Šta je novo?

Pančevački most

Da se krpi pa ruši ???
Posle izjave direktora Puteva Srbije, Zorana Drobnjaka da je vreme da se ruši Pančevac,....
https://biznis.telegraf.rs/info-biz/338 ... -naslednik

Kako ih ne mrzi da stalno isto tra-la,
pri tome decenijama nema pomaka
Toliko tupavosti na jednom mestu
Te ce ovo te ce ono sa Pančevcem.....
i ništa... čak i Zorana bila zbog uredjenja okoliša rekla tra la la i ništa sve isto stoji

sve bih ja taj deceniski talog najurijo
:twisted:
Da stvarno išta žele da urade bio bi odavno napravljen gradski most koj ne samo što bi rasteretio Pančevac vec i omogicio ozbiljnije radove na njemu
Bez dr. mosta su sve NE ozbiljni radovi tipa zakrpa i malanje....

Za ozbiljne radove prvo su potrebni ozbiljni ljudi a ne deceniski cirkuzanti tipa Drobnjak i nj. ekipa ..
običan talog kog treba isprati
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=874088#p874088:20zaeoa5 je napisao(la):
Дошљак » Uto Avg 24, 2021 7:30 am[/url]":20zaeoa5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=874038#p874038:20zaeoa5 je napisao(la):
overdrive » Пон Авг 23, 2021 10:22 pm[/url]":20zaeoa5]Шта би тај мост повезивао?
Котеж са Дунавском, Цвијићевом и Деспота Стефана за почетак, а ако би се урадио нови булевар од Котежа до Збега, онда и целу Борчу.


Ништа пре рушења бесправних објеката. Шта има преко реке што је легално изграђено и што би требало повезати?
 
Плански део Котежа (дијамант), Стара Борча, Борча 1, Борча 2, Борча 3. Све је то легално изграђено. Дивљаштво је углавном ка Зрењанинцу, посебно у делу између Борче и Котежа оне радијалне улице без икаквог смисла. Е сад, поента је да нема довођења Банатског Београда у ред без прављења паралелног булевара и повезивања са центром града. Докле год се цео крај буде оријентисао око Зрењанинца и Панчевца, биће како јесте.
 
Osim opcije za uzvodni most na potesu:
Kotez-Krnjaca-Luka Beograd-Cvijiceva-???
mozda ima smisla:
Kotez-Krnjaca-Luka Beograd (pored toplane)-Zorza Klemenasoa ( do Duavske )-tunel do Brankovog Mosta ( Pop Lukina).

To bi omogucilo da gradski saobracaj brzo stigne do Leve obale.
Kao i tranzid do N.Beograda sa Leve obale i iz Luke Beograd.
 
Биће тунел у Деспота Стефана који ће водити ка НБГ. Мада за њега је боље ићи од Панчевца.
 
Rasteretiti Pancevac sa mostom iz Cvijiceve dolazi se do sudara sa najavljenim Savskim tunelem ....
Petlja u sred starog jezgra grada.... slicno kao ona ispod Instanbulske Kapala ćarsije ?

Tu bas treba dobro promisliti o pristupnicama i (Savskog) tunela i tog mosta

Kakva je racunica sa gradskim Dunavskim tunelom umesto mosta ?
 

Prilozi

  • Petlja.jpeg
    Petlja.jpeg
    34,6 KB · Pregleda: 1.116
Tunel tu sasvim može da ima smisla. Može da bude i jeftiniji za gradnju od mosta, mada je skuplje održavanje. U Śangaju npr. imaju podvodni tunel u centru već 50 godina. Prvo je bio 1+1, sada je 2+2 u dve cevi. Ja bih tako radio na više mesta u Beogradu, negde i uz naplatu, i grad bi prodisao.
 
Maštajte samo, 5 godina ne mogu da izgrade novi SSM i tunel u produžetku, nisu bili sposobni da rekonstruišu Kneza Miloša i doživeli su potpuni fijasko sa prevrtanjem kocki na Trgu i raspadom Dušanove.

Mogu da zamislim šta će tek da bude ako krenu da kopaju metro tom suludom trasom. Pola grada će verovatno da se uruši..ako im se pre toga krtice ne zaglave..
 
Ипак метро неће градити СНС фирме - договори се воде са грађевинским гигантом који је градио брану "Три клисуре" и многе линије метроа. Не бих се за тај део бринуо - за цену, са друге стране, бих.
 
Lepo je maštati o tunelima i novim mostovima, ali... Realno smo zaglibili u blato preko glave. I da izgrade tri mosta pored Pančevačkog, pitanje je šta bi to zaista donelo. Još nelegalne gradnje? Verovatno... Ovaj grad se gradio stihijski i bez naročitog plana (uz određene izuzetke poput "dijamanta" u Kotežu, npr.).

