Šta je novo?

Parkiranje - zone, garaže,...

Malo je prenaduvana priča, ali suština je OK.
Ne znam da li postoji mesečna karta u toj garaži, pa da zaposleni to mogu da priušte.

Ovaj problem bi se mogao rešiti tako što bi se poslanicima omogućilo da parkiraju svoja vozila kao svi ostali građani, javnoj garaži, a ne da imaju besplatna mesta ispred skupštine (i gradske i republičke).

Jednostavno to su problemi koji političare ne dotiču jer imaju privilegije, umesto da osete kako izgleda normalan život u gradu.
 
Ne znam. Nisam video znak da je postala jednosmerna.Generalno, gotovo da ne viđam da neko iz Milutina Ivkovića skreće u Maglajsku. U 95% slučajeva je obrnuta situacija.
Bilo je dosta skretanja iz M.Ivkovića u Maglajsku, mogla se izbegnuti tako Autokomanda (znam jer sam i sam često to koristio). Elem, pre nekih mesec dana (a posle par meseci pauze) sam se lepo zabezeknuo kad sam skrenuo i ljutiti vozači iz suprotnog smera počeli da mi sviraju :) Bila je dvosmerna, a sada je jednosmerna, ali znak za zabranjen ulaz u ulicu sa ove strane je nekako stidljivo ukrajčen pa ga je lako omašiti ako ste prethodno redovno koristili ulicu. Nije da se pravdam, izvinjavao sam se i brže bolje okrenuo gde sam mogao. Sada je mnogo bolje iskustvo vožnje Maglajskom (naravno u dozvoljenom pravcu), ranije su oba trotoara bila puna automobila a ulica je uska pa je bilo nezgodno i mimoići se sa automobilima iz suprotnog smera (posebno sa onima koji voze brzo i ne haju da li će im se neko skloniti sa puta - uvek mi to nije bilo jasno, zar im nije žao oštetiti auto kao meni, pa se sklonim).
 
Kako je sada jednosmerna, ka Milutina Ivkovića? Da li je tzako celom dužinom?
 
Malo je prenaduvana priča, ali suština je OK.
Ne znam da li postoji mesečna karta u toj garaži, pa da zaposleni to mogu da priušte.

Ovaj problem bi se mogao rešiti tako što bi se poslanicima omogućilo da parkiraju svoja vozila kao svi ostali građani, javnoj garaži, a ne da imaju besplatna mesta ispred skupštine (i gradske i republičke).

Jednostavno to su problemi koji političare ne dotiču jer imaju privilegije, umesto da osete kako izgleda normalan život u gradu.

To je i najveći problem jer ti likovi nemaju pojma kako živi ostatak građana, nemaju dodira sa javnim prevozom ili problema sa parkiranjem i za njih sve u gradu je savršeno dok ih šoferi voze gde treba. Isto npr. kod Gradske uprave u Starine Novaka, podzemni prolaz ispod ulice koji je namenjen za pešake se godinama koristi kao divlji parking.
 
Ova vest vredi da se cela prenese
Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove grada Beograda stavio je narani javni uvid Plan generalne regulacije saobraćajnica sa parking prostorima u 9 blokova u centralnoj zoni Novog Beograda, faza 1.


Naručilac izrade plana je gradski Sekretarijat za saobraćaj, a plan je izradio Urbanistički zavod Beograda.

Cilj izrade plana je razmatranje mogućnosti povećanja broja parking mesta u okviru interblokovske saobraćajne mreže na oko 33.3 ha u centralnoj zoni Novog Beograda.

Orijentaciono se planira ukupno oko 6.500 parking mesta, postojećih i planiranih, sledećim blokovima:

Blok 19 a - između ulica Vladimira Popovića, Bulevar Milutina Milankovića, Milentija Popovića i BulevarArsenija Čarnojevića;

Blok 21 - između ulica Milentija Popovića, Bulevar Zorana Đinđića, Antifašističke borbe i Bulevar Mihajla Pupina;

Blok 22 - između ulica Milentija Popovića, Bulevar Arsenija Čarnojevića, Antifašističke borbe i Bulevar Zorana Đinđića;

Blok 23 - između ulica Milentija Popovića, Bulevar Milutina Milankovića, Antifašističke borbe i Bulevara Arsenija Čarnojevića, Antifašističke borbe;

Blok 24 - između ulica Antifašističke borbe, Bulevar Milutina Milankovića, Španskih Boraca i Bulevar Arsenija Čarnojevića;

Blok 25 - između ulica Antifašističke borbe, kompleksa beogradske Arene i Bulevar Zorana Đinđića;

Blok 28 - između ulica Španskih Boraca, Bulevar Milutina Milankovića,Bulevar umetnosti i Bulevara Arsenija Čarnojevića;

Blok 29 - između ulica Španskih Boraca, Bulevara Arsenija Čarnojevića, Bulevar umetnosti i Bulevar Zorana Đinđića;

Blok 30 - između ulica između ulica Španskih Boraca, Bulevar Zorana Đinđića, Bulevar umetnosti i Bulevar Mihajla Pupina.

