Šta je novo?

Parkiranje - zone, garaže,...

165982539_10215117541290606_8218925569775880246_n.jpg
 
cemu ti pregradni zidovi i rolo vrata?! zar nije normalno da je sve otvoreno s iscrtanim i numerisanim mestima za parkiranje?
 
Super je sa rolo vratima jel mozes da ostavis bajs unutra ili nesto drugo preko zime ili leta, mozes i neke police da napravis, ovako imas samo parking mesto i to je to.
 
Da, zaboravio sam da napomenem da se u ovoj zgradi (ovo je negde ispod Đerma) garaže koriste (i izdaju) kao ostave i zamene za podrum. Pa zato imaju ta rol vrata da može svako da ih koristi kako želi. Bilo kao gražu bilo kao podrum.

Naravno da je u redu i ova varijanta sa parking mestima jedno pored drugog, na velikoj površini. Nego sam čistio telefon od starih slika, naleteo na ovu, i reko da okačim kao jedan od primera kako treba graditi nove zgrade tačnije njihove podrume i garaže.
 
Da li je neko radio inicijativu za proširenje parking mesta oko zgrade
Ceo kompleks je građen 80`ih pa je na oko 200 stanova bilo oko 40 mesta.

Sada to u prevodu znači da se ljudi parkiraju na trotoaru, zelenim površinama između zgrada, pa čak i na igralištima.
Prostora za proširenje ima, samo ne znam da li je osim odluke opštine potrebno još nešto.
 
Proširenje parkirališta kod Nebojšine kule
 

Prilozi

  • parkiralište ušće 1.jpg
    parkiralište ušće 1.jpg
    271,3 KB · Pregleda: 1.145
  • parkiralište ušće 2.jpg
    parkiralište ušće 2.jpg
    200,8 KB · Pregleda: 1.116
  • parkiralište ušće 3.jpg
    parkiralište ušće 3.jpg
    205,4 KB · Pregleda: 1.114
Do pre godinu - dve, kada bi se diskutovalo o posedovanju automobila u Beogradu, moj stav je bio da to treba gledati kao potrebu, a ne luksuz. I mada i dalje smatram da je automobil u 2020im, u Beogradu, potreba a ne luksuz, definitivno se došlo do tačke kada moram i sam da kažem da je automobila prosto - previše. Nešto mora da se promeni. Ovako više ne ide. Ako se ovako nastavi, sve ulice širom grada će uskoro kolabirati, a prostori oko njih postati nehumani i nenormalni za život i funkcionisanje.
 
Potrebno je zonirati veći deo Beograda i redefinisati politiku parking zona. Naime, nedeljom je pakao gde god je zona jer nema naplate. U centru mora i na atraktivnim mesima neka uvedu neku ekstra zonu gde će se naplaćivati i noću jer uvek ima potrebe za time a destimulisao bi se saobraćaj.

Recimo u Dimitrija Tucovića ne postoji trotoar jer je to formalna zona a nema obeležnih mesta pa ni nema naplate i tako nikom ništa u jednoj od glavnih ulica na Zvezdari.
 
Nije samo do zoniranja, ceo grad postaje pretesan. Prosto nema prostora za saobraćanje, a nema prostora ni za parkiranje.
Mora ceo problem sistemski da počne da se rešava. Od tarifa pa sve do nacionalne politike za posedovanje automobila.

I ja sam nekad mislio da je sve samo stvar zoniranja, dobre organizacije, gradnje garaža i sređivanja infrastrukture. Ali nije. Automobilima prosto nema kraja. Samo izviru u Beogradu. Ljudi nemaju meru, kupuju se automobili i onda kad su apsolutna potreba i onda kada osoba može i bez njih. I dosta je domaćinstava sa po dvoje ili više kola. Nešto veće i konkretnije mora da se menja. Inače ćemo svi da živimo u večitom sajmu automobila. I na trotoarima i na kolovozima.
 
Породицама са децом аутомобил јесте потреба. Осталима мање. Клинцима од 20ак година дефинитивно је луксуз. Проблем је што инфраструктура није у стању да прими све аутомобиле које генерише новоградња. Нема ограничења у изградњи према броју аутомобила у улици.
 
