Izvor: Grad BeogradГрадоначелник Београда Драган Ђилас присуствовао је данас презентацији система „Паук видео надзор” у ЈКП „Паркинг сервис”. Систем је у досадашњем пробном раду показао одличне резултате, а од данас почиње у потпуности да се примењује.
– Град Београд у својој историји никад није боље сарађивао са полицијом него сад. Захваљујући томе у протеклих шест месеци решили смо много тога за шта се годинама причало да је немогуће решити, као што је то случај са саобраћајем у Булевару краља Александра. Идеја овог система није да паук однесе што више аутомобила нашим суграђанима и да се тако заради по шест-седам хиљада динара, већ да спречимо бахато понашање људи који сматрају да им у овом граду нико ништа не може. Сада имамо систем којим са једног места можемо да контролишемо цео град, па ако има десетак непрописно паркираних аутомобила да прво однесемо онај који највише угрожава саобраћај. Три аутомобила паркирана у десној траци у Булевару краља Александра за десетине процената смањују проточност саобраћаја и то више нећемо дозволити. Намера нам је да напокон уведемо ред у граду и са полицијом на томе интензивно радимо. Када будемо добили и закон који ће нам омогућити да спроведемо све оно што намеравамо, биће нам у том послу много лакше – рекао је Ђилас.
Основу система „Паук видео-надзор” чине ауто-дизалице, популарно зване „паук”, опремљене теренским рачунарима уз помоћ којих контролори на улицама шаљу снимке непрописно паркираних возила у диспечерски центар овог предузећа. Запослени у центру одмах издају налог најближој ауто-дизалици да се таква возила приоритетно уклоне са места прекршаја, а налог за пренос возила са његовом фотографијом, локацијом и тачним временом опажања представља несумњив доказ о непрописном паркирању и разлозима приоритетног одношења.
Применом система „Паук видео-надзор” повећаће се ниво безбедности свих учесника у саобраћају и у већој мери успоставити и одржавати комунални ред. На овај начин комплетан поступак уочавања непрописно паркираних возила и издавања налога за његово одношење је централизован и контролисан системом дупле провере информација са терена, али и сачуван у електронском облику.
Овакав начин рада смањује број жалби грађана и ангажованих радника на терену, а поступање саобраћајне полиције и ЈКП „Паркинг сервис” чини потпуно транспарентним.
Ма, какви досадан...критика је мајка за успех...од хвалоспева нема велике користи!!! :kk:beaver":2rd103la je napisao(la):Надам се да нисам досадан са овим фотографијама аутомобила паркираним у пешачким зонама најстрожег центра града.
Ulice za šetnju pretrpane automobilima
Zauzeli mesta za pešake
Autor: G. Svilar | Foto:j. vučetić | 16.05.2009. - 09:30
U samom centru grada, ulicama kojima sme da se prolazi samo pešiće „caruju“ parkirani automobili. Pešaci pravim slalomima izbegavaju nepropisno parkirane i često moraju da paze da ih neko ne udari u zonama koje su gradskom odlukom rezervisane samo za njih.
Ukoliko ovih dana odluče da prošetaju Ulicom Đure Jakšića, Beograđani će morati da krivudaju levo desno da bi zaobišli one koji krše saobraćajne propise i koje očigledno niko ne kažnjava. Natrpane automobilima su pešačke zone u Zmaj Jovinoj i Čika Ljubinoj, a do koje mere ide bahatost pojedinih vozača pokazuju i parkirani automobili iza spomenika Knezu Mihailu, dakle na samom Trgu Republike, a koje su reporteri „Blica“ juče zatekli. U saobraćajnoj policiji ipak navode da njihovi ljudi kažnjavaju bahate vozače ali da je problem u tome što se ti isti sutradan vrate i opet parkiraju tamo gde ne smeju.
- Određeni prostori u centru grada gradskom odlukom su pretvoreni u pešačke zone i zbog toga smatramo da ne treba samo saobraćajna policija da kažnjava bahate vozače, već da se u akciju „čišćenja“ moraju uključiti i gradske inspekcije. Zmaj Jovina ulica je najkritičnija od svih koje ste naveli, mi kažnjavamo vozače koji čine takve prekršaje u toj ulici, ali se oni posle nekog vremena opet vrate. U nekim delovima grada koji su rezervisani samo za pešake nema ni saobraćajnih znakova za zabranjen saobraćaj motornim vozilima u oba smera - kažu u saobraćajnoj policiji.
Posle Ulice Vuka Karadžića, nedavno je popločana i Đure Jakšića i u ovim ulicama zabranjen prolazak i parkiranje automobilima. Do kraja ove godine u planu su nova proširenja pešačke zone u centru, koja će obuhvatiti dvadesetak ulica oko Knez Mihailove. Gradski sekretar za saobraćaj Dragoljub Đakonović razume da policija ne može zanavek da otera one koji parkiraju tamo gde ne smeju, i u prvi plan ističe projekat pretvaranja uređenja pešačke zone u zoni Knez Mihailove ulice koji će, po njemu, rešiti problem parkiranja u zonama koje su rezervisane samo za pešake. Buduća pešačka zona u centru grada biće omeđena Kosančićevim vencom, Studentskim trgom i Trgom Republike. U planu je da prvo bude popločena Ulica kralja Petra i to od Uzun Mirkove do Knez Mihailove, a onda i ostale ulice paralelne sa njom. Taj projekat bi trebalo a bude realizovan do kraja leta a dok se to ne desi, saobraćajna policija i gradska komunalna inspekcija morale bi redovnije da kontrolišu deo centra grada i time oslobode prostor za šetnju.
