Šta je novo?

Parkiranje - zone, garaže,...

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=605290#p605290:w7zwtlob je napisao(la):
astrodule » Thu Feb 28, 2019 11:39 pm[/url]":w7zwtlob]Pa ovo je stvarno piš.



Sad ću da postavim pitanje Beokomu
file.php

Pre par meseci su postavili znake za zonu usporenog saobracaja bas na ovom delu Inter.brigada, ali to samo po sebi stvarno nicemu ne sluzi. Trotoara nema, a kola voze uobicajenom brzinom, kao da imaju prednost, tako da pesaci moraju da beze. Ceo Neimar je takav...tesko nasilje Parking servisa.
 
Него, .... од оснивања до данас, колико је нових паркинг места Паркинг Сервис направио? Не мислим колико је исцртао већ постојећих парких места испред зграда, него колико је нових места направио? Можда пар стотина у гаражама и ништа више. Колико је пара од тада уплаћено? Над колико паркинг места наплаћује своје неуслуге? Мој закључак је да не би било ништа гора ситуација да Паркинг Сервис непостоји, јер је ефекат његовог постојања на побољшање паркирања у Београду, скоро раван нули. Гаси, спаси.
 
Uklonjen parking kod Pakistanske ambasade na Dedinju. Izgleda da je došao trenutak gradnje nekog objekta na tom placu.
 
http://rs.n1info.com/Vesti/a467049/Bast ... stine.html

Table-ispred-Skupstine-grada.JPG


Uklanjanje-tabli.JPG


"Dosta je. Nećete više maltretirati Starograđane. Tokom vikenda skinuli smo sve table koje označavaju takozvanu ljubičastu zonu", naglasio je Bastać i predočio da sada, kada nema oznaka, "ne postoji ni obaveza građana" da plaćaju.

Prema objašnjenju Bastaća, table, sve sa šrafovima i maticama, istovarene su ispred gradskih institucija.

"Demontaža tabli sa oznakama ljubičaste parking zone početak je demontaže sistema koji zanemaruje interese građana", predočio je Bastać.
 
Iskreno se nadam nekim prekršajnim/krivinčnim prijavama protiv dotičnih za ovo divljaštvo.
 
Kapiram da ce ovi iz parking servisa da pisu kazne bas kao da su table tu!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Nedavno nosim torbe niz Carice Milice. Na trotoaru stoji kombi. Ne samo što je zauzeo pola trake, nego je zauzeo i toliko trotoara da ja sa torbama ne mogu da prođem, te moram na kolovoz, da vozačima otmem još širine a sebi ugrozim bezbednost. U momentu dok obilazim, izlazi vozač. Pošto mi je prekipelo, a i drugi su negodovali, rekoh mu da sledeći put parkira negde gde neće ometati pešake. Čovek, očigledno svestan da je kriv, je postiđeno klimnuo i rekao ''Znam, ali ja gde god da stanem, nekome ću da smetam''. Pošto sam žurio, a i nisam mogao da smišljam odgovor, samo sam produžio a on ništa više nije rekao.

Prošle nedelje vozim se sa prijateljem od mehaničara. Negde u Milana Rakića, on se seti da nije pitao za neki deo pozadi i da treba odmah to da proveri da ne bude posle sporova. Kako se spuštamo niz tu 1+1 ulicu, tako on traži mesto gde nikome ne bi smetao. Za to mu treba 30 sekundi, ali mora da stane, izađe i ode iza kola, a to ne može bilo gde. Ali nigde nema mesta. Na kraju nailazimo na stajanku sa kontejnerima na trotoaru i on uspeva tu da se skloni. Pukom ''srećom'', tad nije bilo pešaka pa im nije smetao tih 30 sekundi. Ali da su tad prolazili, ne bi imalo gde da se stane. Ili bi pešaci ni krivi ni dužni ispaštali za to.

Imam još par skorašnjih primera ali aj zadržaću se na ova dva. Elem, i sad šta čovek da radi u tim situacijama? :roll: Naravno, pitanje je retoričko. Jer ako gledamo čisto pravno, na vozaču kombija je da 1) tempira vreme isporuke mimo jutarnjeg i popodnevnog špica i 2) da se sam snađe za mesto i za istovar iz kombija bez ometanja drugih. A na vozaču auta je da ako mora da stane, mora da traži parking mesto ili nekorišćeni komad kolovoza. Ali kao što znamo, u praksi to nikad nije tako. Jer vozač kombija se ne pita kad će da radi isporuku, nego radi po nalogu šefa. A u slučaju ovog zaustavljanja autom, jasno je da niko neće skretati u sporedne ulice i tražiti PM samo da bi stao na 30 sekundi, već će da gleda neko ''imrprovizovano'' mesto usput.

