Šta je novo?

Parkiranje - zone, garaže,...

Nisam siguran da kapiram problem sa pristupnim rampama. Ja sam mislio na bicilisticku u nivou saobracajnice, kao u Bulevar Oslobodjenja, sto su suzili trake i oslobodili prostora za biciklisticku. Ona bi u tom slucaju sekla pristupne rampe. Ako se ne varam na Brankovom imamo takvu situaciju, gde pesacki sece pristupnu rampu.
Sto se veze Autokomanda-Mostar tice, ona i sad postoji (doduse prilicno improvizovana u delovima, ali veoma lepa) i minimalnim intevencijama se moze osposobiti za vezu do reke. Veza do NBG preko Gazele je druga prica.
 
Плашим се да би возачи кола секли бициклистичке траке на искључењима. Како мислиш да бицикли пређу део од Мостара до реке?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=853062#p853062:23zwbpqs je napisao(la):
Дошљак » Tue May 25, 2021 12:10 pm[/url]":23zwbpqs]Плашим се да би возачи кола секли бициклистичке траке на искључењима. Како мислиш да бицикли пређу део од Мостара до реке?

Sigurno da bi, ali to je sad vec pitanje sprovodjenja propisa. To sto ce zuta traka biti izmedju bi trebalo da bude olaksavajuca okolnost.
Rekao bih po planu Beograda na vodi da ce ova saobracajnica postojati. A i da nece, sigurno ce neki koridor biti. U interesu im je da spoje Galeriju sa Mostarom.
Untitled.gif
 
али би се и жуте траке прекидале пред искључења и укључења.
Опет неће бити могуће да бициклистичка стаза пресече правац Савска-Војводе Мишића.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=853096#p853096:mbkia2rx je napisao(la):
Дошљак » Tue May 25, 2021 1:38 pm[/url]":mbkia2rx]али би се и жуте траке прекидале пред искључења и укључења.
Опет неће бити могуће да бициклистичка стаза пресече правац Савска-Војводе Мишића.

Tu postoji semafor. Milion puta sam prosao tuda - prelazak ulice bas nije nikakav problem, ali to sto dalje moze samo levo kolovozom do Sajma je vec ozbiljno s...e. Ako/kad probiju tu vezu ispod Gazele, bice milina. A probice je sigurno,ne zato sto im je stalo do biciklista, vec zato sto bi veza Mostar-BNV (Galerija) trebalo da im je prioritet.
Jedino skretanje ka Savskoj sa autoputa je koliko/toliko nereseno onda, ali mislim da taj pravac nije toliko prometan i da moze obican nesemaforizovan prelaz da bude.
 
Jel se jos nekome cini da je generalna situacija sa nepripisnim parkiranjem sada gora nego sto je bila pre uvodjenja Oka Sokolovog? Ne racunajuci onaj zalet i euforiju u prvih par meseci od uvodjenja OS.

Mislim da se kazne pisu i salju, ali da je sve vise pokvarenjaka koji uspevaju da ih izvrdaju. Jos jedna ogavna pojava koju sam primetio u zadnje vreme je da ima sve vise primata koji voze sa prekrivenim tablicama. Sto je tek problem za sebe.

Licno imam utisak da je stanje sada gore nego sto je bilo. Inace to kazem kao neko ko je na pocetku podrzao i pozdravio uvodjenje OS.
 
Ja mogu samo da potvrdim za BKA, jedina razlika je što sada dostavna vozila sa sva 4 uvek ima vozač u njima,dok drugi radnik istovaruje robu.

Kako se nisu još uvek setili lutki za naduvavanje na mestu vozača :D
 
Izvor: Politika.rs

Bez beogradske Paseo de Grasije bar još dve godine
677z381_projektovan-iygled.jpg

Obnova najavljivana za 2017. i posle koje bi ona izgledala kao avenija u Barseloni, majstori neće doći pre 2023. – Najveća nedoumica i dalje je pozicija buduće ogromne garaže.

