БЕОГРАД
Петља код Панчевачког моста касниће месец дана
Уместо крајем новембра, како је планирано, ново саобраћајно чвориште биће завршено тек крајем године. – Радови успорени јер су на градилишту откривене цеви и каблови који нису били уписани у катастру подземних инсталација
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Проширење Булевара деспота Стефана у дужини од 300 метара (Фото: Д. Јевремовић)
Изградња петље „Панчевачки мост” неће бити окончана до краја новембра, како је било планирано. Разлог је тај што стање затечено на терену није у складу са оним што је унето у катастар подземних инсталација, каже Ненад Бајић, задужен за односе с јавношћу у Дирекцији за грађевинско земљиште и изградњу града. Да би се чворови неевидентираних каблова и цеви „размрсили”, на терену су и екипе надлежних јавних комуналних предузећа. У дирекцији очекују да ће радови на петљи уз све непредвиђене тешкоће ипак бити завршени до краја године.
Тада ће Булевар деспота Стефана у дужини од око 300 метара бити проширен за још једну саобраћajну траку, из правца улица Митрополита Петра и Драгослава Срејовића. Та нова, трећа трака, водиће директно на Панчевачки мост.
Изградњом денивелисане раскрснице спречиће се укрштање саобраћаја на левом скретању ка Панчевачком мосту и тиме повећати безбедност свих учесника у саобраћају, а Булевар деспота Стефана биће проходнији за возила која саобраћају ка центру града или ка Вишњици.
Да би возила могла из Булевара деспота Стефана да стижу до Панчевачког моста биће изграђен кружни ток (!?) ширине седам метара и имаће саобраћајну и зауставну траку, као и пешачку стазу. Он ће се налазити на изграђеном насипу у дужини од 200 метара где су постављани ивичњаци, урађена пешачка стаза и јавно осветљење,а изливен је и први слој асфалта.
У режиму саобраћаја који је важио до почетка градње петље, возила која су из центра града ишла на Панчевачки мосту скретала су улево и имала су првeнство пролаза у односу на возила из супротног смера, због чега су се стварале велике гужве из правца Вишњице. Решење које ће бити примењено, предвиђа да возила која из центра града иду ка Панчевачком мосту имају у својој траци излаз на нову петљу, док ће возила из правца Вишњице, без заустављања ићи ка центру града.
За читав овај посао, из градске касе издвојено је 250 милиона динара, а колики ће, и због пролонгирања рока завршетка, бити завршни рачун, знаће се највероватније почетком 2013.
------------------------------------------------------------------------------
Шта је до сада урађено
* У смеру ка Вишњици из центра града, уз десну страну Булевара деспота Стефана, дограђене су две саобраћајне траке у дужини од 375 метара, којима ће се прилазити новој рампи.
* Поред Булевара деспота Стефана завршено је побијање шипова и постављене су греде на којима је изграђено четири од укупно пет стубних места за нову конструкцију дужине 88 метара.Између ова четири стуба у току је припрема за постављање тешке скеле са које ће се монтирати оплата и арматура за израду коловозне конструкције. На градилишту су припремљени монтажни хоризонтални носачи који ће бити уграђени без постављања тешких скела, што ће смањити утицај радова на одвијање саобраћаја.
* На две саобраћајне траке, којима ће бити проширен булевар, уграђени су ивичњаци и асфалтиран је део саобраћајнице, а после повезивања свих инфраструктурних водова биће асфалтиран и преостали део.
* Измештају се подземне инсталације,изграђен је потпорни зид у дужини од 150 метараи постављенесу водоводне и канализације цеви према Улици Мије Ковачевића.
* Замењена су два цевовода, а постојећи цевовод је измештен подтротоар, на дограђеном делу Булевара деспота Стефана.
* Кишна канализација која ће прихватати воде свих сливника из околних улица, изграђена је у дужини од 600 метара, а дуж саобраћајнице постављена је електроенергетска инсталација и јавна расвета.
Д. Спаловић
објављено: 17.10.2012.
Srce ruke i lopata":312pyzqm je napisao(la):Динамика радова је ионако катастрофално лоша, посебно ако имамо у виду изузетно топло и суво (чуј суво!) лето и почетак јесени, радили су у једној и по смени све време, а овај изговор са неуцртаним инсталацијама је врхунац бахатости градских служби и челника! Кинези што раде 6-7 km узводно завршили би све за 2 месеца, гарантовано. Па барем да ставе у функцију оно што су урадили (проширење код Мије Ковачевића, код 3 бика); шта ли они мисле, какве су то мазге које су заслужиле да се 7 месеци у дугим колонама провлаче поред њиховог празног градилишта?!?
