Šta je novo?

Park kod Ušća i Park prijateljstva "Oaza Novog Beograda"

Još da ih neko posluša :) Tom "parku" upravo fali ovo što je predloženo - staze, osvetljenje, malo animacija, klupe i prilaz.

Žao mi je samo što nisu oni već predložili "proređivanje" splavova koji su okupirali obalu, već samo da se ostvari veza sa istim. Na jednoj od vizuelizacija (ne znam kako da kažem drugačije) su ipak obrisali jedan splav da bi dobili pogled ka pristaništu sa šetališta. Toliko je sada splavova da nisu našli ni mogućnost da slikaju prazan deo keja.
 
Spojene su teme Park kod Usca i Park prijateljstva
 
Ne znam šta postoji od glomaznih skulptura u muzeju, ali mislim da bi bilo lepo da uz stazu od Skejt parka ka muzeju stoje te skulpture. Verujem da će Danci sve to lepo da uklope.

Sviđa mi se ideja da bude nekoliko uklopljenih parking prostora po obodima parka, jer ipak je to ono što će olakšati pristup ljudima sa decom (a i ostalima). Molio bih da te parkinge ne napadate, jer je to ipak jedini način da se veči deo stanovništa privuče u ovakve prostore.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=438513#p438513:6v2z3kxg je napisao(la):
astrodule » Сре Мар 08, 2017 8:14 pm[/url]":6v2z3kxg]Ne znam šta postoji od glomaznih skulptura u muzeju, ali mislim da bi bilo lepo da uz stazu od Skejt parka ka muzeju stoje te skulpture. Verujem da će Danci sve to lepo da uklope.

Sviđa mi se ideja da bude nekoliko uklopljenih parking prostora po obodima parka, jer ipak je to ono što će olakšati pristup ljudima sa decom (a i ostalima). Molio bih da te parkinge ne napadate, jer je to ipak jedini način da se veči deo stanovništa privuče u ovakve prostore.

На срећу њихово решење уметничке стазе не иде том садашњом која кривуда и та садашња стаза и предели око ње су најприроднија површина у једном граду која постоји и зато би тако требало да остане, јер заиста изгледа величанствено. Ако неком сама природа није довољно узбудљив догађај, онда узбуђења треба да тражи неге другде.

То не значи да у огромном простору Ушћа не треба уводити неке садржаје, али они морају да буду у складу и у вези саме природе а не да је брутално нападну и наруше, као што смо добили на Ади Циганлији.
 
Ne bih se složio da je Ada brutalno uništena. Jeste da ima puno lokala i betona oko jezera i unutar ostrva, ali da nema toga, Ada bi zvrjala prazna (kao što Avala ili Košutnjak uglavnom zvrje prazni).

Nismo mi Zapadnjaci (Skandinavci) pa da nam je priroda sama po sebi dovoljna. Mi smo navikle na razne sadržaje i dok ih nema previše - dobro je.

Da ne pričam o tome, da ako nema sunca, ljudi ne idu na Adu (često sam tamo i prosto je neverovatno koliko je oblačnim danima praznije nego inače.
 
Потпуно си у праву што се навика нашег света тиче. Али свако ће да каже, па ко не воли природу. Ипак већини је једини предео којим пролазе на Ади, стаза поред језера око које је шума скаламерија кроз коју се понегде назире водена површина и понеки део дрвета који није заклоњен.Нису кафеи сувишни, па ни спортски терени, али се ради о томе да је све могло и може да се много боље уклопи са природом.

Не да имам нешто против садржаја на Ушћу, него се ради о врсти и изгледу садржаја. Ако ће и тамо као и на Ади да праве фудбалске и друге терене са 5 метара високим оградама и билборде , боље да смисле нешто паметније !
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=438513#p438513:38r69tz9 je napisao(la):
astrodule » Wed Mar 08, 2017 7:14 pm[/url]":38r69tz9]
Sviđa mi se ideja da bude nekoliko uklopljenih parking prostora po obodima parka, jer ipak je to ono što će olakšati pristup ljudima sa decom (a i ostalima). Molio bih da te parkinge ne napadate, jer je to ipak jedini način da se veči deo stanovništa privuče u ovakve prostore.

Da bi se privukao veliki broj ljudi u park ove veličine nekoliko parking mesta nije dovoljno. Osnovni problem za ovaj park kako mi se čini ostaje problem izolovanosti. Pogotovo od linija gradskog javnog saobraćaja.
Veliki plus je naravno pješački most ali on je skup pogotovo da bi služio svrsi povezivanja dva parka i sumnjam da bi mogao biti realizovan u skorije vreme. Gondola je ipak realnija
 
Hocu i ja direktore, ali nema ko da nam to napravi (citaj - kupi). Zato ce vjerovatno prije biti gondola....ako i to.
 
