Šta je novo?

Ograničenje brzine na 30 na sat u Beogradu

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880783#p880783:180n8k6d je napisao(la):
solecar » 16 Sep 2021 02:53 pm[/url]":180n8k6d]A da li postoji verovatnoća da bi vi koji biste pola grada, a možda i šire, ograničili na 30, mogli da promenite stav?

Ja sam apsolutno spreman da se predomislim. Trenutno mi deluje kao da je previše prostora predato automobilima ali ako se uspostavi da je to dobro, onda nek rokaju još traka i nek povećaju ograničenja - što da ne - i ja sam vozač.
 
Ja sam da se ogranici na 30 da mogu sa bajsom da se bahatim i preticem automobile kao sto se oni sada bahate i preticu mene buahahahaha. Al bi bilo bi slatko. Sto se tice ogranicenja, treba ograniciti da ljudi uopste voze automobile jer evolucijski nisu na tom nivou da im das takvu napravu posle par meseci vezbanja. Pre neki dan se neka guska iz cista mira na Vidikovcu prevrnula. Stvarno moras da budes mozak da pogines u gradu (naravno, mislim svojom krivicom). Jer sta, ako juris, doci ces negde za 15 minuta, a ako vozis normalno, doci ces za 18 minuta. Zivotno bitna razlika. Posle odem na selo i batica se zakuco u banderu, nigde nikoga, ravan put i on udari u banderu i celo selo nije imalo struju. Svaka cast jos jednom. Bicikli i tramvaji samo i to ne bicikli za svakoga i stroga obuka vozaca tramvaja. Za medjugradski prevoz - voz. Sve ostalo zabraniti.
 
Elektricni trotineti isto mogu da budu ok, ali i to ne sme da se vozi kao sad - gde i kako ko hoce i kojom brzinom hoce. Mada tu ne bi trebalo neko preterano polaganje, npr samo brz test da se oduzme na telefon na par sekundi i ono, ako ti je na pretrazivacu Kurir, ako imas Instagram, a na Jutjubu je poslednje sto si gledao Baka prase, ne mozes da imas dozvolu za voznju.
 
Једно фино решење, бар се тако чини мени, лаику, било би да се путеви поделе у неколико категорија. Не може Булевар Краља Александра имати иста правила као Војводе Шупљикца, иако су суседне улице. Мислим да би било добро имати 3-4 категорије улица нпр 1-улица, 2- булевар 3-пут
Улица- она би била нека омања улица, онаква по каквим смо играли фудбал као мали, "комшијска", можда по њој да се поставља подлога која чини непријатно возити брзином која може повредити дете, старије или правити јачу буку људима који ту живе, па би и сами возачи возили спорије
Булевар- друм чија је главна намена превоз моторним возилима, али да и даље поред пута има стабала да би возачи имали неко референтно тело колико брзо иду, а и стабала би упила мало буке.
Пут- друм чија је једина намена да се брзо стигне до неког удаљеног дела града, по њима смањити семафоре, укрштања са другим улицама,.. све у свему што мање места на којима се може десити удес или створити било какав застој.

Нешто слично овоме сам видео да постоји у Холандији, само још више подељено и по типу возила која смеју користити те саобраћајнице, али верујем да би и ово био добар компромис између људи који би да превозом стигну брже и људи који би да отворе прозор без оне буке гума по асфалту
 
Тачно то нам фали - стандардизација и категоризација. Али онда се јавља други проблем, да у Београду недостаје веза између Аутокоманде или Булевара ослобођења са Вуковим спомеником, и источније од ње још 1-2 попреке саобраћајнице које би спајале булевар Краља Александра са аутопутем.
 
