Šta je novo?

Pešačka pasarela od Kalemegdana do Savskog pristaništa

Koje ušteđene pare kada je Beograd dobio finansijsku injekciju od Republike?
Neko laže (ili Grad) ili deli pare po partijskoj liniji ili oba.

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Sad će da se pojave "teoretičari" koji će da kažu kako je ovo namerno urađeno pošto novi i stari objekti moraju da se razlikuju. Pa su opet napravili razliku "za sve pare", tako da i slepcima bode oči, kao pri rekonstrukciji česme. Ekipa se izgleda pokreće samo ako se odnekud pojave VELIKE pare, a onda one na kraju moraju dobro da se vide, da ne bi neko nešto ružno pomislio.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=526022#p526022:1my8xyr6 je napisao(la):
Zuma » 19 Мар 2018 01:37 am[/url]":1my8xyr6]Sad će da se pojave "teoretičari" koji će da kažu kako je ovo namerno urađeno pošto novi i stari objekti moraju da se razlikuju.

Будући да Калемегдан није етно село Станишићи, нити је Скопље 2014, свака нова грађевинска интервенција мора бити модерна како би се јасно назначило шта је аутентичан елемент а шта није.

Разлика између интервенције код чесме и ове пасареле је у томе што је чесма урађена професионално и инзванредно, а ова пасарела је бедна и жалосна преко сваке мере.
 
Kao i sa pričom o komunističkim ili kapitalističko-neo-liberalnim dodacima na stare urbane celine, tako i ovde postoji pitanje koliko je ta razlika velika. Da li po svemu agresivno odudara ili je samo različita u nekim aspektima. U slučaju Kalemegdana i svih sličnih tvrđava kriterijumi su jednostavni. Dovoljno je da posetilac nije u zabuni šta je novo, a šta autentično. Nema potrebe, a i štetno je, ići dalje od toga, na još veću razliku. Dodaci ne smeju da budu konfliktni u odnosu na ono što bi trebalo da bude primarno, pa čak ni da skreću pažnju na sebe. Oni su samo pomoćno sredstvo u prezentaciji tvrđave i ne smeju bitno da narušavaju ambijent zbog koga sve to postoji. To nije poštovano ni kod česme ni ovde. I to zato što postoji tendencija da se inkorporiraju vrlo upadljivi modernistički "art" elementi kao RAVNOPRAVNI dodatak staroj tvrđavi što bi na kraju kreiralo neki kičerajski konglomerat koji ne liči ni šta, operisan od svakog ukusa i stila. Tvrđava nije etno selo ali nije ni ničiji poligon za iživljavanje, niti je samo druga vrsta građevinske površine koji sada treba "razvijati" od strane onih koji bi da ostave svoj potpis. Ovo je pre svega naša istorija i njena prezentacija. Ostalo je sekundarno i podređeno ovom primarnom cilju. A kvalitet i funkcionalnost rešenja su opet neki sasvim različiti i nezavisni aspekti.
 
....а ова пасарела је бедна и жалосна преко сваке мере....
Slažem se i ne samo ona vec i ,,umetnički,, dodatak nije adekvatan.....
ajd da je prebacimo negde na auto put
gde je gradjanima potrebnija ne samo da bude od prave koristi vec i sa tim umetičkim dodatkom da oplemni prostor :)

Da li to znači da oni ,,Zumini,, tuneli - prolazi ispod pasarele
su za te pare mogu
da ospobljeni i modernizovani biti dalko bolji , efikasniji a i prigodniji Kalemegdanu i Pristaništu ?


:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=526174#p526174:9kifqjir je napisao(la):
PIGLET » 19 Mar 2018 18:11[/url]":9kifqjir]Apsolutni kič!

