Šta je novo?

Parkiranje - zone, garaže,...

Nenad":apweygi3 je napisao(la):
O jadnim putnicima autobusima da ni ne pricam koji ponekada po 15 minuta cekaju dok neki gospodin ne pomeri auto (sva cetiri na pet minuta dok popije kafu).
Ух, не подсећај ме
 
Nenad":2vrsf40u je napisao(la):
Ja mislim da se skladnost na Vracaru vise narusava time sto u bilo koje doba dana ne mogu kolima da prodjem kroz Njegosevu ulicu jer su ljudi parkirani u svim mogucim trakama, na trotoarima, na zelenim povrsinama itd. O jadnim putnicima autobusima da ni ne pricam koji ponekada po 15 minuta cekaju dok neki gospodin ne pomeri auto (sva cetiri na pet minuta dok popije kafu). Stanari postojecih zgrada vise nemaju gde da ostavljaju automobile.
ovo je sustina.
ne znam zasto ne bi dva ili tri saobracajca/saobracajke spartali na potezu od, recimo, prote mateje do opstine, sa blokcetom u koji treba samo da se upise registarski broj, tacna lokacija, klik foto aparatom.
jedan primerak za brisac, drugi u stanicu.
kazna treba jos skuplja da bude, da ne kazem 2-3x vise. ne treba toliko ni pauk, samo da se kaci. akcija od mesec ili dva dana bi dala neke rezultate.
nisam bas siguran da bi sve te batice i cice bili spremni da daju svakog dana 40-50e za parking, bez obzira na dzip od 50.000e.
jos kad se uvede sistem tacaka (a nadam se da ce nepropisano parkiranje da se nagradjuje makar jednom), pa ce za manje od mesec dana da popuni rubriku i lepo da se odmori od voznje na neko vreme.
slican sistem u bulevaru, 27. marta/dz. vasingtona, vojvode stepe i ostalim kriticnim mestima.

ali, zaista permanentno, svaki dan - par meseci.
 
Nenad":3jmq3ipa je napisao(la):
milance":3jmq3ipa je napisao(la):
Da ponovim - ja sam govorio o tome da je DUP idiotski napravljen za taj deo. Ne moze moja majka od 60 i kusur godina da ide i da nadgleda sta ce mozgovi iz gradske uprave tu da posade. Nije na kraju krajeva to ni njen posao. Takvi projekti oslikavaju (ne)sposobnost ili nezainteresovanost onih koji planiraju i odlucuju o kvalitetu zivota ljudi u gradu. Nije sporno da je garaza potrebna ali je sporna njihova volja ili znanje/umece da nadju nacin da rese taj problem nenarusavajuci skladnosti i zivot u tom kraju. Ovako ispada pobogu da su ti ljudi krivi sto se nisu bunili na vreme. Gde je tu logika?
Prevideo sam ovaj post.

@Milance
Ako si mislio da je DUP idiotski, ti i ja nemamo nista od toga ako ti to samo meni i tvojoj uzoj porodici saopstis. Rasprave o DUP-u su uvek jako interesantne jer ljudi koji se interesuju za svoj kraj dodju da iznesu svoja vidjenja/primedbe/zahteve koji onda mogu da se uzmu u razmatranje ili obzir. Tvoja majka je (nadam se) sa svojih 60 godina vitalna i zasto ne bi otisla i razmenila par ideja sa planerima, komsijama i ostalima. To nije idiotski vec ljudski.
Ja mislim da se skladnost na Vracaru vise narusava time sto u bilo koje doba dana ne mogu kolima da prodjem kroz Njegosevu ulicu jer su ljudi parkirani u svim mogucim trakama, na trotoarima, na zelenim povrsinama itd. O jadnim putnicima autobusima da ni ne pricam koji ponekada po 15 minuta cekaju dok neki gospodin ne pomeri auto (sva cetiri na pet minuta dok popije kafu). Stanari postojecih zgrada vise nemaju gde da ostavljaju automobile.
Nenade molim te pre nego sto mi napises odgovor procitaj sta sam napisao. Ni u jednom postu nisam rekao da ne treba da se pravi garaza u tom kraju nego da se ja jako bunim protiv sam toga kako se pravi. Ako su bas namerili da prave garazu tu onda neka je ukopaju dupoko u zemlju. Nema to veze sa time da li ce neko ici da komentarise DUP ili nece ja sam govorio da je onaj ko je prvenstveno napravio isti taj DUP nezainteresovan za potrebe i zivotni kvalitet ljudi koji tu zive sto dokazuje njegovo/njihovo resenje. Propustas sustinu moga posta i ponavljas mi stalno istu stvar koju ja i bolje od tebe znam jer mi je tamo stan.
 
