Šta je novo?

Parkiranje - zone, garaže,...

Ako zgrada nema prostor koji joj pripada za parking ili nema garažu u sklopu same zgrade, ne vidim kako bi mogli samostalno da obezbede parking.​
 
Nisam mislio da ga bukvalno kupuje, nego da mora stambena zajednica da investira neki novac u resenje parkiranja i povecanje kapaciteta oko svojih zgrada. Nece niko imati bas njegovo mesto, osim ako tako ne odluce.
Kao što je @solecar već odgovorio, ovo je moguće samo u okviru parcele koja pripada zgradi, ili ako već stambena zajednica ima vlasnička prava na parceli. Ranije se nije praktikovalo da uličice sa potencijalnim parking mestima budu u ovakvim parcelama, tako da to nije rešenje.
Inače verujem da bi većina stanara bila zainteresovana i uspela nekako finansijski da iskopa sredstva za ovakva rezervisana parking/garažna mesta.
Osim toga ovakvo regulisanje parkinga na širem području, sa stanovišta javnosti nije rentabilno, jer rezervisana parking mesta znači da će deo dana biti prazna bez realne mogućnosti da neko tu parkira. I još gore ako bi svima dali takva prava, javnih mesta ne bi ni ostalo osim u nedovoljnom broju javnih garaža tako da bi se automobili koristili samo za vangradske vožnje a sa današnjim gradskim prevozom to je nezamislivo.
 
digli ga znaci duplo. bas me interesuje da li ce imati efekta na traznju
Siguran sam da će imati efekta i da će se plava mesta kasnije popuniti. Meni, koji nekoliko puta mesečno koristim to će čak i odgovarati jer ću moći da parkiram bliže poslu a neće preterano oprerećivati moju platu. Međutim neko ko stalno na posao tu dolazi tj 20-22 puta mesečno to znači da će morati da plati skoro 80€ a to je značajno opterećenje plate. Svakako će se deo njih prebaciti na gradski prevoz.
 
Evo ja prvi necu da idem kolima, pesacim od plave zone do posla 10min, uglavnom radim 6-7 sati dnevno. Stvarno 200din je bilo okej, 400 ie vec mnogo zato sto mi skracuje putovanje za samo 20ak minuta po smeru uvece,preko dana nekad ni 5min.
 
Parking je samo jedna (ali znacajna) stavka cije poskupljenje direktno ide na odrzavanje “besplatnog” gradskog prevoza. Lepo su smislili da toboze prevoz bude besplatan a da ga svi placamo kroz ostale namete
samo apsolutni duduk za ekonomiju lisava budzet prihoda i time smanjuje manevarski prostor na rashodnoj strani.
gomila ljudi je uredno placala prevoz bez mrsomudjenja i punila budzet.
 
Prema njegovim rečima, u projektovani ekstra profit budžeta Beograda uračunat je i plan poslovanja parkinga servisa.

"Ta cena od 80 dinara za najskuplju zonu u Beogradu za sat vremena ima dva pravca. Prvi je da mi izgradimo dodatne kapacitete za one koji baš žele da dođu automobilom u grad, a s druge strane imamo, uz ovu akciju besplatnog javnog prevoza, želju da se ljudi demotivišu da dolaze svojim vozilima u centar grada", pojasnio je Čučković.

Ispričao je da je napravljena velika garaža u hali Pinki, kao i da se trenutno rade dve - jedna kod Narodne skupštine i druga kod Hrama Svetog Save i dodao da na Novom Beogradu ima urađenih 460 parking mesta.

"Trudimo se da na svaki način dođemo do te cifre od 2.600 parking mesta do kraja ove 2025. godine, novih parking mesta, od kojih je većina besplatna, pre svega u blokovskim zonama za stanovnike tih zgrada", dodao je.

 
Po rečima radnika iz Beograd puta, i kod nas u bloku 34 stiže zelena parking zona i to od sutra. Sad upravo postavljaju znakove.
IMG_20250112_112956.jpg
 
Vrh