Šta je novo?

Pančevački most

Jel može neko od forumaša iz struke da pojasni sta Kostiću znači ova krilatica "nas su učili da se nikad ne ruši već da se dodaje!?!" ...jel se to uči na fakultetu, jel to naš "šteta da se baci" mentalitet ili šta?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=872458#p872458:s5l8u7xl je napisao(la):
spatiotecte » 18 Aug 2021 02:37 am[/url]":s5l8u7xl]Ja sam za rušenje jer je taj most izuzetno ružan.
Da li sam ja ovo dobro procitao...
 
Jesi, jer ako je već propao a pritom nema nikakvu arhitektonsku vresnost onda je bolje srušiti ga i izgraditi nešto funkcionalnije i lepše.
 
Oронуо је само друмски део моста. Железнички је функционалан и стабилан.
 
Koliko sam skontao ovde na temi, paušalno rečeno, pančevac čine 3 mosta jedan pored drugog i to središnja čelična konstrukcija koja je železnički most koja sa strane ima još dve strukture koje čine drumski deo mosta? Sve su oslonjene na iste stubove.

Da li sam u pravu? Da li su drumske i železničke strukture potpuno nezavisne?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=872954#p872954:2gztnhr4 je napisao(la):
stex_pb » Čet Avg 19, 2021 11:20 pm[/url]":2gztnhr4]Koliko sam skontao ovde na temi, paušalno rečeno, pančevac čine 3 mosta jedan pored drugog i to središnja čelična konstrukcija koja je železnički most koja sa strane ima još dve strukture koje čine drumski deo mosta? Sve su oslonjene na iste stubove.

Da li sam u pravu? Da li su drumske i železničke strukture potpuno nezavisne?
Nisu uopste nezavisne, sto se lepo moze videti na ovoj slici donjeg stroja. Sve se nosi na celicnoj resetci (zeleznickom mostu).

Slika donjeg dela mosta sa Vikipedije:

https://sr.wikipedia.org/wiki/Pan%C4%8D ... 8.2011.jpg

https://013info.rs/vesti/srbija/mediji- ... ckog-mosta
 
Какво је стање саме решетке која носи коловоз? Верујем да и она може да се ради без дирања срњдишње решетке која носи железничке колосеке.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=872910#p872910:28tntf6o je napisao(la):
Bulbulderac17 » 19 Aug 2021 05:48 pm[/url]":28tntf6o]Jel može neko od forumaša iz struke da pojasni sta Kostiću znači ova krilatica "nas su učili da se nikad ne ruši već da se dodaje!?!" ...jel se to uči na fakultetu, jel to naš "šteta da se baci" mentalitet ili šta?


Sent from my iPhone using Tapatalk
To se u nekim, istorijski posebno siromašnim delovima naše zemlje kaže: 'U kuću se unosi, ne se iznosi' :wink:
 
--Naravno da ne treba rusiti funkcionalan most. Ispod mosta su cevi za snabdevanje vodom za 150k stanovnika.
--Mozda treba napraviti pored Pancevca dodatni most koji bi imao recimo jos dve trake, biciklisticku i pesacku stazu. Mozda u dva nivoa. Mozda iskoristiti set neiskoriscenih stubova .
--Most u Vinci nikako nije zamena za Pancevac u periodu kada ovaj treba da se rekonstruise.
--Problem kolske upotrebe pancevca su pre svega neresena Bogoslovija, neizgradjena odvajanja u Djure Djakovica i sa druge strane. Nepostojanje sluzbe i procedure koje odrzava red na mostu. Na primer potreban je slep i policijska jedinica koji su stalno dezurni na odredjenim tackama.
--Naravno problem je i sto pesaci i biciklisti ne mogu da ga koriste, a da ne rizikuju zivot.
--Sledeci funkcionalan problem je u to me sto zeleznicke tracnice nisu iskoriscene ni da pokriju troskove odrzavanja a kamoli investicije.

--Pancevac nije ruzan on je hronicno neodrzavan.
--Za desetak godina Leva obala ce imati 200000 stanovnika. Pancevac je gradjen kada je tu bilo 30-40k potreban je jos jedan kolski most.
--Taj jos jedan most ne moze da se provuce ( i da ima para) jer urbanizam i infrastruktura na Levoj obali ne postoji.
--Veliki deo problema nastaje sto Leva obala nema nikakvu politicku moc. Na racunu za infostan Leva obala danas placa pranje ulica, potkresivanje parkova ( i zirafa ) na Dedinju. Oni nisu videli ni park ni cisternu za pranje ulica, ni kanalizaciju, ni srednju skolu (osim poljoprivredne koja je sluzila PKB-u).
 
