Šta je novo?

Parkiranje - zone, garaže,...

U prilog ovoj priči o manjku parking mesta dodao bih i da je Parking servis od nove godine podigao cenu zakupljenog parking mesta na NBGD u garažama Dušana Vukasovića i Vojvođanska sa 2000 na 5000 mesečno,tako da je oko 90%korisnika otkazalo parking i parkiraju se oko zgrada.
https://parking-servis.co.rs/lat/garaze ... ukasovica/

Послато са SM-J530F уз помоћ Тапатока
 
Mi se , koliko vidim , iz petnih žila trudimo da destimulišemo i ovo malo ljudi što koriste garaže , od korišćenja.
 
To je to bolesno razmišljanje da u gradu sve mora da bude profitabilno. Nije država biznis nego je tu za svoje građane. Neke koristi ne možemo videti u direktnom novcu. I onda pošto poto da podignemo cenu, 100 dinara za pola sata parkiranja... valjda i čistiji vazduh nešto vredi? valjda i malo komfora građanima ima neku vrednost? da ne nabrajam dalje, danas sam jedva na dorćolu našao neko mesto da stanem da odem po nekoliko papira. jedva! koliko grama co2 sam napravio za to vreme? a ima mesta za nekoliko garažica u tom kraju. pa i za neku dosta veću. a nbg sada plače za garažama i to povećim! ušće bez 1000 mesta ne može da prođe, pravi se nova kula, praviće se tobože i ta opera i plus je tu veliko čvorište gsp-a dakle mora i velika garaža. i pešaci pod zemlju da makar neke probleme malo smanjimo. Brankov most je katastrofa u špicu
 
Ima i treća strana priče:
svi spominju garaže kao rešenje problema nedostatka parking mesta.

A koliko sam primetio, niko ne spominje prednost pakiranja automobila na suvom, čistom mestu, na umerenoj temperaturi, zaštićenog od sunca...

Ako u blokovima izdaju garaže (koje im je Tito ostavio a otkupili za siću) za 50-70 eur mesečno, jasno je da postoji i potražnja i obostrani interes.
Samo ne postoje - pamet i dobra volja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604798#p604798:1b4uk1je je napisao(la):
Gorstak89 » Uto Feb 26, 2019 9:11 pm[/url]":1b4uk1je]To je to bolesno razmišljanje da u gradu sve mora da bude profitabilno. Nije država biznis nego je tu za svoje građane. Neke koristi ne možemo videti u direktnom novcu. I onda pošto poto da podignemo cenu, 100 dinara za pola sata parkiranja... valjda i čistiji vazduh nešto vredi? valjda i malo komfora građanima ima neku vrednost? da ne nabrajam dalje, danas sam jedva na dorćolu našao neko mesto da stanem da odem po nekoliko papira. jedva! koliko grama co2 sam napravio za to vreme? a ima mesta za nekoliko garažica u tom kraju. pa i za neku dosta veću. a nbg sada plače za garažama i to povećim! ušće bez 1000 mesta ne može da prođe, pravi se nova kula, praviće se tobože i ta opera i plus je tu veliko čvorište gsp-a dakle mora i velika garaža. i pešaci pod zemlju da makar neke probleme malo smanjimo. Brankov most je katastrofa u špicu

slazem se, bilo bi pametno da se uvede neki zakon ili pravilnik da parking servis ne sme da profitira, nego sve prihode koje ima u nekom vremenskom periodu mora da potrosi tako sto ce da gradi nove garaze

debilno i je to da sve mora da bude profitabilno, tako kenjaju za gsp kao nije profitabilan, pa je zato razvaljen, a jel profitabilna gradska cistoca? nije, zasto? zato sto i ne treba da bude, jer je to usluga bez koje se ne moze, bez koje se grad gusi, e pa po meni isto treba da vazi i za gsp
 
Да паркинг сервис стварно ради као приватно предузеће градио би нове гараже ради додатне зараде. Приватни инвеститори кад граде својим станарима не фарбају асфалт испред зграде и наплаћују заузеће тротоара него граде приватне гараже. Паркинг сервис то не ради зато што има монопол над јавним простором и може да пружа колико год лошу услугу без бриге да ће изгубити зараду а нико не сме да му реално парира нити може.