I time dolazimo do one priče da je upravo zbog toga potrebno mnogo više parking mesta, parkirališta i garaža. A onda, i tek onda - uvođenje mesta koja bi služila samo za dostave ujutru i kratka zaustavljanja u toku dana. Jer ne stane svako negde uvek zato što je bahat. Vidi se ko je negde stao zato što je bahat i lenj, a ko se trudi da se uglavi tamo gde neće nikom smetati. Ali obzirnim vozačima to postaje sve teže i teže. Ako Grad hoće da se pozabavi tim problemom na vreme, onda mora da počne i da gradi nešto, a ne samo da iscrtava linije na postojećim površinama (otimajući od kolovoza i trotoara). Pravljenje novih garaža i zaustavnih mesta iziskuje pare a i ljudstvo ali to bar ima šanse da uspe i promeni nešto na bolje. Dok ovaj postojeći ''model'' vodi u sve veći i veći haos. Neka Grad i PS lepo izvole pa neka upotrebe sve pare koje su namlatili prethodnih 15 godina pa nek malo zasuku rukave i dovate se još nečeg osim kante farbe. Inače će sve potpuno da stane.
 
Проблематика паркирања и заустављања возила је веома сложена. Грешка је пре свега у урбанизму који није предвидео - да минимална ширина улица буде таква да при паркирању и заустављању возила на кратко не буду ометени у свом кретању и ни друга возила ни пешаци на тротоару; да сваки објекат има гаражу и паркинг за потребе корисника тог објекта - да стамбена зграда има довољно паркинг места/гаражних места за све станаре, да пословни објекат има довољно паркинг места и за запослене и за муштерије и за доставна возила - од моторцикла па до камиона и шлепера. Мора да постоји неки минимум. Да све ново - улица, тротоар, зграда, буде у складу са тим стандардима, а старо неприлагођено да се на неки начин прилагоди.
 
Naravno, male ulice (da ne kažem palanačke odlike) i višedecenijske urbanističke greške su glavni uzroci celog tog problema. I malo šta tu može sad da se uradi na tom polju (ne možemo da rušimo postojeće ulice da bi ih širili jelte). Ali ono što hoću da kažem je da razlog što viđamo sve više nepropisno parkiranih vozila, i sve više zakrčenih ulica, jeste što zaista više nema gde da se stane. A to može da se reši tj. ublaži izgradnjom novih parkirališta i garaža. A potom i uvođenjem mesta za kratka zaustavljanja.

Jer ako daš ljudima mesta gde da se sklone, bilo na ''duge staze'' (da parkiraju) ili na kratke (da stanu da iznesu nešto ili pokupe nekog) onda ćeš imati manje njih koji se ''dovijaju'' da stanu na kolovozu, stajalištima, raskrsnicama, stajankama za kontejnere, i slično. Dakle napraviš im nova mesta i uputiš ih tamo. Ono što ostane neproposno parkirano i nakon toga, za njih je jasno da se radi o bahatim i lenjim. E takve odereš od kazni i uputiš ih lepo da sledeći put iskoriste (novoizgrađene) garaže i parking mesta. I tako sve dok se i poslednji ne dovede u red. I samo uz tih par poteza stanje bi se znatno poboljšalo. Ne bi nestao problem, ne bi nestale gužve i zastoji. Ali bi ih bilo manje, i grad ne bi bio u takvom haosu. Za početak, ne bismo imali situacije da svaka druga ulica ima usporen saobraćaj zato što se neko uparkirava, čeka putnika, ili istovaruje nešto. A tek ne bismo imali raznorazne što ostavljaju na pešačkom, trotoaru ili kolskom prilazu zato što neće da mrdnu trticu 50 metara od auta do kafića. Ali da bi se sve to uradilo mora nekad i nešto da se uloži, a ne da se samo uzima, kako su Grad i PS navikli.
 
У суштини за станаре и за запослене треба направити паркинге и гараже унутар објеката и блокова, а да паркинг на улици буде за госте, муштерије, доставу. Ево нпр. да се на Врачару сва возила станара склоне са улице у блоковске гараже и паркинге, па да се прореди број паркинг места на само једну страну улице, многе једносмерне улице би постале или двосмерне или би добиле додатне траке по смеру што би довело до бољег протока саобраћаја. Плус што би доставна возила и возила која стају ту на само 5-10-15-30 минута (нпр. куповина у некој специјализованој продавници или одлазак у банку и сл.) лакше налазила паркингте би и то смањило гужву.

Ево пар идеја које ми падају на памет, мало су радикалније али верујем да би имале ефекта - да све стамбене зграде из доба социјализма преуреде у гараже своје подруме који углавном служе као полуискоришћене оставе зимнице и старих ствари и приземља која су најнепогоднија за становање - бука, опасност од провале, да не спомињем шарање фасада, запишавање и остале немиле појаве.
 
