Karlo del Ponte
Advanced
Pa može. U visini T. Košćuška je Dunav najuži, to mu dođe skoro kao most na Savi.
Tu imamo nekoliko spornih detalja, iako je tu za vreme srednjih i niskih vodostaja Dunav najuži:Боље да гађа Т. Кошћушка, да вози право у центар. Мада може и ту исто мост, што да не два трамвајска преко Дунава.
1) Ne vezuje se ni na jedan bulevarski pravac. Zato je Vučko i ukazivao na Cvijićevu.
2) Nizvodno od ušća Sava nanosi pesak i često se menja plovni tok. Ograničava se izbor rešenja vezano za potrebu za ili jednim vrlo širokim ili nekoliko plovnih otvora širine po minimum 150 metara.
3) Duži je prelazak estakadama preko forlanda. Zabranjeno praviti nasip da se ne remeti funkcija forlanda.
Most Dorćol-Kotež treba da bude između pravca Dubrovačke i pravca Žorža Klemensoa, u pravcu vezan na Cvijićevu, i sa krivinama na prilazima prečnika ne većeg od 300 metara.
Ali, kada sam mislio na bliski most, slično kao što je bilo u Novom Sadu, mislio sam na ovo:
Kako je Pančevac u očajnom stanju, na paralelni most treba gledati na:
1) Mogućnost funkcionisanja grada bez obzira na radove na mostovima.
2) povećanje kapaciteta i kvaliteta, posebno biciklističkog i javnog prevoza.
Tako paralelni most treba biti 2+2 za opšti drumski saobraćaj, 1+1 za brzi tramvaj sa mogućnopću kretanja autobusa. Stari Pančevac da ostane za železnicu, pešake i bicikliste.