Mislim da sam most iz Cvijićeve ne bi uticao na tunel, štaviše, moglo bi se iz tunela ići pravo na most, pod uslovom da su raskrsnice denivelisane. Ali postojeće tramvajske šine su odatle relativno daleko. Tu je i Linijski park koji treba nekako preskočiti.
Iz Tadeuša Košćuška tramvajski most ima smisla, jer je tramvajska pruga blizu, ali ima smisla i preko Pančevca, jer je okretnica na Bogosloviji odmah do mosta. Na kraju, ni budući most preko Ade Huje nije loša opcija, jer je tramvajski saobraćaj trebalo da bude produžen do depoa GSP u Mirijsvskom bulevaru, i razdelno ostrvo u Višnjičkoj je upravo široko iz tog razloga.

Ali najgore je to što ni ne znamo da li će tamo ili gde već biti tramvajski depo, jer je autobuski na Karaburmi pun. Da ima plana, upravo je pored parcele GSP-a na Karaburmi ponuđena poverća parcela Partizan-puta na prodaju u stečajnom postupku. Grad bi mogao da je otkupi i proširi kapacitete i više nego dovoljno. Ali za očekivati je da neki investitor tu izgradi kompleks i onemogući svako širenje GSP depoa.

Infrastruktura kaska za gradnjom stanbrenog prostora jedno 100 godina. Ja bih prvo stavio moratorijum na dalju stanogradnju, i fokusirao se na infrastrukturu, jer je, kao što su neki na forumu već pričali, Beograd siromašan sa infrastrukturom.
 
Зашто би мостови донели до нелегалне градње? Урбанистички хаос који имамо ту је последица непостојања адекватне реакције власти.
Мост преко Аде Хује је лоше решење, пошто маша насеља. То је више транзитни мост попут Земунског, а нама фали градски, попут Бранковог.
 
Da pojasnim:

Most na potesu Krnjaca-Luka Beograd
Ndvoznjak /put (pored toplane) pruge/Dunavske
Kruzni tok ( ili neku drugi spoj) u zoni Dunavske
Tunel od tacke Senjanina Ive do Brankovog Mosta ( Pop Lukina).

Tuniel bi bio duzine oko 1.5 km.
U tom slucaju je resena i Leva obala i Luka Beograd, narocito za gradski javni prevoz. To bi smanjilo i pritisak na Pancevac.
Mozda je to konkurencija sa tunelom iz Despota Stefana ali cini mi se da ima veliki razvojni potencijal. To mogu da plate i privatnici.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=874826#p874826:xw82f019 je napisao(la):
Дошљак » Čet Avg 26, 2021 11:09 am[/url]":xw82f019]Зашто би мостови донели до нелегалне градње? Урбанистички хаос који имамо ту је последица непостојања адекватне реакције власти.
Мост преко Аде Хује је лоше решење, пошто маша насеља. То је више транзитни мост попут Земунског, а нама фали градски, попут Бранковог.
To je jedan deo problema i naravno, glavni, da nemamo reakciju vlasti, a drugi je da naš narod voli da gradi pored puta. Zrenjaninski put je primer.

Ono što generalno nedostaje u svemu što se gradi je sveobuhvatan plan. Koliko je zaista realizovan GUP Beograda do 2021. godine?
 
Ne vidim gde vodi taj most preko Ade Huje, sta povezuje i ko ce da ga koristi.
Ne vidim ni cemu sluzi Pupinov most jer je neupotrebljiv za gradski saobracaj za Levu obalu. On sluzi za kamionski tranzit i ovima iz Sefkerina, Opova i Stare Borce za po neko putovanje.
Takodje Ne vidim gde ce da ide saobracaj sa predlozenog mosta do Cvijiceve. Opet u Takovsku i Despota Stefana.
 
Такав тунел би доста растеретио центар града и добра је идеја с обзиром да нас очекује реурбанизација Вилиних вода и луке. И што да не и оба тунела, да сваки вуче на своје правце. Овај тунел који предлажеш би растеретио правац Бранков мост-Панчевачки мост, а тунел од економског би растеретио правац Газела-Панчевачки мост. Та два правца су најоптерећенији у центру града. Плус што бих ја кроз те тунеле провукао и трамвај са пар подземних станица у центур (Трг републике и црква Невског за твој тунел, и Теразије и Џорџа Вашингтона за тунел Економски-Ботаничка).
 
Most do Cvijiceve mozda ima smisla ako se urade i tunel u Despota Stefana i tunel od Vuka do Veterinarskog fakulteta.
 