@ika - lično sam doživeo ovog leta da po strašnom pljusku (ono kad je bio grad i potop) stojim na stajalištu ''Vuka Vrčevića'' na početku Višnjičkog bulevara, ispod nadstrešnice stajališta, zbijen sa još 30 ljudi oko mene. I dok stojimo, gledamo pred sobom kako jedan za drugim za trećim za četvrtim automobilom vozači se zaleću nizbrdo i polivaju nas vodurinom, ne hajući za nas. Na kraju sam iskipeo i prodrao se bio od besa i terao ih sve u tri lepe, a u jednom momentu čak refleksno i impulsivno potrčao na dole ka njima da im se ''revanširam'' kad sam video da su stali na semaforu, pa sam video da se pali zeleno i odustao.

Kad kažem ''zaleću se'' mislim zalete se oko 30-40 na sat, jer ne mogu više od bujice vode sve i kad bi hteli (bio je baš ogroman potop, sliva se voda), ali sasvim dovoljno da podignu cunami sve do zgrada 5 metara unutar bloka. Jer upravo to što njega sprečava da se zaleti brže od 40 (šus pleh i niski klirens), je ono što čini auto poput cilindra koji svu tu vodu istiskuje u stranu kako prolazi. I gledaš smradinu kako ide ka tebi i ostalim jadnicima i j... mu se da uspori sa 30 na 20 samo dok prođe tu stanicu. Neki jer su smradovi, neki jer žure (čeka ih Bajden, kriza u Kabulu jbg) a neki jer prosto ne razmišljaju ni o čemu van svoje šuplje trule lobanje.


Jel misliš da bi takvi vozači negde vozili sporije samo da ne dižu buku za sobom? Pa boli ih uvo.
 
Mислим да је то више проблем лошег одвода него бахатих возача, иако пред таквом ситуацијом би било лепо да возачи успоре.

Које је најбоље решење да се људи успоре не знам, али знам да је мени непријатно да возим исто по калдрми као по равном.
Можда би било добро да се код стајалишта постави нека друга подлога, која ће натерати човека да успори (због јаког труцкања), или ако постоји неко јефтиније решење могло би и то, било шта осим знака са бројем и ослањањем на то да тај човек има грижу савести што ће се неко можда разболети због мокре одеће.

Сада сам се сетио да на возачком испиту добијеш 3 негативна поена ако полијеш пролазника, мислим да је то једина негативна последица коју човек има због такве вожње ( мжд и моралну последицу али само први пут), ткд је очигледно да треба још нешто да нас научи да не возимо тако, а мислим да нешто што чини вожњу непријатнијом у таквим ситуацијама јесте добар начим.
 
Ja ne bi bas se nadao na neke pametne diskusije tu sa ovim ljudima koji su protiv toga da se smanje brzine do 30 kilometra na sat u centru. Oni ocito samo koriste auto u beogradu i jednostavno im je nemoguce zamisliti svet gde se ljudi na primer krecu po beogradu iskljucivo biciklom.

Ako ste njih pitali 70ih i 80ih sta da rade sa knez mihajlovom, da li da se oduze taj prostor od automobila, oni bi u to vreme vikali i zestoko bili protiv toga. A svi vidimo pozitivne poslodice te odluke. Kad se prostor u gradu oduzme od automobila i vrati pesacima i biciklistima, samo je pozitivno.

Ogranicinje 30 kilometra na sat ce se kad tad i desiti u beogradu. A i generalno ljudi ce da predju na bicikle. Kad grad stvori uslove da se brze krece na biciklima i javnim prevozom, nego autom, onda ce ljudi da se predomisle malo i prestanu da voze automobile. Naravno, bit ce oni koji jos uvek hocu da voze automobile, ali onda moras jednostavno sporije da kreces kroz grad. I to je u redu.
 
Jednostavno ljudi treba da manje voze.
Ako mogu da rade od kuce, da dele vozila. Da daju otaz i nadju drugi blizi posao.
 
Хоће, све ће тако бити. "Људи ће генерално прећи на бицикле..." Све старије становништво Србије ће масовно прећи на бицикле, како у јулу, тако и у децембру месецу. Бар 70% њих, ако не и више. А остали на тротинете. То све има тако да буде, нема грешке.

