Šta je novo?

Parkiranje - zone, garaže,...

@Whiplash, jel razumes ti da sa takvim nastupom i ponasanjem za 5 godina neces imati GDE da vozis to troje kola?

Jel razumes to za pocetak?
 
Vidite jučerašnju cringe akciju Đilasovaca gde kredom crtaju parking mesta kao da se igraju školice. Ljudi baš ne kapiraju problem parkiranja pa je predlog da sve trotoare pretvore u parking. Tviteraši su ih blago rečeno ubili od zezanja i to zasluženo, ne znam kako njih ih nije sramota.

https://twitter.com/SSPBeograd/status/1 ... 2462225412
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852796#p852796:fe65fq3x je napisao(la):
3eka » Pon Maj 24, 2021 1:40 pm[/url]":fe65fq3x]London naplacuje ulaz u centar kolima, u NY je posedovanje kola dovedeno do besmisla

I London i NY imaju metro pa posedovanje kola u samom centru NY ili Londona stvarno nema svrhu jer je sve "na 2-5 minuta hoda"
Ko je bio znao o čemu pričam.

I ja bih se odrekao kola za po gradu kada bi postojao metro sistem makar kao u Budimpešti jer NY i London metro su za nas naučna fantastika.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852800#p852800:fe65fq3x je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pon Maj 24, 2021 1:54 pm[/url]":fe65fq3x]

Jel razumes to za pocetak?
Jel razumeš i ti i ostali da kola danas nisu luksuz nego potreba za početak?
JGP nam je u qrcu, metro nemamo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852844#p852844:2nrz7yun je napisao(la):
Whiplash » 24 Maj 2021 17:24[/url]":2nrz7yun]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852800#p852800:2nrz7yun je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pon Maj 24, 2021 1:54 pm[/url]":2nrz7yun]
Jel razumes to za pocetak?
Jel razumeš i ti i ostali da kola danas nisu luksuz nego potreba za početak?
JGP nam je u qrcu, metro nemamo.
OK, a za šta je tebi kao jednoj osobi potrebno troje vozila? I kako možeš da ih koristiš istovremeno?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852844#p852844:2gccqjc9 je napisao(la):
Whiplash » Mon May 24, 2021 5:24 pm[/url]":2gccqjc9]

I London i NY imaju metro pa posedovanje kola u samom centru NY ili Londona stvarno nema svrhu jer je sve "na 2-5 minuta hoda"
Ko je bio znao o čemu pričam.

I ja bih se odrekao kola za po gradu kada bi postojao metro sistem makar kao u Budimpešti jer NY i London metro su za nas naučna fantastika.


Bio sam i u Londonu i u NY i još u gomili gradova koji imaju metro. Svi su oni u nekom trenutku stali sa razvojem automobilske infrastrukture, pošto nije imala gde više da se razvija. Stvarno nisam imao utisak da su njihovi urbanisti bili totalni id*** što nisu predvideli da ćemo jednog dana svi voziti po 5 automobila i projektovali mrežu autoputeva kroz centre gradova. Apsolutno ne žalim što nemamo bulevare sa po 8 traka i hektare otvorenih parkinga (iako i meni to izaziva probleme), žalim što nemamo metro.
Ono što bi kratkoročno moglo i trebalo da se promeni je da se poveća prosečan broj obaveznih garažnih mesta po stambenoj jedinici u novogradnji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852860#p852860:1b9xpa67 je napisao(la):
solecar » Mon May 24, 2021 6:09 pm[/url]":1b9xpa67]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852844#p852844:1b9xpa67 je napisao(la):
Whiplash » 24 Maj 2021 17:24[/url]":1b9xpa67]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852800#p852800:1b9xpa67 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pon Maj 24, 2021 1:54 pm[/url]":1b9xpa67]
Jel razumes to za pocetak?
Jel razumeš i ti i ostali da kola danas nisu luksuz nego potreba za početak?
JGP nam je u qrcu, metro nemamo.
OK, a za šta je tebi kao jednoj osobi potrebno troje vozila? I kako možeš da ih koristiš istovremeno?

Jbt, šta ste napali čoveka što ima troje kola. Mislim da je prilično očigledno da ne može da ih vozi istovremeno...kakva je onda razlika da li vozi jedna ili troje? Pa nisu kola deficitarna roba, čemu moralisanje?
 