И Сава Центар и паркинг сервис и ГСП су чељади југословенског тржишног социјализма по коме градски сервиси треба да буду организовани путем "комуналних" компанија који своје услуге наплаћују грађанима а онда рупе у својим буџетима због крађе и корупције попуњавају од пореза тих истих грађана. На тај начин дупло наплаћује људима услугу која је по правилу инфериорна.

Ниједно приватно предузеће које јури тај омражени профит нема проблеме које имају државна предузећа и пружа далеко квалитетније услуге по мањој цени (ако гледамо цену + порезе а не само цену).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604798#p604798:1kn62q5e je napisao(la):
Gorstak89 » Uto Feb 26, 2019 9:11 pm[/url]":1kn62q5e]To je to bolesno razmišljanje da u gradu sve mora da bude profitabilno. Nije država biznis nego je tu za svoje građane. Neke koristi ne možemo videti u direktnom novcu. I onda pošto poto da podignemo cenu, 100 dinara za pola sata parkiranja... valjda i čistiji vazduh nešto vredi? valjda i malo komfora građanima ima neku vrednost? da ne nabrajam dalje, danas sam jedva na dorćolu našao neko mesto da stanem da odem po nekoliko papira. jedva! koliko grama co2 sam napravio za to vreme? a ima mesta za nekoliko garažica u tom kraju. pa i za neku dosta veću. a nbg sada plače za garažama i to povećim! ušće bez 1000 mesta ne može da prođe, pravi se nova kula, praviće se tobože i ta opera i plus je tu veliko čvorište gsp-a dakle mora i velika garaža. i pešaci pod zemlju da makar neke probleme malo smanjimo. Brankov most je katastrofa u špicu
Pogrešno razmišljaš. Može da se uredi da država bude biznis , a istovremeno i da je tu za svoje građane. Digneš cene parking mesta na ulicama pod prečku , a maksimalno sniziš cenu u garažama , i veruj mi , ima da ti fali mesta da se parkiraš u garažama.
 
često i sad fali? Sa druge strane ja bih bio veoma zadovoljan sa jednom garažom godišnje a cena može da pokrije redovno održavanje i plate radnicima. U tom smislu garaža ne mora da se otplati. koliko god ja pogrešno razmišljao.
 
Pritom, ne moraju da budu ni garaže. Mogu i parkirališta, u nivou. Ili privremeni montažni parkinzi (privremeni u smislu da nisu zidani, ali mogu da stoje godinama). Opcija je mnogo. Pogotovu ako bi se uključila i privatna inicjativa i doneli gore pominjani pravni okviri za to. Beograd je pun placeva koji stoje zapušteni i nikome ne donose korist, pa čak ni trenutnom vlasniku. Zamislite kad bi se na svakom odvojilo makar 1/3 površine za improvizovani parking. Evo da budem skroman i da kažem da bi to u proseku značilo tek 10 mesta po placu. Dakle uzmimo najnižu, najgoru procenu, i to da sva ta parkirališta budu u nivou. 10 po 10 po 10 mesta, širom grada... nakupi se. Nije 10 puno, ali nije ni malo. Spojimo to sa novim parkiralištima i garažama Parking servisa i već bi se videla promena.

Naravno sve to bi, pored nekih troškova, iziskivalo i angažovanje administracije i vlasti. Prvo, da se donesu ti pravni okviri i regulative. Drugo, da se odobre projekti za ta parkirališta (i javna i ova improvizovana privatna). I treće, da se to kontroliše i nadzire, i u smislu poštovanja propisa, i u smislu poslovanja. Da li vlasnik izmiruje sve svoje dugove prema Gradu i da li upravlja tim prostorim na dogovoren i propisan način. Da, sve to košta nešto para, vremena i ljudstva ali jbg mora tako. Ne možeš da rešiš haos širom grada a da ništa ne uradiš. Ne možeš nešto da dobiješ a da ništa ne uložiš. E to je onaj deo koji državi i njenim službama nikad nije ulazilo u glavu. Iako imaju više ljudstva nego neke države stanovnika.
 
Evo jednog vrlo praktičnog primera iz Bloka 33.



U pitanju je zgrada sa 6 ulaza i ukupno oko 170 stanova. Oni imaju regularnih (uvučenih, pod 90 stepeni) oko 55 mesta, a ljudi se parkiraju i uz ivicu interne saobraćajnice paralelno na još 30-ak mesta. Od toga, bar 9 mesta ne bi smelo da bude za parkiranje jer se nalaze ispred prolaza kroz zgradu (3 prolaza), mada, hajde da i tu dozvolimo.