Navodi se da se u okviru plana na više lokacija prisutne devastirane ili zapuštene parking površine, dok je negde drveće svojim krošnjama ili korenskimsistemom postalo rizik za parkirana vozila.

Kako je istaknuto, sve uliceo staju u postojećem rangu, a planom se definišu samo regulacije lokalne ulične mreže sa parking površinama, kao i njihovi poprečni profili.

Takođe, dodaje se, unutar granice plana razmotriće se uvođenje sistema upravljanja zahtevima za parkiranje vozila, kako na ostatku teritorije blokova 21 i 22, koji nisu obuhvaćeni ovim sistemom, tako i na prostoru blokova 19a, 23, 24, 25, 28, 29 i 30.

Planom, koji je na ranom javnom uvidu zaključno sa 16. majem, razmotriće se i dodatno povećanje kapaciteta za stacionarni saobraćaj.
Samo bih istakao da ovi blokovi nisu centralna zona NBG. Zna se šta je centralna zona - FONTANA
 
Да, данас је објављен тај „Рани јавни увид поводом ПГР блоковских саобраћајница са паркинг просторијама на територији града Београда - I фаза“. Да мало допунимо и са ортофото приказима, да буде мало јасније где ће бити сва та паркинг места. Мислим да ће се овом највише обрадовати чланови Беобилда који станују у овим Блоковима. Све имате на овим везама
https://www.beograd.rs/cir/gradski-...jama-na-teritoriji-grada-beograda---i-faza_2/
https://urbzavbg.sharepoint.com/sites/Javniuvidi/Shared Documents/Forms/AllItems.aspx?id=/sites/Javniuvidi/Shared Documents/Рани јавни увиди/PGR_blokovskih_saobracajnica_sa_parking_prostorima_I_faza&p=true&ga=1

Тиркизном бојом су означени паркинзи који ће се градити у сваком од Блокова.
планиране површине за нове паркинге.JPG


Ортофото прикази по Блоковима где ће бити та нова паркинг места.
блок 19а.JPG
блок 21.JPG
блок 22.JPG
блок 23.JPG
блок 24.JPG
блок 25.JPG


блок 28.JPG
блок 29.JPG
блок 30.JPG
легенда.JPG
 
Tirkizno su već postojeći parkinzi, uz poneko sitno proširenje, poput jednog reda parking mesta pred televizorkom u M. Milankovića (sada parkiraju paralelno, a rekao bih da je planirano pod pravim uglom, nauštrb poljane).

Ima još prostora za intervencije, pisaću obrađivačima.

U stvarnosti, unutrašnjost nekih od ovih blokova (28, 24, 30) napadnuta je nelegalnim parkiranjem. U 30. to treba legalizovati - jer mesta nema, a parkiranje je duž internih puteva - dok su u ostalim napadnute pešačke površine, pa treba tražiti druga rešenja.
 
Poslednja izmena:
U Bloku 22 od kad su uveli zelenu zonu mesta ima koliko hoces i kad god hoces, tu su problem ljudi koji dolaze tu na posao pa nece da plate parking i onda stanu na ulicu ili popenju auto uz neko drvo. Cesto mi se desavalo da se parkiram na parking mesto i da me blokiraju iako ima mesta zato sto nece a i ne mogu duze od 3 sata da plate parking.
 
Džaba zona ako niko ne kontroliše nepropisno parkiranje. Koliko sam ja zaključio, Oko sokolovo trenutno služi SAMO za proveru parkiranih vozila na zoniranim parking mestima, tj. glume Parking servis.
 
Tačno, ima sad dovoljno mesta gde je zelena zona. Ja znam i jednog koji je pre zoniranja parkirao u 21. bloku, a živi u Pop Lukinoj. Njega je već i plava zona isterala.
 
To зло зло дрвеће које нам ради о глави. Занимљив извод из текста плана

"На више локација, али у мањем обиму, присутне су девастиране и запуштене паркинг​

површине. На појединим местима дрвеће је својим крошњама, али и кореновим системом,​

прерасло предвиђене габарите у оквиру простора за паркирање, због чега представљају​

потенцијални ризик за возила као и за кориснике паркинг површина (ломљење грана, обарање​

стабала услед временских непогода и др.)."​

 
Ne bih da zvučim kao neki drvosjek, ali to je više manje istina, naročito za korenje, ali i poziciju stabla.

