Šta je novo?

Pešačka pasarela od Kalemegdana do Savskog pristaništa

Неки Дошљак са форума је походио Београдску тврђаву пре 12 година као клинац са братом крећући се Карађорђевом улицом од БАСа до Сава капије све десном страном, а онда се попео какадним стазама. А ти стручњаци из ЦИПа, града и донатори из Делте су можда пар пута ишли до Победника да покажу пријатељима поглед на ушће Саве у Дунав и воле да оду у Бетон халу да испијају еспресо, али их мрзи да шетају, па им је тешко да оду од Бетон хале до куле Небојша, ту да чекају на семафору, пређу булевар па онда прошетају Доњим градом и поред старих цркви и костурнице војника који су бранили Београд у 1.ср се попну у Горњи град. Толико о томе станару Београда на води тамо негде далеко :sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589961#p589961:26bv41kx je napisao(la):
Posmatrac » Čet Dec 20, 2018 8:10 pm[/url]":26bv41kx]Ako se ne varam splavovi ce da lete odatle i imacemo pogled na grad kakav treba da bude, ako nd naprave neku glupost.
Otkud ti ova informacija?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=592774#p592774:3mmrwvqz je napisao(la):
Дошљак » Wed Jan 02, 2019 8:12 am[/url]":3mmrwvqz]Неки Дошљак са форума је походио Београдску тврђаву пре 12 година као клинац са братом крећући се Карађорђевом улицом од БАСа до Сава капије све десном страном, а онда се попео какадним стазама. А ти стручњаци из ЦИПа, града и донатори из Делте су можда пар пута ишли до Победника да покажу пријатељима поглед на ушће Саве у Дунав и воле да оду у Бетон халу да испијају еспресо, али их мрзи да шетају, па им је тешко да оду од Бетон хале до куле Небојша, ту да чекају на семафору, пређу булевар па онда прошетају Доњим градом и поред старих цркви и костурнице војника који су бранили Београд у 1.ср се попну у Горњи град. Толико о томе станару Београда на води тамо негде далеко :sesir:

To svakako jeste jedna od desetak varijanti kako se popeti na tvrđavu. Medjutim, pasarela spaja PRISTANISTE sa tvrđom, jer oni turisti koji dodju na par sati u Beograd treba da imaju JEDAN BEZBEDAN, BRZ, LEP, i SIGURAN pristup tvrđavi a odatle do Knez Mihailove ili do Saborne katedrale. Veoma jednostavno. :gobb:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=583374#p583374:2mivp88g je napisao(la):
zexland » Thu Nov 22, 2018 7:00 pm[/url]":2mivp88g]Slazem se, suvise hladno i brutalisticki izgleda ova ograda. Ili je trebala da bude transparentna. Ovo je odavno passe.

Mislim da sam već 20 puta pročitao da je ograda trebala da bude transparentna. Ne razumem čemu ovo ponavljanje i šta se time dokazuje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=592978#p592978:2dalyzld je napisao(la):
JarJarBinks » 03 Jan 2019 01:36 pm[/url]":2dalyzld]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=583374#p583374:2dalyzld je napisao(la):
zexland » Thu Nov 22, 2018 7:00 pm[/url]":2dalyzld]Slazem se, suvise hladno i brutalisticki izgleda ova ograda. Ili je trebala da bude transparentna. Ovo je odavno passe.

Mislim da sam već 20 puta pročitao da je ograda trebala da bude transparentna. Ne razumem čemu ovo ponavljanje i šta se time dokazuje.

