Šta je novo?

Cene nekretnina

Metro nije magicni stapic, iako jeste neophodan.
Problem ne nastaje kada na istom mestu zivi mnogo ljudi jer tada se moze formirati komercijalno jezgro do kog svi mogu doci peske i ne stvarati guzvu u ostatku grada. Dalje je lakse povezati nekoliko manjih komercijalnih jezgara javnim prevozom nego premreziti more privatnih kuca istim.
Razudjenost u sirinu dovodi do toga da opet za svaku sitnicu koristis auto, ako i imas javni prevoz moras da vozis do njega kao u tvom primeru sa parkinzima na krajnjim metro stanicama ka kojima bi se opet stvarale guzve kao danas prema centru. Na stranu jos manje prostora za javne povrsine, parkove i ostalo sto se stalno trazi.

To nije nesto sto sam ja izmislio, to je nesto sto ces cuti na prakticno svakom predavanju, diskusiji ili videu o modernom urbanizmu.
BnV je mozda legalni, politicki i estetski problem ali saobracajni nikako nije jer ces tu imati nekoliko hiljada ljudi koji za nabavku, zabavu i posao vecinski ne moraju ni da sedaju u kola. Postavi te ljude u razudjeno predgradje i dodao si hiljade automobila u spic iz tog pravca.

Rim ti bas i nije idealan primer za uredjen saobracaj. A i njihova predgradja ti vise lice na ta investitorska nasa nego uniformisana drzavna. Evo random sam kliknuo na streetview rimskog predgradja i odjednom sam u Zarkovu:
Znas i sam da su najvece saobracajne guzbe u spicevima. Tako da komercijalni sadrzaji tu ne pomazu. Ako posmatras Beograd na vodi kao jedan veliki hotel, to je druga prica, ja ga posmatram kao naselje.
Druga stvar, retko ko ide peske u nabavku, sem u male prodavnice po kraju. Ziista je nemoguce sve to vuci u rukama, tako da predgradje, bilo grad, svakako autom, sa velemarketima koji su obicno u predgradjima, sve se slaze.

I najbitjije, cist vazduh, zdravlje, miran i usporen zivot, puno dece, sreca...

Jedan primer:
Pre 10ak godina bio je plan za naselje kod metroa na Vidikovcu na tzv. Savskoj terasi tu bi bio TC, bioskop,,mManje zgrade, kuce u nizu i odvojene kuce u slepim ulicama...

Takodje sad vec imamo pregradja, evo juzni deo grada, npr Zeleznik, Sremcica, Rusanj, sela do Obrenovca... i u spicu se formira cep na Adi.
Dakle cep vec postoji, i jedino se moze resiti parkingom na pocetnoj stanici metroa.
Takodje ta ista predgradja treba razvijati i graditi porodicna naselja. Ne samo u juznom delu grada, prakticno svuda... pa ce onda ljudi da zele da zive tamo i da rasterete centar, i svima ce biti dobro.

Trend je takav da kao sto u Parizu vise ne zive Parizani, ni u Beogradu nece ziveti Beogradjani...

Ovo nije grad u kome sam se rodio.
 
Znas i sam da su najvece saobracajne guzbe u spicevima. Tako da komercijalni sadrzaji tu ne pomazu. Ako posmatras Beograd na vodi kao jedan veliki hotel, to je druga prica, ja ga posmatram kao naselje.

Komercijalni sadrzaji su bukvalno razlog za postojanje spiceva.
Druga stvar, retko ko ide peske u nabavku, sem u male prodavnice po kraju. Ziista je nemoguce sve to vuci u rukama, tako da predgradje, bilo grad, svakako autom, sa velemarketima koji su obicno u predgradjima, sve se slaze.
Skoro svaki Nbg blok ima barem jedan veci Maxi do kog ljudi pesace, neki cak i mini-pijace. Cak i da te mrzi da vuces mnogo stvari nije isto ako vozis 100m i kilometar daleko.

I najbitjije, cist vazduh, zdravlje, miran i usporen zivot, puno dece, sreca...
Bukvalno sve suprotno dobijes. Kao sto rekoh, nisam ja to izmislio, malo istrazuj umesto sto se zatvaras u echo chamber domaceg tvitera pa ces malo promisliti i sam.


itd itd...
 
Komercijalni sadrzaji su bukvalno razlog za postojanje spiceva.
Pre bih rekao da je odlazak i dolazak sa posla razlog za postojanje spiceva. Zasto se spicevi poklapaju sa odlaskom i dolaskom ljudi sa posla? Zbog komercijalnih sadrzaja? Ne bih rekao. Izgradnja posebnih naselja sa komercijalnim sadrzajem nece smanjiti guzvu u saobracaju ako i dalje vecina gradjana ide na posao u neki drugi deo grada.
 