И има људи да дају отказе, масовно, јер им је посао далеко.

После Златног, свиће зора Платинастог доба.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882751#p882751:3hfkyyj8 je napisao(la):
yu91 » Čet Sep 23, 2021 12:01 pm[/url]":3hfkyyj8]Ja ne bi bas se nadao na neke pametne diskusije tu sa ovim ljudima koji su protiv toga da se smanje brzine do 30 kilometra na sat u centru. Oni ocito samo koriste auto u beogradu i jednostavno im je nemoguce zamisliti svet gde se ljudi na primer krecu po beogradu iskljucivo biciklom.

Ako ste njih pitali 70ih i 80ih sta da rade sa knez mihajlovom, da li da se oduze taj prostor od automobila, oni bi u to vreme vikali i zestoko bili protiv toga. A svi vidimo pozitivne poslodice te odluke. Kad se prostor u gradu oduzme od automobila i vrati pesacima i biciklistima, samo je pozitivno.

Ogranicinje 30 kilometra na sat ce se kad tad i desiti u beogradu. A i generalno ljudi ce da predju na bicikle. Kad grad stvori uslove da se brze krece na biciklima i javnim prevozom, nego autom, onda ce ljudi da se predomisle malo i prestanu da voze automobile. Naravno, bit ce oni koji jos uvek hocu da voze automobile, ali onda moras jednostavno sporije da kreces kroz grad. I to je u redu.
Ti zvučiš kao neko ko u životu nije čuo za javni prevoz niti ga koristio, a bicikl je vozio samo na prostranom ravnom Novom Beogradu.
 
Video veliku pešačku zonu u inostranstvu i gomilu ljudi koji tamo voze bicikle pa zamišlja copy - paste za Beograd. :)
 
Ne mislim ni ja da će svi masovno da pređu na prevoz bajsom ali gledam ove Glovo i Wolt dostavljače na električnim bajsevima izaključio sam da je priča o tome da je Beograd previše brdovit otišla u istoriju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882753#p882753:39cltidw je napisao(la):
Пантограф » Čet Sep 23, 2021 11:11 am[/url]":39cltidw]Хоће, све ће тако бити. "Људи ће генерално прећи на бицикле..." Све старије становништво Србије ће масовно прећи на бицикле, како у јулу, тако и у децембру месецу. Бар 70% њих, ако не и више. А остали на тротинете. То све има тако да буде, нема грешке.

И има људи да дају отказе, масовно, јер им је посао далеко.

После Златног, свиће зора Платинастог доба.

Pa n isam ni ja id***. I ja znam da neki ne mogu.
Ali, dovoljno je da tako uradi 20% ljudi.
Ima mnogo ljudi kojima je dosta sedenja po firmama. Ima ljudi gde jedan bracni partner dosta zaradjuje.
Na zapadu je stvar statusa ako jedan od bracnih partnera ne mora da radi, bilo muz, bilo zena.
tako moze da bolej vaspitava decu.
 
Svidja mi se ovo poredjenje 1) ljudi koji satro treba da putuju biciklom, znoje se, prljaju se, zamaraju se... sa 2) ljudima kojima je POSAO da voze bicikl i vec su na svom poslu kad sednu za bajs.

Sledece sto cekam je neciji genijalni predlog da se i javni prevoz ukine i da svi budemo prisiljeni na hodanje i dzogiranje, jer ako moze onaj Jusein Bolt da trci, sto ne bi mogli i svi ostali...


Paaa mozda zato sto on kad trci, on je vec na svom "poslu" i vec dobija pare za to. Dok se obicnom coveku j... da trci, znoji se, prlja i maltretira dok ide na posao a jos ni radni sat nije poceo da mu tece.

Eeee genijalci moji prepametni i inovativni...
 