Da treba da bude transparentna.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=592976#p592976:c6t8ui24 je napisao(la):
JarJarBinks » Чет Јан 03, 2019 1:33 pm[/url]":c6t8ui24]

To svakako jeste jedna od desetak varijanti kako se popeti na tvrđavu. Medjutim, pasarela spaja PRISTANISTE sa tvrđom, jer oni turisti koji dodju na par sati u Beograd treba da imaju JEDAN BEZBEDAN, BRZ, LEP, i SIGURAN pristup tvrđavi a odatle do Knez Mihailove ili do Saborne katedrale. Veoma jednostavno. :gobb:

Не спаја пристаниште, оно је стотинак метара узводно, спаја паркинг и паште Бетон хале. Туристи који имају за брод могу лепо да плате за аутобус од пристаништа горе до Калемегдана или да се провозају једну станицу двојком. Може и туристичка линина трамваја да се уведе, Пристаниште-Калемегдан-Беко, да возе стари трамваји. То би било лепо, брзо и сигурно.
Пасарела са кривудавом рампом није брза, а када се сиће степеницама са друге стране тек предстоји напорније пентрање не баш сигурним зидинама (свуда су табле та је то опасно по живот). До Саборне цркве и Кнез Михаилове од пристаништа је најлакше, најбрже и најбезбедније великим степеницама. Преко пасареле се само удаљава од њих, али се пролази поред свих башта кафића у Бетон хали.
 
Ове степенице су, одмах се види, одрађене по поруџбини ових ту што држе клубове по бетон хали, једино њима реално и служи
 
Ипак је ноћни живот генератор туризма у Београду, зар не? Сад ће моћи екипица након журке у Готику да се попне до Победника и слика прекрасан јутарњи селфи.
 
За исте паре су могли да купе неки стари трамвај и да га убаце на туристичку линију 1: Пристаниште - Беко која би на далеко занимљивији и пре свега ефикаснији начин решила проблем висинске разлике.
 
Za pare od pasarele su mogli da srede 20 starih tramvaja ...
 
Kao што рече Диша, нема ни потребе да се купују стари трамваји, могли су да среде она три најстарија (22, 27 и 81), онај један донирани Т4 (1004) и онај такође уникатни швајцарски донирани соло Be 4/4 SWP (456) као и једну Катицу, да возе на туристичкој линији Пристаниште-Беко. То би била права атракција града Београда.
 
Jedno ne isključuje drugo. Vitalni turisti i Beograđani imaju pasarelu kao lak način da se premosti taj put, a turistički tramvaj je odlična ideja. Tj, ne mora striktno turistički, može i obična linija, ali da se malo bolje održavaju vozila i lepo sredi okretnica (i naravno da se uklone barake).
 
Не искључује, али је ово ефикасније. Но шта је ту је, улупане су паре у бетончугу, а о трамвају нису ни размишљали. Не мора да буде туристичка линија, може да буде носталгична, што би рекли на западу heritage. Само ваљало би онда уредити пристојније сам потез од пристаништа до трамвајске окретнице.
 
Dame i gospodo, spremite se za još jedan istorijski momenat...

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=e-QFj59PON4[/youtube]

Бараку руше, пасарелу отварају у мају

Одбијено озакоњење бесправног објекта, а његово уклањање услов је за завршетак пешачког моста, који ће повезати Београдску тврђаву и пристаниште, и уређење његове околине

закоњење нелегалне бараке поред пешачког моста који ће повезати пристаниште и Београдску тврђаву одбијено је, и како сазнајемо, питање је дана када ће републичка грађевинска инспекција донети решење о уклањању објекта подигнутог на јавној површини. Дирекција за грађевинско земљиште послала је ургенцију ресорном министарству како би дивљи објекат који је годинама празан био што пре срушен, а измене закона прокрчиле су пут за брже поступање у примерима када власници немају основ за легализацију дивљих грађевина, али време купују тако што са државом воде вишегодишње судске спорове. Рушење бесправног објекта од 400 квадратних метара на десној обали Саве услов је за наставак друге фазе уређења простора између Бетон хале и ресторана „Бела виста”, али и добијања употребне дозволе за пасарелу која би тек онда могла да буде отворена.