Godinama najavljivanu i planiranu obnovu Kneza Miloša ni u ovoj ni u 2022. neće započeti majstori. Kada će se to dogoditi zavisi pre svega od toga da li će garaža biti ispod ulice što znači da bi saobraćaj bio zaustavljen na duže od godinu dana, ili će ona biti sagrađena na placu pored Ministarstva inostranih poslova kao javni objekat za šta ne postoji projekat. Do kraja godine pašće odluka o tome koja bi varijanta garaže trebalo da bude podignuta na nekadašnjem Topčiderskom drumu. To je za naš list potvrdio Marko Stojčić, glavni gradski urbanista.

– Projekat za garažu ispod ulice imamo ali ako bi se radilo prema njemu to bi bio veliki pritisak na funkcionisanje saobraćaja u prestonici. Postoji i opcija da se uradi betonska ploča na ulici i da se istovremeno ona obnavlja na površini i da se gradi podzemna garaža tako da ulica ne bi za saobraćaj bila zatvorena godinu i po dana nego nekoliko meseci. Garaža bi mogla da se smesti i u novi objekat ali tek treba da se napravi idejno rešenje na osnovu kojeg bismo sve te varijante uzeli u obzir i odlučili kako da rekonstruišemo Kneza Miloša, a da ne napravimo kolaps u saobraćaju – objašnjava Stojčić.

On tvrdi da se nije odustalo od prvobitne zamisli da se trotoari prošire, uvede šest kolovoznih traka i ukinu parking mesta odnosno parkiranje automobila u toj ulici kakvo sada postoji.

Ideja o obnovi Kneza Miloša po ovom planu (podzemna garaža, šest kolovoznih traka, biciklistička staza koja će biti veza centra sa Prokopom, razdelno ostrvo sa zelenilom, širi trotoari i gusti drvoredi) stara je više od pet godina. Kada je ova tema najviše bila aktuelna, početkom 2016, gradski oci su uveravali da će rekonstrukcija ove saobraćajne žile kucavice početi 2017. i da će trajati oko godinu i po dana, a da će rezultat tog posla u leto 2018. biti moderna avenija po uzoru na Paseo de Grasiju u Barseloni, bili su izričiti u Starom dvoru.

Tada je delovalo da je gotova stvar podzemna garaža sa 427 parking mesta koja će se prostirati između Nemanjine i Višegradske koja bi nasledila krcati nezonirani parking duž ove ulice.

– Ulazi i izlazi biće gotovo neprimetni jer će ih obmotati staklene dekorativne konstrukcije. Podzemna garaža površine 12.100 kvadrata, prema idejnom rešenju „Parking servisa”, imaće dvostruko više mesta nego što ih je sada nad zemljom. Polovina njih trebalo bi da bude namenjena stanarima po povlašćenim cenama, a 20 će biti rezervisano za osobe sa invaliditetom. Time će se rešiti i višedecenijski problem žitelja ove centralne prestoničke ulice koja nije zonirana – bila su tadašnja uveravanja u gradu.

Kao jedan od koraka napred u odnosu na trenutno stanje, najavljivana je i izgradnja svojevrsne podzemne sobe za sve instalacije, pa kada se desi kvar majstori ne bi morali da buše asfalt, nego bi ulazili direktno u tu prostoriju i odatle bi uklanjali havariju.

Preokret se desio u septembru 2019. kada se odustalo od izgradnje podzemne garaže iz istih razloga zbog kojih je ona sada pod znakom pitanja – kopanje garaže u dužini od gotovo kilometar izazvalo bi tektonske poremećaje u funkcionisanju saobraćaja u gradu jer bi Kneza Miloša morala potpuno da se zatvori za automobile i vozila javnog prevoza na najmanje godinu i po dana.

Potom je ova ambiciozna obnova seljena iz godine u godinu, rekonstrukcije drugih ulica su probijale sve rokove, a metro je postao projekat nad projektima za Beograd. Preporod Kneza Miloša ponovo je na čekanju.

http://www.politika.rs/sr/clanak/480696 ... dve-godine
 
Вероватно их кочи Савски трг пошто је Савска једина паралелна алтернативна саобраћајница макар од Мостара до Немањине.
 
