Kod Brankovog mosta gradiće se podzemna garaža na 10 polunivoa - U planu i novi trg kod Obeliska (FOTO)
https://www.ekapija.com/news/3180008/ko ... oa-u-planu
Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove Grada Beograda oglasio je javnu prezentaciju urbanističkog projekta za izgradnju podzemne javne garaže između Fruškogorske i Brankove ulice. Kako se u projektu navodi, planirana je transformacija postojeće zelene površine sa Obeliskom uz Brankov most, u reprezentativan javni prostor na ulazu u grad - višespratni objekat javne namene i trg sa elementima parkovskog uređenja, ispod kojih je planirana javna višeetažna podzemna garaža.
Planirana je izgradnja pet podzemnih etaža, organizovanih u 10 polunivoa. Kapacitet garaže je 384 PM, ukupna BRGP 13.412 m2. Osim površina za parkiranje putničkih automobila, u sklopu garaže je predviđeno parkiranje minimum 20 bicikala, punjači za električna vozila, službene, pomoćne i tehničke prostorije.
Površina u okviru granice urbanističkog projekta iznosi 7.232 m2, a planirana je gradnja podzemne javne garaže, objekta u zoni javnog interesa (centralni sadržaji i pristup javnoj podzemnoj garaži) i trga sa elementima parkovskog uređenja.
- Realizacijom planiranih namena, blok će se transformisati u atraktivan i vizuelno prepoznatljiv gradski reper na specifičnoj lokaciji, u skladu sa važećim PDR Kosančićevog venca. U okviru površina ostalih namena, u bloku se zadržavaju tri postojeća stambena objekta, na pripadajućim parcelama - navodi se u projektu.
Planirana je fazna realizacija predmetne lokacije. U prvoj fazi gradiće se podzemna garaža, u fazi 2a trg/park, a u fazi 2b objekat u zoni javnog interesa. U trećoj fazi planirana je gradnja platoa.
Planirana su dva kolska pristupa garaži, po principu ulaz/izlaz, direktno sa obodnih saobraćajnica - iz Fruškogorske i Brankove ulice. Pešački pristupi garaži ostvareni su u sklopu javnih površina na krovu garaže u skladu sa dominantnim pešačkim tokovima u okruženju.
- Krov garaže parterno i funkcionalno urediti kao zelenu površinu, u koju je na adekvatan način potrebno uklopiti postojeći spomenik – Obelisk. Minimalni procenat zelenih površina je 40%. Planirano je popločavanje, ozelenjavanje, osvetljenje, i opremanje elementima urbanog mobilijara - navodi se.
S obzirom na to da se planira javna garaža koja generiše određene tokove ka i od garaže u samoj i okolnim ulicama, predviđena je rekonstrukcija raskrsnice ulica Pop Lukine i Fruškogorske.
Prizemlje objekta sa ulazom za pešake, biletarnicom i stepeništem je projektovano u duhu savremene arhitekture, svedene forme sa akcentom na upotrebljene materijale i detalje, tako da se objekat sjedinjuje sa okolnim zelenilom i planiranim uređenjem budućeg trga. Kako je na tom mestu planiran budući objekat orijentacione spratnosti P+5, planirano je da se ovaj deo prizemlja uklopi u budući koncept i izgled novoplaniranog objekta.
(Foto: Centar za planiranje urbanog razvoja CEP/ Urbanistički projekat)
Na nivou prizemlja se nalazi dvosmerna rampa za pristup vozila iz Fruškogorske ulice. Na ovom nivou je plato za pristup korisnika garaže, prodaja karata, stepenište S2 i S3 i liftovi kao i stepenište za vatrogasni pristup objektu.
Polunivo -1 - Na ovoj etaži se nalaze službene kancelarije, toaleti za posetioce, deo za parkiranje bicikala kao i dvosmerna rampa koje povezuju ovaj nivo sa ulicom Fruškogorska i dve jednosmerne rampe za nivo -1.5. Takođe na ovom nivou su rampe za kontrolu pristupa, tehničke prostorije, kao i stepeništa S2 i S3 i stepenište za vatrogasni pristup.
Polunivo -1.5 - Na ovoj etaži se nalazi 30PM od kojih je 4PM za osobe sa invaliditetom. Stepeništa S1, S2 i S3 sa liftom i stepenište za vatrogasni pristup. Stepeništa S1 imaju direktan pristup sa terena na ovaj nivo. Na ovoj etaži su 4 jednosmerne rampe koje povezuju ovaj nivo sa nivoima-1 i -2.
Polunivo -2 - Na ovoj etaži se nalazi 22PM, stepeništa S1,S2 i S3 i stepenište za vatrogasni pristup. Tehničke prostorije kao i 4 jednosmerne rampe koje povezuju ovaj nivo sa nivoima -1.5 i -2.5.
Polunivo -2.5 - Na ovoj etaži se nalazi 40PM od kojih je 4PM za osobe sa invaliditetom i 5PM za električna vozila. Stepeništa, S1, S2 i S3 sa liftom i stepenište za vatrogasni pristup. Na ovoj etaži su 4 jednosmerne rampe koje povezuju ovaj nivo sa nivoima -2 i -3.
Polunivo -3 - Na ovoj etaži se nalazi ulaz/izlaz iz Brankove ulice kao i rampa za kontrolu pristupa. Na ovom nivou je 40PM, stepenište S1, S2 i S3 i stepenište za vatrogasni pristup, kao i 4 jednosmerne rampe koje povezuju ovaj nivo sa nivoima -2.5 i -3.5.
Polunivo -3.5 - Na ovoj etaži se nalazi 54PM od kojih je 4PM za osobe sa invaliditetom. Stepeništa, S1, S2 i S3 sa liftom i stepenište za vatrogasni pristup. Na ovoj etaži su 4 jednosmerne rampe koje povezuju ovaj nivo sa nivoima -3 i -4.
Polunivo -4 - Na ovoj etaži se nalazi 44PM, stepeništa S1, S2 i S3 i stepenište za vatrogasni pristup. Tehničke prostorije kao i 4 jednosmerne rampe koje povezuju ovaj nivo sa nivoima -3.5 i -4.5.
Polunivo -4.5 - Na ovoj etaži se nalazi 54PM od kojih je 4PM za osobe sa invaliditetom. Stepeništa, S1, S2 i S3 sa liftom i stepenište za vatrogasni pristup. Na ovoj etaži su 4 rampe koje povezuju ovaj nivo sa nivoima -4 i -5.
Polunivo -5 - Na ovoj etaži se nalazi 44PM, stepeništa S1, S2 i S3 i stepenište za vatrogasni pristup. Tehničke prostorije kao i 4 rampe koje povezuju ovaj nivo sa nivoima -4.5 i -5.5.
Polunivo -5.5 - Na ovoj etaži se nalazi 56PM od kojih je 4PM za osobe sa invaliditetom. Stepeništa, S1, S2 i S3 sa liftom i stepenište za vatrogasni pristup. Na ovoj etaži su 2 rampe koje povezuju ovaj nivo sa nivoom -5.
Investitor je Grad Beograd, finansijer CSI Parking Investment DOO, a nosilac izrade urbanističkog projekta Centar za planiranje urbanog razvoja CEP.
Javna prezentacija urbanističkog projekta trajaće do 9. marta 2021. godine.