- Nije toliko važno u čijoj je nadležnosti kažnjavanje bahatih vozača jer se oni jednom kazne a posle nekog vremena opet pojave. Taj problem će biti rešen kada cela zona oko Knez Mihailove ulice bude pretvorena u pešačku, kada će ujedno biti postavljene fizičke prepreke automobilima u vidu potapajućih stubića, pojačane kontrole ulaska vozila i slobode pristupa. Biće uvedene i kartice onima kojima će pristup biti dozvoljen. Projekat postoji i trebalo bi da bude realizovan do kraja leta – kaže za „Blic“ Dragoljub Đakonović, gradski sekretar za saobraćaj.
Poslanički automobili
Pešaci koji prolaze pored platoa na Trgu Nikole Pašića, ispred Doma Narodne skupštine, svaki put kad je zasedanje republičkog parlamenta, izbegavaju parkirane automobile poslanika. Povodom tog problema oglasio se i gradonačelnik Dragan Đilas koji je rekao da je to ružna slika koju na žalost šalju naši poslanici. Grad će, prema njegovim rečima, pokušati da reši taj problem uz pomoć „Parking servisa“ i dobrom saradnjom sa saobraćajnom policijom.
Link: http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1346149Недеља, 24. мaj 2009.
Градоначелник Београда Драган Ђилас је приликом данашњег обиласка Земунског кеја наложио да се заустави започета изградња паркинг места и улица врати у првобитно стање, јер је овај посао постао тема предизборних кампања. Обиласку је присуствовао директор ЈКП „Зеленило – Београд” Радован Драшкић.
– Будући да сада имамо једну петицију, у којој више од 300 грађана од општине тражи да се направе паркинг места, и другу петицију, којом група грађана тражи да се она не праве, наложио сам да се све врати у првобитно стање. Мислим да је изградња овакве врсте паркинга оправдана, али ћемо најбоље решење наћи после локалних избора у Земуну, зато што је ова акција постала тема политичких прича и предизборних кампања, а ја то као градоначелник нећу дозволити. Улица Земунски кеј је суботом и недељом готово непроходна, а људи се паркирају по трави и потпуно уништавају зелену површину. Без обзира на оправданост оваквог решења паркирања, очигледно је направљена грешка јер се са радовима почело без сагласности Завода за заштиту споменика. Она је морала да се прибави зато што је цео кеј под заштитом, тако да ће онај ко је почео радове сносити одређене последице. С друге стране, они који су у своје руке узели да истерују наводну правду, па су багерима порушили урађена паркинг места, мораће кривично да одговарају. У Београду се на тај начин не могу решавати проблеми, већ морамо да се договоримо шта је најбоље за грађане – рекао је Ђилас.
Град већ две године у Новом Београду и Земуну на сличан начин решава проблем паркирања. Тамо где су зелене површине уз саобраћајнице девастиране непрописним паркирањем праве се паркинг места, а преостало зеленило се ставља под ригорозну заштиту. У улици Земунски кеј започето је уређење паркинга по истој пропорцији саобраћајнице, паркинга и тротоара као од почетка Карађорђевог трга до шест солитера, за које постоји регуларно добијена дозвола. Паркинг места се раде растером, преко кога се насипа земља и сади зеленило. Иза паркинг места се поставља дупли ивичњак и сади цвеће. На тај начин се и штити зелени амбијент, и добија велики број места за паркирање, а и саобраћај у улици Земунски кеј може нормално да функционише, рекао је Драшкић.
тај самlittle lightning":7br1cj1f je napisao(la):Ne misle na vozače sa manje skilla.
извор БеоинфоПонедељак, 25. мaj 2009.
Од 1. јуна зонски систем паркирања на доњем Дорћолу
Зонски систем паркирања на доњем Дорћолу почеће да се спроводи 1. јуна, саопштио је данас „Паркинг сервис”. Зонирањем ће бити обухваћен простор оивичен улицама Џорџа Вашингтона, Тадеуша Кошћушка, Цара Душана, Дунавском и Булеваром деспота Стефана, као и део града оивичен Цвијићевом, Поенкареовом и Венизелисовом улицом.
Проширење зонског система паркирања иницирала је општина Стари град на захтев грађана. Станари који имају пријављено пребивалиште у том делу града, а поседују аутомобил на своје име, имају право на повлашћену паркинг карту и паркирање без временског ограничења. Повлашћене паркинг карте могу се купити од 25. маја у просторијама „Паркинг сервиса” у улици Старине Новака 22, радним данима од 7 до 21 час и суботом од 7 до 14 часова. За куповину повлашћене паркинг карте потребно је приложити фотокопију личне карте и саобраћајне дозволе. Повлашћена паркинг карта не важи у зеленој зони у другим деловима града, већ искључиво у делу у којем корисник станује. За оне који немају повлашћену паркинг карту, у трећој зони паркирање је временски ограничено на три сата и плаћа се по започетом сату по цени од 23 динара. Додатне информације станари могу добити у Инфо-медија центру у Краљице Марије 7, на телефон 3035-400 или на мејл info@parking-servis.co.rs.
Поред увођења паркинг зоне, на доњем Дорћолу мења се и режим саобраћаја и уводи систем једносмерних улица. На тај начин биће олакшано кретање свих учесника у саобраћају и убрзан проток саобраћаја кроз уске дорћолске улице. Због тога је пројекат проширења зоне на доњем Дорћолу од општег интереса за све грађане Београда.