Pre bih rekao da je odlazak i dolazak sa posla razlog za postojanje spiceva. Zasto se spicevi poklapaju sa odlaskom i dolaskom ljudi sa posla? Zbog komercijalnih sadrzaja? Ne bih rekao. Izgradnja posebnih naselja sa komercijalnim sadrzajem nece smanjiti guzvu u saobracaju ako i dalje vecina gradjana ide na posao u neki drugi deo grada.
I ja bih bas voleo da nam Defke to objasni :O)
 
Pre bih rekao da je odlazak i dolazak sa posla razlog za postojanje spiceva. Zasto se spicevi poklapaju sa odlaskom i dolaskom ljudi sa posla? Zbog komercijalnih sadrzaja? Ne bih rekao. Izgradnja posebnih naselja sa komercijalnim sadrzajem nece smanjiti guzvu u saobracaju ako i dalje vecina gradjana ide na posao u neki drugi deo grada.
Komercijalni sadrzaji predstavljaju ogroman deo tih poslova. Plus nije vecina poslova u centru zato sto je tamo najjeftinije vec upravo zato sto su i kancelarijama potrebni komercijalni sadrzaji. Ako razudis predgradja ti samo pravis dodatni pritisak da se svaka vrsta poslova slije u centar i spic bude veci.

I ja bih bas voleo da nam Defke to objasni :O)
Blam je sto uopste moram da objasnjavam nesto sto je jasno cim ukljucis mozak dve sekunde.
 
Komercijalni sadrzaji predstavljaju ogroman deo tih poslova. Plus nije vecina poslova u centru zato sto je tamo najjeftinije vec upravo zato sto su i kancelarijama potrebni komercijalni sadrzaji. Ako razudis predgradja ti samo pravis dodatni pritisak da se svaka vrsta poslova slije u centar i spic bude veci.
Mislim da otvaranjem komeracijalnog sadrzaja u predgradjima mozes da eventualno za neki mali procenat smanjis guzvu u smislu da u spicu imas za nijansu manji procenat onih koji idu negde da kupuju nesto. Ali time neces zatvoriti te komercijalne sadrzaje u centru, i dalje ce radnici ici tamo da rade, i dalje ce mnogi tamo kupovati i sl. Ne kazem da ne bi imalo nikakvog efekta, ali bi efekat bio minimalan. Mislim da je nemoguce smanjiti guzvu u saobracaju bez poboljsanja saobracajne infrastrukture, a i to je pitanje koliko je moguce ostvariti sa ovim investitoriskim urbanizmom i posledicama koje je on vec napravio.
 
Ova tema je hit, majke mi. Svakog meseca prevazilazi samu sebe.

Ranije smo ovde imali prilike da čujemo kako je divlja gradnja u Beogradu na nivou statističke greške, zatim kako je prevoz u sasvim solidnom stanju. A sada dobismo i treći biser - da je Beograd na vodi saobraćajno dobro rešen.

U međuvremenu...
fed02fe665bf34feda54bb1b980e1300.jpg


Šalu na stranu, svako ko iole poznaje, bilo Beograd, bilo saobraćajnu struku, zna da će tu biti strašnih saobraćajno-urbanističkih problema.
Ali dobro, kapiram, ova tema nije kao ostale na forumu i mnogo je interesa, pa samim tim i mnogo... odstupanja od istine i razuma...
 
Ne moze se tako lako doneti zakljucak.
Mozda je manje placeva u ponudi. Mozda su ostali samo placevi zvani nebuloze. Mozda su ovi sto prodaju placeve resili da se obogate preko noci i slicno.
Culi doslo 200.000 Rusa pa ko veli daj da trazim za ovaj moj plac 3M (po principu sad ili nikad).

Jako je tesko doneti zakljucak "pada traznja".

Cak bi se reklo ako manje bude izdato gradjevinskih dozvola da ce cena na gore?
Ne mogu oni da traze nebuoloze. Postoji jednostavna formula. Od mogucih izgradjenih kvadrata na placu, u zavisnosti od lokacije, velicine itd se za plac moze traziti 15-20% kvadrata u izgradjenoj zgradi. Naravno, moze i za kesh ali onda je ovaj donja cifra ili manje puta x cena kvadrata. Opada broj prodatih jedinica sto govori da pada traznja.

3000 stanova se prodaje iz novogradnje na HO ili nedavno sazidane novogradnje od prvog vlasnika (https://www.halooglasi.com/nekretnine/prodaja-stanova/beograd?tip_objekta_id_l=387235 ) bes prigradskih opstina. Nemamo Beograd na Vodi tj stannove u izgradnji u oglasima - koliko se tu prodaje stanova? Plus dosta drugih projekata u izgradnji kojih nema u oglasima. Ne vidim da manje izdavanje gradjevinskih dozvola moze odmah da se oseti na trzistu kad imas backlog stanova u izgradnji od kojih ce sigurno neki zavrsiti na oglasima nakod zavrsetka gradnje.
 