Ох молим те, кич је само штанцовање свега да изгледа лепо (али није оригинално те нема неку вредност). Ово је само смеће
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=526165#p526165:7yab2641 je napisao(la):
boca-ica » Mon Mar 19, 2018 5:41 pm[/url]":7yab2641]

Da li to znači da oni ,,Zumini,, tuneli - prolazi ispod pasarele
su za te pare mogu
da ospobljeni i modernizovani biti dalko bolji , efikasniji a i prigodniji Kalemegdanu i Pristaništu ?
Za te pare (dva mil. evra) tunele je mogao licno Muhin da oslika u mozaiku :D
 
Na ovom forumu sam vala kritikovao sve i svašta, ali za ovo mislim da je potrebno, dokle god postoji pruga.
A za pare... pa isto kao i za šine na mostu na Adi i brdo drugih primera....
 
Потреба не значи да мора по сваку цену да буде естетски занемарено...
 
Relja ako budu radili po planu pruga ce da leti u julu a pasarela ce da se otvori u septembru
Jedino je dobro sto moze da se premjesti kad ne bude vise trebala
Mada mogli bi na prugu staviti tramvaj
 
Galeks - dok ne vidim izvedeno rešenje ne mogu da ocenim estetiku. Objavljeni renderi mi ne deluju verno.
Što se tiče samih ovih stubova, vidiš, meni je prvo palo na pamet da bi oko njih mogla da se razvuče puzavica.

Direktore - Šta će biti sa prugom, ne znam, ali to silovanje železnice mi se nikako ne sviđa.
Da, bilo bi lepo kada bi tuda sproveli tramvaj, samo - da li će se to zaista i desiti?
 
Ја остајем при ставу да је пасарела беспотребно бацање пара и да се прелаз могао организовати обичном зебром и семафором.
 
Pruga tokom ove godine nestaje zbog Beograda na vodi koji je sada već iznad naših zakona i našeg uticaja, i nikakvi tramvaji i gradske železnice je neće spasiti. Tu više ne postoji ni trunka dileme.
 
Da su ovu "pasarelu" pomjerili samo desetak metara dalje i "malo" produzili preko Save, ne bih se bunio.

 
Eeee ali bi se onda bunili ovi drugi. Znas i sam kako to ide kada je nas narod u pitanju.
 
Пасарела преко булевара је беспотребна. А сам пешачки мост преко Саве би могао да буде у висини Бетон хале, и онда преко њеног крова до пешачког прелаза преко булевара поред семафора где трамвајска пруга пресеца булевар. Али то би захтевало рушење оних барака...
 
Da. Nevjerovatno koliko korupcija i kriminal svake vrste ugrozava grad.
 
Важно је да све што је антидопустиво (значи не само да је недопустиво, него се не сме ни размислити да се допусти) на крају буде обрисано у потпуности
 
Izvor: Beobuild.rs

Kalemegdanska pasarela

U prethodnom periodu viđeno je više intervencija na Kalemegdanu, a pored rekonstrukcija Sokolovićeve česme i Malog stepeništa, u toku su i radovi na izgradnji pešačke pasarele, koja treba da premosti Bulevar vojvode Bojovića i poveže zidine beogradske tvrđave sa Savskim pristaništem. Projekat pešačke pasarele kombinuje apstraktnu umetnost sa novom funkcionalnošću, a deo samog mosta čini i velika skulptura nazvana “Odavde-dovde”, delo vajara Ričarda Dikona i Mrđana Bajića. Sama pasarela je metalno-betonska konstrukcija dužine oko 75 i širine 2.5 metra, sa dva dodatna kraka koja će se izdvajati sa glavnog pravca. Jedan ce voditi ka garaži na krovu Beton hale, a drugi će se na tvrđavi izdvajati ka parku pored stepeništa. Kako pasarela prelazi veliku visinsku razliku, silazak sa ove pasarele omogućiće dugačka vijugava rampa kod Beton hale. Zanimljivo je da je spiralna rampa duža od čitave pasarele, ima dužinu od 82 metra i nosi je čak 11 stubova različitog raspona. U oviru ove masivne konstrukcije nalaziće se liftovska kula, koja će praktično predstavljati postolje za umetničku skulpturu. Postolje skulpture biće od kortena, dok je sama figura izrađena od aluminijuma i već je dopremljena na gradilište.