@yu91 да ли сам те добро схватио? Ти хоћеш да кажеш да треба да погоршамо саобраћајне услове за вожњу аутомобила који су веч очајни, како би људи почели да користе градски превоз који је још очајнији, или у бољем случају ако им године и услови то допуштају бицикле.
Не знам да ли си размишљао о томе да би то исто могло да се постигне другом логиком која није изврнута, а крајње је једноставна: Побољшати јавни превоз како га људи не би избегавали и мање користили аутомобиле. Барем мени ово делује много логичније.
 
А, и ти живиш у погрешном времену - то било некад, не може више нормално...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882759#p882759:2fdzk937 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Čet Sep 23, 2021 11:28 am[/url]":2fdzk937]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882751#p882751:2fdzk937 je napisao(la):
yu91 » Čet Sep 23, 2021 12:01 pm[/url]":2fdzk937]Ja ne bi bas se nadao na neke pametne diskusije tu sa ovim ljudima koji su protiv toga da se smanje brzine do 30 kilometra na sat u centru. Oni ocito samo koriste auto u beogradu i jednostavno im je nemoguce zamisliti svet gde se ljudi na primer krecu po beogradu iskljucivo biciklom.

Ako ste njih pitali 70ih i 80ih sta da rade sa knez mihajlovom, da li da se oduze taj prostor od automobila, oni bi u to vreme vikali i zestoko bili protiv toga. A svi vidimo pozitivne poslodice te odluke. Kad se prostor u gradu oduzme od automobila i vrati pesacima i biciklistima, samo je pozitivno.

Ogranicinje 30 kilometra na sat ce se kad tad i desiti u beogradu. A i generalno ljudi ce da predju na bicikle. Kad grad stvori uslove da se brze krece na biciklima i javnim prevozom, nego autom, onda ce ljudi da se predomisle malo i prestanu da voze automobile. Naravno, bit ce oni koji jos uvek hocu da voze automobile, ali onda moras jednostavno sporije da kreces kroz grad. I to je u redu.
Ti zvučiš kao neko ko u životu nije čuo za javni prevoz niti ga koristio, a bicikl je vozio samo na prostranom ravnom Novom Beogradu.

Vozim svaki dan od Olimpa na Zvezdari do centra i natrak. Kod skupstine sam za 10 minuta, a do Zemuna za pola sata. Ti vise zvucis kao neko ko nije isazao iz auta 20 godina pa nemoze da zamisli zivot bez njega.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882803#p882803:22wm5u4b je napisao(la):
paradox polje » Čet Sep 23, 2021 1:53 pm[/url]":22wm5u4b]@yu91 да ли сам те добро схватио? Ти хоћеш да кажеш да треба да погоршамо саобраћајне услове за вожњу аутомобила који су веч очајни, како би људи почели да користе градски превоз који је још очајнији, или у бољем случају ако им године и услови то допуштају бицикле.
Не знам да ли си размишљао о томе да би то исто могло да се постигне другом логиком која није изврнута, а крајње је једноставна: Побољшати јавни превоз како га људи не би избегавали и мање користили аутомобиле. Барем мени ово делује много логичније.

pogrsat za vozace, poboljsat za javni prevoz, bicikliste i pesake. Jer jedni zagadjuju grad, prave buku i ubijaju ljude kad se desi nesreca, a drugi ne. Proslo je vreme automobila. Auto se moze voziti izvan grada, ali u gradu mora da prioritet bude za pesake, bicikliste i javni prevoz.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882776#p882776:32qjx07a je napisao(la):
ink » Čet Sep 23, 2021 12:16 pm[/url]":32qjx07a]Ne mislim ni ja da će svi masovno da pređu na prevoz bajsom ali gledam ove Glovo i Wolt dostavljače na električnim bajsevima izaključio sam da je priča o tome da je Beograd previše brdovit otišla u istoriju.