Tražeći više detalja o zameni stare novom konstrukcijom mosta 1965, naišao sam na kratak zapis o ovom događaju za koji uopšte nisam znao:

"Dana 23. marta 1963. godine sovjetski brod Lenjingrad vukao je pet, navodno praznih barži za naftu. Prolazeći ispod mosta u nizvodnom smeru, prema Smederevu, jedna od barži je udarila u jedan od stubova mosta i odmah eksplodirala. Nekoliko minuta kasnije, kada je Lenjingrad preostale barže odgurao ispod mosta, začule su se dve manje eksplozije. Do trenutka kada je Lenjingrad stigao nekoliko stotina metara od mosta, tri pet barži je potpuno potonulo, dok su dve eksplozije presekle napola i one su virile iz vode. Krhotine je eksplozija razbacala po čitavom području, a i sam most je oštećen."
(https://en.wikipedia.org/wiki/Pan%C4%8D ... ite_note-8)
 
Ако би се правио нови мост, он би морао да буде на узводној локацији, најбоље у продужетку Цвијићеве, и да има у наставку нови булевар по западном ободу свих насеља између Крњаче и Збега.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=872999#p872999:1o4xgwaj je napisao(la):
Manjana » Pet Avg 20, 2021 9:53 am[/url]":1o4xgwaj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=872954#p872954:1o4xgwaj je napisao(la):
stex_pb » Čet Avg 19, 2021 11:20 pm[/url]":1o4xgwaj]Koliko sam skontao ovde na temi, paušalno rečeno, pančevac čine 3 mosta jedan pored drugog i to središnja čelična konstrukcija koja je železnički most koja sa strane ima još dve strukture koje čine drumski deo mosta? Sve su oslonjene na iste stubove.

Da li sam u pravu? Da li su drumske i železničke strukture potpuno nezavisne?
Nisu uopste nezavisne, sto se lepo moze videti na ovoj slici donjeg stroja. Sve se nosi na celicnoj resetci (zeleznickom mostu).

Slika donjeg dela mosta sa Vikipedije:

https://sr.wikipedia.org/wiki/Pan%C4%8D ... 8.2011.jpg

https://013info.rs/vesti/srbija/mediji- ... ckog-mosta

U pravu si, neko je ovde pominjao davno da su nezavisne koliko se sećam. Obzirom da je pre samo par godina preko ove konstrukcije dodat drugi železnički kolosek, ne verujem da je njegova noseća konstrukcija toliko loša da joj je potrebno rušenje, već da je u pitanju sama kolovozna konstrukcija. Sumnjam da bi neko stavljao drugi kolosek na most koji "popušta" i da preko njega prevozi teretne vozove pune raznih hemija....

A i ta priča da je rušenje i novi most jeftinije od rekonstrukcije ne pije vodu. Pa zamislite samo koliko novca treba da se ovaj most sruši i ukloni.... Nije to balvan preko reke pa da ga samo skloniš
 
Eh, sve je moguće. I tehnologija gradnje mostova napreduje, da su jeftiniji za održavanje. A inače, silnim mostovima širom Evrope i sveta isteći će vek trajanja u skoro vreme - nije samo Đenova. Betonski su ugroženiji, ovaj je čelični, ali bi trebalo da neko sve to dobro ispita, da se predstave opcije i onda da se jedna izabere.
 
DAnas radovi u levoj traci.

Bez naslova.png
 

Prilozi

  • Bez d.png
    Bez d.png
    987,6 KB · Pregleda: 1.463
  • Bez naslovag.png
    Bez naslovag.png
    816,4 KB · Pregleda: 1.466
  • dsadsa.png
    dsadsa.png
    867,5 KB · Pregleda: 1.466
Јел то мора у току дана? Шта фали ноћу? Илија макар после шпицева
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873078#p873078:m0vrcf4c je napisao(la):
Дошљак » Pet Avg 20, 2021 12:03 pm[/url]":m0vrcf4c]Ако би се правио нови мост, он би морао да буде на узводној локацији, најбоље у продужетку Цвијићеве, и да има у наставку нови булевар
по западном ободу свих насеља између Крњаче и Збега.
Mene samo zanima zasto se u proteklih skoro 100 godina NIKO nije usudio da napravi most preko Dunava na njegovom NAJUZEM delu, odmah posle usca ,
vec je most sagradjen celih 2Km nizvodno..
Pancevac je na mestu gde je Dunav sirok preko 1 Km, sto je osetno vise no ispod usca.

