Šta je novo?

Pešačka pasarela od Kalemegdana do Savskog pristaništa

Ovaj Dikonov "otamo - ovamo" dodatak pasareli je samo pokusaj da se jednom vulgarnom projektu da kakva-takva vrijednost.
 
Jedini način da se ovo donekle upristoji je da se odmah uz stubove zasade neke agresivne puzavice lepih boja, tako da metal ubrzo bude prekriven zelenilom.

A što se tiče visinske razlike, još davno sam predložio sakrivene liftove iskopane u unutrašnjosti Kalemegdanskog grebena, i to na svim njegovim stranama gde postoji visinska razlika i mnogo pešaka. A ako ne liftove, onda pokretne stepenice donekle sakrivene u rovovima, iako je to lošije i ružnije rešenje od lifta.
 
Једини начин да се упристоји је да се уклони не само физички него вала и на сваком нивоу постојања
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=529709#p529709:xdmxfdeb je napisao(la):
Posmatrac » Today, 20:02[/url]":xdmxfdeb]На досадашњим приказима пасареле стубови су били различито постављени и у боји кортена, а у реалности су бели и вертикални. Иначе, нервира ме паркинг који боде очи када се гледа са Калемегдана, мислим да би зелени кров то могао да реши.
Zamisli zeleni krov sa natpisom Beograd od cveća :gobb:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=529709#p529709:3dbxuhbf je napisao(la):
Posmatrac » 02 Apr 2018 08:02 pm[/url]":3dbxuhbf]На досадашњим приказима пасареле стубови су били различито постављени и у боји кортена, а у реалности су бели и вертикални. Иначе, нервира ме паркинг који боде очи када се гледа са Калемегдана, мислим да би зелени кров то могао да реши.

Ja bih pre ovo voleo da vidim na krovu nego taj parking :gobb:

Pre


Posle
Pogledajte prilog 1
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=529780#p529780:20eev5ny je napisao(la):
zexland » 02 Apr 2018 11:11 pm[/url]":20eev5ny]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=529709#p529709:20eev5ny je napisao(la):
Posmatrac » 02 Apr 2018 08:02 pm[/url]":20eev5ny]На досадашњим приказима пасареле стубови су били различито постављени и у боји кортена, а у реалности су бели и вертикални. Иначе, нервира ме паркинг који боде очи када се гледа са Калемегдана, мислим да би зелени кров то могао да реши.

Ja bih pre ovo voleo da vidim na krovu nego taj parking :gobb:

Pre


Posle
Pogledajte prilog 1
file.php

file.php

Па, браво! То је то :D :vops:
 
Партерно уређење би имало пун смисао да бетон хала, те булевар и пруга кроз тврђаву не постоје,
те да тврђава "додирује" Саву, па и Дунав управо преко парковских површина, чије би се визуелно решење потражило на међународном конкурсу.
 
Hvala Posmatrac :)

Vozd vec imamo sijaset divnih resenja iz vremena konkursa za uredjenje Beton hale i njene okoline. Seti se oblaka :)

Inace meni licno su ova dva idejna resenja bila najnenametljivija, najatraktivnija i najfunkcionalnija:

Treća jednako vredna nagrada - Dejan Miljković, Jovan Mitrović i Aleksandar Rodić sa saradnicima
III-nagrada-Beton-hala-Dejan-Miljkovic-Jovan-Mitrovic-Aleksandar-Rodic.jpg


III-nagrada-Beton-hala-Dejan-Miljkovic-Jovan-Mitrovic-Aleksandar-Rodic.jpg

http://milivojevicmilos.com/portfolio/b ... rettyPhoto

španski arhitekti iz Alicantea Territorio Aranea Slp (Martin Lopes Robles, Luis Navarro Jover, Federico Tomas Serrano, Marta Garcia Chico, Cristina Aleson, Crsitiva Jovar
OTKUP-Beton-Hala-04.jpg


OTKUP-Beton-Hala-03.jpg

http://www.designed.rs/news/rezultati_k ... center?p=1
 
Po meni opcija moze da bude i parking u tunelu a na mestu parkinga na krovu da se napravi ova basta i sredi se do brda Kalisa...
 
Колико је оптимистично ово Зексово решење, не због жеље за зеленилом на крову Бетон хале него због природе тог зеленила. Да се то стварно направи била би "зелена површина" са евентуално пар туја и три клупе као и сваки """""""""парк"""""""""" који Београд има. Какво цвеће какви бакрачи
 
Poceli su da spajaju horizontalne delove pasarele.
 
Kako treba da izgleda projekat koji ovi mogu da urade u jednoj fazi?
 
Ova pasarela će da skroz požuti od korozije dok je ne završe.