Milance, jel znas ti uopste sta si napisao / mislio u tvom postu?
Pa na toj raspravi o DUP-u je recimo moglo da dodje do toga da se stanari zale sto garaza nije ukopana 10 spratova pod zemljom i da zahtevaju vise parking prostora (na primer)! Ali kako Grad ili taj "pametnjakovic" ili id*** kako ga ti nazivas da zna da tebi njegovo resenje smeta, ako ti smatras da ne treba stanari da se muce i idu na rapsrave!???! Ajde mi to objasni kako si tacno mislio, posto mi nije bas najjasnije iz tvojih postova!
 
Вечерас сам прошетао центром града и оно што сам видео ме је згрозило. И стид ме је што живим у таквом граду.

Знао сам да су четири укључена мигавца већ дуго универзално оправдање за остављање аутомобила на сред улице. Не само да возачи паркирају испред пекаре у Коларчевој улици, сада више ни продужетак те траке није проходан - са четири мигавца аутомобили су паркирани целом дужином жуте траке. Таксисти, наравно, стоје и на аутобуском стајалишту 37-це, ни то није ништа ново.

Али, за мене је новост онолико паркираних аутомобила на тротоарима у пешачкој зони Кнез Михаилове улице. Из бочних улица, нпр. 1300 каплара, аутомобил својим предњим точковима стоји на поплочаном делу Кнез Михаилове. Испред Националне штедионице паркиран ауто. На крају поплочане бочне улице код Прогресове зграде паркирани аутомобили. Чика Љубина улица препуна паркираних аутомобила, иако је поплочавање, ваљда завршено. На углу новопоплочане улице и Кнез Михаилове код оне радње са сатовима три паркирана аутомобила један до другог. На Тргу Републике, између Народног музеја и споменика кнезу Михаилу паркирано три-четири аутомобила. На Тргу, поред излога оног италијанског ресторана-посластичарнице паркиран ауто. Међу брезама, иза оних ружних киоска паркирана три аутомобила. И врхунац свега, два аутомобила паркирана на самом Тргу, на платоу где је лети башта оног кафића који дели простор са Билет сервисом. То заиста никад нисам видео.

Да не говорим о аутомобилима паркираним на десном тротоару Коларчеве улице, гледано према тргу све један за другим. Па о аутомобилима на тротоару испред хотела Балкан и даље на Теразијама.

За мене је ово стварно ужасно и није ми јасно докле то више тако!? Има ли у овом граду некога ко то може да реши? Ако не умеју другачије, нека ланцима ограде пешачки простор, ово више не може да се трпи. И не знам ко је гори - бахати суграђани или неспособна и демагошка градска власт. Страшно. :notok:
 
Red je da se na BB pokrene neka veća akcija, kao što je bila ona za popločavanje Čika Ljubine granitom. Neka u NEWS osvane tekst o svim problemima u vezi sa nepropisnim parkiranjem.
 
