Šta je novo?

Parkiranje - zone, garaže,...

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604231#p604231:1f5zp33z je napisao(la):
11030 » Ned Feb 24, 2019 11:39 am[/url]":1f5zp33z]Sve se slažem ali! Sveopšta debilozna politika lošeg gradskog prevoza i uvoza krševa je stvorila dzunglu na ulici. Sad svako moze za malo para da kupi auto, da parkira bilo gde (primer sa travom iza zgrade) i nikom ništa. KOd mene u ulici i***** parkiraju na kolovozu paralelno sa zvanicnim parkingom i od njih cesto ne mozes da se isparkiras jer te blokiraju. Iako ima znak zabrane parkinga nikad niko ne dodje da ih kazni. Da je zona, bar bi mesta bila normalno obelezena, ne bi bilo divljeg parkiranja. Da ne pricam o parkiranju po trotoarima, ne moze vise da se ide po trotoaru od parkiranih automobila i pseceg izmeta.

da ali prvi koji suzavaju trotoare su parking servis mafija, suze trotoar i ulicu time sto potrose 2 kantice boje, i eto im 1000 dinara dnevno po parking mestu

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604272#p604272:1f5zp33z je napisao(la):
Gorstak89 » Ned Feb 24, 2019 3:38 pm[/url]":1f5zp33z]ni nije poenta u kazni već u tome da se dovede malo red među nas građane. A kažnjavati samo one koji su uporni u svojoj bahatosti. Inače, tako nešto bi zahtevalo dosta više policajaca i verovatno ukidanje komunalne policije. Ja bih se tom potezu veoma obradovao! Dakle pravi lokalni pozornik koga možeš zvati komšija, čiji bi broj telefona imao i koji bi vodio računa o tom kraju i komunalnom i ostalim vrstama reda. Mogao bi i pisati prijave za razne stvari beokomu ili kome već. pri tome bi imali i veću rezervu na ulici za sve događaje koji pogađaju Beograd poput parade, putina, bajdena i ostalih.

podrzavam

555-333
 
Pa suziti (ne da opravdavam) nije isto kao potpuno zauzeti. Ja pricam o situaciji da uopste ne moze da se prodje trotoarom jer eto tu je lepo ostaviti auto. Vidjam ih parkirane i po pesackom na kolovozu, zelenim povrsinama oko zgrade, prilazima kontejnerima itd, a radi se o Žarkovu, Filmskom gradu znaci daleko od centra. Bahacenje svuda. Pauk da prodje jednom nedeljno napunio bi gradski budzet ali izgleda ih mrzi da rade ili sta.
 
Pre neki dan sam prolazio Banjicom , i nisam mogao svojim očima da verujem šta gledam. Sva mesta za parking popunjena. Čovek izlazi iz kola i ladno krenuo da razbacuje kontejnere gde je stigao , tako da je nekoliko kola zagradio. Vratio se u kola i parkirao na mesto kontejnera.
 
Све је претрпано, стамбени квадрати се само граде а паркинг места стагнирају.
 
Kod mene u kraju nema novogradnje, sve je isto vec godinama ali se nova vozila samo pojavljuju.
 
I kod mene, i one zgrade koje su novogradnja imaju svoje garaze. Ostalo sve kao sto je bilo pre 40 godina, automobila 10x vise. Nemam pojma odakle.

Sent from my LG-H440n using Tapatalk
 
Pa više ljudi vozi automobile. Ranije je svaki peti stan imao auto, sada verovatno svaki drugi. Da ne pričamo što sada ima porodica sa dva automobila sve više i eto odakle.
 
Pošto u zadnje vreme primećujem pravu najezdu nepropisnog parkiranja širom grada, ovih dana sam uzeo i usput malo analizirao one situacije koje su mi delovale da nisu baš produkt bahatosti nego potrebe. I imao sam svašta da primetim, ali evo par odabranih primera:
- Auto koji stane na kolovozu raskrsnice dve manje ulice na Vračaru (ne blokira prolaz, ali ga sužava).
- Kombi koji se penje na trotoar između pešačkog i parking-niše.
- Porodični automobil ostavljen delimično na pešačkom prelazu u centru grada.
- Naređana vozila duž kolovoza po dorćolskim ulicama, neka skroz ugašena a neka sa upaljenim migavcima.
- Kombi preduzeća za održavanje liftova na hitnoj intervenciji u obližnjoj zgradi, ostavljen duplo parkiran na kolovozu prometnije ulice

