Šta je novo?

Parkiranje - zone, garaže,...

Ono što vidim jeste da su planirana nova parking mesta u bloku 22:
Untitled.jpg
 
Дрвеће јесте уништило много паркинг места, чаки и многа тиркизна у овом плану су неупотребљива због корења. Али мислим да је сувише сурово све то посећи, а остали би и без драгоценог хлада. Не знам да ли постоји нека могућности да се ова паркинг места реше без сечења постојећих стабала. Ако постоји свакако би то требало искористити, макар и изискивало додатне инвестиције. Што се тиче нових стабала гледао сам скоро један прилог где се саднице стављају у неку врсту бетонских цеви до одређене дубине које тера да корен иде у дубину пре него што скрене на разне стране и тиме се спречава да изађе до површине и разрове асфалтна или бетонска паркинг места.
To je upravo ono što sam predlagao, samo malo modifikovano. I taj moj predlog bi iziskivao malo vremena i ne mnogo uloženog novca, jer ne verujem da su preterano skupi ti betonski prstenovi. I još jedna stvar, koju sam zaboravio da napomenem. Prilikom sadnje tih novih sadnica, treba birati one vrste koje ti ne usvinje kola, poput četinara, javora, topole... i izbegavati drveće poput lešnika, oraha i sl. kako bi se izbeglo standardno opadanje plodova u jesen, koji umeju da oštete kola, ali i koji dosta privlače vrane i gavrane, koji vole da skaču po haubama i krovovima kola, gde mogu na miru (uslovno) da jedu plodove.
 
Ne treba nikakvo drveće da se sadi između automobila. Kad postojeće odumre, ne treba saditi novo. A treba saditi - na drugim mestima. I to onoliko! Svaki novobeogradski blok ima mesta za po nekolimo hiljada sadnica... (brojao ja u mom, zapanjili biste se).

Postoji, na istoj opštini, zlatni standard kada je u pitanju drvored na pešačkoj stazi - Goce Delčeva od Starog Merkatora do Devete gimnazije - e, pa, izvolite, olakšajte život novobeograđanima tokom leta sa još takvih ambijenata, umesto što ćete ih terati da grebu retrovizor dok se provlače iz kola, ako već ne moraju da prelaze stražnjicom preko menjača na druga vrata.

I što je najbolje, onda kad je posađen baš taj carski drvored u Goce Delčeva, bili smo manji tupsoni - i pravili smo obične asfaltne parkinge bez drveća između vrata i 'rastera' na patosu između kojih još nije nikla nijedna travka (blokovi 1 i 2, ali i 21 ispred meandra, pa i 28 ispred visokih zgrada - svi imaju normalne parkinge). Posle smo otupaveli. Kako padnu ljudima te gluposti na pamet, nikad mi neće biti jasno.
 
E, baš tu se kod nas uglavnom ne sadi, nego upravo između automobila. Uostalom, pogledati astroduletovu fotku iz Bloka 34, sa 'drvenim' parkingom i obližnjom 'zelenom površinom', ledinom bez ijednog stabla sa dovoljno prostora - za dupli drvored.
 
Da li je bolje ući u vreo auto koji je proveo ceo dan na suncu ili u auto koji je proveo u hladovini?
 
Tреба да постоји зелени појас између паркинга и тротоара и ту да се сади дрвеће.
Тако је решено у Блоку 38.
Испред зграде где ми је родитељски стан, са уличног погледа ова десно дугачка зграда, ткз. "Глиста", је на сваких пет паркинг места урађена зелена површина ширине 1,5 метара, где је засађено дрвеће још давне 1968.године и то углавном канадске тополе:(. Такође између паркинга и тротоара је зелена површаина, ширине 1 метар и ту је засађено дрвеће.
паркинзи блок 38.JPG


То дрвеће је толико изџигљало, неке су већ по два пута подкресавали, да су корења појединих дрвећа подизала асфалт са тротоара и ломила бетон на паркинзима. Све је то реконструисано, а корења која су извалила тротоаре и поједина паркинг места су секли моторним тестерама, да би их могли уклонити.
Кад следећи пут одем до стана, сликаћу корења која су остала "у животу", да видите колике су то џомбе!
 
@solecar
Automobili danas imaju klimu i po vrućini ih treba rashladiti bez obzira na drvce koje ih možda prekriva. Posle minut rada klime može da se uđe u kola. Jedina žrtva koju treba podneti je kupovina reflektujuće folije za volan. Imam automobil. Velika većina vozača ovako razmišlja - iz iskustva. Svima je dosta glupe blokade vrata u vidu drveta. U mom ulazu se ne bez simpatija priča o komšiji koji je jedno likvidirao fićom pre 30 godina. Na svu sreću niko se nije našao da popuni onu rupu sa ivicama za maltretiranje guma. I to su sad najpopularnija mesta na celom parkingu. Bukvalno - nikog ne zanima da li će parkirati ispod drveta, ni u julu mesecu. To ne postoji.

A neću da mi se hladi auto dok mi se peče glava. Koji je to tek glup princip, majko mila?!
 
Meni je više blokade vrata u vidu drugih parkiranih kola. Nemali broj ljudi nema pojma da uparkira kola, pa ili zauzmu dva parking mesta ili ti ostavi toliko prostora da moraš da ulaziš u kola kao da se provlačiš kroz uzanu ogradu.

Kod mene je eto sasvim druga situacija i dobrom delu ljudi je drago što mogu da parkiraju kola ispod drveta.​
 
Kod tebe na glavnom parkingu nema drveća između kola. A parking je kakav treba da bude - ravna površ.

To zato što su zgrade iz 1960-ih. Da su novije, uvalili bi im patentirane gluposti.
 
Kod tebe na glavnom parkingu nema drveća između kola. A parking je kakav treba da bude - ravna površ.