Problem je jednostavno u tome sto ih niko ne kaznjava. Kada bi recimo imala neka kontrola koja prolazi gradimo i pise debele kazne, da vidim kada bi opet neko parkirao tako. Po meni je zalosno da je uopste potrebno da se pisu kazne, da ljudi uopste parkiraju gde im padne na pamet, ali ako ne moze drugacije... Svuda u svetu postoje kazne za nepropisno parkiranje, ali u Beogradu nikada nisam video da neko pise kaznu za tako nesto, a na svakom cosku/trotoaru ima razloga za pisanje kazni.
 
evo, na primer, narodno pozoriste je resilo problem parkiranja ispred svog sluzbenog ulaza (pored ulaza u malu salu, iz francuske) tako sto je izmedju 2 zardinjere razapelo lanac na dve sipke.

i to tamo gde su tri meseca raskopavali ulicu da bi namestili najlepsi, najbolji, najmoderniji granit.

moj predlog je, kao i ranije, da se svuda gde treba razapnu lanci. ako je ikako moguce, i da se karike ofarbaju u neku drecavu fluorescentnu boju da se sto bolje vidi, i jos da se na lancu prodaje reklamni prostor. to ce jos povecati vidljivost, pa niko nece da se povredi.
 
jeste, pa i asfalt je znatno jeftiniji od granita, a ako cemo tako, i tucanik je najjeftiniji, a uz njega noge ne upadaju u blato.

nije poenta u jeftinoci - cega smo valjda svedoci, ako se vec ulice poplocavaju granitom a ne behatonom. ako cemo da koristimo kvalitetne materijale i podizemo opsti izgled grada, onda to mora da se koordinira, jer na kraju ne lici ni na sta. u protivnom, dzaba nam poslednjih 20 godina, od sredjivanja kneza do danas, ako cemo da se vratimo na lanac i sipku.
 
Вероватно би нека вриштећа кампања на ББ успела да натера неког у надлежној власти да уради нешто по овом питању. И вероватно би се смањило паркирање на тротоарима. На неко време. Али, не би прошло много, опет би све постало исто.

Проблем је у томе што у нашој земљи ништа не може да иде својим током, редовно, што ретко ко ради свој посао истим интензитетом и квалитетом континуирано, већ је за било какав резултат потребна кампања. Све морамо да радимо на О-РУК! Паркирање на тротоарима треба да санкционише саобраћајна полиција сваки дан и свуда. Чак ни озбиљне казне за тај прекршај (нпр. неки казнени поени који би у збиру онемогућавали регистрацију) неће да дају резултате ако се прописи не спроводе доследно и континуирано.
 
Ovako, na BB ima 589 registrovanih korisnika. Neka je od toga 200 aktivno i zeli da se ukljuci. Predlazem da svaki od tih 200 clanova svaki dan salje mail gradskoj vlasti sa slikama bahatih idiota, pa kome pre dosadi. Ili dok im ne preopteretimo server :) Slike i primere malogradjanstine mozemo da razmenjujemo ovde.

Takodje, verujem da BB ima kontakte sa nekim medijima, znam da su par puta Blic i 24 sata koristili materijal sa BB.
 
Nenad":tyhtskve je napisao(la):
Milance, jel znas ti uopste sta si napisao / mislio u tvom postu?
Pa na toj raspravi o DUP-u je recimo moglo da dodje do toga da se stanari zale sto garaza nije ukopana 10 spratova pod zemljom i da zahtevaju vise parking prostora (na primer)! Ali kako Grad ili taj "pametnjakovic" ili id*** kako ga ti nazivas da zna da tebi njegovo resenje smeta, ako ti smatras da ne treba stanari da se muce i idu na rapsrave!???! Ajde mi to objasni kako si tacno mislio, posto mi nije bas najjasnije iz tvojih postova!
Znam sta sam napisao jer sam ih elem napisao. Ti uporno svaljujes krivicu na stanovnike tog kraja a ja ti opet kazem da je to meni neprihvatljivo jer to u normalnim uslovima nije normalno i da je kriv onaj ko je to tu isprojektovao. Ne moras da se zestis i da stavljas stotinu znakova pitanja jer ne moraju svi da misle kao ti. Prihvati cinjenicu da se po ovom pitanju verovatno necemo sloziti i da ne bi rasplinjali raspravu mozemo o ovom i normalnim, mirnim putem da diskutujemo. Ukoliko ne ja cu da odustanem.