Ali umesto da odmah osuđujem, malo sam obratio pažnju da vidim zašto ljudi rade sve to. I onda skapiram - auto koji je stao na raskrsnici stao je na minut, da žena pešak (koja je izašla iz obližnje kuće) da nešto vozaču. Kombi koji se popeo na trotoar se neće tu parkirati, ali mora da se skloni s kolovoza dok iznese nameštaj koji je doneo. Automobil na pešačkom pripada roditeljima koji ostavljaju klince u vrtiću pa idu dalje. Kombi majstora za lift je ostavljen na trotoaru jer nema nijedno slobodno mesto a njima je neophodno da im oprema bude pri ruci. I gde će šta će, moraju na trotoar. Od naređanih vozila na kolovozu, da, ima njih nekoliko koji su se tu bahato parkirali jer ih mrzi da traže ili neće da plate. Ali ima i onih gde vidim vozača unutra kako čeka stanara da izađe. Vidim drugog kako ''skače'' do trafike da kupi cigare pa nastavlja dalje. I vidim trećeg koji čeka da se otvori kapija ka parkingu zgrade, ali nema ključ pa mora da čeka nekog da otvori, ali nema gde da stane pa se ugurava na kolovoz.

Na ovim primerima se vidi da ova najezda nepropisnog parkiranja nije uvek potpuno rezultat nečije bahatosti, nego posledica opšteg haosa na tom polju. Ako pogledate ulice koje su renovirane i prilagođene Parking Servis maniji u poslednjih 15ak godina, videćete da su tako koncipirane da svakodnevne aktivnosti u njima ne mogu da se obave a da se ne prekrši neki propis. Recimo da treba da odbacite nekog sa tri kofera autom do raskrsnice Krunske i Kralja Milutina. Ako stanete na kolovozu, blokirate saobraćaj iza. Ako stanete na raskrsnici, smanjujete preglednost i kršite propise. Ako stanete na pešačkom, ometate pešake. A vama treba 2 minuta da sve to obavite. Samo 2 minuta, ali auto mora da stane na tih 2 minuta. A gde da stane? Gde, kad nema nijedan m2 slobodnog prostora?

Isto važi i za dostavna vozila. Recimo, ima kafić na uglu Molerove i Krunske. I dođe kombi, poveći Iveco, koji treba da dostavi robu u njega. Gde on da stane da obavi svoju aktivnost a da krši ništa i ne ometa nikog? Nema gde drugde nego da traži manje zlo i da se popne na trotoar. Isto je i sa pomenutim vozilima majstora, intervencija, popravki... Oni prosto nemaju gde da stanu nego ili na trotoar ili na kolovoz.

I tu se lepo vidi promašaj ove dosadašnje prakse. Kao što su neki ljudi upozoravali još sredinom 2000ih, ta ideja ''izmaltretiraj vozače dovoljno i na kraju će se broj vozila smanjiti'' ne pije vodu. Pogotovu ne na ovim prostorima. I pogotovu ne u doba 2000ih, kad je auto (napokon) postao standardna stvar a tržište se otvorilo za razne povoljne mašine iz inostranstva.

Ako Grad i Parking servis zaista hoće da se pozabave ovim sve gorim problemom, moraće da se okanu zadrtih besmislenih ideja koje ništa dobro nisu donele. I da malo otvore i um, a i novčanik, za nove realne predloge i rešenja. Jer ovako više ne ide. Grad je postao pretesan, a kako ljudi postaju siti, da ne kažem očajni u nekim situacijama, tako će nepropisnog parkiranja biti sve više. Još kad se na to dodaju i oni koji svesno, namerno ostavljaju vozila bahato parkirana (dakle ne ovi što iznose kofer ili nameštaj nego onaj što ostavi Bentlija na trotoaru dok pije kafu) i nadležni organi koji sve to tolerišu i kuliraju, jasno je da će problem za par godina eksplodirati.
 
