Šta je novo?

Pešačka pasarela od Kalemegdana do Savskog pristaništa

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598671#p598671:5orvvkgu je napisao(la):
relja » 29 Jan 2019 04:36 pm[/url]":5orvvkgu]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598655#p598655:5orvvkgu je napisao(la):
Дошљак » 29 Jan 2019 04:05 pm[/url]":5orvvkgu]Ок са стране пруге, али са стране до коловоза је друга прича, барем на делу од Дунавске па све до саме Бетон хале. Ево пример раздаљине зидине од коловоза. се
file.php
Ti gledaš samo onaj deo koji tebi odgovara, a ovo?
https://www.google.com/maps/@44.8226377 ... 6656?hl=sr
I tu bi trebalo da se rekonstruišu bedemi.
Druga strana priče:
- turisti bi onda trebali da pešače od kruzera do Kule Nebojše (prođu lokaciju pasarele), pređu ulicu, prošetaju donjim gradom, vrate se do mesta na kojem je pasarela, popnu se uz tvrđavu, ili - popnu se strmim, klizavim, uskim i pogibeljnim stepenicama do Deferdarove kapije ili Ružice, i uđu u Tvrđavu sa bukkvalno "zadnje strane", tj one koja se poslednja pokazuje?

Vise od pola bedema pored reke je zatrpano. Na Trgu Republike se pokazalo da jos uvek mogu biti u dobrom stanju kada su ispod zemlje.
Kalemegdan nece biti kompletan, sve dok se priobalni bedemi ne rekonstruisu.
 
Da li neko moze da mi kaze gde se nalaze delovi Kalemegdana koje je gradio srpski Kralj Milutin tzv delovi zapadnog podgradja gradjeni u vizantijiskom duhu. Koji tacno deo je iz vremena Kralja Milutina a koji deo je iz vremena Despota Stefana, pretpostavljam da je deo oko despotove kule i tamo oko kalemegdanske terase zidao Despot Stefan Lazarevic?
 
Drakče, nisu oni zartpani.
Vrhovi bedema (kriništa) su delimično ili potpuno razoreni (kada je prvi put trasirana pruga) i trebalo bi ih rekonstruisati. Sad u tom razorenod delu raste trava padeluje da je nešto "zatrpano".
 
Uspon od bulevara do Pobednika, uz nedavno obnovljene stepenice kojima se ide po silasku sa pasarele nije mali, oko 45 m visinske razlike, visina jednog solitera.. po letnjoj vrelini nije malo , pogotovo za ekipu sa kruzera..

Jako mi je drago što je priča o zadnjoj strani donjogradskog pristupa samo nesporazum.. Sve gravire Beograda prikazuju upravo ovu stranu ali danas je taj prilaz jako zanemaren. Mnogi samo dođu i bace pogled na Donji Grad a da uopšte i ne siđu dole i ne sagledaju ga sa te, po mnogo čemu najlepše strane.

Da bi se bulevar ukinuo mora da se izgradi alternativa, to je jasno ali to se nikada neće desiti ako se o tome ne razgovara i ako to ne uđe u planove grada. Čak i na ovom forumu bi svašta da proguraju tuda - metro, tramvaj, dodatne trake bulevara … Svest o tome da bulevar mora da se ukine i da to treba da uđe u planove grada u bliskoj budućnosti je na vrlo niskom nivou .. O tome treba govoriti na ovom forumu.
 
Razuemo se dobro, svi želimo najbolje za Grad i tvrđavu, samo razgovor u ovom formatu lako ode u pogrešnom smeru.

Pasarela je tranutno rešenje za problem koji postoji decenijama.
Ja bih bio najzadovoljniji kada bi mogao da se napravi pešački tunel ispod ulice, to je najpraktičnije za prolaz, ali to je trenutno preveliki zahvat (ne bih voleo da ova ekipa to započne).

Proble, ili "problem" je u tome što je tvrđava, prirodno, i pravljena da ne bude baš lako pristupačna, a grad oko nje se razvijao kako su oklonosti dozvoljavale.
Najbolje bi bilo da postoji više načina da se peške priđe tvrđavi sa reke na tom delu.
Da se ja pitam, a niko me ne pita, dao bih nekom arhitekti da projektuje i uklopi eskalatore pored Velikih stepenica - tamo gde su danas barake, i većina problema sa kretanjem turista bi bila rešena.
 
Da, to je odlično mesto za tzv funikular a i jedino moguće, izmedju tramvajske krivine i Velikih steoenica.
 
Zapravo, mislio sam na "Velike stepenice" i barake između Karađorđeve i Pariske, između (nadam se rekosntruisane) Đumrukane i austrijske ambasade. Naravno, uklopljeno u ambijent, ali ipak funkcionalno i korisno. Džaba nam stepenice kada se slabo koriste (a i mogli bi i njima da vrate prvobitni oblik, da zamene crne ploče sa belim kamenom).
 
Pokušajte da zapamtite koliko ljudi koristi trenutno stepenice od ka Savi kapiji, pa uporedite sa brojem ljudi kada se napravi pasarela.

Meni je to stepenište vrlo atraktivno, a sigurno će biti posećenije kada se pasarela završi.

