milos78
Higher intermediate
- Učlanjen(a)
- 15.03.2016.
- Poruke
- 510
- Pohvaljen
- 945
Znas i sam da su najvece saobracajne guzbe u spicevima. Tako da komercijalni sadrzaji tu ne pomazu. Ako posmatras Beograd na vodi kao jedan veliki hotel, to je druga prica, ja ga posmatram kao naselje.Metro nije magicni stapic, iako jeste neophodan.
Problem ne nastaje kada na istom mestu zivi mnogo ljudi jer tada se moze formirati komercijalno jezgro do kog svi mogu doci peske i ne stvarati guzvu u ostatku grada. Dalje je lakse povezati nekoliko manjih komercijalnih jezgara javnim prevozom nego premreziti more privatnih kuca istim.
Razudjenost u sirinu dovodi do toga da opet za svaku sitnicu koristis auto, ako i imas javni prevoz moras da vozis do njega kao u tvom primeru sa parkinzima na krajnjim metro stanicama ka kojima bi se opet stvarale guzve kao danas prema centru. Na stranu jos manje prostora za javne povrsine, parkove i ostalo sto se stalno trazi.
To nije nesto sto sam ja izmislio, to je nesto sto ces cuti na prakticno svakom predavanju, diskusiji ili videu o modernom urbanizmu.
BnV je mozda legalni, politicki i estetski problem ali saobracajni nikako nije jer ces tu imati nekoliko hiljada ljudi koji za nabavku, zabavu i posao vecinski ne moraju ni da sedaju u kola. Postavi te ljude u razudjeno predgradje i dodao si hiljade automobila u spic iz tog pravca.
Rim ti bas i nije idealan primer za uredjen saobracaj. A i njihova predgradja ti vise lice na ta investitorska nasa nego uniformisana drzavna. Evo random sam kliknuo na streetview rimskog predgradja i odjednom sam u Zarkovu:
Google Maps
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.www.google.com
Druga stvar, retko ko ide peske u nabavku, sem u male prodavnice po kraju. Ziista je nemoguce sve to vuci u rukama, tako da predgradje, bilo grad, svakako autom, sa velemarketima koji su obicno u predgradjima, sve se slaze.
I najbitjije, cist vazduh, zdravlje, miran i usporen zivot, puno dece, sreca...
Jedan primer:
Pre 10ak godina bio je plan za naselje kod metroa na Vidikovcu na tzv. Savskoj terasi tu bi bio TC, bioskop,,mManje zgrade, kuce u nizu i odvojene kuce u slepim ulicama...
Takodje sad vec imamo pregradja, evo juzni deo grada, npr Zeleznik, Sremcica, Rusanj, sela do Obrenovca... i u spicu se formira cep na Adi.
Dakle cep vec postoji, i jedino se moze resiti parkingom na pocetnoj stanici metroa.
Takodje ta ista predgradja treba razvijati i graditi porodicna naselja. Ne samo u juznom delu grada, prakticno svuda... pa ce onda ljudi da zele da zive tamo i da rasterete centar, i svima ce biti dobro.
Trend je takav da kao sto u Parizu vise ne zive Parizani, ni u Beogradu nece ziveti Beogradjani...
Ovo nije grad u kome sam se rodio.