Ova pešačka pasarela treba da omogući direktnu vezu Gornjeg grada sa obalom reke, dve komplementarne ali potpuno razdvojene urbane celine. Pešačka integracija grebena i reke je izuzetno važan urbanistički posao, posto bi sinergija ovih funkcija i sadržaja otkljucala ogroman potencijal. Od buduće galerije na Kosančićevom vencu, preko velikog stepeništa i Karađorđeve ulice, pa do ove pasarele - svi projekti streme da naprave korak ka tom cilju. Pasarela je donekle ograničene funkcionalnosti, pre svega zbog svoje pozicije i izdvojenog pristupa. Još jedan problem projekta je i visinska razlika, kao i veliki broj stepenika na samoj tvrđavi. To su sve prostorna ograničenja i u tom smislu, najvećim delom su datost. Estetika i atraktivnost jednog ovakvog projekta ovde ima posebnu važnost, pošto se direktno zadire u najstarije gradsko jezgro – 2000 godina staru beogradsku tvrđavu.

U konkretnom slučaju, pokušaj atraktivnosti leži u samom obliku rampe, dok je deo funkcionalnosti žrtvovan za tu estetiku. Na ovako važnim lokacijama moguće je praviti takve kompromise, ponekad je čak i pozeljno do neke mere. Izbor materijala i vizuelno uklapanje sa tvrđavom možda je veći problem u našem slučaju, pošto se u potpunosti kontekstualno oslanja na Beton halu a ignoriše da se najvećim delom nalazi na tvrđavi. Po nama radi se o dosta lošoj materijalizaciji i tematskom promašaju. Čelicne cevi za stubove, betonska konstrukcija i apstraktna umetnost ipak je nešto što nedolikuje ovoj lokaciji. Sličan slučaj desio se tokom rekonstrukcije Sokolovićeve česme na Gornjem gradu, gde je takođe primenjena filozofija agresivne distinkcije. Tamo su moderne intervencije toliko bile istaknute da se na kraju postavilo pitanje šta je tu atrakcija, česma ili rampa? Tako i ova pasarela, mogla je recimo da crpi inspiraciju iz izgleda drugih mostova na tvrđavi. Pogotovo što dalja integracija ovog prostora podrazumeva uklanjanje pruge, čime ova pasarela postaje nepotrebno dugačka.

Bilo kako bilo, biće ostvarena nova pešačka veza, ostaje da se vidi kako će izgledati detalji, a nakon završetka ovih radova najavljena je i druga faza projekta. Ona će podrazumevati dalje uređenje pristupa ovoj pasareli, uključujući sređivanje šetališta duž bedema i deo slobodnih površina na Savskom keju.

Radovi na pasareli počeli su krajem septembra prošle godine, a rok za završetak je 270 dana. Posao je dodeljen firmi “Bauwesen”, a ukupna vrednost projekta iznosi 214 miliona dinara.

180331-pasarela-na-kalemegdanu-01.jpg

180331-pasarela-na-kalemegdanu-02.jpg

180331-pasarela-na-kalemegdanu-03.jpg

180331-pasarela-na-kalemegdanu-04.jpg

180331-pasarela-na-kalemegdanu-05.jpg

180331-pasarela-na-kalemegdanu-06.jpg

180331-pasarela-na-kalemegdanu-07.jpg

180331-pasarela-na-kalemegdanu-08.jpg

180331-pasarela-na-kalemegdanu-09.jpg

180331-pasarela-na-kalemegdanu-10.jpg

180331-pasarela-na-kalemegdanu-11.jpg

180331-pasarela-na-kalemegdanu-12.jpg

180331-pasarela-na-kalemegdanu-13.jpg
 
На досадашњим приказима пасареле стубови су били различито постављени и у боји кортена, а у реалности су бели и вертикални. Иначе, нервира ме паркинг који боде очи када се гледа са Калемегдана, мислим да би зелени кров то могао да реши.
 
Vrh