To zato što su zgrade iz 1960-ih. Da su novije, uvalili bi im patentirane gluposti.
То знам, зато сам и навео кад је дрвеће засаћено.

Код мене на Бежанијској коси, иако је зграда у коју сам се уселио 1992.године, на паркинзима тј. између њих нема засађених дрвећа, паркинзи су један до другог, а дрвећа су засађена између тротоара и паркинга. Зато су посадили бандере између појединих паркинг места.;)
бежанијска коса, блок 19, паркинзи.JPG
бежанијска коса, блок 19, паркинзи_.JPG
 
Bandere su tu da imate sa čime da se zanimate. :)
Ja lično ne vidim ništa loše u ovakvom načinu pravljenja parkinga sa drvećem. Ali i dalje stojim pri onom stavu za sadnju sa betonskim prstenovima, čak i u ovom slučaju.​
 
Тамо где има зелени појас, свакако да је бесмислено трпати дрвеће између аутомобила, али тамо где нема простора за зелени појас ја бих ипак више волео по неко дрво. Није у питању само хлад, већ је и лепше, зеленије и што би рекли да мало продише улица. Капацитет паркинг места ће се дефинитивно смањини, али нека цена мора да се плати.
Пример за овим бетонским прстеновима у Стевана Марковића у Земуну:
1651138198430.png
 
Bandere su tu da imate sa čime da se zanimate. :)
Ja lično ne vidim ništa loše u ovakvom načinu pravljenja parkinga sa drvećem. Ali i dalje stojim pri onom stavu za sadnju sa betonskim prstenovima, čak i u ovom slučaju.​
Наравно да у оваквом начину градње/прављења паркинг места под правим углом са дрвећем, а између паркинга и тротоара, нема ништа лоше, чак је и пожељно, јер се добије већи број места (барем једно до два места више).

У мојој улици (Недељка Гвозденовића) су целом дужином на парној страни изграђена коса паркинг места где су између свака три паркинг места посађена дрвећа у четвртастим лејама са ивичњацима. Ту нема зеленог појаса између паркинга и тротоара, па су из тог разлога овако пројектовали сађење дрвећа!
IMG_20220428_164620_resized_20220428_083036584.jpg


На неким паркинг местима су изџигљала и самоникла растиња:unsure:, срећом па не сметају, а праве хлад!
IMG_20220428_164635_resized_20220428_083038201.jpg


А на неким истим паркинг местима су посадили и дрво и бандеру и саобраћајни знак:cool:
IMG_20220428_170324_resized_20220428_083036207.jpg
 
Jel to drveće, ovo sa ivičnjacima, u prstenovima ili samo pobodeno u zemlju?
Ovo samoniklo, koliko god trenutno izgleda lepo i ne smeta, ima da kroz desetak godina krene da pravi problem, jer drveće radi svoje.
 
Нисам те баш најбоље разумео, али сво засађено дрвеће је у прстеновима и свако је засаћено са бусеном.
 
Postoji drveće koje samo posade u zemlju i onda ga na vrhu zemlje oiviče ivičnjacima. Tako je urađeno na par mesta prilikom rekonstrukcije poteza Zoo vrt - Vukov spomenik.
A normalno da je svako posađeno sa busenom, jer kako bi drukčije.​
 
Ali tako je prosto, samo da se gleda malo u budućnost, a ne samo par meseci unapred.

Korak 1: Napraviš garaže - da bi ih napravio angažuješ svoje ortake koji ionako znaju samo da asfaltiraju i zidaju. Zarada je već zagarantovana.
Korak 2: Nateraš ljude da te garaže koriste tako što ukineš parking mesta na ulicama i povećaš cenu parkiranja na ulici (za sve osim za stanare).
Zarada se uvećava jer si em povećao cenu parkinga na ulici, em što idu u garažu koja se isto naplaćuje. Plus javno kažnjavaš one što nepropisno parkiraju jer većina ne voli kada im neko ovako kao na Vučkovoj slici uništava zelenilo.
Plus, iako si gledao samo svoje sebične interese, dobiješ ogroman plus jer si napravio funkcionalne bici staze po centru, plus možeš da nastaviš da lupetaš o zelenoj agendi i zelenim bulevarima.
 
Ali tako je prosto, samo da se gleda malo u budućnost, a ne samo par meseci unapred.

Korak 1: Napraviš garaže - da bi ih napravio angažuješ svoje ortake koji ionako znaju samo da asfaltiraju i zidaju. Zarada je već zagarantovana.
Korak 2: Nateraš ljude da te garaže koriste tako što ukineš parking mesta na ulicama i povećaš cenu parkiranja na ulici (za sve osim za stanare).
Zarada se uvećava jer si em povećao cenu parkinga na ulici, em što idu u garažu koja se isto naplaćuje. Plus javno kažnjavaš one što nepropisno parkiraju jer većina ne voli kada im neko ovako kao na Vučkovoj slici uništava zelenilo.
Plus, iako si gledao samo svoje sebične interese, dobiješ ogroman plus jer si napravio funkcionalne bici staze po centru, plus možeš da nastaviš da lupetaš o zelenoj agendi i zelenim bulevarima.
od svega što si nabrojao samo će ovo biti urađeno:
povećaš cenu parkiranja na ulici
 
Ne bavite se glupostima i ideološkom turbolevičarskom demagogijom - to nama ovde na NB ne treba. Nikakvo širenje parkinga nauštrb parkova nije ni predviđeno.

Založote se za pošumljavanje i obnovu zelenih i parkovskih površina u rečenim blokovima i za to ćete dobiti podršku. Samo u mom bloku postoje DVA POTOKA koja treba obnoviti. Šta se čeka?
 
Poslednja izmena:
Vrh