Mi i ovako imamo problema sa uskim ulicama koje su nam ostale u amanet od prošlog veka , a sad još i od ovih dvosmernih pravimo jednosmerne sa parking mestima. Na kraju ima da Beograd postane grad sačinjen isključivo od jednosmernih uskih ulica i ogromne pešačke zone.
 
И то један део града само са пешачким зонама, а други са улицама претрпаним паркираним колима.
 
Deluje da danas vise niko ni ne radi svoj posao u institucijama zaduzenim za dtvari kao sto au planiranje svih tih problema u vezi sa parkinh mestima kao i dostavama i guzvama. Samo zidaj i udri kvadrate. Zato nas pravi pakao ceka za 15 ak godina .
 
Мени делује да ретко ко ишта ради по питању било ког планирања у државним службама.
 
Vesić:Bastaću zbog uklanjanja tabli krivična prijava

Predsednik opštine Stari grad Marko Bastać je sa svojim saradnicima tokom vikenda skinuo sve table koje označavaju nedavno uvedenu ljubičastu zonu parkiranja jer je to, kako smatraju, jedan u nizu projekata koji direktno utiče na pad kvaliteta života na Starom gradu, a zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić kaže da će protiv Bastaća biti podneta krivična prijava jer je uništio gradsku imovinu.

„Bastać je uništio gradsku imovinu i danas će protiv njega biti podneta krivična prijava. Nadam se da će kao i svaki kriminalac odgovorati po zakonu za uništavanje gradske imovine“, rekao je Vesić za Tanjug.

Naveo je da je Bastać ovo uradio da bi sakrio svoj kriminal u sportskom centru „Milan Gale Muškatirović“ gde je ostavio dug za grejanje od 73 miliona dinara, za struju 8,8 miliona i za vodu 6,5 miliona.

„Ukupno je dužan skoro 800.000 evra jer nije plaćao struju, vodu i grejanje da bi on i njegovo rukovodstvo tamo radili svašta. Da bi skrenuo pažnju sa toga da je uništio taj centar, on sada misli da će biti pošteđen odgovornosti tako što će da uništava table. Svaki put kad to bude uradio dobiće krivičnu prijavu“, istakao je Vesić.

Bastać je kao objašnjenje za uklanjanje tabli, u saopštenju koje je uputio javnosti, naveo da je projekat uvođenja ljubičaste parking-zone poslednji u nizu „suludih“ projekata sadašnje gradske vlasti koji direktno utiče na pad kvaliteta života na Starom gradu.

“ Tokom vikenda skinuli smo sve table koje označavaju tzv. ljubičastu zonu. A kada nema oznaka koje informišu o novom nametu u režiji napredne klike onda ne postoji ni obaveza građana da isti plaćaju“, istakao je Bastać.

Naveo je da su table, sa sve šrafovima i maticama, istovarili ispred gradskih institucija i poručio da je ovo samo početak.

„Demontaža tabli sa oznakama ljubičaste parking-zone početak je demontaže sistema koji zanemaruje interese građana. Od sada, sve odluke koje donosite u gradskom parlamentu čiji rad bojkotuju slobodni odbornici, potpisnici Sporazuma sa narodom, za nas su nevažeće i tražićemo načine da opstruišemo njihovu primenu i tako zaštitimo interese Beograđana“, rekao je Bastać.

Ljubičasta parking zona uvedena je 18. februara, a podrazumeva parkiranje automobila na 30 minuta po ceni od 100 dinara.

izvor: studio B
 
Koliko bi koštalo da se od betona izliju manje podzemne garaže ispod postojećih parkinga? npr 2 ili 3 etaže? ima jaku puno lokacija po starom gradu gde bi to moglo da se napravi, i onda se posklanjaju ti silni automobili sa ulica i trotoara! Ja kapiram da to ne može biti neka nenormalna cena? 2 miliona evra npr za 100 mesta? lupio sam cifru, samo me zanima? 10 kvadrata po parking mestu (isto lupio) po 2000 eur za kvadrat? ili 200 mesta za ta 2-3 miliona evra? pa svake godine može jedna-2 garaže da se pravi! i onda krug od 500m da se isprazni od vozila po ulicama. jeidno što bi se ugojili ovi radnici parking servisa. Ali po gradu ima taman dovoljno parkinga da se većina ulica očisti od ovog užasa, i svima bi bilo lakše, kad ideš kolima znaš gde ideš, ne moraš da kružiš okolo 100 godina
 
Постоје ове да кажем "љуљашке" за гараже, на месту једног стану два аутомобила на спрат. Верујем да би била добро решење за преуређена унутарблоковска дворишта, или преуређене подруме и приземља.
 