Sigurno postoji razlog zasto se most gradio na sirem delu Dunava a ne negde uzvodno ka uscu.... Koji ?
Screenshot_14.jpg
 
Ne znamo. I ovde je predlagan most u visini Pariske, tj. kod Kališa, kao i u produžetku Cvijićeve.
 
Cenim da je povezano sa izgradnjom nasipa i vezom Beograd - Pančevo, jer je sam most prvobitno pravljen kao železnički i nasip i most su završeni tipa u par godina razmaka. Pride, da je uzvodnije, bio bi više centralnog karaktera (gradski most), a on nije pravljen kao takav i mislim da je projektantima bilo bitno da ima prostora i pre mosta za vagone i slično.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873168#p873168:1yfkqzme je napisao(la):
stex_pb » 20 Aug 2021 05:21 pm[/url]":1yfkqzme]Obzirom da je pre samo par godina preko ove konstrukcije dodat drugi železnički kolosek, ne verujem da je njegova noseća konstrukcija toliko loša da joj je potrebno rušenje, već da je u pitanju sama kolovozna konstrukcija. Sumnjam da bi neko stavljao drugi kolosek na most koji "popušta" i da preko njega prevozi teretne vozove pune raznih hemija....

A i ta priča da je rušenje i novi most jeftinije od rekonstrukcije ne pije vodu. Pa zamislite samo koliko novca treba da se ovaj most sruši i ukloni.... Nije to balvan preko reke pa da ga samo skloniš
Samo da dodam da je zabranjeno da se dva teretna voza nađu na mostu u istom trenutku. Ustvari,jedino je dozvoljeno da se nađu dva putnička voza istovremeno na Pančevcu.
To ima veze sa njegovim stanjem i stanjem stubova u Dunavu. Takođe,kažu da jedan od stubova bliže Krnjači uopšte ne dodiruje sam most,tj.da ne pruža nikakvu potporu mostu. Da li je to istina ne znam,nisam nikad prolazio ispod njega. Ako ima istine u tome meni je to potpuno čudno,da imaš potpuno završen stub u reci a da on uopšte ne dodiruje sam most.
 
Svašta je čudno kod nas. Meni je nepojmljivo da most uopste moze da stoji a da ne dodiruje stub.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873606#p873606:3dmql9o0 je napisao(la):
stex_pb » 22 Aug 2021 11:15 am[/url]":3dmql9o0]Svašta je čudno kod nas. Meni je nepojmljivo da most uopste moze da stoji a da ne dodiruje stub.
Verovatno se ta priča odnosi na ove stare stubove koji nemaju ama baš nikakve veze sa današnjim Pančevcem.
IMG_20210822_130617.jpg


A ovo za saobraćaj teretnih vozova i zabranom istovremenog prelaska dva voza govori da problem postoji i da je potrebna hitna rekonstrukcija.
 
Most jako ometa stanogradnju.
Cudi me da se Vesic ne odluci za tunel.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873612#p873612:2mybqnq1 je napisao(la):
mvbg1 » Ned Avg 22, 2021 12:14 pm[/url]":2mybqnq1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=873606#p873606:2mybqnq1 je napisao(la):
stex_pb » 22 Aug 2021 11:15 am[/url]":2mybqnq1]Svašta je čudno kod nas. Meni je nepojmljivo da most uopste moze da stoji a da ne dodiruje stub.
Verovatno se ta priča odnosi na ove stare stubove koji nemaju ama baš nikakve veze sa današnjim Pančevcem.
Bilo je vise takvih stubova nosaca, zaostalih od mosta Crvene armije... Rasponi tog mosta su bili kraci od predratnog, pa su morali graditi dodatne nosace... Dva su bila posred toka reke i oni su postavljanjem danasnje mostovske konstrukcije postali nepotrebni.
Oni su minirani i uklonjeni, kako nebi i dalje ometali recni saobracaj. Stubove koji nisu smetali su ostavljeni..

I dalje nema odgovora zasto je most sagradjen na najsirem delu Dunava a ne ispod usca gde je Dunav uzi za vise od 200m...?
 
Koliko bi u tom slučaju bio neophodno nasipati obalu sa druge strane Ušća, kako bi put dobacio do Pančevačkog?
 
Vrh