Милутин Фолић, градски урбаниста, више нема дилему да ће то бити у мају. До тада би требало да буду завршене обе фазе пројекта: прва – изградња моста и сређивање платоа испод и око њега, и друга – уређење парка са мини-фонтаном између пасареле и ресторана „Бела виста”.

Пешачка пречица од стотинак метара дугог моста већ је повезала паркинг на крову Бетон хале и Сава капију, где се наслања на Београдску тврђаву. У њеном продужетку је вијугава рампа за силазак на шеталиште поред реке. У центру рампе је десет метара високо постоље у чију унутрашњост треба да се постави лифт, а на његовом врху биће необична скулптура „Оданде довде”, коју су пре 11 година осмислили вајар Мрђан Бајић и његов британски колега Ричард Дикон. Скулптура је завршена и привремено је од октобра 2017. изложена поред градилишта. За израду тог уметничког дела „Делта холдинг” граду је донирао 300.000 евра, а Саобраћајни институт ЦИП поклонио му је пројекат целог комплекса.

– Бетонска ограда на пасарели је постављана, чека се она од инокса. Стаклени лифт стигао је из Италије и чим временске прилике буду дозвољавале биће уграђен – кажу у фирми „Баувесен”, која је извођач радова. Он је, према уговору са инвеститором Дирекцијом за грађевинско земљиште, посао вредан 200 милиона динара са ПДВ-ом требало да оконча за 420 дана. „Баувесен” је на градилиште уведен у септембру 2017, али због затега из 1914. године од којих је изграђена обалоутврда темељи пасареле су морали да се препројектују како не би оштетили затеге. То је потрајало око четири месеца, тврди извођач радова, и крај априла је нови рок за завршетак пројекта.

http://www.politika.rs/scc/clanak/42002 ... aju-u-maju
 
Super sto ce ta sklepotina biti srusena, i ova ideja za turisticki tramvaj je odlicna. To moze da se realizuje i pored Pasarele, pa turisti imaju izbor :) Ovo bi dalo malo Lisabonskog smeka starom gradu :)

Jel su to ova tri tramvaja? 22, 27 i 81 ?

 
То су ти, 27 и 81 у првом плану, трамваји који су били на лажним Теразијама у блоку 42, а иза је 22, такозвани чичица :)

Што се тиче бараке, да ли мисле на оно неко oмање чудо од бетонских блокова до пруге, на ону бараку поред пасареле у приобалном појасу, или на велику бараку Комитета и Фристајлера на Бетонхали?
 
Мислим да је чак ту бараку користило зеленило. Поздрављам уклањање сваке бараке, посебно на овако вредним локацијама, али мораће да се позабаве и овог ругла на самој Бетон хали. Ево случајно сам налетео на занимљив снимак из ваздуха, види се и пасарела, а види се и овај хаос од барака дуж булевара војводе Бојовића и на крову Бетон хале.
https://www.google.com/maps/@44.8206211 ... 000!8i5000

Е а сад замислимо ту лепо уређен плато од окретнице до пасареле.
 
Видећемо, по мени се види и даље да је могла да буде краћа, мање инвазивна на тврђаву и ближа самом пристаништу, да су направили само продужетак од плоче Бетон хале и са степеништем паралелно са Сава капијом. Ево приказаћу то и сликовито.
 
Naravno. To je 20-ak metara razlike i čak bi imalo više smisla jer bi imali stepenice sa obe strane.

Sad nešto razmišljam. Da li postoji mogućnost da se invalidskim kolicima sada siđe sa parkinga do reke?

Pasarela će to omogućiti.

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Постоји могућност, мало је дужа, да се иде паркингом до колског улаза паркинга па тротоаром све до капетаније код бившег прелаза преко пруге, мада тај тротоар и није баш најшири. Са друге стране ни баште локала у Бетонхали нису баш приступачне особама у колицима, изузев оног локала на почетку где има рампа. Мада свакако нашим суграђанима у колицима треба обезбедити безбедан приступ приобаљу.
 
Vrh