Šta je novo?

Parkiranje - zone, garaže,...

Rešenje je da se ljudi pomire sa time da im kola ne moraju biti parkirana ispred ulaza.

Treba više garaža i javnih parkinga na zapuštenim parcelama (dok se ne reši njihov status) i stanarima iz okoline omogućiti parkiranje po povlašćenoj ceni.

Napraviti više mesta za kraće zautavljanje (za dostavu, kurire, za selidbu i slično) i naravno redovno kontrolisati nepropisno parkiranje.

Ukratko, više garaža, manje parking mesta na ulicama i trotoarima.

Naravno i mnogo, mnogo bolji javni prevoz.
 
novim garažama i podizanjem cena se neće rešiti doseljavanje dva miliona ljudi (milion vozila) u bg.
 
To je u rangu stava da šire ulice dovode više vozila u centar, sa kojom se takođe ne slažem.

Jedna mera ne znači ništa, jer ovaj problem nije jednodimenzionalan.

Mislim da sam već pisao kako bih ja to rešio.

* Skoro potpuno uklanjanje parking mesta sa kolovoza i totalno uklanjanje sa trotoara.

* Dobijeni prostor iskoristiti za bici trake ili saobraćajne trake.

* Izgradnja što više podzemnih garaža.

* Poskupljenje parkiranja van garaža.

* Povlašćene cene za stanare koji su blizu garaža

* Pešake pod zemlju na kritičnim raskrsnicama (naravno, podzemni prolazi se moraju održavati) i omogućavanje što tečnijeg saobraćaja motornih vozila (što manje levih skretanja)

* Mnogo bolji javni prevoz

* Strogo i neselektivno kažnjavanje nepropisnog parkiranja, naročito kada se blokira jedna saobraćajna traka (primer Bulevara gde praktično imamo jednu traku manje zbog nepropisnog parkiranja i zaustavljanja). To raditi kamerama.

Ove tačke nisu pod rednim brojevima jer se moraju (skoro) sve istovremeno uraditi.

Moje mišljenje je da po centru dobar deo vozača usporava saobraćaj jer traže parking mesto umesto da odu pravu u garažu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852488#p852488:27tx7riv je napisao(la):
Whiplash » 23 May 2021 08:48[/url]":27tx7riv]Kakva komunjarska razmišljanja...kažnjavati onoga ko ima više od jednog automobila.
Šta vas boli ona stvar ako neko ima i 5 automobila a samac je? Ako vam smeta uvek se možete odseliti negde van Beograda u neko manje mesto i sl.

Ima previše automobila ali za to nisu krivi ljudi koji ih kupuju jer mogu nego i***** na vlasti koji ne znaju da šire grad u širinu i da zabranje gradnju novih zgrada u centralnim opštinama sa po 40+ stanova.

Ako ste ste već uhvatili komunjarskih metoda onda kažnjavajte te idiote na vlasti a ne običnog čoveka koji zaradi za te automobile svojim radom.
>мења комуњарско размишљање америчким

уживај у још грђим гужвама и још мање паркинга

најпростије је записати сваку зграду са недовољно паркинг места, експропријација, рушење, градња намерно да буде што ружнија да се људима утуви у тинтару да свака зграда мора да има довољно паркинг места и да не купују смеће од некретнина
 
dakle srušio bi 90% grada zbog starogradnje koja decenijama unazad nema dovoljno parking mesta?
 
Beč ima ogroman problem sa parkingom, a verujem i svaki veći grad koji je "veliki" duže od veka, kao Beograd. Onda je tu problem što najveći broj zgrada u gradu nikada nije pravljeno sa idejom da svako domaćinstvo ima parking mesto, jer je to bilo nezamislivo da svako poseduje auto. A danas eto domaćinstvo, pa više od jednog auta.
Da se bilo šta uradi sa parkingom u Beogradu, to je već kasno i uvek će biti problema. Ali eto barem treba ići ka olakšanju situacije, pa treba imati taj zakon da svaka nova stambena zgrada mora da obezbedi dovoljan broj parking mesta za svoje stanare. Dalje treba poboljšati javni prevoz, što je čak malo paradoks trenutno za Beograd. Da prevoz bude pouzdan i tačan, treba smanjiti gužvu, a da se smanji gužva treba smanjiti broj vozila na ulicama tako što će ljudi koristiti više javni prevoz koji treba da bude pouzdan i tačan.
I iz tog razloga treba barem nekako navesti ljude da se odreknu privatnih vozila. Evo kad poredim život u Beogradu i Beču, iako nisam vozač, mogu slobodno reći da je presudna tačka to što Beč ima daleko bolji javni prevoz, pa iz tog razloga je vrlo moguće živeti i bez auta. Ali uprkos tome ljudi i dalje koriste auta, pa opet ima problema sa parkingom. Međutim, to je ovde kur*obolja od vlasti za taj problem, jer su u fazonu "imate vrhunski javni prevoz, koristite to". A za Beograd to nije primenjivo.
 