Istini za volju, on je prvi napao ljude da su komunjare.


Ja bih prvi voleo da svako punoletan u gradu može da ima svoj auto i da sve funkcioniše besprekorno. Ali to prosto nije moguće. Ja podržavam posedovanje automobila, smatram da je automobil danas potreba i smatram da automobil pomaže razvoj društva i privrede na 100 načina.

Ali imam problem sa time da ja i mnogi drugi ljudi i dalje koristimo svoje noge i javni prevoz a trotoari i kolovozi postaju sve puniji nesavesnih vozača. I tu ne pričam samo o onim slučajevima sa teme ''Bahato parkiranje''. Ne. Znam da nisu svi uvek bahati. Neko nekad stane na trotoar jer zaista nema gde drugde. Prosto nema. Razumem to. Ali iz godine u godinu gledam kako se automobili množe i gomilaju. Do te mere da grad postaje nenastanjiv. I priznajem da sam pre 10 i do pre 2 godine mislio da se to može rešiti novim garažama i zoniranjem. Ali sam počeo da uviđam da to više nije dovoljno. Jer ljudi kupuju automobile ko patike, i prosto sve i da imamo najbolju gradsku upravu na svetu i sve pare sveta, ne može ovaj grad u ovakvom stanju da isprati toliko gomilanje automobila.

A problem sa Whiplashom je to što on odbija da prihvati da gomilanjem automobila on doprinosi tom problemu. Pre nego što se on pojavio na ovoj temi, ja sam naveo primere drugih ljudi koji bespotrebno gomilaju kola. I lepo sam posle rekao - ''nije ovde sporan čovek, muž i otac, koji svakog dana iz Stare Pazove ide kolima do Beograda da radi. Sporni su ljudi koji nemaju preku potrebu da svoje svakodnevne aktivnosti obavljaju kolima, a opet ih imaju po 2 ili više u domaćinstvu''.


A da napomenem da su godinama unazad na ovom forumu drugi ljudi iznosili mnogo oštrije kritike i predloge sankcija za vozače. Mnogo, mnogo oštrije. Neki od njih su bili na granici mržnje. Ja nikad to nisam radio, niti ću. Ne želim da nekome zagorčavam život zato što ima jedan auto. Niti sam napisao ''ja bih uveo te i te kazne!'' (proverite, imate moje postove na ove dve strane). Ja sam napisao ''ovako više ne može'' i ''Nešto mora da se menja''.
 
Ja smatram da uopšte ne bih imao prihvatljiv kvalitet života bez automobila, a svojoj supruzi svakako ne bih uskratio pravo da jednako rezonuje. Kao ni bilo kome drugom. To znači da ne bih u životu ulazio u razmatranje nečijih potreba da nešto ima ili nema: neki ljudi mogu i bez automobila, to je njihova stvar.

Sad, nije humanitarna katastrofa ako ne može u svakom delu grada da svako vozi auto - može da se preseli neko, ponekad - ali bih zakonom zabranio da takve zone zahvataju više od npr. 10% gradskog tkiva. Prioritet bih dao olakšavanju porodičnog života i zadovoljavanju potreba prosečnog člana društva, pre nego li kakvih ekstravagantno progresivnih urbanih levičara-je*******ivetara.

I, ne, nema veze sa stanjem javnog prevoza: u centar nikad nisam ni išao kolima, drugde - uvek, i uvek ću, metro u gradu veličine Beograda ne može da pokrije celu teritoriju. Ne zanima me bicikl ni u decembru, ni u julu - nije mi socijalno prihvatljivo da budem mokar, od padavina niti od znoja. Opet, kome je to kul - nek izvoli.

Moram i da vam kažem, pošto neko pomenu, da su zagušenja u špicevima po američkim gradovima veličine Beograda znatno manja nego bilo gde u Evropi, uključujući Beograd. To je zato što imaju puteve. Megapolisi su drugo, a i kod njih apsolutno, ako bih morao da se selim, dajem prednost Los Aranđelovcu nad Parizom. I kod baš velikih evropskih gradova, Madrid mi je najprihvatljiviji, jer ima i puteve i ogroman metro (isto tako i Rur). Od gradova nalik Beogradu, u Beču može da se vozi, a pohvalio bih i gradnju megatunela u Pragu.
 
