Šta je novo?

Pančevački most

Мислим да има у оној студији развоја шинских система када би радили те колосеке.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=877435#p877435:2tohap7j je napisao(la):
stex_pb » Danas, , 14:56[/url]":2tohap7j]Ceo dan se sređuju dilatacije u smeru ka gradu.

I nisu ih sredili. Lupa još uvek kao nezdravo.
 
Данашњи чланак из Новости

ПУТАРИ "ОСЛОБОДИЛИ" БОГОСЛОВИЈУ: Завршени радови на уливним тракама за Панчевачки мост, саобраћајни колапс трајао јуче до 17.00
С. Б. М. 04. 09. 2021. у 16:08

СТАВЉАЊЕ новог асфалта на уливној рампи која води на Панчевачки мост у смеру ка Борчи, које је почело у четвртак, направило је велике гужве у Булевару деспота Стефана и код Богословије.
https://www.novosti.rs/c/beograd/vesti/ ... juce-17-00

134564_saobracaj-kod-pancevackog-mosta06-03092021_f.jpg
 
Rampu nisu ni dirali, koliko sam video. Radili su samo u delu stanice i pred sam uspon na rampu (ovo što se vidi na fotki u desnom donjem uglu).
 
Ceo taj potez Despota Stefana od Višnjičke do Mitropolita Petra je zreo odavno za kompletnu zamenu asfalta.

Godinama propadaju autobusi i točkovi automobila od silnih rupa, pogotovo kad se iz Višnjičke uđe u despota Stefana.



Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=877502#p877502 je napisao(la):

Вид ја у црвеној форд вијести, а испред мене Фиат не може да скрене мали му ајншлаг :)
 
Ako ništa drugo, bar je novi asfalt u smeru ka Krnjači, lepo obeležen. Isto tako mogu da se urade i trotoari sa obe strane, a ona trula ograda se iseče, da se donese nova u segmentima i izvari, kompletno sa obe strane.
 
Mene fascinira što radovi sada uveliko traju u popodnevnom špicu a vrlo je realistično da se urade za kraće vreme ili vikendom.
na ovim prilaznim putevima su radili i šahte (to valjda ne može toliko brzo, mada ja gledao nemce kako to završe za sat vremena) ali to su mogli subotom da rade i tako da ne zatvore baš kompletnu rampu. A sama rampa je idalje u lošem stanju tako da očekujem da bude još neki dan u narednom periodu kada ću se 2 sata vraćati kući.
 
POTVRĐENO! PANČEVAČKI MOST SE RUŠI: Drobnjak za MONDO - Sanacija je nemoguća! Evo šta će biti sa saobraćajem

Direktor "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak potvrdio je za naš portal da će Pančevački most u Beogradu biti srušen i da ne postoji mogućnost sanacije. Pored njega će najpre biti izgrađen novi most i neće biti prekida saobraćaja.

Zoran Drobnjak potvrdio je za MONDO da je vreme za rušenje popularnog "Pančevca", da je most star i da će u naredne tri ili četiri godine u njegovoj blizini nići novi most.

Iako se prethodnih godina govorilo o sanaciji i rekonstrukciji, direktor "Puteva Srbije" rekao je da je to nemoguće i potpuno neisplativo, budući da je most oštećen sve do samog temelja.

Drobnjak je za MONDO rekao da je rušenje mosta neophodno, ali da će se pre toga napraviti novi most koji će zameniti "Pančevac". Još uvek se ne zna tačna lokacija novog mosta i koliko će biti udaljen od Pančevačkog.

"Sada treba da počne izrada novog projekta. Treba da postignemo da funkcionišu sve saobraćajne veze bez ikakvog prekida za vreme trajanja radova. Pančevački most je veoma star, problem je svaki deo mosta, stubovi, čak i temelj. Sanacija je nemoguća i ne treba bacati pare na to", rekao je Zoran Drobnjak.

Prema njegovim rečima, svaki stručnjak koji tvrdi da most ne treba rušiti i da je bolje uraditi sanaciju, ne razume se u ovaj projekat.

"Kada je most star toliko koliko je Pančevački, kada ima više od 60 godina, sanacije se vrlo retko rade. To smo uradili na Gazeli, na mostu koji je bio star 30 godina i to je koštalo 55 miliona evra. Tamo nije postojala alternativa niti mesto za novi most. Pančevački most će se povremeno sanirati kako bi bio funkcionalan dok se novi ne izgradi, ali on se ne može potpuno sanirati. Za sve ovo će sigurno biti potrebno nekoliko godina i radiće se u saradnji sa Gradom Beogradom, državom i preduzećima za izgradnju", objašnjava Drobnjak za naš portal.