Pogledajte prilog 1

Zoniranjem kolovoza u Bulevara Zorana Đinđića, dobili su još 10-ak parking mesta (ali ta mesta koštaju).

Kada se sve sabere, ta zgrada može da računa na ne više od 100 parking mesta na 170 stanova.

To znači da zoniranje ne može da bude dugoročno rešenje, jer se broj automobila svake godine povećava. To je naročito izraženo za ove zgrade iz 60-ih jer i dalje ima dosta stanova gde žive samo stariji i u 90%slučajeva kada se takav stan proda, dolaze mlađi sa bar jednim vozilom.

Realno, samo za ovu zgradu fali trenutno minimum 70 parking mesta, za susednu isto toliko mesta i na kraju dođemo do toga da je za taj blok potrebna jedna podzemna garaža na mestu fudbalskog terena (koji se vidi na slici) veličine garaže Pionirski park (460 mesta na tri nivoa), ali sa dva nivoa, a možda i sa tri ako ukinemo paralelno parkiranje na unutar blokovskim sobraćajnicama.

I tako za skoro svaki blok.

Plus što bi morala da bude povlašćena cena za skoro sva mesta.

Ponovio bih još jednom da je potpuno besmisleno zoniranje unutar blokova jer i tada neće biti dovoljno mesta, a ljudi će početi da se parkiraju na zelenim površinama i na trotoarima. Da bi se to kontrolisalo, moramo da imamo mnogo više radnika Parking servisa (nije toliki problem, šta više, smanjiće se malo nezaposlenost), ali oni bi morali da imaju obavezu da svako nepropisno parkirano vozilo odmah prijave Policiji (ili Komunalnoj) i da oni odmah dođu i kazne sva takva vozila, a takva sinhronizacija je misaona imenica za ovu (i skoro svaku) vlast
 
Не знам да ли је скоро од вас неко пролазио деоницом 95 од Имоцентра до Козаре у блоковима, у теорији три траке а увек је једна проходна, највећи је хаос код Темпа, Универа, Роде и максија доле... Око максија где ја радим, има две пекаре које раде 24/7, и има пицерија која ради доставе... Невиђен хаос са паркирањем ту свакодневно!
 
Što bi rekao Muta "Sve je to normalno".

Još je gore u Goce Delčeva u Bulevaru gladi gde se u dve trake parkiraju i levo i desno, pa se vozi po sredini.

Pun je Novi Beograd takvih primera koji se ne mogu rešiti dugoročno prostim zoniranjem već samo pravljenjem novih parkinga/garaža.
 
tu u Goce Delčeva je problem u svim blokobima okolo, bukvalno nigde nema mesta u blizini. I onda se svi odlučuju da parkiraju jedni iza drugih. Treba identifikovati sva ta žarišta i onda pući jednom lovu da se krene malo sa rešavanjem tih problema, prodisaće grad. što se tiče nadzemnih garaža ja sam ipak više za zelenilo, ali i nadzemna garaža može imati park na krovu!
 
Prema podacima koje je Ministarstvo unutrašnjih poslova dostavilo portalu Danasa, u toku prošle godine u Beogradu registrovano je skoro 696.000 vozila, što je za skoro 150.000 više u odnosu na 2017. godinu. Naime, podaci Republičkog zavoda za statistiku pokazuju da je samo godinu dana ranije bilo pre dve godine 553.079 registrovanih putničkih automobila.

https://www.danas.rs/beograd/na-jedno-z ... adu-video/

Po meni je ovaj rast neverovatan i ne znam kako ga objasniti.
 
Ugostitelji sa Vračara protiv uklanjanja bašti zbog parkinga

Vlasnici oko 50 vračarskih restorana i kafića oštro se protive novoj gradskoj odluci po kojoj će njihove bašte biti uklonjene, kako bi se taj prostor oslobodio za dodatna parking mesta.

https://www.danas.rs/beograd/ugostitelj ... -parkinga/

Ne znam gospodo vas stav o ovome, ali ja podrzavam ovu odluku grada vezano za Vracar. Pojedini lokali uzurpiraju po vise parking mesta i delove trotoara, krajnje bahato.
 