Али кад човек размисли, није ли овакво стање управо дестимулишуће за возаче. Нема проблема, имај ти и 10 аутомобила ал ћеш зато пола живота да проведеш у гужвама и тражењу паркинга и то је то. Ја сам више за то се побољшају услови и инфраструктура за бицкилисте и ”тротинетисте”, а возачима (поготово онима којима то није неопходност већ проста удобност) то им је што им је. Јер искрено не могу да схватим да неко иде колима на посао ако аутобус/трамвај/тролејбус стају на траси твог стана/куће и места запослења и да притом том аутобусу не треба више од 20-25 минута до тог одредишта..
 
Sve se slažem, ali mislim da je priča o ograničavanju broja automobila, čak i da je izvodljiva, poprilično banalizovanje problema. Rešenje za tako nešto može biti samo jedan kompleksan, multidisciplinarni i dugoročan strateški plan, na čijem kraju se nalazi metro.
Sa druge strane, ovo paušalno kalkulisanje ekološke osvešćenosti po broju automobila mi malo liči na lov na veštice. Ako neki buržuj ima garažu punu ekskluzivnih automobila, jel treba da ga obesimo na Terazijama? A čovek plaća bogatstvo za registracije, ne zauzima mesto na ulici, a u proseku vozi samo jedna kola, koja verovatno zagađuju manje od prosečnog srpskog krša. Karikiram sad, ali veći problem imam sa ljudima koji ne umeju đubre da bace bez da sednu u kola. Ako izuzmemo bahate, za njih ne bih imao milosti.
 
@Panto, lepo rečeno.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852906#p852906:140bjhug je napisao(la):
Кила » Pon Maj 24, 2021 9:43 pm[/url]":140bjhug]Али кад човек размисли, није ли овакво стање управо дестимулишуће за возаче. Нема проблема, имај ти и 10 аутомобила ал ћеш зато пола живота да проведеш у гужвама и тражењу паркинга и то је то. Ја сам више за то се побољшају услови и инфраструктура за бицкилисте и ”тротинетисте”, а возачима (поготово онима којима то није неопходност већ проста удобност) то им је што им је. Јер искрено не могу да схватим да неко иде колима на посао ако аутобус/трамвај/тролејбус стају на траси твог стана/куће и места запослења и да притом том аутобусу не треба више од 20-25 минута до тог одредишта..
To sam i ja mislio prethodnih godina. Ali sam počeo da shvatam da ljudi nemaju meru, i da nemaju uvid, kogniciju u to kuda ovo vodi. Svako ko kupuje kola (a da prethodno nije imao) misli ''pa dobro, to je samo jedan auto, ukupno 5 m2, šta je to na ceo Beograd...'' I zaista, to je ništa. Taj jedan auto je ništa. Ali jedan, po jedan, po jedan, po jedan... svakog dana, svakog meseca, i tako nekoliko godina... Nakupi se. I to dote mere da su mi neke ulice neprepoznatljive u odnosu na pre samo par godina.

Šta je rešenje? Pa svakako kombinacija poteza i odluka, ne jedna konkretna stvar. Ja ne volim da dajem izričite odgovore i predloge jer znam koliko je to multidimenzionalan problem i da ne može jedna osoba da barata svim činjenicama i znanjem da se to reši. Iz istog razloga retko komentarišem trase linija po gradu, baš zato što znam koliko tu ima podataka koji moraju da se imaju u vidu. A i znanja i iskustva. Da je to tako lako i brzo, ne bi timovi koji se bave projektovanjem parkiranja/zona/propisa dobrano naplaćivali svoje usluge. Isto važi i za one što projektuju javni prevoz po gradovima.