Tунел од Вука до Ветеринарског мало теже може да се реализује због постојећег железничког тунела. Али одошмо ми сад далеко од теме, а то је Панчевац. Мост у продужетку Цвијићеве би значио за растерећење самог моста, као и петље код моста, булевара Деспота Стефана и Богословије пошто би дошло до редистрибуције саобраћаја. Плус би се отворила могућност за скраћене-убрзане линије 43, 95 и 96 што би доста значило становништву Борче и Котежа.
 
Beograd nikada neće biti urbanistički zaokružena celina dok ne "preskoči" Dunav i ne proširi se na Levu obalu kroz urbanizaciju onoga što još nije izgrađeno (velika površina severozapadno od naselja Kotež i južno i jugozapadno od Borče), odnosno naknadnu urbanizaciju (u meri u kojoj je to moguće) divljih naselja Krnjača, Zbeg, Ovča...

Prethodna vlast je zagovarala projekat "Treći Beograd" koji je podrazumevao urbanizaciju Leve obale ali to više niko ne pominje jer aktuelna akcenat stavila na Beograd na vodi. Ako se neko seća, postojao je takođe kod prethodne vlasti i projekat "Čaplja" koji je imao za cilj revitalizaciju prostora između Dunava i Jokićevog Dunavca (velika močvarna površina uz reku), ali i to je ostalo samo ideja.

Svi drugi veliki (i glavni gradovi) su se rasprostrli na obe strane Dunava (Beč, Bratislava, Budimpešta). Pomenimo i naš Novi Sad, Linc u Austriji, Pasau u Nemačkoj. Za Beograd to dugo nije bila opcija jer su reke bile granica sa Austrougarskom. Međutim, posle više od 100 godina od kada nema granice, jedini logičan pravac za širnje grada jeste Leva obala. A mostovi su ključni za iskorak Beograda na drugu stranu Dunava.

Osim logičnih "nastavaka" za potencijalne mostove kao što su ulice u starom delu grada Tadeuša Košćuška, Francuska, Cvijićeva, prisetimo se i utopističke ideje slikarke Olje Ivanjicki o trokrakom mostu (http://www.avantartmagazin.com/trokraki ... a-beograd/) koji bi povezao Novi Beograd, Stari grad i Levu obalu. Organsko vezivanje ove tri geografske komponente je neophodno da bi se dobila kompaktna, zaokružena celina.

image.png

image.png


Međutim, to "tromostovlje" (naziv pozajmljen od Ljubljane) svakako bi narušilo ionako narušenu vizuru Kalemegdana izgradnjom projekta K-Distrikt, a i ugrozilo ekosistem Velikog ratnog ostrva. Ipak, ono što bi bilo moguće jeste sistem tunela koji bi povezao Dunavsku i Karađorevu ulicu u Starom Gradu, ulicu Ušće (nastavak Milentija Popovića) na NBGd i neizgrađeni prostor na Levoj obali.

Ovim sistemom tunela koji bi se spajali u podzemnom/podvodnom kružnom toku na obudu Velikog ratnog ostrva, na najbolji način bi se povezali NBGd, Stari grad i Leva obala, rešila stara boljka a to je saobraćaj preko Beogradskog grebena jer bi se obezbedio nesmetan protok saobraćaja između Karaburme i Mirjeva sa jedne, i Zemuna i novobeogradskih blokova sa druge strane.

tromostovlje.jpg


Što je najvažnije, ovakvim ili sličnim projektom bi se stekao prvi i nezaobilazni preduslov za ozbiljan urbanistički prelazak grada na Levu obalu. Tako bi ona konačno, umesto posprdne "ča-ča-ča oaza", postala okosnica daljeg prostornog razvoja Beograda.
 
Ljudi su izuzetno osetljivi na ovaj most a realno je najbolje saobraćajno rešenje, ovakvo rešenje bi daleko bolje rasteretilo gužve u centru grada.
Uz ovaj most bi bilo dobro da se napravi i neki širi put duž dunava od pupinovog mosta do novog mosta za višnjicu. I da se ojača ili deniveliše petlja na NBG kako bi se izbegle gužve i tradicionalni problemi sa mnogim beogradskim mostovima.
Nego, zašto oni planovi za metro uključuju i ceo Zrenjaninac? šta se menja na tom putu?
 