Vi sigurno razumete da su sastavni deo života u gradskom jezgru bašte koje se nalaze i na parking mestima. Oko 100 porodica će biti neposredno uskraćeno za mogućnost da zarade
Ko o čemu, k**** o poštenju a ''ugostitelji'' o tome kako im neko ne da da rade za leba™... :kafa:
Mi sa konkurencijom možemo da se borimo, ali ne možemo da pristanemo na činjenicu da će nas naš grad ukinuti
Ako ne možete da se borite sa konkurencijom, onda se lepo zatvorite. Komunizam je prošao, nema više protekcije i socijale, opstaju samo najbolji i najtraženiji.

A niko vama ništa ne ukida, samo vraća ono što se uzurpirali od društva i javnosti. :kafa:

Barabe manipulatorske, što ne serendaju tako o poštenju i korektnosti kad otimaju javne površine i prave komšijama lumperaj do kasno u noć. Nego čim vide da će morati da vrate deo onoga što su oteli, šta će kako će, ajde malo da prdimo o poštenju i ''zaradi za leba''... Ceo život slušam te hohštaplerske priče. A gledam i gazde i kelnere kako menjaju automobile svake godine.
 
Nije bahato ako imaju potpisan ugovor sa Parking servisom i plaćaju neku naknadu (a takav je valjda slučaj bio sa svim baštama do sada)

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Bahatost uz blagoslov bahate korumpirne države i nadležnih organa, na to sam mislio. Sad kad su se nadležni malo aktivirali, da ne bi izgubili političke poene, sad se ovi hohštapleri brže bolje setiše da pričaju o poštenju.

Boli me uvo za takve ''ugostitelje''. Ceo grad pretvoriše u svoj etno-vašar. Namerno sam ubacio ovo ''etno'', svako ko živi ovde bar 5 godina zna o čemu pričam.

Nemaju sve bašte ugovor i dozvolu. Provereno znam da je dovoljno samo da se podnese zahtev za izdavanje bašte i maltene si obezbeđen time. Pola kafića operiše tako. Ako se nešto zatalasa, tu je kovertica da reši i zataška problem.Zato grad i izgleda ovako.

P.S.
Nek ih pitaju novinari gde njihove gazde, osoblje i gosti parkiraju vozila pošto naprave te svoje bašte. Baš da čujem koliko njih traži slobodno PM i poštuje propise. Nego bag** prvo pograbi mesta do samog kolovoza a onda kao šlag na torti pravi sajam automobila duž njega i remete sve oko sebe. I još povrh svega toga imaju herca da pričaju o poštenju i lebu. More marš bre.
 
Подсетио ме онај чланак из Данаса на ову зонирану улицу која ме је тако избацила из такта да ми дође да дигнем у ваздух седиште Паркинг Сервиса. Остављено је таман толико места да може куче да прође поред аута и ограде и то наравно под условом да се из дворишта зграде на улицу не прелива џунгла, да нема бандере, хидранта, контејнера и да је ауто прописно паркиран! :rant: :rant:
https://goo.gl/maps/RLpVazF5aBN2
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=605285#p605285:2les4o5z je napisao(la):
Somi303 » Čet Feb 28, 2019 11:12 pm[/url]":2les4o5z]Подсетио ме онај чланак из Данаса на ову зонирану улицу која ме је тако избацила из такта да ми дође да дигнем у ваздух седиште Паркинг Сервиса. Остављено је таман толико места да може куче да прође поред аута и ограде и то наравно под условом да се из дворишта зграде на улицу не прелива џунгла, да нема бандере, хидранта, контејнера и да је ауто прописно паркиран! :rant: :rant:
https://goo.gl/maps/RLpVazF5aBN2

jel moze neko da ih tuzi za to?
 
Morali bi ukloniti jedan red parkinga pod hitno ovdje nema minmalne sirine trotara za kretanje kolica kako li im je ovo proslo uopste ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=605290#p605290:key4hv1j je napisao(la):
astrodule » Чет Феб 28, 2019 10:39 pm[/url]":key4hv1j]Pa ovo je stvarno piš.



Sad ću da postavim pitanje Beokomu
file.php
Ништа чудно за Врачар (historical). Брдо тих улица које сматрају "елитним" је такво, исцртано а сви паркирају на преузаном тротоару преко његових 70%. И онда замислимо живот са децом или живот у инвалидским колицима у тако елитном делу града. Или живот слепих особа које се крећу помоћу белог штапа.
 
Vrh