Ali definitvno mnogi ljudi (vozači) nemaju meru. Ne kažem da su bahati. Ne kažem da rade nešto loše što kupe kola. Ali nemaju meru, nemaju uvid kuda sve to vodi. Što je najcrnje, imao sam nekoliko situacija da me neko poveze do nekog dela urbanog Beograda da obavimo razne stvari. Npr jednom Bulevar kod Cvetka, drugi put Poenkareova, treći put Južni Bulevar... Znači tako neke lokacije, u urbanom delu BG. Nekoliko puta mi se desilo da uvidim da za vreme dok mi nađemo mesto, dok se uparkiramo, dok pošaljemo sms, dok izađemo, dok odšetamo do odredišta... da sam išao javnim prevozom da to obavim, već bih do pola gotov. Šta hoću da kažem, dolazimo do tačke gde ne samo da je grad pretrpan i paralisan, nego do tačke gde 2/3 vozača za dnevne aktivnosti postaje veća muka da ih obavljaju automobilom, nego da idu javnim prevozom. Ali opet - većina ljudi to prosto ne uviđa.
 
Није баш тако људи. Да ли би сте нпр. ишли у велику куповину аутом или јавним превозом? Или да ли би сте децу возили код лекара аутом или ишли јавним превозом? Да ли би сте ишли код пријатеља у госте аутом или јавним превозом (па да зависите од реда вожње и одете раније само да би стигли на превоз)?
 
Градска управа као сервис грађана треба да се бави побољшањем квалитета живота грађана побољшањем инфраструктуре и институција, а не издавањем простора и продајом земљишта. Такође треба да ограничава изградњу ако она прети да преоптерети постојећу инфраструктуру и ако нема услова за побољњаше инфраструктуре. Не треба главни циљ да буде профит. Не треба да се праве улице само тамо где ће да буде профита од продаје земљишта.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852917#p852917:365yso0d je napisao(la):
Дошљак » 24 Maj 2021 22:53[/url]":365yso0d]Није баш тако људи. Да ли би сте нпр. ишли у велику куповину аутом или јавним превозом? Или да ли би сте децу возили код лекара аутом или ишли јавним превозом? Да ли би сте ишли код пријатеља у госте аутом или јавним превозом (па да зависите од реда вожње и одете раније само да би стигли на превоз)?
Hipotetički, da uzmemo da živiš kao samac. Da li bi kupio jedno vozilo ili više njih, i zašto?
 
Сигурно да имам пара, али би то била колекција олд тајмера, типа Фића, Буба, Кец, Голф, Југић, можда и неки камион чак :D Али би имао и велику гаражу :)
 
Ja ne bih bio baš toliko isključiv - ili ću da posedujem kola ili ću da koristim javni/alternativni prevoz. Da Beograd ima najbolji javni prevoz na svetu, opet bih poželeo da imam (barem jedna) kola. Zato što mi javni prevoz ne zadovoljava baš sve potrebe (nabavka, putovanja...), zato što volim da imam kola...makar ih koristio jednom nedeljno.
Ja bih problem automobila razdvojio na dva očigledna dela - parkiranje i korišćenje. Ako neko ima garažu, ne vidim problem da ima koliko hoće kola, dok god ne zauzimaju prostor na ulici. To očigledno onda nisu vozila koja generišu dodatan saobraćaj. Parkiranje na ulici bi možda trebalo progresivno naplaćivati i dodatni novac ulagati u blokovske garaže i sklanjati kola sa ulica potpuno.
Drugi deo je korišćenje - tu sad ide kompleksnija priča o stimulacijama i destimulacijama. Nisam stručnjak, ali siguran sam da pametnom politikom ulaganja u javni prevoz i žute trake, destimulacijama umesto stimulacijom parkiranja na radnom mestu, čak i bez metroa može da se napravi validna alternativa. Dovoljno trećina vozača da počne busom da ide na posao i rešili smo problem.
Ja,konkretno, živim na Vračaru i dovoljno sam destimulisan da upotrebljavam kola, tako da sam na motoru 90% vremena. Po ciči zimi bih radije vozio motor nego se stresirao tražeći parking. Ali ja imam validnu alternativu, a većina još uvek nema
 
Дошљак":2gjifu6c je napisao(la):
Сигурно да имам пара, али би то била колекција олд тајмера, типа Фића, Буба, Кец, Голф, Југић, можда и неки камион чак :D Али би имао и велику гаражу :)
To je već neka druga priča, koja je suprotan kraj u odnosu na ovu priču o svakodnevnom životu.
 
Da se malo osvrnem na situaciju, i ujedno odgovorim na ovih nekoliko postova.