V.D. "Puteva Srbije" takođe je rekao da je neophodno više stručne snage, rukovodioca građevinskim mašinama i zanatskih radnika koji bi bili prisutni na izgradnji putne infrastrukture i mostova. Dodao je da na obilaznicama oko Beograda postoje problemi i da se u pravcu Pančeva uz teškoće radi tunel, zbog problema sa regulisanjem saobraćaja tokom izgradnje.

OŠTEĆENJA NA PANČEVCU UTVRĐENA 2006. GODINE

Da podsetimo, još 2006. godine detaljnim pregledom betonskih rekonstrukcija utvrđen je veliki broj oštećenja, dok su 2008. uočena još veća pogoršanja i to na osnovnim konstruktivnim elementima.

U oktobru prošle godine obnovljena je javna nabavka za izradu tehničke dokumentacije za rušenje i izgradnju prilaznih konstrukcija Pančevačkog mosta. Kako se navodi u dokumentaciji, otklanjanje određenih oštećenja svrstano je u hitne mere, dok su nadležni još tada potvrdili da su most preko Dunava, kao i njegove prilazne konstrukcije, uveliko su “zrele” za obnovu.

VREDNOST JAVNE NABAVKE 70 MILIONA DINARA

JP "Putevi Srbije" tada je raspisalo javnu nabavku za izradu tehničke dokumentacije za rušenje i izgradnju prilaznih konstrukcija na desnoj obali Pančevačkog mosta, na potezu od Bogoslovije do Krnjače. Kako se navodi u zvaničnoj dokumentaciji, procenjena vrednost javne nabavke je do 70 miliona dinara bez poreza na dodatu vrednost.

U dokumentaciji koju je objavilo JP “Putevi Srbije”, navodilo se da su oni koji se jave na poziv, u obavezi da rešenje daju u skladu sa odredbama tri Plana detaljne regulacije. U pitanju su plan prostora između Bulevara despota Stefana, Ulice mitropolita Petra, Dragoslava Srejovića i Mije Kovačevića, sa denivelisanom raskrsnicom “Pančevački most”, kao i Plan detaljne regulaciije saobraćajnice Nova Dunavska, od Pančevačkog mosta do puta za Adu Huju i dela područja za Adu Huju.

POTREBNO DA SE PROJEKAT INOVIRA

"Projektom 2007. god. predviđene su intervencije na gotovo svim elementima mostovske konstrukcije izuzev temelja. Razlozi za ovako široku sanaciju leže u generalno lošem stanju konstrukcija i projektovanom proširenju saobraćajnog profila čime je povećan intenzitet stalnog opterećenja. Radovi po ovom projektu 2007. god. nisu započeti", ističe se u konkursnoj dokumentaciji.

Nakon toga je pregledom 2018. godine konstatovano širenje oštećenja koje je predmet projekta sanacije, te iz toga proističe i potreba da se projekat inovira. Otklanjanje određenih oštećenja evidentiranih ovim pregledom svrstano je u hitne mere. Kao neki od ključnih problema navode se prekinuti kablovi, oštećenje betona, armature, rebara, greda i stuba.

"REKONSTRUKCIJA MOGUĆA, STUBOVI NISU PROBLEM"

Prema mišljenju pojedinih građevinskih inženjera, umesto rušenja most treba da se ojača, rekonstruiše, a možda i proširi.

"Rušenjem se preseca glavna komunikacija, a ovaj pravac prema Banatu posebno je važan. Kada je reč o čeličnim konstrukcijama, one su dobre zbog toga što uvek mogu da se ojačaju gde su oslabile, a ni sami stubovi mosta nisu problem ukoliko je potrebno njihovo ojačanje. Mogu da se nabiju novi šipovi, da se napravi prsten oko temelja i kapa koja sve to objedinjuje. Uostalom, Pančevački most, ukoliko bi se pojačali stubovi, mogao bi da se proširi za dodatne trake. On ima odličnu lokaciju i prolazne puteve. Domaćinsko ponašanje bilo bi da se uradi ojačavanje i proširivanje Pančevačkog mosta i to tako da se ta rekonstrukcija odvija bez prekida saobraćaja preko njega", tvrdi za medije Ljuba Kostić, građevinski inženjer.