Kad god neko na Beobuildu ne želi da uloži napor da proba da razume tuđe stavove, ili kad se prosto nema argumenata:


Komunjare.jpg


Jeste, svi smo komunjare. :kafa:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852507#p852507:3dzudxnq je napisao(la):
astrodule » Ned Maj 23, 2021 11:23 am[/url]":3dzudxnq]To je u rangu stava da šire ulice dovode više vozila u centar, sa kojom se takođe ne slažem.

Jedna mera ne znači ništa, jer ovaj problem nije jednodimenzionalan.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852501#p852501:3dzudxnq je napisao(la):
astrodule » Ned Maj 23, 2021 11:01 am[/url]":3dzudxnq]Rešenje je da se ljudi pomire sa time da im kola ne moraju biti parkirana ispred ulaza.
Bravo Dule. Slažem se i sa ostatkom iznetog. Ali mi je posebno drago kad pročitam ova tri, i da još neko razume to.


Inače, u okviru izučavanja predmeta Parkiranja, isto kao i kod Javnog gradskog transporta putnika, najkompleksniji i najteži deo - koji se na fakultetu ispredaje samo u jednom deliću, em zbog obima em zbog nedostatka vremena - jesu politike i načini implementiranja tarifa, odnosno cena karata kad se radi o JGP.

Doduše ono što je poznato i očigledno jeste da jedan od modela za upravljanje parkiranjem i politikom vezanom za njega podrazumeva da treba težiti modelu gde domaćinstva imaju do 1 automobil, ali da ga koriste ne za svakodnevnicu nego za aktivnosti mimo radnog vremena, vikendima, za izlete, posete, vanredne obaveze i slično. A da od ponedeljka do petka (ili subote) za osnovne potrebe odlaska na posao ili do grada, koriste javni gradski prevoz. Koji, naravno, treba da bude na određenom nivou kvaliteta i da ima dovoljno dobru pokrivenost i dostupnost da bi primamio korišćenje.

Znači model gde jedna porodica = jedan automobil. Koji se koristi onda kada javni prevoz nije dovoljan. A za sve ostalo, da upravo JGP bude taj koji će da ispunjava osnovne dnevne potrebe. To je model kome treba težiti u Beogradu. Kažem ''težiti'', dakle nije ostvariv, ali što je situacija bliža njemu, to će bolje biti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852522#p852522:vlrgtje5 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Ned Maj 23, 2021 11:44 am[/url]":vlrgtje5]

Znači model gde jedna porodica = jedan automobil.
I šta je ovo ako nije komunjarsko razmišljanje? Kao u Kini jedno dete po porodici :roll:

Kažem komunjarsko jer su oni tako ograničavali sve živo, ko se seća tog perioda i sa ondašnjim brojem vozila bilo je na snazi par-nepar sistem.

Jel vi shvatate da jedan auto po porodici nije dovoljan?

Muž ima svoj posao svoje obaveze, žena ima svoj posao i svoje obaveze.

Ako treba da se ide po dete u vrtić,školu ako neko zaglavi na poslu šta treba da čekaju ovog drugog da dođe da uzmu kola ili da idu nepouzdanim gradskom prevozom u koji i kad dođe ne može da se uđe?

Još ako imaju dvoje dece pa da se ganjaju sa po jednim automobilom pa to je čist mazohizam.

Znam sad ćete vi da izmišljate neke floskule "kako se sve može kad se dobro organizuje" i sl....može malo sutra.

