Apropo neuspele konstrukcije da treba svi da milimo po ulicama jer se u Beogradu masovno gine od automobila. Zapitao sam se koliko ta brojka može da iznosi, pošto ne pratim brojke. Reko možda 50 godišnje u Beogradu, da li možda i preko toga...?
Odem na net i lepo proverim:
Od početka godine u Srbiji je život izgubilo 39 pešaka, što je gotovo polovina svih poginulih u saobraćajnim nesrećama,
https://www.abs.gov.rs/sr/vesti/gde-naj ... u-decembru
Znači za celu zemlju 40 pešaka do sada, godišnje oko 50.
Onda sam pokušao da nađem koliko od toga odlazi na Beograd. I našao ovaj članak BIRNa koji je baš juče objavljen.
https://birn.rs/udesi-u-beogradu-najugr ... a-vracaru/
Elem, Beograd u tih 50 pešaka godišnje učestvuje sa oko 30%, znači od 50 pogibija pešaka u Srbiji godišnje, manje od 20 se desi u Beogradu.
Dalje u tekstu, Lipovac sa SF takođe kaže:
''Za 70 odsto nezgoda sa pešacima su krivi pešaci. Beograd je ogroman i da bi se rešio problem bezbednosti pešaka, potrebno je edukovati i pešake.''
Sad, recimo i da je preterao. Recimo. Neka bude da su pešaci krivi u ''svega'' 50% slučajeva. To onda znači da od 20 pogibija u Beogradu godišnje, samo 10 bude sticajem okolnosti ili krivicom vozača. Znači u gradu sa 1.6 miliona ljudi, 10 ljudi godišnje poginu kao pešaci a da nisu sami krivi.
To ne da nije argument i razlog da se ceo grad usporava i robuje ograničenjima nego je apsurdno i bezobrazno da neko uopšte pokušava da na tome gradi priču. A za Pariz i Lion me baš briga. Ako oni tamo toliko ne umeju da žive u gradu pa ginu ko muve, i ako ne umeju ništa drugo da reše osim da obogalje ceo grad, onda ne znam šta da im radim.
A da... što se tiče pričice o buci... Pa više buke u Parizu prave one njihove kaldrmetine (koje neki ovde romantizuju) sa 30 na sat nego kad se vozi po asfaltu pri 50 na sat. Nego neće lenčuge da menjaju kaldrmetinu, vole oni taj srednjevekovni šmek. Epa onda neka i žive u srednjem veku, brzinom ljudskog hoda.