Evo, pokušavam da nađem cenu, ali Bogdanović je izgleda nije javno saopštavao (kao što Vesić sada kaže cenu pri svakoj rekonstrukciji)

Izvor: Glas javnosti | Petak, 01.04.2005.| 12:43

Otvoreno podzemno parkiralište u Pionirskom parku, najavljena izgradnja još 3 garaže u centru Beograda - privatni investitori

U "spačeku", starom više od dvadeset godina, gradonačelnik Beograda Nenad Bogdanović otvorio je podzemnu garažu kapaciteta 473 parking mesta u Pionirskom parku, ispod Starog dvora. Izgradnja objekta počela je u martu 2002. godine i trajala je 22 meseca.

Bogdanović je rekao da će se u Beogradu i dalje graditi garaže. Zavisno od interesa koncesionara, postoji nekoliko lokacija za podzemna parking-mesta. Jedna je preko puta Republičke skupštine, zatim na Studentskom trgu i u Ulici Strahinjića Bana.

Evo, nađoh i cenu

Izvor: Glas javnosti | Petak, 21.01.2005.| 12:00

Beograd, Nova garaža sa 450 parking mesta, ispod Pionirskog parka, počinje sa radom početkom februara 2005 god
Garaža ispod Pionirskog parka će početkom februara 2005. god. biti u javnoj upotrebi. Novine, koje ni jedna beogradska garaža nema su najsavremeniji sistemi za kontrolu popunjenosti mesta i protivpožarnu zaštitu. Iznad svakog od 450 parking mesta ugrađene su zelene diode. Kada se automobil parkira one odmah detektuju da je to mesto zauzeto i radnici u komandnom centru svakog trenutka znaju kolika je popunjenost svakog nivoa garaže. Na trećem nivou se nalazi cisterna kapaciteta 180 m3 u koju se slivaju podzemne i sve druge vode oko garaže i služiće za gašenje eventualnog požara i zalivanje Pionirskog parka.

Garaža će koštati do 420 mil din, a uređenje okoline će koštati još oko 50 do 60 mil din.

Tada je evro bio oko 80 dinara., tako da je to bilo planirano da košta oko 5 000 000 evra (oko 10 000 e po parking mestu grubo)
 
Da nastavim sa grubim računicama. Recimo da je garaža puna skoro svaki dan, 18 sati po sto dinara puta 500 mesta je oko 7500e dnevno, ali ajde da smanjimo na 5000 evra zbog toga što će stanari iz okoline manje plaćati. Za 1000 dana bi se povratili novci od izgradnje, pa da kažemo 4 godine jer postoji i neko održavanje, plate...

Naravno, ovako mali Dule zamišlja ekonomiju, ali recimo da bi posle 5-6 godina novac sigurno bio potpuno povraćen.
 
Neka se vrati novac i posle 20 godina, rešio si bitan problem u gradu. za 10 000 eur po parking mestu neko se debelo ugradio! cena izgradnje obične zgrade nije preko 400 eur po kvadratu, ali neka je i 500. Plac je javno vlasništvo..
uz sve to treba napraviti i nekoliko velikih garaža na ključnim mestima. ja bih jednu stavio kod ušća za park and ride i jednu preko puta Hrama Sv Save kako bi se rešila potreba okolnih bolnica. Ima i dosta javnih ustanova kojima treba parking. Na nbg fale barem 2 pride, jedan blizu hotela jugoslavija i doma zdravlja, i jedan negde kod opštine. Tu je ogromna gužva i borba za parking mesto!
A ima pregršt parkića gde može da se ubaci po nekoliko podzemnih etaža. I dobijamo više zelenila i slobodnije ulice i manje zagađenja jer će ljudi manje voziti u krug. U tom slučaju bi pojedinačne situaicje manje smetale. Sa ukidanjem parkiranja i zona treba pustiti i par saobraćajaca da pešaka obilaze kraj i pišu kazne nepropisno parkiranim. Sama isplativost garaže mi je tu poslednja briga.
 
Kada se gradila garaža Pionisrski park, mnogo se pričalo kako će mnogo drveća morati da bude posečeno i na kraju to i nije bilo toliko mnogo.

Ako se napravi neka podzemna garaža, bez problema se mogu predvideti mesta za veliko drveće, tj, za njihovo korenje.
 
Pa na to i ciljam, ostave se velike žardinjere gore za drveće i doda mu se voda. pride za koren može da se inkorporiše malo armature od nekog nerđajućeg čelika i svi problemi su rešeni. 5 godina kasnije ne možeš da provališ da se tu nekad kopalo. Ali ciljam i na to da bi moglo biti više zelenila i u ulicama kada se uklone automobili, makar negde. E da,m bogoslovija bi bila ist odobra lokacija za veću garažu isto za park and ride
 
Da li su predvidjeli neku garazu kod ili u okviru KCS
Postoji jedan prizemni objekat neka navodno propala stamparija da se iskorist i kao lokacija za garazu ....
 
Vrh