I opet kažem nisu ljudi krivi što mogu da kupe 5 automobila nego vlast koja ne zna da obezbedi infrastrkturu za toliki broj vozila jer se neko davno (a svi znamo ko je to bio) kako neko napisa vodio time da je "nezamislivo da svako ima kola" :roll:
 
A jel ti shvataš da:

1) sam napisao ''to je jedan od modela'' iz saobraćajne struke i palete mogućih rešenja za upravljanje parkiranjem
2) to je model kome treba težiti, dakle ne uvesti ga kao da smo neka Severna Koreja, nego TEŽITI tome
3) to je model koji nije ostvariv u Beogradu, ali treba težiti da se bude što je moguće bliže takvom stanju
4) za razliku od nekih drugih ovde, ja nisam pominjao nikakve zabrane i dranja ljudi koji imaju više od 1 automobila (ovim ne osuđujem njih, samo pravim poređenje). Već sam rekao da ovako više ne može i da nešto mora da počne da se menja. Nešto PORED izgradnji novih garaža i PORED novih zoniranja.


Što se tiče vlasti i države, svi na ovom forumu koji me dovoljno znaju, znaju i šta mislim o državi i ovoj vlasti. ALI nikada mi ne bi palo na pamet da idem toliko daleko da izvučem zaključak da, pazi ovo, država je kriva što ljudi kupuju automobile ko blesavi...? Pa ne. Država (odnosno Grad) je kriva što ne unapređuje infrastrukturu, što drži delove Beograda u stanju istom kao u 19. veku, i što odbija da gradi garaže. Ali država svakako NIJE kriva niti odgovorna što su ljudi izgubili svaku meru i razum i počeli da kupuju automobile ko da su stolice.

Za druge ne znam (nek se sami izjasne i rasprave) ali ja ovde ne govorim o problematici nekog sredovečnog muža i oca iz Stare Pazove koji ima jedan Golf 5 i njime ide svakog dana do Beograda. Ne. Govorim o situacijama kao npr pomenuti par penzionera koje znam. Koji žive u urbanom delu Beograda jako dobro povezanim sa mrežom JGP, oboje će za 3 meseca biti penzioneri, sin im se uskoro seli (on neće koristiti auto ni posle toga) a oni i pored toga imaju čak 2 AUTOMOBILA.

Govorim o ljudima koji npr žive na Vračaru iznad Južnog Bulevara, i idu do našeg zajedničkog poznanika koji živi u Jerkoviću kod okretnice 26. I oni umesto da taj put pređu 26icom, oni sedaju u automobil i prave gužve, a na oba kraja rute zauzimaju mesto. :bash:

Govorim o ljudima koji žive u Kneza Miloša u blizini MUPa a penju se na trotoare, čupaju drveće (dva posečena drveta na uglu Višegradske i KM kod broja 78), uzurpiraju trotoare i prave sebi parking mesta jer su eto, oni rešili i odlučili da mora njihov ljubimac da bude parkiran baš ispred zgrade. Pa makar to značilo kidanje drveća i parkiranje posred pešačkih tokova. A imaju okolo niše za parkiranje sa sve mesečnim kartama za njih, a ako su bliže Mostaru, imaju i ogroman parking kod Mostara. Ali ne... on mora da se nasadi baš pod svoj prozor. Da ni slučajno ne protegne nogice do drugog bloka. A zato okolni pešaci i bolesni na putu ka KCS neka protežu noge okolo naokolo. :bash:

To su samo neki od primera. E o takvim ljudima i takvim situacijama ja govorim. I to mora pod hitno da se menja. Inače će ceo grad više da kolabira.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852509#p852509:1mtugcmc je napisao(la):
SRBO » 23 Maj 2021 11:40[/url]":1mtugcmc]најпростије је записати сваку зграду са недовољно паркинг места, експропријација, рушење, градња намерно да буде што ружнија да се људима утуви у тинтару да свака зграда мора да има довољно паркинг места и да не купују смеће од некретнина
A onda u drugoj temi pročitam ushićenje na natakarenu kocku koja izgleda kao filter nekog ozbiljnijeg uređaja, na starogradnju sa kojom nema ama baš nikakvih dodirnih tačaka stilski.

image-asset.jpeg


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852522#p852522:1mtugcmc je napisao(la):
Bender Rodriguez » 23 Maj 2021 12:44[/url]":1mtugcmc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852507#p852507:1mtugcmc je napisao(la):
astrodule » Ned Maj 23, 2021 11:23 am[/url]":1mtugcmc]To je u rangu stava da šire ulice dovode više vozila u centar, sa kojom se takođe ne slažem.