Evo recimo ovaj primer (iz Bloka 34) gde je drveće posađeno između regularnih parking mesta. Sa slike se ne vidi, ali verujte mi da je svaki koren uništio parking mesto.

blok 34 parking.jpg


A imamo i onaj primer kada se drvo posadi na svaka tri parking mesta, ali bez ostavljenog prostora za to drvo. Tu je moguće parkirati 3 vozila, samo ako spoljna vozila parkiraju neposredno uz drvo. Primer sa Bežanijske kose.

ljubinke bobic parking.jpg


Te stvari nisam primećivao dok nisam krenuo da vozim kola, tako da će vam ovo mnogi vozači potvrditi.
 
Dule je u pravu. Koliko god meni bio pun kufer i vozača i razbacanih automobilčina i Parking servisa, legitimno je pravo svakog vozača koji uredno plaća neki parking, da na tom parkingu može da se parkira a da ne mora da guli šasiju i uništava gume dok savlađuje nabrekli koren koji viri iz zemlje.

A i takve stvari prosto debilno izgledaju. Naravno, krivica je Parking servisa i Grada što u večitoj maniji da nabiju što više mesta uz što manje investicija (kantica farbe) smeštaju parking mesta previše uz drvo, odnosno tako da se gazi po njegovoj baštici i korenju.
 
Tu imamo i još jedan problem, što jedan deo ljudi kuka na korenje, a istovremeno im smeta i što se postoji dovoljno mesta za parking u hladu. Generalno, rešenje bi moglo da bude sledeće, a da mnogi budu zadovoljni.

Gde god je to moguće (u zoni naznačenih parking mesta), angažovati Presadišu i to drveće posaditi tamo gde je potrebno (gde ga je manje i kojem bi se obradovali građani, jer je pristojne veličine). Na mestima odakle je izvađeno drveće, ugraditi betonske sanduke i u njih posaditi novo drveće. Na taj način bi se dobio i hlad, a i drveće ne bi dizalo asfalt / kocke / šuplje kocke, jer bi korenje bilo usmereno da raste u dubinu, gde bi se naknadno širilo. Na taj način bi se smanjilo i izvaljivanje stabala, jer ako se pogleda, gotovo da nijedno stablo vrsta koje imaju centralni koren koji ide duboko u zemlju (kesten, orah, hrast), ne padaju tek tako. Tu imamo dobrim delom i primere lipe i platana.
 
Da li ovo znači da se uvode zone (na tirkizno obeleženim površinama) ili samo parking mesta?
 
Koje crvene tačkice? Crveno je regulaciona linija, tirkizno su sva parking mesta obuhvaćena planom (postojeća i planirana).

Drveće na parkinzima nije potrebno - potrebno je svuda na NB gde može da se posadi, najviše oko pešačkih staza, obavezno obostrano, ali ne na parkinzima. Parkinzi treba da budu ravan asfalt, a ne ona glupost kakva je uglavnom.
 
Где видиш црвене тачке има само црвена линија. Тиркизно колико видим јесу махом постојећа паркинг места која ће сада по плану ући у систем наплате. Заправо за ове блокове које боље познајем не видим да има и једно ново место. Сад ми није јасно шта ће бити са оним местима која се тренутно користе за паркирање а нису у овом плану. То су махом места паралелно са тротоарима у приступним (нетранзитним) улицама за паркирање и не сметају протоку аутомобила и пешака. Таквих места има доста и ако евентуално забранили ту паркирање уз кажњавање, дефинитивно би дошло до проблема да буквано од 8 до 16ч немате ни 70% потребних капацитета за паркирање, јер и тренутно ако дођете рецимо после пола 9 постоји шанса да дуго тражите празно место, без обзира да ли сте спремни да платите дневну кару или не.
едит: претече ме Панта
 
Da, baš tako - doći će se u popriličan problem ako se mnoga od 'neformalnih' parking mesta ne ozvaniče. To od 7 do 16 rešiće zona, ali za prekonoć - neće. Posebno u npr. 30. bloku, koji ima komično malo 'zvaničnih' parkinga.
 
Дрвеће јесте уништило много паркинг места, чаки и многа тиркизна у овом плану су неупотребљива због корења. Али мислим да је сувише сурово све то посећи, а остали би и без драгоценог хлада. Не знам да ли постоји нека могућности да се ова паркинг места реше без сечења постојећих стабала. Ако постоји свакако би то требало искористити, макар и изискивало додатне инвестиције. Што се тиче нових стабала гледао сам скоро један прилог где се саднице стављају у неку врсту бетонских цеви до одређене дубине које тера да корен иде у дубину пре него што скрене на разне стране и тиме се спречава да изађе до површине и разрове асфалтна или бетонска паркинг места.
 
Vrh