Na kraju će samo da zamene asfalt i popločaju trotoare.

Naravno, biće fazni radovi čime će se omogućiti što manje blokade.

Sve u svemu, čeka nas kolaps bez velikog učinka jer je garaža ispod ove ulice najpametnija moguća stvar i jedini način da se uklone kola iz te i okolnih ulica.
 
sa toga da će se dugoročno rešiti parkiranje i žute trake stigli smo do "daj bože bar da precizno upišu podzemne instalacije u katastar"
 
Potpuno zatvaranje Kneza Milosa na godinu dana ne dolazi u obzir.

CAK i da se pristane na zatvaranje za "civilni" saobracaj, mora da ostane bar jedna traka rezervisana iskljucivo za vozila hitnih sluzbi. Ne znam da li nadlezni znaju, ali iznad te Kneza Milosa se nalazi najveci i najvazniji medicinski centar u zemlji. :kafa:

Zao mi je, ali nek se gospoda iz Grada, projektanti i izvodjaci snadju malo pa neka upotrebe tehnologije i masine u 2021. da izvode radove uz ostavljanje koridora za hitne potrebe.

Ne moze grad da crkne na godinu dana dok oni rade samo zato sto su isuvise lenji i skrti da naprave resenje koje ne podrazumeva kompletno zatvaranje. :kafa:
 
a ne znam zašto konačno ne bi krenuli da rade u smenama 24/7 na većim i bitnim projektima
 
Ne znam da li im treba dopustiti da rade tako bitnu saobraćajnicu, dok "4 bulevara" još uvek nije završeno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856096#p856096:21oxpu7w je napisao(la):
Дошљак » 07 Jun 2021 12:10[/url]":21oxpu7w]Вероватно их кочи Савски трг пошто је Савска једина паралелна алтернативна саобраћајница макар од Мостара до Немањине.
Ako ih nije za Bulevar oslobođenja kočila Slavija i Ruzveltova / Mije Kovačevića, što bi ih kočilo ovo. Ja više mislim da ih koče izbori, jer ako bi sada krenuli da rade Kneza Miloša, a pri tom izošljareno i nedovršen potez Zoo vrt - Vukov spomenik, ne bi stigli da završe pre izbora i pali bi samo tako, jer već sada moraju da krenu sa peglanjem Vesićevih vizija grada, koje su građanima u dobroj meri preko glave, kao i sam Vesić.
 
Није баш да потез Славија-Франш нема алтернативни правац (Кнеза Милоша нпр.). Али истина је да када би сад почели Кнеза Милоша, имали би свеопшти хаос. Али искрено, ако им се раде велике саобраћајнице, нек ураде онда проширења Булеавара Деспота Стефана и Макензијеве.
 
Što se tiče poteza Slavija - Franš, stoji, isto kao i što se tiče Kneza Miloša, jedan drugome su neka vrsta alternative, kao što i sam znaš, kada su taj potez i Ruzvelotva - Mije Kovačevića rađeni paralelno, nastao je haos, uprkos Kneza Miloša kao alternativi.

Inače, mnogo toga ima što zahteva proširenje, ali šta god da se krene da se radi, ne bi se stiglo odraditi u kratkom roku, do izbora, plus što mnoge od tih stvari zahtevaju eksproprijaciju, a to im se baš i ne radi. Dovoljno je samo pogledati Bulevar od Cvetka do Ustaniče, da ne idemo dalje ka Smederevcu.
 
У Деспота Стефана треба да сруше 2-3 зграде, и евентуално посеку дрворед са десне стране. То би могло све да се одради за месец-два максимално, уз добру организацију.
 