Урбанистички промашај је прво што за станаре унутар старих градских блокова нису изграђене гараже и паркинзи. Уместо њих углавном су унутар дворишта разне шупе, а не ретко и стамбене куће и зграде. Други промашај је углавном непостојање колских пролаза у низовима зграда па су често задња дворишта неприступачна.
Затим урбанистички промашај занемаривања потреба комерцијалних објеката - нигде није предвиђен паркинг за запослене, за муштерије и за доставу.
И по мени нешто што има и социолошке последицe, a то је непредвиђена потреба да се негде паркирају гости. То за последицу има да ће се нпр. некоме тођак или друг тешко наканити да дође са Бановог брда на Дорћол ако у старту зна да нема где да паркира.
 
Ja kod drugarice na Dorcol uvek idem prevozom a ne autom jer ne zelim da pola sata trazim mesto. Za to vreme stignem od kuce do nje.

I pogotovu ne u doba 2000ih, kad je auto (napokon) postao standardna stvar a tržište se otvorilo za razne povoljne mašine iz inostranstva.
Sad su te povoljne masine iz ino ugl krsevi koje EU zabranjuje pa se dovlace ovde i prodaju budzasto.
Postoje razne mere da se ne stimulise preupotreba automobila, kao sto je zabrana ulaska u najuzi centar, visoka cena parkinga u najuzem centru, koriscenje zute (ili druge) trake samo sa vozila sa vise od 2 putnika, ekstra porez na posedovanje vise od 1 vozila itd.

jasno je da će problem za par godina eksplodirati.

Problem je već eksplodirao. Drugo je sto smo se mi navikli pa se stopili sa tim uzasom. Dovoljno je otici do prve uredjene drzave pa videti da zivimo u sveopstem svinjcu. Zato ne volim izgovore i pravdanja. Morao je da stane ovde morao je da stane onde. Evo kod mene na spratu baba izbacila frizider u hodnik i tu stoji vec 6 meseci. Verovatno i ona ima pricu sto to tako mora. Da sam pametna prijavila bih je pa neka objasnjava kome treba.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604472#p604472:2zjbvove je napisao(la):
Дошљак » Mon Feb 25, 2019 11:41 am[/url]":2zjbvove]...То за последицу има да ће се нпр. некоме тођак или друг тешко наканити да дође са Бановог брда на Дорћол ако у старту зна да нема где да паркира.
Kako nema gde da parkira. Garaza Obilicev venac pa iznajme bicikl i spuste se na Dorcol ili parkiraliste Donji grad pa lagana setnja pored obale ili parking na Kalemegdanu kod ulaza u ZOO pa se pesaka odsetaju na Dorcol. E sad ako imaju decu onda njih prvo odvedu kod rodjaka tj drugova zaustavisi se na trenutak ispred zgrade a onda odvezu auto na ponudjene lokacije. Parking servis je obezbedio javne garaze u krugu od par kilometara a mala setnja je zdrava za telo i duh :)
Salu na stranu odavno je trebalo napraviti neku veliku javnu garazu na Dorcolu. Samo sto se Parking servisu ne daje novac (ni zuta banka) za tako nesto kad je mnogo unosnije setati po gradu sa kanticom farbe i crtati parking mesta. A za nove garaze ponudili su janoprivatno partnerstvo pa ko hoce moze da zida i garaze a PS ce da naplacuje i deli zaradu. Ipak je PS firma sa know how&experience u ovom business :laugh:
 
U ovom kontekstu nije bitno da li su krševi ili novi, poenta je da taj pristup ''samo kažnjavaj dovoljno i biće manje vozača'' ovde ne radi. To je postalo očigledno još odavno, a vreme je i da nadležni i struka to uvide i prilagode se realnosti.

Zabrane ulaska u centar i dranje za parkiranje u njemu su sirovinske metode koje se baziraju na kažnjavanju i diskriminisanju jedne grupacije u odnosu na drugu, i zato ću uvek biti protiv takvih mera, osim u nekim izuzecima (pešačke zone, istorijske četvrti i slično). Drugo, takve metode mogu da rade u gradovima koji su planski i namenski uređeni, i gde u centru (što užem, što širem) nema stotine hiljada korisnika koji hteli ne hteli MORAJU da priđu automobilom svom objektu. U Beogradu, gde je centar nekad zapravo bio namenjen životu, a ne Potemkinovim selima, je takva politika osuđena na propast. I zato rezultuje usiljenim iseljavanjem ljudi iz centra na periferije, koje i dalje nisu spremne za nagli prihvat tolikog broja novih stanovnika. I to će se videti u narednim godinama, kako taj problem bude rastao.