Jedna mera ne znači ništa, jer ovaj problem nije jednodimenzionalan.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852501#p852501:1mtugcmc je napisao(la):
astrodule » Ned Maj 23, 2021 11:01 am[/url]":1mtugcmc]Rešenje je da se ljudi pomire sa time da im kola ne moraju biti parkirana ispred ulaza.
Bravo Dule. Slažem se i sa ostatkom iznetog. Ali mi je posebno drago kad pročitam ova tri, i da još neko razume to.
A onda zađem u sporedne ulice Vračara, Zvezdare, Voždovca i shvatim da imam slobodan samo kolovoz, i to širine za jednosmernu ulicu.
 
Imam baš jedan komentar kad si spomenuo Zvezdaru, deo blizu šume gde sam ja i gde su uglavnom kuće.

Dosta kuća oko mene ima prostora, čak i vidljive garaže, međutim odlučili su da naprave 18. stan po redu umesto da zadrže garažu, betonirali bašte i dozidali sve i svašta. Alternativa im je onda da se parkiraju po trotoaru i blokiraju isti uz blokiranje i same ulice nekada. Ima nekoliko primera gde je prilaz za garažu vidljiv, ali ih verovatno mrzi da se parkiraju, lakše im je da blokiraju trotoar, na koji usput stavljaju kantice da obeleže svoje “mesto”…

Ja sam mislim jedini zadržao garažu i još dva parking mesta u bašti u mojoj ulici.

Po mom mišljenju je tu krivo nepoštovanje pravila, apsolutno nesprovođenje zakona i potpuna samoživost gde se ni ne zapitaš da li smetaš nekome, a možeš apsolutno da ne smetaš.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852530#p852530:stf4bhmc je napisao(la):
Bender Rodriguez » Ned Maj 23, 2021 12:30 pm[/url]":stf4bhmc]

2) to je model kome treba težiti, dakle ne uvesti ga kao da smo neka Severna Koreja, nego TEŽITI tome
3) to je model koji nije ostvariv u Beogradu, ali treba težiti da se bude što je moguće bliže takvom stanju

Ako "težiš" ka nečemu znači da hoćeš da se to u nekoj ili potpunoj meri ostvari.

I sad zamisli da svi "teže" tome i na kraju ta "težnja" postane realnost i šta onda da rade ljudi sa 2-3 automobila? Da plaćaju kazne jer je neko "težio" tom rešenju?

I zar mislite da će populacija Beograda da se smanjuje pa će takve "mere" moći da budu neko trajno rešenje npr ako BG naraste na 3 miliona ljudi?

I evo ja živim u Jerkoviću i imam tri automobila (jedan sližbeni) a nemam čak ni decu i šta sad treba da budem streljan zbog toga?
 
@Bender Nisam znao da postoji predmet Parkiranje na faksu. A i kako bih znao kada izgleda da niko važan kao da taj predmet nije nikada slušao ni položio.
 
Људи који се крећу својим аутомобилом на јавни превоз гледају са презиром. Њих неће ни метро одвратити од поседовања личног аутомобила. Једини начни да се стане на пут повећаном броју возила по граду јесте да се регистрација услови или поседовањем гараже, или изнајмљеног паркинг места. Опет, ни то није решење због проблема паркинга на послу или неком другом месту где се одлази колима (лекар, куповина, банка, суд, фризер, спорт и рекреација, гости).
 
Prvo ukinuti izmišljeni Saobraćajni fax i dati struci da radi posao.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852644#p852644:q7ylsrex je napisao(la):
Дошљак » 23 Maj 2021 23:21[/url]":q7ylsrex]Људи који се крећу својим аутомобилом на јавни превоз гледају са презиром. Њих неће ни метро одвратити од поседовања личног аутомобила. Једини начни да се стане на пут повећаном броју возила по граду јесте да се регистрација услови или поседовањем гараже, или изнајмљеног паркинг места. Опет, ни то није решење због проблема паркинга на послу или неком другом месту где се одлази колима (лекар, куповина, банка, суд, фризер, спорт и рекреација, гости).
Imamo i određeni broj ljudi koji koriste kola u lokalu, a do grada idu gradskim prevozom. Naprimer, neko iz Obrenovca trenutno koristi kola samo po Obrenovcu, a do grada ide sa 860. Na posao ide, najpre sa 860 pa preseda na liniju za NBG. Kada bude video da će mu linija biti skraćena do Makiša, pa onda mora da preseda na metro, pa onda da preseda na metro kod Savskog trga ili na gradski prevoz, pa tako i u povratku... Kolike su šanse da će da radi tako svakodnevno, a kolike su šanse da će da počne da koristi kola i do posla?
 