Sto se parkiranja nasih dragih sugradjana tice trebalo bi definitivno da probamo svi sto vise slika da skupimo i da se napravi jedan video zapis o katastrofalnom stanju koje trenutno vlada u beogradu i da se tako dokumentovano predstavi nekom odgovornom za to u gradu.

„Паук видео-надзор” у првој половини следеће године
Јавно комунално предузеће „Паркинг сервис” ће од средине наредне године, непрописно паркирана возила уклањати по новом систему „Паук видео-надзор”. Возила затечена у овој врсти прекршаја односиће се на основу документованог видео записа, а процена који аутомобили највише ремете саобраћај доносиће се у диспечерском центру смештеном у „Паркинг сервису”.

– Наши контролори на терену већ поседују џепне рачунаре помоћу којих могу да фотографишу непрописно паркирана возила. Софтвер који смо развили омогућава да се тај запис у реалном времену пошаље диспечерском центру у коме ће се увек налазити један саобраћајни полицајац и један стручњак „Паркинг сервиса”. Они ће одмах моћи да процене да ли дотично возило значајно угрожава функционисање саобраћаја, то јест да ли спада у приоритет. Када донесу одлуку одмах ће обавештавати најближу посаду на терену и возило ће бити уклоњено. Напомињем да су све наше дизалице опремљене ГПС уређајима, тако да у сваком тренутку знамо где се која налази и да ли је слободна – рекао је Бобан Ковачевић, директор ЈКП „Паркинг сервис”.

Ковачевић истиче да пројекат „Паук видео-надзор” „Паркинг сервис” развија већ неколико година и да ће када буде готов бити јединствен у свету. Софтвер је дело наших стручњака, а за набавку снажног хардвера из градског буџета издвојено је око 30 милиона динара. Сва опрема је стигла и спремна је за уградњу.

– Умањену верзију овог пројекта већ користимо, али верујемо да ћемо у првој половини 2009. године бити способни да потпуно пређемо на нови систем рада. Могу слободно да кажем да ће то бити револуционарна новина јер ћемо по први пут бити у стању да веома брзо уклањамо све аутомобиле који доводе до загушења саобраћаја. Поред редовних контролора снимање возила обављаће и додатне, посебно обучене екипе – рекао је Ковачевић.

Нови систем пружа разне могућности, а једна од њих је и да се налози за уклањање непрописних возила издају само из диспечерског центра, тако да присуство саобраћајног полицајца приликом сваког одношења неће бити неопходно. Биће довољно да саобраћајни полицајац из диспечерског центра изда налог, а он ће електронским путем бити одштампан у камионима–дизалицама, који су већ опремљени штампачима. Да би овај систем заживео, потребна је измена постојећих прописа.
Izvor: Grad Beograd
Link: http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1332055
 
Једноставно, не постоји одговорност Града по питању непрописног паркирања и не постоји одговорна особа у градској власти за ту област и тако ће и остати до појављивања комуналне полиције. Паркирање је тема за коју је надлежна Саобраћајна полиција а Град као што претпостављам знате нема контролу над њом. Па ни паук не сме да однесе возило без присуства, односно налога полицајца. И сам Ђилас је ономад на СТБ говорио о овоме и рекао да је Град спреман да помогне полицији, да је свестан да полиција нема довољно људи али да се ово стање више не може издржати.

Такође нека акција Беобилда по том питању не би шкодила, али такође не би била ништа ново пошто већина медија свако мало бруји о овом проблему.

Ја сам сигуран да је барем већина "петоминуташа" чула да једно паркирано возило у Булевару смањи проток саобраћаја за 200-300 возила на сат, али као и обично код нас је битнија задњица од заједнице.
 