Slažem se. Pa evo ja znam dvoje ljudi, muža i ženu, iz istog domaćinstva, koji imaju dva automobila. Iako je jedno odavno u prevremenoj penziji, a drugo postaje penzioner ove godine. Ajde de, jedno od njih je stvarno aktivno, i razumljivo je da ima auto a i razumljivo je da to njihovo domaćinstvo (sa sve sinom) ima prevozno sredstvo. Ali dva auta za njih dvoje penzosa (uskoro) je stvarno previše.

Ljudi su generalno zaista izgubili svaku meru. Pričao sam do pre dve godine da država i ''struka'' treba da sjašu sa smišljanja kako da upropaste i kazne živote svakog ko se usuđuje da ima auto. I još uvek mislim da je dužnost i obaveza države i nadležnih da prave više parkinga, više garaža i da šire ulice. Ali sve je izvesnije da ogroman broj ljudi nema meru kad se radi o kupovini automobila. I to se vidi iz godine u godinu, kako grad postaje sve tesniji i zbrljaniji.

Ne može više ovako. Nešto mora da počne sistemski da se menja. Ostaviti iste uslove za jedan auto po domaćinstvu do daljnjeg (znam, znam, daleko je to od idealnog ali kažem, do daljnjeg) a uvoditi nove mere za posedovanja dva ili više. Inače će uskoro i srednjoškolci početi da se vozikaju svojim automobilima do škole. A ja, moja uža porodica, i ostali u javnom prevozu ispadamo tupavci što se vozimo autobusom, umesto da zasednemo u kola i da ih ostavljamo po trotoarima i kolovozima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=852403#p852403:1a07t1ci je napisao(la):
Дошљак » 22 Maj 2021 18:44[/url]":1a07t1ci]Породицама са децом аутомобил јесте потреба. Осталима мање. Клинцима од 20ак година дефинитивно је луксуз. Проблем је што инфраструктура није у стању да прими све аутомобиле које генерише новоградња. Нема ограничења у изградњи према броју аутомобила у улици.
I ne samo to, nego što će i trase metroa sa sakaćenjem linija da dodatno utiču na to da se mnogi opredele za kola, nego da se cimaju sa autobusa na metro pa opet na autobus.
 
Породичан свет са децом се одлучује на јавни превоз само ако нема кола.
 
Лако решење за то да се и направе паркинзи и казни претеран аутомобилизам.

Ако немаш паркинг место (крштено, оно што раде испред зграда пола на тротоар се укида из мисаоног система), регистрација се УПЕТОСТРУЧУЈЕ. Да, упетостручује.

Уз законе о парцелама (минимум 5 ари ширине 15 метара), улицама (свака двосмерна минимум коловоз ширине 7 метара и тротоари метар ипо) и ултра-строгим грађевинским контролама коришћењем кинеских и других ултра-модерних метода масовног надзора, са кажњавањем корупције остракизмом и депортацијом на Косово (или Пештер као привремено), проблем трпања аутомобила, недостатка паркинга и осталих глупости би био решен исте секунде (пола јер би се трећина одселила исте секунде, пола јер би тражња једноставно натерала да се уради шта треба на терену).

Све слабије од овога - је компромисно, млако, и не решава проблем вечно и трајно, и самим тим није ни решење но фарса.
 
Ima tu mnogo rešenja koja mogu da se iskoriste:

1) Izgradnja planiranih garaža i ukidanje on-street parkinga - ulice bi nam bukvalno prodisale, a prostor koji je do sad bio namenjen automobilima bi bio za pešake, nove biciklističke staze (ALI NE ZA NOVE TRAKE ZA AUTOMOBILE). Ovako će se pešačenje i bicikliranje podstaći i time smanjiti gužva
2) Veća cena parkinga kako bi se demotivisali ljudi
3)JAVNI PREVOZ, JAVNI PREVOZ, JAVNI PREVOZ (žute trake, novi tramvaji autobusi, metro, BGvoz)
4)Periferni Park and ride sistemi, recimo izgradnja velikog parkinga na autoputu kod aerodroma kod buduce zeleznicke stanice, taj parking da bude besplatan tako da neko ko ide iz Srema u BG da radi može tu da ostavi kola i da ide u centar vozovm ili nekim drugi sredstvom. Druge lokacije mogu biti Obrenovac, Makiško polje, Bubanj potok,...
5)Prvi auto plaća jednu cenu za garažu ili povlašćenu cenu karte, drugi auto plaća skuplje, treći još skuplje,... ili preko registracije da se reši ili neko treće rešenje
6) Naplata ulaska u centar grada, a možda i na autoput. Ne treba da bude nešto visoka cena, može i simbolična. Preduslov za ovo je dobar šinski sistem (metro, tramvaj,BGvoz)
7)Regionalna železnica koja bi povezivala ZR, VŠ, Smederevo, Požarevac, Mladenovac, Smederevsku palanku, Valjevo, Rumu, Sremsku Mitrovicu, Novi Sad i sva mesta između u pristojnom taktu

Ova situacija može samo da se promeni ako se demotiviše korišćenje automobila (čitaj naplati) i taj novac prebaci u javni prevoz, a naše ulice pretvore iz onih pigodnih za autimobile u one pogodne za pešake i bicikliste, tj ukdanjem traka za automobilem da se dobije još trotoara ili bici staza
 
Kakva komunjarska razmišljanja...kažnjavati onoga ko ima više od jednog automobila.
Šta vas boli ona stvar ako neko ima i 5 automobila a samac je? Ako vam smeta uvek se možete odseliti negde van Beograda u neko manje mesto i sl.

Ima previše automobila ali za to nisu krivi ljudi koji ih kupuju jer mogu nego id*** na vlasti koji ne znaju da šire grad u širinu i da zabranje gradnju novih zgrada u centralnim opštinama sa po 40+ stanova.

Ako ste ste već uhvatili komunjarskih metoda onda kažnjavajte te idiote na vlasti a ne običnog čoveka koji zaradi za te automobile svojim radom.
 
Gusto naseljeno centralno područje je zapravo prednost Beograda što se toga tiče, zamisli da pola ljudi živi na periferiji pa svaki dan idu do posla kolima u grad? Pa to bi bilo 100 puta gore nego ovo sad.
To uopste nije komunjarsko razmisljanje nego racionalno rešenje za problem koji degradira svima život u ovom gradu. Ako neko hoće da ima 5 automobila u centru grada i time zauzima pola ulice nek onda plati za nešto tako. Ne govorim da svi treba da imamo 0 automobila, ali smatram da ljudi sad imaju i po 2, 3 automobila koji sam stoje parkirani i zauzimaju prostor a mogu sasvim komotno da se snađu sa 1.
Ukoliko ništa ne preduzmemo Beograd postaje Los Anđeles
 
treba naći odgovor na pitanje zbog čega su ljudi spremni da se iz manjih sredina presele u bg, da žive u nelegalnim zgradama jedni na drugima, zbijeni u šupama i stanovima od 30 kvadrata, da putuju do posla i nazad tri sata ukupno, da traže parking po pola sata svaki put, da se šetaju po betoniranim livadama umesto među cvećem i drvećem, da sede u zatrpanim zagušljivim kafićima umesto po vidikovcima... i oni neprestano svesno ulaze u sve ovo.
da li je to zato što tamo negde uopšte nema posla/fakulteta, ili zbog razlike u plati od stotinak evra ili koliko već, da li zbog sujete i prestiža...

kad se nađe uzrok ovih migracija onda može da se razmišlja o rešenju parkiranja, i to rešavanje će morati da se radi daleko od bg. sve drugo će samo kratkotrajno "rešiti" problem a onda jovo-nanovo.

gore se pominje obaveza imanja garaže/parking mesta. nemojte da pričate o kažnjavanju starosedelaca zbog došljaka. ogromna većina starogradnje nema niti garažu niti parking mesto. sve novije zgrade bi valjda morale da imaju. dakle došljaci koji većinom kupuju takve nove zgrade biće pošteđeni a starosedeocima da se upetostruči registracija. e pa neće moći.
 
Vrh