Мислим да ће то највише зависити од паркинга. Многи људи су пре зонирања НБГ возили до блокова 20/21/22 и ту паркирали и преседали на аутобус до центра. Паркинг је велики проблем у целом граду. Није лако наћи место ни код Куле Небојша, ни на Дорћолу, ни на Новом Београду, ни на потпуно неуређеној Звездари. Мислим да је велики посао што многи послови посебно у старом делу града немају уређено паркирање. Ево нпр. КЦС. Још већи проблем је са бројним пословима из станова (адвокати, приватне ординације, разни салони и сл.).
Мислим да је велика грешка што посао са гаражама и паркинзима није либерализована, и што ту монопол држи ЈКП Паркинг сервис. Верујем да би се многи инвеститори и окренули изнајмљивању паркинг простора да им је то омогућено. Имали смо пример са гаражом у Баба Вишњиној.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852512#p852512:2zwdxss8 je napisao(la):
operic » 23 May 2021 10:56[/url]":2zwdxss8]dakle srušio bi 90% grada zbog starogradnje koja decenijama unazad nema dovoljno parking mesta?

Да.

Време је да престане да буде најружнији град на најлепшем месту.

Врло је лако фазно одрадити. Изузетак ајде нека буде пар зграда што имају неку архитектонску вредност. Ово остало да бациш у смеће и направиш нешто друго нико не би ни пажњу обратио
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852602#p852602:2w6n68xi je napisao(la):
Whiplash » Ned Maj 23, 2021 8:22 pm[/url]":2w6n68xi]
I evo ja živim u Jerkoviću i imam tri automobila (jedan sližbeni) a nemam čak ni decu i šta sad treba da budem streljan zbog toga?
Svaka cast, uspeo si u zivotu. Uzivaj u svom sajmu automobila jos koju godinu dok ne postanes zarobljen u garazi/parkingu od desetina hiljada drugih koji razmisljaju i ponasaju se isto kao ti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852641#p852641:1z6zqawn je napisao(la):
astrodule » Ned Maj 23, 2021 11:01 pm[/url]":1z6zqawn]@Bender Nisam znao da postoji predmet Parkiranje na faksu. A i kako bih znao kada izgleda da niko važan kao da taj predmet nije nikada slušao ni položio.
Pa naravno da postoji. :) Pored tipova, uci se i projektovanje parkiralista, politike odnosno upravljanje parkiranjem, ispitivanje tokova vozila i njihovih korisnika i odredjivanje tarifa i zona. Problem je, kao i sa vecinom fakulteta danas, sto je dosta zbijeno pa se ne predje dovoljno, tj. ne predje se da bude razumljivo i objasnjivo.

Drugi problem je sto, kao i u svakoj struci, i tu postoje ljudi koji su tvrdi u nekim stavovima. Na primer, ja sam ti rekao u proslom postu ovde da se slazem sa tvojim postom gde kazes da oni stavovi "vece ulice = vise vozaca u gradu" ne piju vodu. Ali deo ljudi u toj struci uporno to tvrdi. Kao sto tvrde i da je automobil uzrok svih problema a sami ne izlaze iz njega.

I treci problem je sto su stvari poput politike (parkiranja) na nivou grada, odredjivanje tarifa i zoniranja jako konpleksni i obimni. Pa se kod njihovog stvaranja cesto preplice nekoliko sfera, medju kojima je i politika i naravno - profittt. I onda se izrode nakaradna resenja koja donose podjednako stete koliko i koristi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852602#p852602:2yjs8uw8 je napisao(la):
Whiplash » 23 May 2021 08:22 pm[/url]":2yjs8uw8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852530#p852530:2yjs8uw8 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Ned Maj 23, 2021 12:30 pm[/url]":2yjs8uw8]

2) to je model kome treba težiti, dakle ne uvesti ga kao da smo neka Severna Koreja, nego TEŽITI tome
3) to je model koji nije ostvariv u Beogradu, ali treba težiti da se bude što je moguće bliže takvom stanju

Ako "težiš" ka nečemu znači da hoćeš da se to u nekoj ili potpunoj meri ostvari.