Ako u ovom planu parka ne naprave zasigurno neki akvarijum, roller coaster park, ili slicno, bice to jedna velika katastrofa. Ajmo napokon da napravimo nesto sto jedan Beograd zasluzuje, pa makar bilo u fukciji samo nekoliko meseci ( ako su u pitanju zabavni parkovi) Dosta sa obicnim parkovima, sa nekim stazicama, setalistima ili eventualno nekom cesmom, bla bla javnim teretanama. Ili makar neko normalno vestacnko jezero poput onog u El Retiru u Madridu, ili kao jos milion primera koji postoje. Normalan park koji privlaci ljude, nas, kao i turiste. Parkova samo za setnju ima i previse. Ne budimo vise dosadni, hajmo nesto interesantno.
 
Ова анализа је изнела оно што је најбитније а то је повезивање парка и кеја са околином. Та комуникација не постоји. Не треба нам Дизниленд у Београду, биће сасвим фино продужити пешака пешачко-бициклистичким мостом од Ушћа до Калемегдана.
 
[url=http://.rs//viewtopic.php?p=439266#p439266:2ce06x7d je napisao(la):
Дошљак » Sub Mar 11, 2017 9:35 pm[/url]":2ce06x7d]Ова анализа је изнела оно што је најбитније а то је повезивање парка и кеја са околином. Та комуникација не постоји. Не треба нам Дизниленд у Београду, биће сасвим фино продужити пешака пешачко-бициклистичким мостом од Ушћа до Калемегдана.

A sta bi nam falio Diznilend? Mogli bismo makar po necemu da budemo poznatiji u Svetu, makar i u Evropi heheh. Nista nemamo prepoznatljivo realno. Eventualno neki Hram Svetog Save ili mozda Novak Djokovic, inace nista drugo. Pa mozda bi balkanski Diznilend nesto poboljsao.
 
Немам ништа против луна паркова, али има места где би они боље "легли". Једно је парк, отворен за све људе, а друго је луна парк затвореног типа са циљем остваривања профита. Та прича ми је иста као и она да ће Београд на води привлачити туристе. На овом потезу оно што треба па генерише и туристе и домаће шетаче јесу везе са Калемегданом, пристаништем, Бетон халом и Косанчићевим венцем (Икс мост предлаган на овом форуму или било какав другачији пешачко-бициклистички мост), веза са јавним превозом (нова окретница као и постојећа стајалишта дуж булевара Николе Тесле и Михајла Пупина), веза са ТЦ Ушћем која ће привлачити посетиоце тог ТЦ да прошетају мало и до реке, веза са околинм насељеним блоковима.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=438325#p438325:hzmdnpsk je napisao(la):
Homer Jay » 08 Mar 2017 12:06 am[/url]":hzmdnpsk]
5fac072f7b7fd2c398b891dba96dceff_5997054590.Folic,Politika,n


уторак, 7. март 2017.
Уметничком стазом до Музеја савремене уметности

Када на Дан ослобођења Београда буде отворен Музеј савремене уметности, до њега ће посетиоци моћи да дођу и уметничком стазом – везом између комплекса „Ушће” и културног здања, рекао је главни градски урбаниста Милутин Фолић за лист „Политика”.

Оплемењена скулптурама из музејског фонда, осветљена, са клупама за одмор на сваких 25 метара, она ће бити весник трансформације 80 хектара парка између Бранковог моста и хотела „Југославија”. Још осам главних стаза повезаће Булевар Николе Тесле и реку, а свака од њих казиваће своју причу: научну, музичку, о историји и географији Србије, природњачку, док ће између њих бити терени за фудбал, одбојку, теретане на отвореном...

Мораће да се поштује строга хијерархија у којој ће пешаци и бициклисти имати предност. За стручњаке једног од најпознатијих светских бироа, „Гел архитектса”, који се баве уређивањем јавних простора, све то би требало да буду мамци за привлачење Београђана и туриста у тај неискоришћени јавни простор. Финална верзија тог идејног решења представљена је челницима града, а Милутин Фолић, градски урбаниста, верује да ће пре лета „Зеленило – Београд” почети да обликује уметничку стазу. О избору детаља који ће бити на свакој стази свој суд моћи ће да дају и суграђани посредством апликације „Београђани”.

– Архитекте из Данске оживеле су овај простор без нарушавања природног амбијента и крупних градитељских захвата. На појединим местима биће засађено још дрвећа, свака главна стаза имаће интересантне експонате. Парк „Ушће” постаће зелена оаза малтене у центру града, где ће моћи да се учи, рекреира и одмара, а не као сада да се углавном само протрчава – истиче Фолић и додаје да је фирма „МПЦ пропертис” граду донирала идејно решење, а да ће „Зеленило” финансирати изградњу уметничке стазе.