Kao prvo, 3eka, niko nije napao Whiplash. Ja sam najnormalnije pitao za šta su mu potrebna troje kola, kada može da vozi samo jedna, a pritom je samac. Što kažu Pantograf i Došljak, ako imaš porodicu, onda je OK, u smislu, vidi se potreba za dvoje kola. Drugo, Whiplash je u temi o SMT, napisao da kome je do drveća, neka se seli na selo. U još nekim slučajevima je isto spominjao da kome se nešto ne sviđa, da se seli iz Beograda. I uvek je bilo da on prvi zapoičinje tu temu o selidbi.

Kila spominje poboljšanje infrastrukture za bicikliste i trotinetiste, a ona je upravo usko vezana za vozila i to što spominje da može neko da ima i deset vozila ako hoće. To što će neko da ima deset vozila, i da ima problem sa parkiranjem, znači da će isto tako i onaj koji ima jedno vozilo, da ima problem sa parkiranjem. Onaj koji ima samo jedno vozilo, tražiće parking, jer neće moći da nađe mestoi zbog onog koji ima deset vozila. Zbog povećanja broja vozila, sve više se dolazi do problema parkiranja, pa se tako sve više vozila parkiraju po troitoarima, prolazima, zelenim površinama... , a pešaci i biciklisti su primorani da koriste sve više kolovoz, ono što im preostane. Ako se zaista hoće uređena infrastruktura za pešake, trotinetiste i bicikliste, onda je jedino rešenje dizanje ograda poput onih na autoputu, kod Ortopedskog zavoda Rudo, kod Sajma... , kojima se fizički odvaja kolivoz od trotoara. Sve dok je drukčije, ljudi će parkirati vozila na trotaru, ne obazirući se na pešake. O izgradnji garaža kao rešenju problema, da i ne govorim. To bi bilo idealno rešenje za mnoge delove grada, ali to nije isplativo kao iscrtavanje linija po trotoarima i zoniranje.

Takođe, kvalitet života nije u tome da uvek i svuda ideš kolima. Imam kola, ali ne idem svugde sa njima, nego samo tamo gde znam da ću brže obaviti posao tako, nego gradskim prevozom, ili kada su situacije gde ne mogu gradskim prevozom fizički da nešto obavim (prenos kabastih stvari i sl.). Bender je to lepo objasnio.

A vezano za garaže i parkiranje, taj fenomen je odlično opisao avatar_one.
 
Na tvoj post sam odgovorio jer je poslednji bio, ali malo jeste uhvatili čoveka u mašinu jer ima više od jednih kola. Stvarno ne bih izigravao njegovog advokata, svašta je on i drugo pričao što mi se nije svidelo i što sam i ja kritikovao.
Ja sam rekao da može čovek da ima i deset kola ALI ako ima garažu da ih smesti...da se sad ne ponavljam, detaljno sam obrazlagao već sve.
Za infrastrukturu - za mene dobitna kombinacija kad autoput postane bulevar sa žutom trakom, da se ubaci i odvojena biciklistička staza, ako bude mesta. Pretpostavljam da bi se onda širina traka smanjivala, pa da bi možda ostalo mesta.
 
Приступне рампе искључују сваку могућност за бициклистичку стазу дуж аутопута.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852943#p852943:j9n3v0zg je napisao(la):
3eka » 25 Maj 2021 00:41[/url]":j9n3v0zg]Na tvoj post sam odgovorio jer je poslednji bio, ali malo jeste uhvatili čoveka u mašinu jer ima više od jednih kola.
Ja ga nisam hvatao u mašinu, nego sam ga normalno pitao, kao što bih i bilo kog drugog da je umesto njega.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852944#p852944:1itvqw2f je napisao(la):
Дошљак » Today, 00:55[/url]":1itvqw2f]Приступне рампе искључују сваку могућност за бициклистичку стазу дуж аутопута.

Osim ako se ne napravi tunelčić za bicikliste u zoni rampe. Nije to baš toliko preskupo, ali mi ovde imamo fobiju od podzemnih prolaza jer se ne održavaju.
 
Па сад, искрено, код Франша не видим куда би прошао тај тунелић. По мени би било корисно да се уради бициклистичко-пешачка стаза уз приступне рампе Газели и преко саме Газеле. Од аутопута реално између Аутокоманде и Мостара нема ни стаза које би се међусобно настављале.
 
Vrh