I sad zamisli da svi "teže" tome i na kraju ta "težnja" postane realnost i šta onda da rade ljudi sa 2-3 automobila? Da plaćaju kazne jer je neko "težio" tom rešenju?

I zar mislite da će populacija Beograda da se smanjuje pa će takve "mere" moći da budu neko trajno rešenje npr ako BG naraste na 3 miliona ljudi?

I evo ja živim u Jerkoviću i imam tri automobila (jedan sližbeni) a nemam čak ni decu i šta sad treba da budem streljan zbog toga?
Težiti nečemu ne znači dostići to nešto u potpunosti, nego biti što bliži toj vrednosti/cilju, koji je nemoguće ostvariti. Ako je y=1/x i kažeš da x teži 0, znači da je y=beskonačno, jer X nikada ne dostiže vrednost 0 niti matematički može da dostigne tu vrednost.
Ako jedna osoba, kao ti, poseduje 2-3 automobila, ja onda ne vidim prepreku da se negde kupi garaža ili slično. Isto tako ne vidim razlog da jedna osoba poseduje toliko automobila, pogotovo kada živi u gradu.
I da, treba da budeš "streljan" zbog toga, posebno zbog zagađenja životne sredine sa toliko automobila.
 
@Bender

A da li je u uzbeniku iz parkiranja povecana prosecna sirina vozila koja sigurno utice na projektovanje parking mesta? Sirina vozila se sigurno promenila u poslednjih 20-30 godina.

Po meni je normalno da postoji razlika u misljenjima, ali ako postoji neka simulacija koja uzima u obzir sve navedene parametre (navike, broj vozila, kvalitet prevoza, broj garaza, cena parkiranja, prosecna plata...) onda tu nema mesta u misljenjima, vec samo o dobrom unosu podataka.

Kao sto rekoh, problem je visedimenzionalan (slicno kao meteorologija, ali ipak sa manje paramatera, tako da sigurno moze da se napravi dobra analiza)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852762#p852762:h2gz8w92 je napisao(la):
marrecar » Pon Maj 24, 2021 11:32 am[/url]":h2gz8w92]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852602#p852602:h2gz8w92 je napisao(la):
ja onda ne vidim prepreku da se negde kupi garaža ili slično. Isto tako ne vidim razlog da jedna osoba poseduje toliko automobila, pogotovo kada živi u gradu.
I da, treba da budeš "streljan" zbog toga, posebno zbog zagađenja životne sredine sa toliko automobila.

Nema u blizini nigde garaža, možda one garaže gore kod Lidla na Medaku ali su već sve u vlasništvu ili izdate a da parkiram auto u garažu pa da onda idem prevozom ili pešaka do njega nekoliko km ne pada mi na pamet.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852762#p852762 je napisao(la):
marrecar » Pon Maj 24, 2021 11:32 am[/url]":h2gz8w92]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852602#p852602 je napisao(la):
I da, treba da budeš "streljan" zbog toga, posebno zbog zagađenja životne sredine sa toliko automobila.
I onda posle recite da nisu u pitanju komunjarska razmišljanja maskirana "brigom za prirodu i čist vazduh" :roll:
Kako da ne.

Shvatite da je 21 vek i da ne možete ograničavati ljude šta će raditi sa svojim novcem i svojom imovinom u koju spadaju i automobili.

Ako vam je do toga onda pravac Kina, S. Koreja i sl "bratski" režimi kojima se divite
 
Pa ako imaš 2-3 auta, onda ne vidim problem da ideš jednim od njih do garaže po druga kola.
Da, komunjarski sve to, kako god, misli šta hoćeš.
 
Mislim da malo mesate pojmove posedovanje i koriscenje. Naravno da ti u 21. veku niko ne moze zabraniti da posedujes i hiljadu automobila ako si u mogucnosti, ali ce debelo, sa svim pravom, da ti oteza i regulise njihovo koriscenje. I to je model kome zapad tezi, a ne komunisticki rezimi. London naplacuje ulaz u centar kolima, u NY je posedovanje kola dovedeno do besmisla. Ne mogu sad da nadjem, ali negde je bila simulacija koliko bi mostova NY trebao da ima i kakvu ulicnu matricu da bi podrzao saobracaj, ako ne bi postojao metro. Ja posedujem dvoje kola u porodici, ali nikako ne zelim da zivim u takvom gradu gde ce sve biti podredjeno kolima. Infrastruktura za javni transport uvek mora imati prioritet.
 
Vrh