Mislim da otvaranjem komeracijalnog sadrzaja u predgradjima mozes da eventualno za neki mali procenat smanjis guzvu u smislu da u spicu imas za nijansu manji procenat onih koji idu negde da kupuju nesto. Ali time neces zatvoriti te komercijalne sadrzaje u centru, i dalje ce radnici ici tamo da rade, i dalje ce mnogi tamo kupovati i sl. Ne kazem da ne bi imalo nikakvog efekta, ali bi efekat bio minimalan. Mislim da je nemoguce smanjiti guzvu u saobracaju bez poboljsanja saobracajne infrastrukture, a i to je pitanje koliko je moguce ostvariti sa ovim investitoriskim urbanizmom i posledicama koje je on vec napravio.
Pa nije nijedno resenje magija koja resava sve. Ni taj metro nece odjednom resiti svu guzvu. Sve ce smanjiti u nekom procentu.
Sa druge strane predgradja americkog stila problem samo pogorsavaju.

Dakle ljudi, Defke kaze da spicevi i Beogradu od 7-9 i od 16-18 nisu zbog odlaska i dolaska na posao vec zbog "komercijalnih sadrzaja".
:D
Aj vrati se kukanju na Vucica majke ti. Zalis se neke ljude ogranicenih kognitivnih sposobnosti u potpisu a bukvalno ne kapiras neke osnovne stvari cak i kad ti se nacrta.
Ej u 2023. on predlaze US predgradja kao resenje za probleme Beograda. Pa majko mila sta sve necu ovde procitati.
 
Ova tema je hit, majke mi. Svakog meseca prevazilazi samu sebe.

Ranije smo ovde imali prilike da čujemo kako je divlja gradnja u Beogradu na nivou statističke greške, zatim kako je prevoz u sasvim solidnom stanju. A sada dobismo i treći biser - da je Beograd na vodi saobraćajno dobro rešen.

U međuvremenu...
fed02fe665bf34feda54bb1b980e1300.jpg


Šalu na stranu, svako ko iole poznaje, bilo Beograd, bilo saobraćajnu struku, zna da će tu biti strašnih saobraćajno-urbanističkih problema.
Ali dobro, kapiram, ova tema nije kao ostale na forumu i mnogo je interesa, pa samim tim i mnogo... odstupanja od istine i razuma...
Da ta guzva je inace zato sto svi idu u te nedovrsene zgrade, i inace bi bila manja da tih novih par sirokih ulica nije ni izgradjeno.
 
Ova tema je hit, majke mi. Svakog meseca prevazilazi samu sebe.

Ranije smo ovde imali prilike da čujemo kako je divlja gradnja u Beogradu na nivou statističke greške, zatim kako je prevoz u sasvim solidnom stanju. A sada dobismo i treći biser - da je Beograd na vodi saobraćajno dobro rešen.

U međuvremenu...
fed02fe665bf34feda54bb1b980e1300.jpg


Šalu na stranu, svako ko iole poznaje, bilo Beograd, bilo saobraćajnu struku, zna da će tu biti strašnih saobraćajno-urbanističkih problema.
Ali dobro, kapiram, ova tema nije kao ostale na forumu i mnogo je interesa, pa samim tim i mnogo... odstupanja od istine i razuma...
Baš ta raskrsnicu tu je najgora za pešake, jer se upali zeleno na jednom semaforu i dok dodjes do ostrva crveno je na drugom, i sada ta gužva ljudi čeka na sred ostrva zeleno svetlo dok šibaju automobili. Baš me zanima koji je to pametnjaković smislio.
 
Koliko sam ja pratio sta kaze struka, ako se pozivamo na struku, arhitekte kazu da stvara dodatnu guzvu.
Zalosno je sto kad takvi ljudi odu na onaj svet, ovde struke vise biti nece.
I to je u svim sverama drustva. Lekari, hirurzi, inzinjeri, arhitekte, muzicari...to upravo dolazi na naplatu.
Tek kada se reformise obrazovanje, mogu nastati za deceniju dve novi mladi strucnjaci.
Pitaju Bakica jel bilo diktature za vreme Tita.
Kaze da, ali samo u jednom segmentu. U struku se nisu mesali, pustili su NAS da gradimo i razvijamo zemlju.
Plus iskustvo koje cini pola znanja. Gde je sve Jugoslavija gradila i kakav smo Energoprojekt imali, I niskogradnju i visokogradnju, Kakve smo imali osnove i sve smo to upropastili i vratili se vek unazad.
 