KNEZ PAVLE KARAĐORĐEVIĆ GA OTVORIO 1935. GODINE

Da podsetimo, Pančevački most jedan je od dva mosta koji se nalaze na Dunavu, a prvobitni naziv “Most kralja Petra Karađorđevića” dobio je po svom neimaru. Još 1935. godine svečano ga je otvorio knez-namesnik Pavle Karađorđević.

Most na Dunavu nije preživeo Drugi svetski rat, jer ga je na samom početku rata srušila jugoslovenska vojska u noći između 10. i 11. aprila 1941. godine, sa namerom da uspori napredovanje nacista. Obnovljen je 1946. godine, a prvi voz preko njega prešao je 7. novembra iste godine, dok je drumski deo pušten u saobraćaj za najznačajniji praznik ondašnje Jugoslavije, 29. novembar.

https://mondo.rs/Info/Drustvo/a1520044/ ... cajem.html
 
Ne znam sta da zakljucim iz ovoga, sta se desava sa idejom mosta preko Ade Huje ako se ovo realizuje.

Tj da kazem ovako, da bude jasnije: zanima me koliko mostova preko Dunava od Usca do Grocke ce Beograd imati za 10 godina? To ne razumem.
 
Са друге стране, онај у Ђенови је био много млађи од Голден гејта. И бечки Рајхсбрике имао је тек 45 година...

Ипак ово делује као инжењерски хорор, због пруге. Пада ми на памет да би могли будући мост да помере мало више низводно, и да га споје са тунелом Карабурма. Тако би излазак из Врачарског тунела, тј стајалиште Панчевачки мост постало чеоно и могућа окретница БГ воза:)

Иначе многе велике мостове у свету очекује рушење и реизградња, нису они вечити.
 
Проширење Панчевца оваквог, вероватно да није могуће и да треба реконструкција. Ту не видим ништа спорно. Скидају се обе коловозне траке и носачи-козноле и стављају с нове. При том, средишњи део са пругом остаје.

То да су темељи лоши, било би добро да се стави јавни увид извршених мерења па да се види. Мени је тешко у то да поверујем
 
Pa i ja sam se odmah zapitao šta će onda biti sa prugom. Pošto skoro odmah gde izbija iz zemlje, počinje da se penje na most.

Još jedan divan izazov koji će morati da se reši usled divnog izbora ove varijante Železničkog čvooouuura™ 1970ih...
 
Та пруга је још од пре 2. светског рата. И тај сегмент моста је најмање споран, осим по носивости, па у истом моменту сме да прелази само један теретни воз. Мени су највећи проблем коловозне траке и онај несрећни покушај тротоара, посебно на далу који није изнад реке, већ код булевара Деспота Стефана.
 
Jeste ali se do sada razmisljalo samo o zameni metalne konstrukcije na postojecim stubovima dok ovde ide kompletna izgradnja novog mosta sa sve novim stubovima.

E sada ja ovde ipak vidim potencijalni problem, ako se gradi novi most, vise nece biti u osi sa Vracarskim zelenickim tunelom sa jedne strane kao ni sa petljom za Zrenjaninac i Pancevo sa druge strane mosta a tu su jos i zeleznicki mostici za BG Voz na palilujskoj strani neposredno pred ulazak u stajaliste. Ne znam kako ce da iskombinuju sve to i da povezu novi most sa tom postojecom infrastrukturom.
 
Неће се рушити цео мост, већ само коловз. Железничку решетку и стубове неће дирати.
 
.... i da će u naredne tri ili četiri godine ....
Zlatokosa nije ni obecano uklanjanje djubreta i uredjenje oko i ispod Pančevca ni delimicno ispunila , a ovaj bi ceo most ..
:lool:
Nema tu nikakve dubine za razmišljanje
Jednostavno tolko čoveku fali da bude još na funkciji a most ko i obicno sve isto ko i do sada....
Most preko ade Huje je zaseban ovde se govorii o Pančevcu ...
Eto
Živi bili pa videli
:sesir:
 
Дошљак":1ms57i3f je napisao(la):
Неће се рушити цео мост, већ само коловз. Железничку решетку и стубове неће дирати.
Drobnjak reče da je sve trulo (i stubovi).
Kompletno nov je rekao.

Tehnički nemoguća misija za ovu vlast.
 
Vrh