Parking u "žutoj traci"
линк http://www.novosti.rs/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=129076&datum=2008-09-23
извор НовостиM. PRELEVIĆ , 22.09.2008
DESETAK automobila bilo je i u ponedeljak oko podneva parkirano u "žutoj traci" u Svetogorskoj ulici, bez obzira što je i samo kretanje, a ne samo zaustavljanje u njoj - najstrože kažnjivo. Automobile bahatih vozača, koji već duže vreme koriste nezainteresovanost Saobraćajne policije, "pauk" ni posle nekoliko sati nije odneo.
Za to vreme, brojni taksisti i vozači čak pet linija javnog prevoza, koliko ih prolazi kroz Svetogorsku, morali su da se provlače kroz zakrčenu ulicu.
Ovo je samo jedan od primera nepoštovanja "žutih traka", rezervisanih za vozila GSP i taksiste, koje su trenutno iscrtane u 24 gradske saobraćajnice. Iako vozačima "običnih" automobila prete kazne i do 10.000 dinara, mnogi se ne ustežu da zakrče opterećene beogradske ulice, pogotovo "u špicu".
Branko Smiljanić, zamenik sekretara za saobraćaj,objašnjava da je Saobraćajna policija zadužena za brigu o "žutim trakama", ali da se one ne poštuju uvek.
- Najteže je na Brankovom mostu, jer je, posebno u "špicevima", teško prohodan, pa policija ponekad progleda vozačima kroz prste. Slično bude i na još nekim lokacijama u gradu - kaže Smiljanić. - Često se vozači i parkiraju u "žutoj traci", pod izgovorom da treba samo nešto da završe na nekoliko minuta. Ali, "pauk" "Parking servisa" može da reaguje samo na poziv Saobraćajne policije.
Branko Smiljanić dodaje da je već urađena studija o tome koje bi se još ulice mogle ofarbati u žuto i tako učiniti prohodnijim za javni prevoz. Ipak, njeno sprovođenje moraće da sačeka neko vreme, dok se u tim saobraćajnicama ne stvore svi uslovi za uvođenje "žutih traka".
Sekretarijat za saobraćaj je, u želji da apeluje na vozače da poštuju ograničenje, krajem avgusta započeo akciju "Pomeri se s puta, kad je traka žuta". Nalepnice sa tom porukom krase sva vozila javnog prevoza, a vozačima su deljeni i flajeri. Cilj je da se javni prevoz ubrza, kako bi ga koristilo što više Beograđana. To bi, smatraju stručnjaci, moglo da ublaži saobraćajne gužve u centru grada.
Problem nepropisnog parkiranja nije ograničen samo na "žute trake". Omiljeni "parking" beogradskih vozača su i krajnje trake Bulevara kralja Aleksandra, ali i ulice Vojvode Stepe i 27. marta.
PATROLE
VOZAČ koji prekrši propise može da bude oglobljen čak sa 10.000 dinara. Osim zbog nepoštovanja saobraćajne signalizacije, policija takve tereti i zbog korišćenja saobraćajne trake koja nije namenjena putničkim vozilima. Patrole policije obično su vrlo ažurne u Ulici kneza Miloša i u Radničkoj, ali ih u Požeškoj ili u Vojislava Ilića ima tek ponekad.
линк http://www.novosti.rs/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=129076&datum=2008-09-23