Nije Dragoljub Bakic jedini arhitekta u zemlji.
Ima ih jos. Recimo
Ili:
Ima jos, moze da se lako izgugla,
A takodje i celo udruzenje "Akademija Arhitekture Srbije".
Ceo taj projekat BgH2O je vrlo problematican
 
Ima ih jos. Recimo
Ili:
Ima jos, moze da se lako izgugla,
A takodje i celo udruzenje "Akademija Arhitekture Srbije".
Ceo taj projekat BgH2O je vrlo problematican
Odslusao sam sad taj intervju i bas i ne objasnjava previse. Vise se zali na to sto ce se mrdati Savski most, a tu ce se zapravo postaviti most vece propusne moci.

Ovaj tekst uopste ne govori o saobracaju vec vise o estetici.

Ja nisam rekao da je BnV bez problema, eksplicitno sam napisao:

BnV je mozda legalni, politicki i estetski problem ali saobracajni nikako nije jer ces tu imati nekoliko hiljada ljudi koji za nabavku, zabavu i posao vecinski ne moraju ni da sedaju u kola.
Ja koliko god se trudio da se precizno i nedvosmisleno izrazim, za ljude kojima se sve svodi na protivljenje i podrsku SNS-u ce samo to i da vide.
 
Dafke, hajde molim te posto kazes da Bakic nije jedini arhitekta, daj nam misljenja drugih strucnjaka na tu temu.
Osim ako ne smatras da si ti i arhitekta?
 
Odslusao sam sad taj intervju i bas i ne objasnjava previse. Vise se zali na to sto ce se mrdati Savski most, a tu ce se zapravo postaviti most vece propusne moci.

Ovaj tekst uopste ne govori o saobracaju vec vise o estetici.

Ja nisam rekao da je BnV bez problema, eksplicitno sam napisao:


Ja koliko god se trudio da se precizno i nedvosmisleno izrazim, za ljude kojima se sve svodi na protivljenje i podrsku SNS-u ce samo to i da vide.
Da li je SANU dovoljno relevantan izvor? Evo clanka gde bas kritikuju saobracaj?

Poenta price jeste da BgH2O kritikuje vecina arhitekata, izmedju ostalog i zbog uticaja na saobracaj:
Članovi odbora za arhitekturu i urbanizam Srpske akademije nauka i umetnosti sročili su 22 stranice primedaba na nacrt prostornog plana „Beograda na vodi” i dostavili ih Republičkoj agenciji za prostorno planiranje. Kako su ocenili, ako se nacrt plana ne izmeni, „Beograd na vodi” ostaće izolovano ostrvo u centru prestonice, teško pristupačno i jedva prohodno, koje će izazvati saobraćajne probleme i u drugim delovima grada.
...
Mreža saobraćajnica u budućem kompleksu nije dovoljna za predviđenih 17.700 stanovnika. Problemi će nastati i u zonama grada koje će se graničiti sa „Beogradom na vodi”.
...
Tako da ne bih rekao da BgH2O ne izaziva nikakve probleme u saobracaju kao sto ti tvrdis.
 
Ova tema je hit, majke mi. Svakog meseca prevazilazi samu sebe.

Ranije smo ovde imali prilike da čujemo kako je divlja gradnja u Beogradu na nivou statističke greške, zatim kako je prevoz u sasvim solidnom stanju. A sada dobismo i treći biser - da je Beograd na vodi saobraćajno dobro rešen.

U međuvremenu...
fed02fe665bf34feda54bb1b980e1300.jpg


Šalu na stranu, svako ko iole poznaje, bilo Beograd, bilo saobraćajnu struku, zna da će tu biti strašnih saobraćajno-urbanističkih problema.
Ali dobro, kapiram, ova tema nije kao ostale na forumu i mnogo je interesa, pa samim tim i mnogo... odstupanja od istine i razuma...

Odgovor u stilu ako koza laže, rog ne laže. 😂😎
 
Bilo bi lepo da gradjevina pune skroz, kao onda kada je drzava gradila Stepu kako bi je pokrenula.
Ali ovaj put umesto Stepe da nova pametna vlast pravi prigradska porodicna naselja po USA fazonu.
Ta prigradska naselja (suburban areas) nemaju: gradski prevoz, trg-centar, lokalne prodavnice, lokalne kafane, lokalna sportska igrališta, neka nemaju ni trotoare da se ide peške, pijace, ambulante. To su više zatvori nego naselja.

Ima na YT dobrih videa na tu temu i nema pohvalnih.
 
1674007209524.png


Nasao sam clanak (a i komentar) na drugom forumu od istog ovog strucnjaka s ekonomskog fakulteta.

Presented without comment.

Mozda za godinu dana kada bude prognozirao krah ili "blagi pad", i bude upravu, al' do tad je propustio laganih 40-50% skoka.
 
Vrh