Uzgred - jel neko pitao Ruse iz NIS-a da li sme da se uklanja pruga? :D
 
Sivec je vec pomjerio uklanjanje za kraj 2018 godine
 
pominjali su za jun ove godine nesto, kad su pricali o rekonstrukciji pruge uzdin-titel, jer ce se to koristiti kao obilaznica
 
Kada se otvori pasarela, svi ce hteti da se parkiraju iznad baton hale.
 
Mislim da srbi ni najmanje nece trzati na tu pasarelu. Em bacen novac, em nagrdjena tvrdjava.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=537459#p537459:1acgtdzq je napisao(la):
RioBL » 11 May 2018 06:34 pm[/url]":1acgtdzq]Mislim da srbi ni najmanje nece trzati na tu pasarelu. Em bacen novac, em nagrdjena tvrdjava.

Jes' vala. Evo već danima gledam ovu Gojetovu sliku i ne mogu da prežalim raniji divan pogled na Tvrđavu, dok je bio nekontaminiran gigantskom gvozdenom pasarelom :(

I s leva, i s desna - kako god da pogledam - pasarela je u prvom planu. Zaklanja i bedeme, i Pobednika, i Vojni muzej, pa čak se i nesretni dorćolski dimnjak više ne vidi od nje, a i on je podnošljiv u odnosu na ovo!!! Dokle više! Dokle :bash:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=535588#p535588:1acgtdzq je napisao(la):
GOJE » 03 May 2018 11:59 am[/url]":1acgtdzq]Jučera'nja, vis a vis Save:


Vidi se prilično dobro koji je "load factor" popunjenosti lokala, po spuštenim zastorima.
file.php
 
Mogao si da se udaljiš i koji kilometar pa da onda ironišeš, onda se zaista baš ništa ne bi videlo. Takođe, deo pasarele na kraju Beton hale i nije problem, kritike se odnose samo na deo koji ulazi u tvrđavu. Ovako agresivan i vizuelno napadan ulazak u staru tvđavu se jednostavno NE RADI objektu najvišeg mogućeg nivoa zaštite i kulturnog značaja. To je pitanje elementarne kulture projektanta i onih koji to odobravaju. Plus što je znak totalnog raspada raznih formalnih tela za zaštitu istorijskih spomenika. Relevantna tačka gledišta je ona pešaka koji razgleda tvršavu i stoji pored nje, a ne nekoga sa druge strane reke, ukoso i iza zgrade koja zaklanja ceo objekat.

file.php

file.php


Pogledajte prilog 1
 
Zašto se prave ovi repovi u podnožju stubova na površini? Kapiram da su tu zbog stabilnosti, ali zar nije bolje da su oni ukopani i da spolja vidimo samo stub.

Pričam zbog praktične strane, tj, zbog lakšeg čišćenja.

Kolika je šansa da će sve ovo u podnožju stubova da preoru i zasade lepu travicu?
 
I još nešto, kad sam već počeo da pišem. Rekao sam da deo pasarele kod Beton hale nije problem. Parče koje je prislonjeno uz ivicu hale i prolazi između nje i drveta je čak veoma lepo uklopljeno. I ostatak ka reci bi više bio pitanje lične estetike kad bi bilo jasno koje je opravdanje zauzimanja onolikog prostora i jedne takođe izrazito upadljive izuvijane spirale. Samo da se neko pohvali? Pošto pomoć hednikepiranima ili olakšanje penjanja nisu ubedljivi kao razlozi. Pasarela svoje korisnike isporučuje unutar ograđenih stepenica i na određenoj visini, pa je očigledno pre svega namenjena onima koji nameravaju da NASTAVE penjanje naviše. Što znači da su hendikepirani odmah eliminisani kao njeni korisnici, a slično se može reći i za majke sa malom decom ili kolicima, kao i za osobe slabije fizičke kondicije. Ove poslednje tek čeka veoma ozbiljno, daleko DUŽE i NAPORNIJE penjanje uz tvrđavske stepenice, pa ako im je TO problem, onda na pasarelu neće ni ići. Što znači da blaga, kosa i izuvijana rampa kontrolisanog nagiba koja je toliko upadljiva i zauzima toliko mesta jednostavno nema svoju "publiku", tj one kojima bi ona takva kakva jeste zaista trebala. Pa čemu onda služi? Zašto smo za nju dali tolike pare i zauzeli dragoceni prostor pored obale? Ako će tamo da idu samo oni koji ionako nameravaju da se dalje penju tvrđavskim stepenicama, pošto ih pasarela baš tamo vodi, onda smo i ovde mogli prosto uz bočni zid Beton hale prisloniti sasvim obične stepenice. Stvarnoj i jedinoj budućoj grupi korisnika pasarele bi bilo svejedno, mi ne bi zauzeli prostor na obali reke, intervencija na obali bi bila daleko manje updaljiva i još bi uštedeli gomilu para. Pa kakav je onda smisao i društveno opravdanje egzbicije sa spiralom?
 
Vrh