Šta je novo?

Parkiranje - zone, garaže,...

Da je samo parking. Štošta je poskupelo. Da li ovde ili negde drugde sam pročitao da kinezi ne daju više kredite jer ne vraćamo ni one koje smo uzeli ranije i da sada mora da se nadoknadi nekako lova za EXPO i sve što ga prati, a kako drukčije nego kroz dažbine, takse, pretplate...​

gde ima to da se procita da ne vracamo kredite?
 
Kakve su ovo nove lude cene dnevnih karti? Sada mi se isto vodi da li se parkiram u ljubicastoj ili zelenoj, a o redovnoj ceni parking karte u plavoj zoni i da ne pricam. Do skoro bila 150, sada 400. :D
Ono sto primecujem da se cena promenila samo za gradjane, a ne i za preduzetnike.

Braca zonirala vec postojecu infrastrukturu i naplacuju kao da im je dedovina.
 
Automobili su uvek bili kritična tačka otimačine za državu.

Akcize na gorivo, registracija svake godine, parking itd.

Ne daj bože da prevoz unaprede, nego oteraj celo stanovništvo u auto i otimaj jako.
 
Pa i auto je prevoz, a koliko vidimo unapreðuje se infrastruktura za njih. ;)
 
Ima dosta firmi koje plaćaju parking, tj. pokrivaju troškove sms poruka zaposlenima.

Ne znam kakvo je stanje u Vladimira Popovića, ali rekao bih da nema nekih značajnijih promena.
Dakle ima lufta da u martu još malo pojačaju :poop:
 
Danas je gužva i kod mene u Bloku prekoputa (Blok 3). Moja teorija je da su mnogi "pobegli" iz 34. jer sutra kreće naplata.

Bili su derbiji i pre, ali nikada nije bila ovakva gužva kod mene u Bloku.

Nadam se da grešim, jer ako ostane ovako, naje*******ao sam ga sa parkiranjem.
Jutros prošao pored 34. i video u prolazu iz kola sigurno jedno desetak slobodnih mesta u delu ka Studenjaku.
 
Nema teorije da će svi ti parkinzi biti puni sa cenom od 400 dinara na dan. Mi koji radimo hibridno i možemo izdvojiti određenu svotu, jer mesečno odem u kancelariju 10-ak puta, ali oni koji rade full time u kancelariji, ne verujem da su spremni da samo za parkiranje daju po 8+ hiljada dinara.
 
Овај део од Булевара Уметности до Шпанских Бораца је, барем према речима колега које тамо паркирају, и даље препун. Ја сам искрено очекивао да ће се мало испразнити и да ће барем до 8 моћи да се нађе место. Могуће да треба времена да људи промене навике. А могуће и да део људи који су раније паркирали бесплатно у блоку 33 и сад кад више не могу, паркирају се у овом делу БЗЂ па се зато не осећа смањење притиска на та места.
 
jeste, i dalje pun. mada jedna od teorija mi je da sada ovi koji su bili blize areni su se prebacili tuda, jer im je blize poslu :D

ono sto ja nisam mogao da verujem, sinoc sam bio u bloku gde onaj casino novi, preko puta bloka 28. kolicina auta koji je tamo parkiran, oko 9 uvece, odakle bre sve ono :D
 
Ако мислиш на блок 24, то су све аутомобили који су се раније паркирали на тротоарима унутар тог блока док комуналци и Паркинг сервис нису почели да раде своје.
 
20250210_004509.jpg

20250210_004527.jpg

20250210_004547.jpg

Eto bila neka studija nesto Urbanistički Bg 9/10 2023
 
ne, mislim na onaj blok 41a, gde su poslovne zgrade i auto saloni
To sam i ja primetio, ranije je tu vikendom posle radnog vremena bilo avetinjski prazno, sada je popunjeno. Ceo taj potez je katastrofa postao posle zoniranja okolnih blokova. Naravno kada je bilo kakvo desavanje u areni, komsije iz 28.koje se vrate kuci posle 19 h predju prekoputa da stanu i onda ostanu celu noc.
Ranije se npr oko 8 prepodne celom tom saobracajnicom izmedju omladinskih brigada i djordja stanojevica moglo da nadje mesto za parking bez mnogo muke, sada je borba.
 
Да има мало памети, проблем паркирања би могао да се реши либерализацијом проватних гаража и паркинга од монопола ЈКП ПС.
 
Да има мало памети, проблем паркирања би могао да се реши либерализацијом проватних гаража и паркинга од монопола ЈКП ПС.
Zar nije vec neko kacio ovde da je zakonski dozvoljena mogucnost da se prave privatni parkinzi?
 
Postoje privatni parkinzi recimo u 27. marta blizu Palilulske pijace, SPC ima svoj parking u bloku 67a, ima i na drugim mestima.
 
Objava Fejsbuk stranica blok 38:

Poštovani gradjani bloka 38
‼️
‼️
‼️
‼️
‼️

komšije iz 37-og bloka su uspesno odložili zoniranje uz zahtev da se napravi još parking mesta (npr ostrvo u Milutina Milankovića prema grand motorsu i "rupa" u produžetku FIS-a)
i da se uvaži njihov predlog optimalnijeg iscrtavanja parking mesta.
Volonterski tim od 15 komšija iz bloka 37 je 10. februara 2025. između 20-22h izbrojao parkirane automobile i okvirne kapacitete iscrtanih parking mesta.
Činjenice:
- U Bloku 37 ima 1955 stanova
- Prema koeficientu motorizacije iz perioda izgradnje bloka (0.
😎
, u bloku je sigurno imalo mesta za 1564 vozila (0.8*1955). Oko 120 mesta od ukupnog broja je nažlost trajno izgubljeno izgradnjom niza objekata uz MM.
- Prema važećem PGR, pravila građenja za formirane blokove predviđaju koeficijent motorizacije 1.1 i to bi bilo 2151 pm (1.1*1955)
- volonterski tim je izbrojao 1716 parkiranih automobila, od kojih je samo 958 bilo u okvirima novo obeleženih pm.
Zaključak: To znači da okvirno 750 vozila nema gde da se parkira! Novo rešenje regulacije saobraćaja u bloku zadovoljava jedva stepen motorizacije 0.5, odnosno svaki drugi stan sigurno ne bi imao gde da se parkira!
ZA ZONIRANJE BLOKA JE NADLEŽAN:
SEKRETARIJAT ZA SAOBRAĆAJ GRADA BEOGRADA 27. MARTA 43-45.
(011) 3309-000. CENTRALA. (011) 3227-241. TELEFON. (011) 2754-933
https://www.beograd.rs/cir/sekretarijat-za-saobracaj_3/
Tamo može da se ode lično ili kao zabrinuta grupa gradjana koja šalje izabranika u njihovo ime.
Radi lakše komunikacije poželjno je oformiti viber comunity (ne grupa nego baš comunity) npr "zoniranje blok 38" gde treba navesti da:
"Postoji informacija da će ubrzo da se zonira blok 38 i da treba polemisati o dobrim i lošim stranama tog dogadjaja.."
Važno je potencirati da se pre zoniranja:
1. Izgradi još parking mesta (oko 200 potencijalnih mesta na ostrvu u Milutina Milankovića isto kao što su uradili u Zorana Djindjića)
2. Da se OPTIMALNO iscrtaju parking mesta (a ne kao za američke automobile ili šlepere) kako bi stao sličan broj automobila kao i do sad!
Poželjno je da imamo nekog arhitektu, urbanistu ili ing. saobraćaja koji može stručno da nacrta NAŠ PREDLOG rasporeda parking mesta jer nadležne ustanove to crtaju bez da se malo potrude ili promisle o optimizaciji.
Takodje je poželjno da neko ko pregovara sa sekretarijatom za saobraćaj bude pravnik ili da se dobro razume u pravo.
I naravno potrebno je da kad dodju da rade imamo grupu ljudi koja će izaći u dovoljnom broju da se pobuni i zaustavi ih dok se zahtevi ne ispune.
Zoniranje NIJE NUŽNO LOŠA STVAR ako se odradi OPTIMALNO i ako se ljudima izadje u susret sa proširenjem kapaciteta za parkiranje.
VAZNO
⚠️
⚠️
⚠️
⚠️
⚠️

Predstavnici i administratori viber grupe 38-i blok su u komunikaciji sa predstavnicima 37-og bloka.
Poslali su ISTI dokument sa prepravljenim jednim pasusom i naslovom 38-i blok, praktično u slovo isti dokument kao za 37-i blok što potencijalno može da napravi problem u sekretarijatu za saobraćaj.
Ovo je tema koja treba da okupi i vlast i opoziciju i leve i desne jer je zajednički problem koji treba da okupi ljude bez obzira čime se bave da se uključe u neku vrstu tima za analizu ovih strukturnih problema bloka.
 
Jeste jeste, tražite urbanistu ili ing. Saobraćaja da vam uradi parking na zelenoj površini koja je po PGR-u predviđena za tramvaj.

A onda će kasnije licemerni limbo da se okrene i kukaće kako nemaju zelenila ili kako nema dobrog gradskog prevoz (čitaj tramvaj)

Kod FDU- može montažna garaža, koja izlazi na Omladinske Brigade, eto svi srećni, a korisna površina se racionalno koristi.
 
pitanje je od ovih "automobila" sto su izbrojali koliki imaju kampera.
opet i sa ovim predlozima nece nadomestiti broj mesta

gornji deo bloka (blize tosinom bunaru) je gradjen sa parkingom koji se racunao koeficijent 1.2
to sto odlazu, mislim samo da ce da im se obije o glavu
 
- U Bloku 37 ima 1955 stanova
- Prema koeficientu motorizacije iz perioda izgradnje bloka (0.
😎

, u bloku je sigurno imalo mesta za 1564 vozila (0.8*1955). Oko 120 mesta od ukupnog broja je nažlost trajno izgubljeno izgradnjom niza objekata uz MM.
- Prema važećem PGR, pravila građenja za formirane blokove predviđaju koeficijent motorizacije 1.1 i to bi bilo 2151 pm (1.1*1955)
- volonterski tim je izbrojao 1716 parkiranih automobila, od kojih je samo 958 bilo u okvirima novo obeleženih pm.
Zaključak: To znači da okvirno 750 vozila nema gde da se parkira! Novo rešenje regulacije saobraćaja u bloku zadovoljava jedva stepen motorizacije 0.5, odnosno svaki drugi stan sigurno ne bi imao gde da se parkira!

Veoma sličnu računicu sam i ja izveo za Blok 3.

Znači ne pričamo o 5-10% manjka regularnih (označenih) parking mesta, već o skoro 40%

Zato je totalno besmisleno uvoditi zonu na trenutno stanje i u navednim blokovima, a ni u blokovima gde je već uvedeno i gde svakodnevno viđam barem 100 vozila parkiranih van zoniranih mesta (Blok 30 i 34 iz prve ruke)

Neka su 5% tog viška kamperi i krševi, opet fali mnogo mesta.

Građani se ne bune kad se zelenilo pretvori u parking, ali mora malo smislenije da se osmišljavaju novi parkinzi.

Podrzemni su skupi, znači preostaju nam montažni na sprat na zapuštenim livadama.
 
Vrh