda i do MML ili Zemun polja , Ledina i Aerodroma sa druge strane Save. Krajnje je vreme da se počne misliti i o tome. Tek da ne pričamo o prelivanju i Bulevara vojvode Bojovića.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598661#p598661:cf9h3u0s je napisao(la):
Дошљак » 9 minutes ago[/url]":cf9h3u0s]Зато што фале тротоари и дуж булевара. Није ово магистрала.

Pa ulica je više magistrala (obilaznica) nego bulevar. Zašto bi ljudi hodali uz ulicu kada imaju staze između tvrđave i ulice, a imaće i jedan zeleni pojas na mestu postojeće pruge.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598655#p598655:k51eh3ck je napisao(la):
Дошљак » 29 Jan 2019 04:05 pm[/url]":k51eh3ck]Ок са стране пруге, али са стране до коловоза је друга прича, барем на делу од Дунавске па све до саме Бетон хале. Ево пример раздаљине зидине од коловоза. се
file.php

Ti gledaš samo onaj deo koji tebi odgovara, a ovo?
https://www.google.com/maps/@44.8226377 ... 6656?hl=sr
I tu bi trebalo da se rekonstruišu bedemi.
Druga strana priče:
- turisti bi onda trebali da pešače od kruzera do Kule Nebojše (prođu lokaciju pasarele), pređu ulicu, prošetaju donjim gradom, vrate se do mesta na kojem je pasarela, popnu se uz tvrđavu, ili - popnu se strmim, klizavim, uskim i pogibeljnim stepenicama do Deferdarove kapije ili Ružice, i uđu u Tvrđavu sa bukkvalno "zadnje strane", tj one koja se poslednja pokazuje?
 
Dal išao odozdo na gore preko Kule Nebojša , ili od gore na dole preko pasarele , dođe ti na isto.
 
Projekat pasarele je osmišljen za vreme prethodne vlasti (2009. god.) ali je tek ova sadašnja garnitura uvidela njen puni potencijal za legalno pražnjenje gradske kase (a za punjenje partijske ili čije već...)
- pasarela bi trebalo da omogući da osobe u kolicima mogu preko nje da pređu Donjogradski bulevar i da se zatim spuste nazad na stazu kojom bi mogli da nastave put u Donji Grad - u tu svrhu je zamišljen i lift i krivudava kosa rampa. Međutim, koliko je ta želja bila iskrena vidi se po tome da u prvim renderima njih sa druge strane čekaju samo stepenice - tek kasnije je dodata strma rampa koja se odvaja udesno da bi mogli da siđu sa pasarele. Staza kojom bi, eventualno mogli da odu do Gornjeg Grada uopšte nije predviđena a staza kojom silaze sa pasarele je predviđena tek za drugu fazu radova!!! (ovim tempom to je ko zna kada...)
- pasarela je od betona, koji je ružan, invazivan, strani element u tkivu barokne tvrđave.. Da su je uradili u potpunosti od stakla, i parapete i šetnu stazu od mesta gde počinje da prelazi bulevar - nekako bih i progutao sve ovo..
- pasarela je besmislena jer ne nudi nikakva nova rešenja u odnosu na ona koje se nalaze odmah pored a o kojima smo puno pričali a to su dva kratka tunela ispod puta - njih je lako i jeftino renovirati, osvetliti i obezbediti kamerama, a mogu ih koristiti svi, uključujući i osobe u kolicima. Po izlasku iz tunela oni mogu dalje u Donji Grad a mlađi - po želji, i stepenicama u Gornji Grad.
- turisti sa kruzera su, uglavnom, stariji ljudi kojima je letnji uspon uz stepenice na kraju pasarele prevelik izazov.. Oni ovo većinom neće koristiti..
- novac koji je bilo moguće uštedeti adaptacijom tunela je mogao biti utrošen na arheološka istraživanja Dunavskog priobalnog bedema i Donjeg Grada uopšte - sramotno je koliko je mali procenat istražen a bez toga nije moguće planirati bilo kakvu obnovu... Ovo opet otvara mogućnost za nove ortačke projekte ove vlasti tipa ''Despotov grad''
- žao mi je što tako vidite Donji Grad, kao zadnju stranu.. Najlepši kadrovi tvrđave su upravo iz okoline Karlove I Vidin kapije, odakle se najbolje može doživeti atmosfera srednjovekovnog Beograda, sa kaldrmom, zidinama, crkvama i kulama, naročito sada, pod snegom. Tuda i ide glavni pešački koridor ka Zindan kapiji, (a ne od Barutane) i vrlo je popularan kod stranih turista, sudeći po tome šta je najbolje ocenjeno na Tripadvisor-u.
- primetio sam da se gotovo niko ne zalaže za ukidanje bulevara.. Tek sa njegovim ukidanjem će biti moguća obnova zidina u Donjem Gradu (kompleks Sava kapije, Zapadnog podgrađa, baroknih kasarni i vodenih površina/pristaništa, vodenih kapija) i eventualni upis Beogradske tvrđave na UNESCO listu svetske baštine.. Rešenja za problem saobraćaja u ovoj zoni postoje ali ako čak ni na ovom forumu ne postoji svest o tome koilo je očuvanje i prezentacija baštine našeg grada važno za sve nas - onda je to vrlo obeshrabrujuće.
 
Mislim da se svi slažemo da se ovo gradi pre svega da preliju pare iz gradske kase u na račube kumovskih firmi.
Pa i cena je prenaduvana preko svake mere, rokovi su "relativni".
Jeste, pasarela ima nedostataka, ali svako rešenje bi imalo neki nedostatak.

Naravno da je od betona. Dexlibris, ako si mislio samo na betonsku ogradu, da sada izgleda ružno, ali može da se obloži nekim drugim materijalom, može i da se zasadi puzavica. IMani ta betonska ograda uopšte niej jasna.

O "invazivnosti"... pa, mislim da je to već subjektivan pogled na stvari... a i dosta toga je u ovoj zoni nedavno rekonstruisano praktično od nivoa tla i niej baš kao što je nekada bilo, a koliko je invazivno...?

Postojeći tuneli ispod ulice su uski, i tu nema pomoći. Pravo rešenje bi bilo izgraditi novi tunel, ali to zahteva zatvaranje ulice.
A ako se predomisle i umesto "linijskog parka" tuda proteraju tramvaje, opet imao ukrtštanje sa pešacima....

Ako turisti sa kruzera ne mogu da se popnu uz ovaj kratki blagi uspon, onda bolje da ne kreću uopšte. Pa sličan uspon ih čeka kada silaze sa kruzera pri niskom vodostaju Save...

Donji grad sam spomenuo kao "zadnju stranu" zato što već postoji maltene "ritual" kako se ulazi u Tvrđavu, šta sve treba obići. Mani je podjednako lep, ali ja sam se rodio u Beogradu...

Bulevar može da se ukine samo ako se pre toga izgradi alternativa.
 
Vrh