S druge strane, po pitanju ekstra poreza na drugo vozilo imam neutralno mišljenje. Ustupanje žutih traka vozilima sa više ljudi je u teoriji ideja na mestu, ali ne može to ovde da funkcioniše jer nadležni ne bi mogli da se postaraju da se to primenjuje i poštuje.
Zato ne volim izgovore i pravdanja. Morao je da stane ovde morao je da stane onde.
Možemo mi da diskutujemo o tome da li je to etički/u redu ili nije, ali činjenica je da ako neko hoće da: pokupi nekog; istovari kofere; istovari namirnice; ubaci/izbaci nameštaj; dostavi paket pića, ili obavi tako neke radnje koje se mogu uraditi za manje od 5 minuta, on neće stati na parking mesto i platiti pun sat,dva ili tri, nego će gledati da stane negde gde ne smeta, obavi svoju radnju, i ode dalje. Opet kažem, to možda nije uvek korektno prema drugima, ali 95% ljudi će tako uraditi. Niko neće plaćati xy dinara za parking samo da bi stao na 1 minut.

Na kraju krajeva, i naš zakon prepoznaje radnju privremenog zaustavljanja vozila. I taj njegov deo i postoji upravo sa idejom da se to upotrebi u takvim situacijama, kada neko treba da stane vozilom, otvori ga, obavi radnju, zatvori, i ode dalje. To je normalna radnja i sastavni deo života u gradu, i čak i naši zakonodavci su svesni toga i zato su je uvrstili u zakon. Problem je samo što sa ovom novom konfiguracijom grada, i novim politikama, prostor (i u fizičkom i u metarforičkom smislu) za obavljanje takvih radnji je prosto nestao. I to je ono što doliva gorivo na ovaj već gorući problem. Jer ljudi, čak i oni savesni i vaspitani, više nemaju gde da stanu čak ni da puste dete u školu ili da izbace cegere iz Tempa, a da pritom nekoga ne ometaju. Za to nisu krivi automobili ni vozači, već Grad koji večito ulaže u pogrešna rešenja.
 
Bender,

U urbanistički isplaniranom gradu stanari parkirtaju u garaže ili unutar blokovskih dvorišta, posetioci koji ostaju par sati u javne garaže a na otvorenim parking mestima na samoj ulici ti slučajevi koji se ne zadržavaju duže od 15 minuta do pola sata.

U Beogradu je sve naopako i tome nema leka.
 
Slažem se, mnogo grešaka je već učinjeno i napravljen je takav haos da sad malo šta može da ga spasi. Ali ipak postoje neke stvari koje mogu pomoći da se problem ublaži i obuzda na duge staze.

Prvo, gradnja više garaža i parkirališta. Uz nove pravne okvire koji bi omogućili pretvoranje zapuštenih placeva u privremene parkinge. Pisao sam o tome, a kao najbolji primer naveo sam praksu u Americi. Umesto da se neguju ruine, vlasnici na njima naprave parkinge i naplaćuju ih. Naravno, uz određene nadoknade gradu. Vozači srećni jer imaju dodatna i bezbedna mesta. Drugi posetioci srećni jer ne moraju da preskaču preko kola i da ih gledaju naređane uz trotoar. Grad srećan zato što se smanjuju gužve nastale usled traženja mesta a i ''pauci'' mogu da se fokusiraju na druge oblasti. Uz to, Grad ima jednu ruinu manje da brine (turizam, vrednost, teorija slomljenih prozora, kriminal... sve je to povezano) A vlasnici srećni zato što imaju bar neki prihod od placa dok mu ne nađu novu namenu. Ali da bi se to ostvarilo moraju da se donesu novi pravni okviri. A ako je Beograd mogao da ih donese da omogući outsourse-ovanje mnogih delatnosti privatnim licima, može da ih donese i za ove potrebe.