Задњица је у целом свету битнија од заједнице.

Ефикасна друштва су то схватила и зато ударају по задњици. Другим речима, високе казне за паркирање и ефикасна контрола. Шта мислиш, колико клинаца би преко студентске задруге срећно цео дан лепило казне и блокирало точкове за 10% од казне? И шта мислиш, да ли би кола била остављана са 4 мигавца у сред Њујорка ако би то било бесплатно?
 
Да би клинци лепили казне и блокирали точкове неко би мора то да им дозволи и да их за то овласти. Поента мог поста је да је решавање овог проблема у рукама саобраћајне полиције, макар до увођења комуналне.

Што се тиче "светских задњица", ја сам сигуран да би и у Њујорку без казни било "петоминуташа" али сам такође сигуран да би се око тога дигла толика бука и да би се сами грађани организовали да притисну да се нешто тим поводом учини те би због притиска заједнице била поражена "задњица".
 
U Njujorku bez kazni i ima petominutasa, i ne dize se buka...

Oni sklanjaju auto cak i kad ostane na pet minuta, ali to ne sprecava ljude da opet staju sa 4 ukljucena... Kao covek koji se igrom slucaja iskljucivo kolima kretao po Njujorku 4 godine, menjao bih se Petu aveniju za Bulevar u spicu svaki dan :)

That said, jednom sam zakasnio da pomerim auto 8 minuta posle isteka parkinga i pauk ga je vec bio odneo. $185 kasnije, dobio sam ga nazad :D...

Kazne su dovoljno visoke i pravila postoje, samo nam trebaju ingerencije, kao sto kaze Vlada...
 
garaze garaze i samo garaze u starom delu grada i dovesce se sve u red ali koliko vidim nista nenajavljuju za sledecu godinu, bilo je price da ce napraviti par projekta ali nista. .
 
Otvoren novi parking ispred zgrade skupštine

Znak više ne buni, ali ipak su se vozači okuražili:
xfxgjk.jpg


kako naši dragi sugrađani...
2q9ev5c.jpg


...tako i vozači koji su odasvud pohrlili u prestonicu:
2m2jkhk.jpg

3467sed.jpg

9qz1w3.jpg

16gwmrk.jpg


64m2if.jpg


A zašto i ne bi kada je jeftinije od kojekakvih garaža i parkirališta a pritom je i blagosloveno od strane saobraćajne policije.
Možda sam malo ironičan, ali vrhunac ironije je to što se zakon krši ispred zgrade u kojoj bi trebalo da se donosi.
 
Sto je najbolje od svega, upravo na ovom mestu niko ne moze da se zali na nedostatak parking prostora jer se garaza nalazi na 150 metara odatle. Stvarno svaka cast saobracajnoj policiji!
 
Secam se kada su gradili tu garazu, koliko je samo bilo hajke. Razni mudrijasi su nasli da je to nepotrebno, preskupo, preveliko... Danas tokom radnog vremena tesko da se moze naci jedno prazno mesto u istoj, a kako stvari stoje, treba izgraditi jos mnogo takvih. Naravno, cinjenica da saobracajna policija dopusta nepropisno parkiranje i to ispred necega sto bi trebalo da bude simbol reda, organizacija i drzavnosti je porazavajuce. Doduse, vecina tih automobila pripada poslanicima i ostalom skupstinskom osoblju :blah:
 
Може бити да градска власт није одговорна за паркирање на тротоарима, али је свакако одговорна и способна да постави физичку препреку на почетку пешачке зоне и на тај начин спречи бахате силеџије да се паркирају где не треба.

На пример, поплочани део између француског културног центра и галерије Прогрес. Ту би свакако могла да се стави једна бетонска жардињера и спречи улаз аутомобила у пешачку зону.

Покушаћу да поставим фотографију, ваљда ће да успе:

 
Vrh