Па уместо да напишу "улазна рампа" написали "кружни ток" ! Кружни ток нема зауставну траку, а рампа, улазна или излазна, може да има и зауставну траку. На петљи "Аутокоманда", кад се иде од "Мостарске" петље и пење према или Блевару ЈНА или Устаничкој / Јужном булевару, има таква трака.mekbejn":1vm3t2rs je napisao(la):Kružni tok!?!?!?!
brdjanin":22wy8t3m je napisao(la):Što se odmah ne postavi i pešačka denivelacija? Može pasarela?
Mada, od strane bivše BIM Slavije i železničke stanice može i podzemni prolaz.
Sad je pravo vreme i to je pravo rešenje za ovaj problem koji je realan na ovom mestu.
bboris7":2ung61a3 je napisao(la):brdjanin":2ung61a3 je napisao(la):Što se odmah ne postavi i pešačka denivelacija? Može pasarela?
Mada, od strane bivše BIM Slavije i železničke stanice može i podzemni prolaz.
Sad je pravo vreme i to je pravo rešenje za ovaj problem koji je realan na ovom mestu.
Bolje podzemni prolaz . Pitanje je : Koliko je to izvodljivo ? (zbog instalcija koje se nalaze u Bulevaru Despota Stevana) .
Ako tehnicki to nije problem izvesti , (naravno , da nije preskupo ), a oni to sad nisu planirali , nisu zeleli , nisu imali para , onda stvarno nemam reci .
Najveci saobracajni problem na tom delu i zagusenja u saobracaju , su pravili pesaci . Zvuci glupo , ali pre ce da resi problem na tom delu podzemni prolaz nego citava ova petlja koja se pravi .
Na kraju "zivi bili ,pa videli".
A i izgradnja podzemnog prolaza ce kostati ne malu svotu novca,pogotovu jer kroz 29. novembra prolazi interceptor pa mozda podzemni prolaz mora ici jos dublje nego sto je recimo slucaj na terazijama.direktor":rngdcur4 je napisao(la):Podzemni prolaz ide u drugoj fazi reko vucko davno sad nemaju love a imalo su im prioriteti pobrkani
Борчанац":3k9kxmy5 je napisao(la):bboris7":3k9kxmy5 je napisao(la):brdjanin":3k9kxmy5 je napisao(la):Što se odmah ne postavi i pešačka denivelacija? Može pasarela?
Mada, od strane bivše BIM Slavije i železničke stanice može i podzemni prolaz.
Sad je pravo vreme i to je pravo rešenje za ovaj problem koji je realan na ovom mestu.
Bolje podzemni prolaz . Pitanje je : Koliko je to izvodljivo ? (zbog instalcija koje se nalaze u Bulevaru Despota Stevana) .
Ako tehnicki to nije problem izvesti , (naravno , da nije preskupo ), a oni to sad nisu planirali , nisu zeleli , nisu imali para , onda stvarno nemam reci .
Najveci saobracajni problem na tom delu i zagusenja u saobracaju , su pravili pesaci . Zvuci glupo , ali pre ce da resi problem na tom delu podzemni prolaz nego citava ova petlja koja se pravi .
Na kraju "zivi bili ,pa videli".
У великој мери си у праву. Велики део проблема остаће пешаци. Тачно се осећа у ваздуху, да већину ствари граде интереси који нису у служби бољитка грађана. Било који простији домаћин, да му повериш ове радове за задатак више би размишљао, дуже посматрао, па тек тад одлучио. Ако нема пара, прво као приоритет поставити практични део. Шта ће бехатон учинити више, за проточност саобраћаја, од рецимо подземног или пасареле...
У сваком случају имам утисак, превише времена, за не превише посла, и ни мало бриге за потребе људи. Чак се виде напори и труд на пољу малтретирања истих.
jlaki":3k9kxmy5 je napisao(la):a nadzemni pešački prelaz? samo bez stepeništa
vucko":2ibl4qle je napisao(la):Ne bih znao,ali ne verujem da je preveliki problem jer je tunel vec tu,brdo se potkopa,prosire peroni i na kraju pokriju peroni betonskim plocama kao sto je situacija na stanici Karadjordjev Park.Tamo su isto iskopali brdo,postavili betonske ploce,izgradili prolaze i preko stavili zemlju.
Cak i da ne grade odmah taj krak podzemnog prolaza valjalo bi izmestiti stanicu za tih 100 metara jer bi to podiglo atraktivnost koriscenja BG-voza.
Da podsetim,jednog dana ce stanica druge linije metroa biti Tacno ispod mosta u 29.novembra sto ce takodje uticati na atraktivnost a i potrebu za komplikovanim podzemnim prolazima.Takvu situaciju da se ukrstaju metro i gradska zeleznica cemo imati jos samo na Vukovom Spomeniku,a tamo su svi preduslovi za gradsku zeleznicu uradjeni,a i za metro,ostaje samo da se "potera" metro.
Pre ce svi koristiti elektricne automobile nego sto ce gorivo poskupeti toliko da bude neisplativo.