Drugo, uvesti red na polju dostave i kratkih zaustavljanja. Na lokacijama gde se beleži najviše zaustavljanja dostave, tamo gde je to moguće i gde već ima parking niša, uveti posebna PM rezervisana za dostavu u periodu od 5:30 do 7:30 ili do 8. Ako uzmemo da oni staju ne duže od 10 min (a često ni toliko, ali ajd neka bude 10 min), to znači da za 1 sat to mesto može da iskoristi čak 6 kombija. Ako bi ono bilo rezervisano od 5:30 do 7:30 časova, znači da će moći da ga iskoristi 12 vozila. To je dovoljno za opsluživanje jednog bloka lokala. Naravno, dešavaće se da se dolasci poklope, i da neki kombi bude prisiljen da stane negde drugde. To je neminovno. Ali vremenom bi se broj na kolovozu/trotoarima smanjio. Uz to, šteta bi bila još manja jer bi se to dešavalo od 5:30 do 7:30, pre jutarnjeg špica. Dalje u toku dana, ta mesta bi mogla da se koriste za kratka zadržavanja. Tako da ako neko mora da stane bukvalno na 3 minuta na uglu, npr Kosovske i Vlajkovićeve, umesto da staje na trotoar ili na kolovoz, on iskoristi to mesto. A upravo takve pojave, i takve potrebe, viđam sve češće svuda po gradu. Ne staje baš svako zato što je bahat, nego jer zaista nemaju gde.

Treće, unapređenje javnog prevoza. Ovo je sad već dosta široka tema i ne mogu ja pojedinac da pokrijem sve vezano za nju. Ali jasno je da bi uz bolji prevoz do centra autom išao samo onaj ko mora. Ovo sam potvrdio sebi kad sam pričao s ljudima koji žive u Višnjici, pa dođu autom do parkinga na Karaburmi, i onda dalje idu prevozom. Dakle moguće je to, čak i ovde. Ali prvo moraju da se obezbede uslovi za to. Takođe, bitno je kako se to sprovodi, jer sirovinski pristupi vode samo u inat i promašaje. S druge strane, Zidar je na temi o Slaviji jednom lepo to sročio, jer je predložio rešenja koja bi motivisala i učila ljude da promene neke navike zarad opšteg boljitka. Umesto da se sve svodi na kažnjavanje, diskriminacije i pelješenje onih koji bi da imaju auto u 2019. godini.

Četvrto, da se napokon pooštre propisi i kontrole za gradnju parkinga u novim zgradama. Da se obustavi hohštapleraj da se dozvoljava investitorima da prave garaže u koje ni Smart ne može da uđe, ili da u garaži naprave montažni parking, prikažu to kao 20 mesta, a onda kad odu inspektori, poskidaju to i ostave 10.

Peto, da se krene u sistematsku borbu protiv onih koji nepropisno parkiraju iz divljaštva i bahatosti. Znači umesto da se svakog dana (više nije ni svake večeri, nego svakog dana, od 8 ujutru pa do 4 noću) tolerišu dobro poznate horde svinja koje ostavljaju svoje limuzine u Bezistanu, Cetinjskoj, Kralja Petra, kod Ušća, ispod Brankovog, kod Blokova, itd... i time inspirišu druge da budu bahati i uzurpiraju javne površine, lepo da se prave akcije gde će sve to pred medijima i inspektorima (policijskim i gradskim) da se nosi i kažnjava. Pa tako svaki drugi dan. Pa ako gospodu baš briga (a ima i takvih), u redu, ako će da plaćaju Gradu po 20.000 svake nedelje - odlično! Više para za Grad. A ne da gledam saobraćajne bumbare kako bleje u Puntu i pod izgovorom ''rutinske kontrole'' zaustavljaju porodičnu Astru koja izlazi iz Rajićeve dok 10 metara ispred njih svinje u E klasama, Bentlijima i G500 blokiraju đubretarski kamion 247. dan zaredom.

Sve te mere kad bi se ukombinovale, možda ne bi do kraja rešile problem, ali bi ga znatno umanjile. Mnogo štete je već načinjeno, tu smo gde smo. Ali ništa, idemo dalje. Gledamo da promenimo ono što se može promeniti. A ima prostora. Treba nam još malo volje i pameti.
 