Pa ja ne znam ko u to veruje. Ja od cvetkove pijace na zvezdari stizem do ade ciganlije za 40 minuta, a do zemuna za 30 minuta. Malo je duze u povratku. Ako mozes maltene ceo beograd preci na biciklu za manje od sat vremena, ocito je da grad treba do razviju i uloze u takav prevoz, a ne da se fokusira na automobile koji prave buku, zagadjanje i ubijaju ljude.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882765#p882765:u0ckmgks je napisao(la):
solecar » Čet Sep 23, 2021 11:44 am[/url]":u0ckmgks]Video veliku pešačku zonu u inostranstvu i gomilu ljudi koji tamo voze bicikle pa zamišlja copy - paste za Beograd. :)

Zasto nije moguce u beogradu?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882820#p882820:b2g6rpqy je napisao(la):
yu91 » Čet Sep 23, 2021 3:54 pm[/url]":b2g6rpqy]
Vozim svaki dan od Olimpa na Zvezdari do centra i natrak. Kod skupstine sam za 10 minuta, a do Zemuna za pola sata. Ti vise zvucis kao neko ko nije isazao iz auta 20 godina pa nemoze da zamisli zivot bez njega.
Zapravo ne. Kao što će ti potvrditi drugi članovi ovde koji me znaju, kao i moji arhivirani postovi, ja imam vozačku ali ne vozim, niti sam vozio svoj auto. Niti je moje domaćinstvo imalo automobil još od 1980 i neke.

Za sva kretanja koristim javni prevoz a za rekreaciju bajs, koji vozim evo već 26 godina. :wink: Nisam vozač, već korisnik javnog prevoza koji već 15 godina plaća uslugu koja je sve gora i gora. I uz to sam biciklista koji u letnjim mesecima pedalira radi rekreacije ili ne-poslovnih kretanja po gradu.
 
takodje imam dozvolu, a nemam automobil.
 
S tim sto se nas dvojica razlikujemo u tome sto ja zastupam model u kome svaki vid kretanja po gradu ima zastupljenosti:

XY % pesacenje
XY % javni prevoz
XY% automobili
XY% bicikl

Dok po tebi to treba da izgleda ovako:
100% pesacenje
0% javni prevoz
0% automobil

E ja s time ne mogu nikad da se slozim.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882826#p882826:kfnvbgjo je napisao(la):
yu91 » 23 Sep 2021 16:00[/url]":kfnvbgjo]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882765#p882765:kfnvbgjo je napisao(la):
solecar » Čet Sep 23, 2021 11:44 am[/url]":kfnvbgjo]Video veliku pešačku zonu u inostranstvu i gomilu ljudi koji tamo voze bicikle pa zamišlja copy - paste za Beograd. :)
Zasto nije moguce u beogradu?
Zato što Beograd nije Ljubljana, na primer.
Pisao sam detaljnije u par navrata zašto pešačka zona kako je gradski oci i jedan deo forumaša zamišljaju, nije funkcionalna. A to ne znači da sam protiv pešačke zone. Pa ti potraži, jer ne mogu po ko zna koji put da ponavljam isto.
Evo link ka jednom od tih postova: https://www.beobuild.rs/forum/viewtopic ... na#p766783

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882854#p882854:kfnvbgjo je napisao(la):
Bender Rodriguez » 23 Sep 2021 17:40[/url]":kfnvbgjo]S tim sto se nas dvojica razlikujemo u tome sto ja zastupam model u kome svaki vid kretanja po gradu ima zastupljenosti:

XY % pesacenje
XY % javni prevoz
XY% automobili
XY% bicikl

Dok po tebi to treba da izgleda ovako:
100% pesacenje
0% javni prevoz
0% automobil

E ja s time ne mogu nikad da se slozim.
Osobe koje imaju radijus kretanja u okviru naselja u kojem žive ili nešto malo šire, teško da mogu da razumeju kako funkcioniše život kod ljudi koji se kreću po gradu. Ili jedan deo biciklista koji zamišlja da sve u životu može da se obavi istim, jednostavnije i komotnije od drugih načina, i to po svakakvim vremenskim uslovima, tokom cele godine.
 
Vrh