У плану је и пешачко-бициклистички мост који би код Бетон хале, где је планирана пасарела до Београдске тврђаве, повезао десну савску обалу са левом код Музеја савремене уметности. Извесна је и још једна, како је градоначелник назива, атракција града – гондола којом ће се спојити тврђава и парк Ушће, преноси „Политика”.

Комплетну презентацију парка Ушће можете погледати/преузети овде (.PDF)

Meni se dopadaju ovakve smele i neobicne ideje koje ne iziskuju neki nenormalni novac za realizaciju.
 
Šta je ovde smelo i neobično?

To što mi ne umemo sami da uredimo jedan veliki park, ne znači da su parkovi u inostranstvu smeli i neobični, već sasvim normalni, prilagođeni i šetačima i trkačima i biciklistima i svima ostalima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439378#p439378:1xe29nyg je napisao(la):
Дошљак » Sun Mar 12, 2017 3:28 pm[/url]":1xe29nyg]На овом потезу оно што треба па генерише и туристе и домаће шетаче јесу везе са Калемегданом, пристаништем, Бетон халом и Косанчићевим венцем...

To bi bilo odlicno ali na zalost je vrlo skupo za potrebe jednog parka. Ne vjerujem da bi i mnogo bogatije drzave toliko ulagale u parkove i da bile spremne izgraditi most od 250 ili 300 metara da bi spojili jedan park sa drugim.

Mozda bi relanija prilika za boljim iskrostenjem ovog prostora nastala, kad bi se nekom investitoru dopustilo da gradi u dijelovima blokova 14 i 15. Mozda bas izmedju ova dva bloka u produzetku TC Usce prema samom uscu. Izgradnjom stambenih ili poslovnih objekata, ili mozda jos jednog TC, u ovim blokovima bi bilo vise ljudi pa bi postalo i isplativije organizovanje linija gradskog saobracaja prema tim blokovima bulevarom N tesle. Tako bi umjesto jednog velikog bila dva manja parka. Ne znam, naglas razmisljam :D
 
Mislim da na kalemegdanu ima jos boljih parcela za stambeno komercijalnu namenu. Mislim zamislite koji bi se vidik sa Kalea pružio na NBG i Vojvodinu.
 
Рио, мани се градње у тим блоковима ;) Има погоднијих за то широм НБГ. Икс мост треба гледати као стратешку пешачко-бициклистичку инфраструктуру која ће повезивази лагано НБГ, Земун, Дорћол, Косанчићев венац, Бетон халу, Калемегдан и Кнез Михајлову.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439447#p439447:3lpkvxox je napisao(la):
RioBL » 12 Mar 2017 07:52 pm[/url]":3lpkvxox]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439378#p439378:3lpkvxox je napisao(la):
Дошљак » Sun Mar 12, 2017 3:28 pm[/url]":3lpkvxox]На овом потезу оно што треба па генерише и туристе и домаће шетаче јесу везе са Калемегданом, пристаништем, Бетон халом и Косанчићевим венцем...

To bi bilo odlicno ali na zalost je vrlo skupo za potrebe jednog parka. Ne vjerujem da bi i mnogo bogatije drzave toliko ulagale u parkove i da bile spremne izgraditi most od 250 ili 300 metara da bi spojili jedan park sa drugim.

Почни да верујеш.

La passerelle Mimram или La passerelle des Deux Rives (Пасарела две обале) изграђена је преко Рајне, спаја две државе, тј. две стране једног парка који је изграђен у две државе. Дужина је 177 метара, а по доступним информацијама изградња је коштала 17,2 милиона евра (стварно неизводљиво :) ). Верујем да таквих примера има колико хоћеш.

kell07.jpg
 
Имамо у Србији између Сремске и Мачванске Митровице још дужи пешачки мост сличног изгледа. Београду недостају бар два (тај код Ушћа плус у СА).
 
Parasela na Rajni je lepa, mislim da ne bi previse zaklanjala vizuru Kalemgdana.

Mozda bi trebalo manje parka, a vise neke nove arhitekture na Uscu. Postoji ta zgrada ex CK i TC, ali to je nedovoljno, odnosno ne izgleda sasvim kompletno kada se gleda sa druge strane reke.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439880#p439880:3gphubhi je napisao(la):
Пантограф » 14 Mar 2017 01:45 pm[/url]":3gphubhi]Имамо у Србији између Сремске и Мачванске Митровице још дужи пешачки мост сличног изгледа. Београду недостају бар два (тај код Ушћа плус у СА).
Ja vidim poznat mi je most, kad ono:

Пројекат моста урадио је српски академик Никола Хајдин

:)
 
Vrh