Danas sam imao "zanimljivu" situaciju. Idem ulicom i vidim auto sa hirurškom maskom preko tablice, kao što je spominjao Bender. Na trenutak sam zastao, jer prvi put to vidim, a čovek iz zgrade tu pored, odmah istrčao napolje da vidi u čemu je problem. Pošto sam mu objasnio da zastao zbog maske na tablici i da nemam nikakve vceze sa parking servisom, smirio se. Ja produžio dalje svojim poslom, a on se vratio u stan.
 
Heh, a verovao ili ne, ja sam danas isto imao jednu situaciju za koju sam se mislio da li uopšte da prenosim ovde ili ne, jer ne znam da li više ima poente.

Braće Jerković, ona 2+2 ulica kojom vozi 18 ka Medaku. Duž trotoara parkirani automobili pola na trotoaru pola na pokojnoj zelenoj površini. I jedan veliki VW karavan posred trotoara sa vozačem unutra. Ja priđem i kucnem na prozor, vidim on se iskreno začudio, i pitam ga jel bi mogao bar da se pomeri malo negde, da napravi prolaz. Iako je delovao nešto premoreno ili rasejano(?), momentalno pali motor i odobravajući odmahuje rukom i pomera auto napred, a ja zauzvrat eliminišem svaki znak agresije i kažem mu lepo ''hvala, hvala''. I prolazim i onda mu u retrovizor mahnem u znak zahvalnosti.

Odem 50 metara dalje na stajalište da čekam autobus. On se pomerio napred i uključio :bg4: Ja se mislim ''ok ajd, bar je video da je pogrešio i sad se premestio i ne smeta, i vidim da će uskoro da ode odatle''. I bude mi drago što sam doprineo da se pročisti trotoar i put za pešake. Minut kasnije, na parče trotoara iza njega dolazi VW kombi Caddy i postavlja se još gore nego on pre premeštanja, tako da celom svojom širinom staje na trotoar a ljude prisiljava da se provlače kroz 40 cm između njegovog kombija i parkiranih automobila.

Ja gledam to i u fazonu sam "pa ja stvarno ne mogu da verujem...''
BlackInbornBlacklemur-max-1mb.gif


I onda shvatim da prosto ne vredi više. Ne vredi. Sve i da imaš sav autoritet i svo moralno i zakonsko pravo da ih prevaspitavaš... džaba. Džaba kada je to postala tolika epidemija i poplava da je izgubljeno iz kolektivnog mentaliteta i vaspitanja. Da imamo najbolju policiju i komunalce na svetu, i najbolje sudstvo, i da svakome koga navataju stigne kazna... ma ni to ne bi ništa značilo jer 95% ljudi u ovom gradu uopšte više nema predstavu da kad se parkiraš, treba da misliš i na druge, a ne samo na sebe. Prosto to više nije deo kolektivnog vaspitanja ovde. Isparilo. Umrlo.
 
Značilo bi kada bi se kažnjavalo. Nikakvi apeli ne pomažu - samo novčana kazna.

Mada ja mislim da bi bolja kazna bila društveno koristan rad u Čistoći ili Zelenilu.
 
Mala konsultacija, ako je neko upućen.
Šta je potrebno da bi se podneo zahtev za zoniranje parkinga u okviru bloka? Kako su zonirali okolne blokove i Zorana Đinđića kod mene je nepodnošljivo stanje u toku dana, od pola 9 do 17h nekada treba i po sat vremena da se čovek parkira jer je pritisak i količina vozila koja je nabijaju u blok nenormalna.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=853099#p853099:2jrt5b4h je napisao(la):
astrodule » 25 May 2021 12:47 pm[/url]":2jrt5b4h]Ne može biciklistička traka da ide pravo i da postoji desno skretanje za motorna vozila. To je samoubistvo u najavi.

Bukvalno svaka biciklistička traka u Los Anđelesu je takva, pa sam još živ. Još ovde je dozvoljeno uslovno desno na svakom crvenom.

Jedno od rešenja je da odvojiš prostor za bicikl spreda na skretanju: https://nacto.org/publication/urban-bik ... ike-boxes/
 
Vrh