Izgradnja parkinga po modelu javnog i privatnog partnerstva
Podzemne garaže sledeće godine
Autor: B. Vuković - N. Korlat | Foto:M. Janković | 21.09.2009. - 08:47
Beograd bi naredne godine mogao da dobije dve nove javne garaže, koje bi po prvi put trebalo da se izgrade po modelu javnog i privatnog partnerstva. Do sada je predloženo 12 lokacija na kojima bi mogle da budu podzemne garaže, ali se zbog nerešenih imovinskih problema još ne zna na kojima će one biti sagrađene.
Do kraja godine gradske vlasti raspisaće konkurs za izgradnju podzemnih garaža, koje bi trebalo da budu izgrađene na za sada dve od četiri lokacije koje su ušle u najuži - u Skerlićevoj ulici, Gavrila Principa, Kosovke devojke ili na Trgu Republike ispod „Staklenca“. Investitori koji na tenderu budu ponudili najkraći period korišćenja novih objekata i najpovoljnije uslove dobiće posao.One će biti zajedničko vlasništvo Grada i privatnih kompanija, a prema najavama trebalo bi da budu sazidane već u drugoj polovini 2010. godine.
- Gradska uprava je izuzetno zainteresovana za ovaj projekat. Mi se iskreno nadamo da će do kraja godine konkurs biti raspisan, nakon čega bi dve garaže veoma brzo bile izgrađene. Spisak smo sveli na četiri lokacije. Uopšte nije bitno koja garaža će biti prva izgrađena, jer koja god da bude neće biti greške. Svaka novi objekat tog tipa znatno će poboljšati parkiranje u gradu, a to je najbitnije - kaže Boban Kovaćević, direktor “Parking servisa”.
Privatna preduzeća koja se odluče da ulože novac u izgradnju podzemnih garaža, dobiće niže cene građevinskog materijala, slobodno formiranje cena za usluge parkiranja, a sa Gradom će potpisati ugovor na 20 do 30 godina. U slučaju kršenja ugovora investitor gubi pravo korišćenja objekta, koji nakon toga ostaju u vlasništvu grada Beograda.
Prethodno je bilo predloženo da garaže budu sagrađene na čak 70 lokacija. Ipak, zbog nedostatka sredstava u ovom trenutku, gradske vlasti morale su značajno da skrate taj spisak.
- Mi tražimo lokacije koje su apsolutno “čiste”. To znači da kad krenemo da kopamo nećemo naći neko arheološko nalazište ili narušiti neki zaštićen spomenik. Zbog toga, sarađujemo sa svim gradskim službama, jer garaže jesu veoma neophodne, ali zbog njihovih izgradnji ništa ne treba da ispašta - dodaje Kovačević.
Sekretarijat za saobraćaj zalaže se da nove garaže ne budu u centru grada, već na rubu “kruga dvojke”. Na taj bi način, tvrdi sekretar Dragoljub Đakonović, uži centar bio rasterećen.
- Radna grupa koja radi na projektu novih garaža je formirana za vreme prethodnog gradonačelnika i taj rad se sada nastavlja. Moje mišljenje je da na svim tim predloženim lokacijama ima dosta nerešenih imovinsko pravnih odnosa i to će biti jedan od većih problema za izgradnju novih garaža. Problem parkiranja u centru zaista postoji, a očigledno je da Grad nema sredstava da isfinansira izgradnju svih i da se tu mora ući u odnos javno – privatno partnerstvo - kaže Đakonović.
On, međutim, dodaje da je neophodno doneti zakon o javnom i privatnom partnerstvu, što je i uslov da ovaj posao bude realizovan.
- Kada to bude regulisano, moguće je ući u ovaj projekat. Nema sumnje da je on neophodan Beogradu - priča Dragoljub Đakonović, koji takođe smatra da garaža na Trgu Republike, koja bi trebalo da bude izgrađena ispod “Staklenca”, potpuni promašaj i da se u taj posao nikako ne bi trebalo upustiti.
Sudski postupci
Preduzeće „Parking servis“ pokrenulo je sudske postupke protiv 22.360 vozača koji nisu platili kazne za nepropisno parkiranje i to prosečno po pet doplatnih karti po korisniku. Ukoliko se ne izmiri dug u predviđenom roku, pored 1.700 dinara, vozači moraju da izdvoje i novac za sudske troškove i to 3.100 dinara ili više, zavisno od glavnice dugovanja.
Izvor: Blic
http://www.blic.rs/beograd.php?id=111721