Mislim da na Kalemegdanu ne postoje preporučene putanje za šetnju sa stepenom težine i procenjenim vremenom, ali jedna takva (malo jača) šetnja bi mogla da se napravi da uključi i pasarelu i šetnju uz reku do Kule Nebojša. Tako bi se najbolje videla tvrđava i shvatila njena veličina i važnost.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598843#p598843:31pu4iz8 je napisao(la):
relja » Sre Jan 30, 2019 10:31 am[/url]":31pu4iz8]
Da se ja pitam, a niko me ne pita, dao bih nekom arhitekti da projektuje i uklopi eskalatore pored Velikih stepenica - tamo gde su danas barake, i većina problema sa kretanjem turista bi bila rešena.
Sad sam zamislio tu ideju. Mislim da bi bilo i korisno i prelepo. :kk:
 
To treba održavati, a mi ni obične stepenice na Kalemegdanu ne možemo da popravimo. Dobro, nisu obične, već umetničko delo, ali sami to ne znamo (Male stepenice su Turci uradili, a Velike stoje i čekaju da se neko polomi).

To naravno nije opravdanje. U Barseloni postoje ogromni eskalatori na otvorenom i vrlo su korisni.
 
Pa to sam i rekao pre par poruka, uspinjača ili funikular, kao u Zagrebu, Ljubljani, Budimpešti, Pragu itd (u Atini postoji zatvorena varijanta, unutar brda Likavitos)... Samo mislim da je atraktivnija lokacija za to kod Velikih stepenica na Kalemegdanu.

Usput, podrška za eskalator ka Kosančiću :kk:
 
Ne razumem betonsku ogradu. Da li je to zbog propisa?
Svakako će izgledati drugačije kada se budu videli ljudi kako prelaze...
 
Vide li Goje i nekog BAUWESEN-ovog radnika da radi nesto na toj pasareli? Ono ista firma, cini mi se, radi BUS stanicu na Novom BG a i tamo ih odavno nema...
 
Osim ovih (nepropisno) parkiranih kombija, nema traga bilo kakvim radnicima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=598843#p598843:niano7yu je napisao(la):
relja » 30 Jan 2019 09:31 am[/url]":niano7yu]
Najbolje bi bilo da postoji više načina da se peške priđe tvrđavi sa reke na tom delu.
Da se ja pitam, a niko me ne pita, dao bih nekom arhitekti da projektuje i uklopi eskalatore pored Velikih stepenica - tamo gde su danas barake, i većina problema sa kretanjem turista bi bila rešena.

Baixada de la Gloria, Barselona

Najobicnije pokretne stepenice, na otvorenom.

Jednostavno, efikasno i jeftino resenje.

Radi 24h, besplatno koriscenje, visok kapacitet.

bff68a6bd3a9e1e40a2062b9b0c101a6.jpg

11522167.jpg
 
ima i za padavine resenje, Hong Kong:

4131309371_0bae4d15bd_b.jpg


Samo treba da nacrtamo malo lepsu nadstresnicu, da se uklopi u pogled na grad sa reke.
 
Da, na Kališu postoji estetski problem sa tim. Verujem da može da se reši na prihvatljiv način.

Ali bi zato u Kameničkoj ovo sigurno leglo ko bombona.
 
Može liftom kao u Monaku, malo malo pa neki javni lift diskretno uklopljen.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=600580#p600580:2qnl42vr je napisao(la):
Пантограф » 07 Feb 2019 10:53 am[/url]":2qnl42vr]Da, na Kališu postoji estetski problem sa tim. Verujem da može da se reši na prihvatljiv način.

Ali bi zato u Kameničkoj ovo sigurno leglo ko bombona.

Bas to, u Kamenickoj i na Velikim Stepenicama, sa pristanista pravo na Kosancic.

Za Kalis treba suptilnije resenje, skriveno, ili medju bedemima ili duboko u njima.

Jos od konkursa za beton halu mislim da bi najbolje bilo napraviti lift.
Donji ulaz bi bio u lagumu "underground"-a a gornji tacno gde je ona mucena kucica na setalistu gde hoce da nasade gondolu.
Diskretno i efikasno resenje.
Video sam primer u Luksemburgu gde su tako uglavili lift u liticu, odozdo mu se prilazi tunelom a gore izbija na trg.

Ceo put zasticen je od padavina, tehnologija je iz 19. veka, odrzavanje jednostavno, kapacitet sasvim dovoljan.

Na sve to imamo magicni ulaz kroz lagum :shock:

Sa broda u lagum pa na tvrdjavu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=600580#p600580:2lqxf4l6 je napisao(la):
Пантограф » 07 Feb 2019 11:53 am[/url]":2lqxf4l6]Da, na Kališu postoji estetski problem sa tim. Verujem da može da se reši na prihvatljiv način.

Ali bi zato u Kameničkoj ovo sigurno leglo ko bombona.


Izgleda da je došlo do neporazuma oko ideje.
Mislio sam na da se pokretne stepenice postave pored sadašnjih Velikih stepenica koje povezuju Karađorđevu i plato kod Francuske i Austrijske ambasade, na početku Kosančićevog venca.

I u podnožju i na vrhu uspona se nalaze po jedan plato, taman za prikupljane ljudi koji se kreću u grupama.
Stepenište je sa namerom napravljeno na glavnom pravcu kretanja od pristaništa do "centra" (uslovno rečeno), decenijama je to bila glavna veza sa priobaljem.
Danas se stepenište daleko manje koristi, ali bi pravac mogao da se vrati u funkciju kada bi postojale pokretne stepenice kao na slikama koje je Zidar postavio.
Ne bi se puno izgubilo na autentičnosti, prvo - sadašnje stepenice i ne liče na prvobitne od belog kamena, a drugo, duž stepenica se i ovako nalaze montažne barake koje će i ovako i onako jednog dana, pre ili kasnije, morati da budu sklonjene sa tog mesta.
 
Svaka cast Bukira. Odlicne slike.

Dobro je sto su ubrzali radove.
Jesi li to zamolio radnike da se sklone da ne kvare kadrove? :laugh:
Inace sutra je veliki jubilej vezan za pasarelu.
 
Vrh