Kaда је у питању паркирање, мора се узети у обзир следеће - нису сви млади и здрави, способни да препешаче 100-500-1000 метара, има ту и старих, и болесних, и људи са малом децом. Е сад, поред паркирања станара, треба узети у обзир и: паркирање запослених, паркирање муштерија, паркирање доставних возила, паркирање због селидби, паркирање гостију станара, паркирање родитеља који воде/одводе децу у/из вртића/школе/спорта/уметноси, као и паркирање разних интервентних возила - од комуналних служби, па до хитних служби - полиције, хитне помоћи, и ватрогасаца (за које је тек посебна проблематика приступу објектима захваћеним пожаром). Наравно, међу свим побројанима највећи приоритет морају да имају станари, али не смемо занемарити ни потребу за паркирањем свих осталих.
Зато град треба да изгради што је више могуће јавних гаража у старим градским четвртима са зградама. Има доста добрих локација које би могле да се искористе, ево на прву се сетим великог празног плаца поред СУПа Савски венац у Савској улици где би могла да се направи велика гаража на спрат што би користило и самој полицији која сада паркира у Савској улици скоро па дивље, као и станарима исте улице, затим већ спомињане локације са урушеним уџерицама у Цара Душана на Дорћолу, низ урушених уџерица у булевару ослобођења од Славије ка Храму, више локација на Теразијској падини у потезу између Зеленог Венца, Карађорђеве и Балканске, као и многи мањи запуштени плацеви који би могли да се искористе.
 
Garaže i parkinzi na prostorima koji nisu zelene površine. Sve ostalo vodi samo još većem haosu , jer sužavanjem ulica radi postavljanja parking mesta , i pretvaranja istih u jednosmerne ulice , samo stvaramo još veći problem , jer pored već postojećih uskih grla (koji su nam ostali u amanet iz prošlog veka) , dodatno stvaramo nova , te tako neminovno samo putovanje konstantno produžujemo , te tako u nekim delovima grada imamo situaciju da od tačke A do tačke B stigneš brže peške nego gradskim prevozom ili kolima.
Naravno , gradnja zgrada sa parking mestima u sklopu iste , tamo gde nije moguće napraviti parking , se u normalnim zemljama podrazumeva , dok ovde kod nas to smatraju bačenim prostorom , jer mogu da tu uglave još koji stan. O trendu da se u pojedinim delovima grada toliko prošire / izgrade zgrade da terase maltene dodiriju kolovoz , da i ne govorim.
 
Ja sam upravo zato da napravimo podosta manjih garaža i nekoliko većih na mestima gde je veliki presek GSP linija poput Ušća.
A buduće probleme treba rešiti obavezom izvođača da naprave 1.5 mesto po stanu pa na gore, za veće stanove obavezna 2.5 mesta! to mu pokriva i rođake i same stanove, a kome ne treba neka izda nekome. bitno je da više ne pretrpavamo ulice i zelene površine i da ne ugnjetavamo nikog radeći to.
Što se tiče utopijskog cilja da niko ne vozi auto a da svi budu srećni i zadovoljni - prvo metro i nekih 2000 vozila na površini za ovoliki grad pa onda možemo da priočamo dalje, i fali tu još mostova. ovako kad ja puno vremena uštedim i pri tome imam solidan komfor neću sigurno sesti i presedati i čekati po lošem vremenu negde napolju sledeći bus koji kasni. Isto tako neću ići kolima kada znam da imam direktnu liniju koja se ne čeka puno. Budite prvenstveno svesni toga da imamo infrastrukturu za daleko manje vozila i građana nego što bg sad broji. i tu je glavni problem. preko dunava nam treba bar još jedan most, preko save takođe, fale nam i bulevari, metro milion puta spomenut ovde..
garaže isto tako, ja sam mislio da imamo više mesta, razočarao sam se kad sam posetio sajt parking servisa! Ima beograd dosta zgodnih lokacija za podzemnu garažu! pa makar i samo 100 mesta da ima to je dosta ulica koje bi opet bile dvosmerne i to je daleko manje utrošenog goriva. odlazio mi je sigurno rezervoar mesečno dok sam bio u 21. bloku samo na tražeći ispravno parking mesto. A tamo tek ima mesta da se posadi garaža. i na kraju dobismo u BZĐ onu glupost i pored toga i dalje fale mesta. bitno da se naplaćuje!
 