У плану је трамвај дуж Зрењанинца од моста до гробља.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875074#p875074:1ompydfm je napisao(la):
Gorstak89 » 26 Avg 2021 21:26[/url]":1ompydfm]Ljudi su izuzetno osetljivi na ovaj most a realno je najbolje saobraćajno rešenje, ovakvo rešenje bi daleko bolje rasteretilo gužve u centru grada.
Uz ovaj most bi bilo dobro da se napravi i neki širi put duž dunava od pupinovog mosta do novog mosta za višnjicu. I da se ojača ili deniveliše petlja na NBG kako bi se izbegle gužve i tradicionalni problemi sa mnogim beogradskim mostovima.
:notok:
 
Као и у случају паркинга, рушење бесправних и непласких објеката доводи до растерећења саобраћаја. Након тога би морао да се ради нови и детаљнији план за Борчу, Овчу, Крњачу и Себеш. Исто би требало урадити и са ове стране реке. Тек тада би постојала чистија и јаснија ситуација као и бољи услови за изградњу и развој саобраћајница. Изградња нових саобраћајница кроз дивља насеља и објекте, а у овом случају моста, је медвеђа услуга која касније кошта државу и народ много више. Неко ко пројектује такав мост или петљу нема реалан увид колико има људи, колико возила може да очекује, куда ће та возила да се крећу, како ће да се понашају и да ли може да очекује пад или интензивирање броја аутомобила на улицама.

Верујем да би сам Панчевачки мост, као и околне саобраћајнице продисале ако би дошло до рушења зграда, кућа и хала дуж пута који води према Зрењанину, а које су неплански подигнуте. Друга ствар, Панчевачки мост се користи и за железнички саобраћај, а његов пун потенцијал није остварен.
 
Нема ту толико пуно дивљих насеља као што се доживљава због сагледавања целокупне слике само вожњом Зрењанинцем уз који стварно има разног крша. А опет, нема ни реурбанизације и довођења насеља у ред без нових саобраћајница које би то иницирале. Ево пример, по ободу Котежа пре насипа има брдо неких накарадних уличица које се воде као Партизански блок 'и Сутјеска. Када би се туда провукла нормална саобраћајница, прво би се део крша рашчистио са експропријацијом за саобраћајницу, а онда би инвеститори куповали плацеве али би градили по новој регулацији. И део по део средио би се хаос. Са булеваром дуж западних обода Котежа и Борче стиче се могућност и за нове попречне саобраћајнице између њега и Зрењанинца, што би полако довело у ред и хаос дуж Зрењанинца.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875109#p875109:185ue31g je napisao(la):
Дошљак » Fri Aug 27, 2021 12:07 am[/url]":185ue31g]Нема ту толико пуно дивљих насеља као што се доживљава због сагледавања целокупне слике само вожњом Зрењанинцем уз који стварно има разног крша. А опет, нема ни реурбанизације и довођења насеља у ред без нових саобраћајница које би то иницирале. Ево пример, по ободу Котежа пре насипа има брдо неких накарадних уличица које се воде као Партизански блок 'и Сутјеска. Када би се туда провукла нормална саобраћајница, прво би се део крша рашчистио са експропријацијом за саобраћајницу, а онда би инвеститори куповали плацеве али би градили по новој регулацији. И део по део средио би се хаос. Са булеваром дуж западних обода Котежа и Борче стиче се могућност и за нове попречне саобраћајнице између њега и Зрењанинца, што би полако довело у ред и хаос дуж Зрењанинца.


Pa je i ne vidim kako drugacije moze da se resi cela ta banatska gungula, pogotovo ako hoce da uguraju i tramvaj
 
Може.

Развојем жел. саобраћаја према Панчеву, Вршцу и Зрењанину, смањио би се број аутомобила, аутобуса и комбија који туда саобраћају. Ако би постојао Беовоз са тактом од 15 минута, много би допринео смањењу броја аутомобила и аутобуса који иду из Панчева за Београд. Исто важи и за саобраћај према Вршцу и Зрењанину. Наравно, ово подразумева и изградњу железничке обилазнице преко које би саобраћали теретни возови. Развојем жел. саобраћаја и повећањем брзина возова смањио би се и број људи који живи у Београду. Велики број студената, ученика и радника се преселио из околних градова и места у Београд да би лакше и брже долазили на посао или на факултет. Овако би остали у својим местима и долазили би возом на Вуков споменик.

Поред нелегалних, треба срушити и непланске објекте који су својом стихијском појавом, а касније легализацијом, направили саобраћајни, комунални и сваки други проблем. Узмите зграду од 20 станова направљену без реда и поретка. Нека буде 15 аутомобила испред ње. Онда додајте разне угоститељске и занатске објекте који ничу поред пута где се заустављају возила "на кратко". Узмите мегамаркете и тржне центре, пословне објекте итд. Иако је то сад све или већином "легално", није плански направљено.

Када се пречисте све ове ствари са обе стране Дунава, тек онда можемо да кажемо да ли нам треба нов мост као и на ком месту би требало да се гради.
 
Vrh