Eto recimo , sad mi pade na pamet , izgradili smo garažu u Baba Višnjinoj ulici , a Golsvordijeva i Sinđelićeva i dalje jednosmerne ulice sa Parking mestima. Ako smo mogli da smanjimo broj mesta u garaži uz Kalenić pijacu , zbog one u Baba Višnjinoj , onda smo mogli bogami i u pomenutim ulicama da ukinemo.
Jedan od problema je i u tome što su pojedini parkinzi pretpani vozilima jer su odmah uz zonu koja se naplaćuje. Primer , kod mene u zoni Prokopa , dođu kolima sa Kanaravog brda , Miljakovca , Banjice , Lisičjeg potoka i parkiraju na parkingu , pa onda ili na BG: voz ili na trolu. I onda se desi situacija da ako ja odem kolima negde , posle ne mogu da se uparkiram. Isto tako , imam rođake u Kotežu , koji su upravo zbog pomenutog problema , počeli da dolaze u goste isključivo nedeljom , jer jedino tada mogu da nađu mesto da se parkiraju.
 
Зато треба темељна стратегија развоја паркинга у Београду која би обухвататила:
- бесплатан park and ride за људе који имају бус плус на свим станицама и стајалиштима БГ воза као и главним преседачким чвориштима;
- изградњу више јавних гаража већег капацитета у ширем центру града са истовременом редукцијом паркинг места зарад оспособљавања улица за двосмерни саобраћај где су једносмерне због паркинга;
- изградњу паркинга и гаража у блоковским двориштима старих градских квартова;
- процену минималног броја паркинг места за сваки новоизграђени објекат, што стамбени што комерцијални, и неиздавање дозволе за градњу без обезбеђивања утврђеног броја потребних паркинг места (посебно обратити пажњу на паркинг за доставна возила објектима који ће имати потребу за истим - маркетима, радњама, кафићима...).
 
Ne fali nama samo 400 mesta npr pa da jedna garaža nešto reši, i ne fale nam garaže samo u centru grada fale nam svuda! a na mestima poput prokopa nam trebaju velike garaže sa bar 1000 mesta da pokupe sav saobraćaj koji nosi jedna GLAVNA železnička stanica. nbg ima puno blokova koji su ultra pretrpani. Ima nekih plačeva koje grad prodaje a komotno je mogao da ubaci neku garažicu! bukvalno postaje neophodno. u 21. bloku su parkirali malte ne jedan na drugog. I pored toga mnogi su postali jako agresivni oko parking mesta, meni su ukrali svetlo tablice jer sam ostavio 2 dana auto ispred tuđe z grade. na parking mestu, ne negde gde nije dozvoljeno.
potpisujem @Дошљак upravo nam to i treba. u centru i manje i veće garaže u zavisnosti od mogućnosti, a malo dalje par dosta većih za park and ride. i odgušiti malo ulice i onda ubaciti zone za koje ne bi mogla da se uzme mesečna karta ako ti je garaža na manje od 500m npr ili bar na manje od 300 toliko svako može da ide pešice osim invalida. i možda ljudi sa malom decom, to se lako da regulisati.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=604503#p604503:6bu9pf3c je napisao(la):
gradjanin » Pon Feb 25, 2019 2:31 pm[/url]":6bu9pf3c]Inace, super resen problem parkiranja na K. vencu :) Fotografije od petka popodne, dakle skoro nedelju dana od uvodjenja ljubicaste zone...
Ništa bolje nije ni danas:

Pogledajte prilog 1
 
IMG-20190220-102851.jpg


Evo dostavnog parkinga u bg jedno jedino za sad ...ispred apr u brankovoj
Znam za slucaj stanara koji nemogu da se dogovore da srede prostor iza zgrade za parking 20 mjesta svakom po mjesto vec kruze kruze ...
 
Problem je što većina ljudi neće prstom da mrdne , te onda ni ona manjina koja bi se prihvatila posla , neće da se prihvati posla , jer ne žele da ispadnu budale koje bi radile za gotovane , i zato i imamo situaciju da i tamo gde je izvodljivo i treba vrlo malo angažovanja da bi bilo bolje , zapušteno i nefunkcionalno godinama. A da ironija bude veća , upravo su osobe koje su najveće lenštine , najglasniji u kunjavi kako nema smisla da se u XXI veku živi kao s početka XX veka i da niko ne želi da učini ništa za njih. Ovo se odnosi generalno , ne samo na parkinge.
 
Vrh